^ Onko tuollainenkin juttu oikeasti liikkeellä? :wtf:
Mäkin olen kuullut tuota huhua levitettävän, mutta koskaan en ole nähnyt mitään kunnollista lähdettä. Eiköhän se ole sitä samaa, kuin suurin osa tästä rokotehysteriasta, perättömiä huhuja ja mutua. Huoh...
Muualla Euroopassa raskaana olevat saa eri rokotetta ja olikohan se nyt Saksassa, jossa poliitikot saa eri rokotteen kuin tavallinen kansa. Jotain mätää tuossa kyllä on.
Itseasiassa Briteissä raskaanaolevat saavat juuri nimenomaan sitä samaa Pandemrixiä, kuin mitä Suomessa jaetaan kaikille. Syynä tähän on se, että siitä saa nopeammin immuniteetin sikainfluenssaa vastaan. Eli ei tämä ole täysin selvä asia asiantuntijoillekaan. Kummallakin rokotteella on puolensa, mutta ilmeisesti suuria ne erot eivät ole ainakaan turvallisuuden puolesta, kun WHO:nkin mukaan Pandemrixiä kannattaa ottaa, jos adjuvantitonta rokotetta ei ole saatavilla.
Pandemrix is recommended for pregnant women because they are at greater risk of complications and get quicker protection after just one dose of vaccine, she said.
Read more:
http://www.dailymail.co.uk/health/a...lic-start-mass-vaccination.html#ixzz0V8gUGZVm
Mulla alkaa kohta viimeinen raskauskolmannes ja olen menossa ottamaan rokotteen heti torstaina, kun niitä aletaan jakamaan raskaanaoleville täällä Helsingissä. Ensin en ollut täysin varma, mutta kun olen tutustunut luotettaviin lähteisiin, olen varmistunut siitä, että suurimmat riskit ovat itse taudissa, ei rokotteessa. Mulla on myös esikoinen olemassa, joten sairaalareissu ei senkään takia houkuttele. Lisäksi haluan suojella tätä masussa kasvavaa vauvaa.
Tuossa sanotaan ihan hyvin:
...Jos äiti on sairaalahoidossa tai jopa respiraattorissa, altistuu vauva paljon useammille kemikaaleille kuin äidin ottaessa rokotteen. ...
Olin muuten miettinyt juuri sitä, että mille kaikille kemikaaleille altistuu, jos joutuu sairaalahoitoon sikainfluenssan takia, mutta tässähän se sanotaan. Kiitokset Heartworkille linkistä
Ja kummallisin toteamus, minkä tämänkin tiimoilta on tullut kuultua useampaan otteeseen on, että "se tulee, jos se on tullakseen". Oikein pää pensaaseen -meininkiä parhaimillaan.
Edit: Joku tässä ketjussa ihmetteli sitä, että rokotetta ei ole testattu raskaanaolevilla. Raskaanaolevilla ei käsittääkseni yleensäkään testata mitään eettisistä syistä. Tieto lääkkeen sopivuudesta raskaanaoleville perustuu yleensä raportoituihin tapauksiin ei-testitilanteissa ja eläinkokeisiin. Vastaavantyyppistä rokotetta, kuin tämä Pandemrix on käytetty yli kymmenen vuoden ajan Euroopassa ja mukana on ollut myös raskaanaolevia. Merkittäviä turvallisuusongelmia ei ole ollut. Lähde:
http://www.ktl.fi/portal/16806.