Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muija tosiaan perjantaina otti rokotuksen. Tänään meni lääkäriin ja sai jotai kouristuksia ja tärinäkohtauksia. Epäilevät keuhkokuumetta tai jotain sydämessä (muijalla synnynnäinen sydänvika). En sitten tiedä liittyykö rokotteeseen mut kuume ja muut oireet alko muutama tunti rokotuksen jälkeen.
:(

Meitin perheessä on tilanne se, että tytär (11v), poika (4,5kk) ja vaimo ovatten (todennäköisesti) sikainfluenssan läpikäyneet. Todennäköisesti siksi, että testejä ei ole tehty, mutta oireet ovat olleet niin suoraan mediassa kuvatut että lienee tuskin syytä epäillä mitään muutakaan. Kaikilla kuume tuli nopsaan ja nousi >38 saman tien, en tiedä mahtoiko >39 kellään mennä. Tyttärellä kuumetta kesti 6 pv, poitsulla ja vaimolla samaa luokkaa. Jäljellä enää lievää yskähtelyä silloin tällöin, ei enää sen kummempaa.

Itsellä (kop kop) ei oireita ole ollut pahemmin, joskin viime viikolla oli vähän kumma olo, mahassa outo fiilis ja lämpö vähän nousi ja kumman oloista päänsärkyä, joten kovasti odotin tautia omalle kohalle, mutta oireet hävis melkein yhtä nopeesti kuin tulivatkin ja vklopuna oli jo ihan normikondis. Liekö sitten ollut erittäin lievänoloinen pikavisiitti, tai sitten mulla vaan on kova immuniteetti vai vieläkö lie sitten tulossa. Aivan sata kyllä on, että virusta en ole voinut fyysisesti välttää millään kun täällä kuitenkin about 1,5vk ajan oli tauti päällä talossa jollain.

Mulla oli sikainfluenssa pari viikkoa takaperin. Alkoi aivan yllättäen niin että heräsin yöllä kolmen aikoihin 40 asteen kuumeeseen ja jumalattomaan päänsärkyyn.. tätä kesti viikonlopun yli torstaista sunnuntaihin.. yskä oli hirveä, jouduin nukkumaan istualtaan että pystyin hengittämään. Kuume laski maanantaihin mennessä 37.5-38 välille ja sen jälkeen alkoi oksentelu jota kesti paripäivää kaikki mahdollinen tuli ulos myös vesi. Soitin jo aikaa influenssavastaanotollekkin ja sainkin koska sairastan astmaa mutta oireet ehtivät jo hieman laantua siihen mennessä kun aika olisi vasta ollut joten jätin menemättä koska varmasti siellä oli sairaampiakin.
Mullakaan sitä ei testattu, sitähän ei enää edes tehdä.. Oulussa ainakin kun on labra ihan tukossa niin ne ei tee sen takia enää testejä.
Mutta oireet oli juuri sellaiset kuin mediassa kuvataan joten hoitajan "diagnoosi" puhelimitse oli sikainfluenssa johon ohjeena särkylääkettä, lepoa.. Ja meni ohi viikon jälkeen. Nyt muistona ajoittaista yksimistä.

ja koska oon päiväkodissa töissä niin meillä sairastu siellä lähes koko ryhmä, yhtenä päivänä ei ollut kuin 3 lasta hoidossa kun kaikki muut oli sairastamassa.:(
Liekkö saaneet multa vai toisinpäin.

Joo-o. Mullekin iski nuo kivat sivuoireet rokotteesta. Kävin maanantaiaamuna piikitettävänä ja illalla nousi kuume 38,5 ja laski sitten aamuyöllä rytinällä kun oli pakko ottaa troppia päänsäryn takia. Eilinen päivä meni nukkuessa, mutta iltaa kohti olo parani. Nyt taas aamulla alkoi heikottaa aika huolella, mutta voi johtua ihan vaan siitä että en yöllä saanut kunnolla nukuttua. Eli nyt siis toista päivää pois töistä rokotteen aiheuttamien oireiden takia.

Mutta siihen nähden millaiset oireet tuo itse tauti voisi aiheuttaa (infektioastmalaiselle) tää on varmaan kuitenkin parempi ratkaisu. Eli jos hengitysoireilta vältyn rokotteen ansiosta niin oon hyvin iloinen! Tosin onhan tässä vielä mahdollisesti pari viikkoa aikaa rokotteen suojan alkamiseen eli jos nyt vielä varsinainen tauti iskee päälle niin vedän itkupotkuraivarit. :jahas:

Laittoivat varmaan meidän kummallekin ipanalle lumepiikin, kun mitään sivareita ei ole tullut.

Itsellä oli parina päivänä pääkipua joka alkoi ehkä 5. päivänä piikin jälkeen. Viikon päästä alkoi olla pientä sydänkipua. Voi tietysti johtua jostain muustakin nuo sinänsä pikku jutut...

Otin pojalle maanantaina sikainfluenssarokoteen. On vuoden ikäinen ja nyt alettiin rokottaa 6-35kk ikäisiä tällä viikolla Tampereella. Ei tullut mitään oireita. Ei siis vielä. Pistokohtaa jalassa ei edes näe.
Olen kyllä kuullut kavereilta, joilla saman ikäisiä lapsia, ettei monellekaan ole tullut mitään oireita.
Sitten taas olen kuullut, että monille aikuisille on noussut kuume ja tullut muita oireita.
Poika on ollut samanlainen kuin ennenkin, iloinen ja reipas ja syönyt hyvin. Täytyy koputtaa puuta ja olla iloinen, että näin mennyt.

Tämä sikahysteria on kyllä otollista aikaa salaliittoteoreetikoille..

Otin pojalle maanantaina sikainfluenssarokoteen. On vuoden ikäinen ja nyt alettiin rokottaa 6-35kk ikäisiä tällä viikolla Tampereella. Ei tullut mitään oireita. Ei siis vielä. Pistokohtaa jalassa ei edes näe.
Olen kyllä kuullut kavereilta, joilla saman ikäisiä lapsia, ettei monellekaan ole tullut mitään oireita.
Sitten taas olen kuullut, että monille aikuisille on noussut kuume ja tullut muita oireita.
Poika on ollut samanlainen kuin ennenkin, iloinen ja reipas ja syönyt hyvin. Täytyy koputtaa puuta ja olla iloinen, että näin mennyt.
:)

Ei se sikainfluenssa nii paha ollut mitä luulin, ainakaan vielä. Perjantai yöllä iski kuume, lauantaina ja sunnuntaina oli kuumetta 38-40`c. Maanantaina oli ensimmäinen kuumeeton päivä. Hiukan välillä yskittää, mutta muuten ihan hyvä olo. Toivottavasti ei mitää jälkitauteja iskis päälle...

Noniin nyt tulee hyviä uutisia! Omakin emäntä otti rokotteen 3 viikkoa sitten ja on raskaana...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/998965

Keskenmenot ovay yleensä hyvin yleisiä. Tähän mennessä on about kaikki raskaana olevat halukkaat rokotettu (eli puhutaan tuhansista, jopa kymmenistä tuhansista ihmisistä) ja jos saldo on 2 keskenmenoa niin se on jo aika hyvä tulos ottaen huomioon kuinka usein keskenmenoja tapahtuu muutenkin ihan luomuna.

Ite en saanut ennen ulkomaanreissua rokotetta vaikka piti olla aikakin varattu, en tiiä sitten mikä lie. Noh viikko sitten keskiviikkona tuli reissussa julmetun paha olo, kuumetta 38-39, päänsärkyä, flunssaa ja rintakipua + lihaskipuja. Kestäny viikon ja nytten on alkaa laantumaan päin. Eilen oli vielä kuumetta se 37 (ja muina päivinäkin yhen äkin noussut esimerkiks klo 13.00 tyyliin 15 minsassa kuumelukemiin) vaan tänään ollut jo hyvä olo. Ryvityttää kyllä keuhkot ulos vaan ei sen pahempaa enää.

Pahin mitä tuossa nyt on ollut niin se huippaus. Tuntu että seinät kaatuu päälle ja on 2 promillen humalassa. Toivottavasti tää nyt oli se sikanuha, sillä oireet on iha sen oloset ollu. 2 viikkoa salilta taukoa kohta ja alkaa pikkuhijlaa vituttamaan, mutta pitäsköhän huomenna vain lepopäivän ja perjantaina alkas suunnistamaan salille? :) Itehän sen kyllä tietää sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom