Sikabulkkaaminen

Status
Viestiketju on suljettu.

KING LÖN

Banned
Nykyään tuntuu aika harva enää harrastavan kunnon sikabulkkausta. Eli painoa syömällä ylös noin kilon viikkotahdilla. Tuntuu olevan se puhdas ruoka tätä nykyä huudossa ja painoakaan ei kerätä samalla tavalla kuin ennen. Kuitenkin parhaimman kunnon suomalaisista saavuttanut Marko Savolainenhan oli kunnon sikabulkin harrastaja. Hän sanoi, että painoa pitää nostaa kilo viikossa. Ja jokainen bulkkausta kokeillut varmasti ymmärtää, että kiloa viikossa ei painoa puhtaalla ruoalla montaa viikkoa nosteta.

Salikaverini tätä harrastaa ja tulokset ovat puhuneet puolestaan: 4 kuukaudessa 20 kiloa painoa ja tuntuu tuosta lihasta olevan suurin osa. Dieetti sitten ajan myötä näyttää, että jääkö läskin alta mitään. :D

Itse olen miettinyt aloittaa vanhanliiton läskibulkin, vaikka se vaatii myös sitä roskaruokaa. Läskibulkilla ainakin reenitulokset nousisivat vauhdilla ja isompien rautojen kautta sitä lihasta voisi tarttua enemmän.

Kokemuksia kaivataan muilta!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
riippuu ihan sun tavotteista, voimaa siinä ainakin tulee mutta sitten ku ne ylimääräset leikellään poissa niin kattoo mitä siellä alla on saattaa yllättää negatiivisesti. Ei sopisi minun tavotteisiin sikabulkkaaminen ja sikspä oon päättäny olla kokeilematta.

riippuu ihan sun tavotteista, voimaa siinä ainakin tulee mutta sitten ku ne ylimääräset leikellään poissa niin kattoo mitä siellä alla on saattaa yllättää negatiivisesti. Ei sopisi minun tavotteisiin sikabulkkaaminen ja sikspä oon päättäny olla kokeilematta.

Tavoitteena CBB-lavat 2014. Reeniä takana n. 8 vuotta.

Sikabulkin puolestapuhujana voidaan sanoa myös Kalle Aaltonen, joka todennäköisesti jossain vaiheessa kilpailee kehonrakennuksessa natuna. Hänhän on nostanut painon parhaillaan yli 160 kiloon :D

Nimenomaan tuntuu, että nykyään juurikin suurinosa suomalaisista harrastaa sikabulkkausta. Koko touhussa ei ole omasta mielestäni mitään järkeä ellei ole rojuja pelissä. Suurin osa kerätystä massasta on rasvaa, ja ne vähätkin saavutetut lihat katoavat dieetin myötä. Lopputulos voikin olla, että ollaan tultu vielä huonompaan kuntoon kun mistä lähdettiin liikkeelle. Tosin melko monet täällä ovat ratkaisseet tämän ongelman sillä, etteivät dieettaa ollenkaan.

Natuilla ei vaan yksinkertaisesti hormonitoiminta riitä tukemaan todella kovaa bulkkaamista. Toki joillain poikkeuksilla lihaa tarttuu ihan yhtä tehokkaasti kaloreihin nähden oli +300 tai +1300/vrk, mutta karu totuus on että suurimmalla osalla natuista kertyvän läskin määrä moninkertaistuu samalla kun lihaskasvu saa vain pientä lisää kun aletaan mennä ns. sikabulkin puolelle.

Ylisyömällä ei voi pakottaa enempää lihaskasvua kuin syömällä ideaalisen määrän ruokaa.

Nämä sikabulkit ovat jostain 70-luvulta, jolloin koko bulkkauskäsite on yleistynyt. Sinne se olisi kyllä saanut jäädäkin.

Ja lisäksi, mitä enemmän rasvaa keräät, sitä enemmän aromatisoit testosteronia estrogeeniksi.

Itse puhun sikabulkkauksen puolesta. Olin bodannut about 4kk 2010-2011 välillä, kunnes kiinnostus lopahti. En käynyt salilla päälle puoleenvuoteen ollenkaan.
Nyt 2011 lokakuun lopussa aloitin sitten uudelleen seasonin kovemmalla motivaatiolla kuin koskaan. Lähtö painoni oli n.93 kg, olin ollut töissä tätä ennen jossa joutui liikkumaan ja täten ei olisi ollut mitään hyötyä bulkkauksesta sen aikan.

Tänä päivänä painan 115kg (iltapaino). Eli olen saanut marras-joulu-tammikuun aikana sen 22kg lisää kun aloitin bulkkauksen. Hauiksen ympärille tullut 3cm lisää ja reisiin about 10cm. Kaikki ei ole tullut rasvana niinkuin täälä osa väittää bulen huonoksipuoleksi. Sixpäcki näkyy yllättävän hyvin vielä tähän painoon ja näin aloittelijanan kerättyyn nopeaan massan saamiseen nähden. Tulokset ovat nousseet hyvin salilla ja oloni on hyvä, siispä miksi en jatkaisi bulkkaamista kun kerta toimii. Olen siis 183 pitkä.

Paino on näyttäny nousevan niin helposti, että ajattelin jatkaa sen nostamista tuonne heinäkuulle saakka jolloin se keikkuu siellä 120-123 tienoilla. Tavoitteeni on kilpailla CBB.ssä joko 2013 tai 2014. Itse liputan bulkkauksen puolesta :pano:

Alkaa itteänikin mietityttämään et pitäiskö vetää oikee runsaat kalorit ku nyt 3400kcal ja oon 70kg ja 187cm, muuta en tee kuin käyn salilla 5krt viikossa ja pyöräilen kouluun ja takas joka päivä. Paino nyt ollut sama (nesteitä nyt lähtenyt ja tullut) 3 vk... Tähän asti puhtaalla ja terveellisellä ruualla menty.

Alkaa itteänikin mietityttämään et pitäiskö vetää oikee runsaat kalorit ku nyt 3400kcal ja oon 70kg ja 187cm, muuta en tee kuin käyn salilla 5krt viikossa ja pyöräilen kouluun ja takas joka päivä. Paino nyt ollut sama (nesteitä nyt lähtenyt ja tullut) 3 vk... Tähän asti puhtaalla ja terveellisellä ruualla menty.

Haista vittu. Täällä kiristellään 2400 kalorilla treenipäivinä ja lepopäivinä 1500-1700 kalorilla, paino 81 (tosin vain 173cm pituutta). Itse pystyisin kyllä helposti syömään 7000 kaloria yli kulutuksen joka viikko vaikka miten puhtaasta ruuasta.

Itse puhun sikabulkkauksen puolesta. Olin bodannut about 4kk 2010-2011 välillä, kunnes kiinnostus lopahti. En käynyt salilla päälle puoleenvuoteen ollenkaan.
Nyt 2011 lokakuun lopussa aloitin sitten uudelleen seasonin kovemmalla motivaatiolla kuin koskaan. Lähtö painoni oli n.93 kg, olin ollut töissä tätä ennen jossa joutui liikkumaan ja täten ei olisi ollut mitään hyötyä bulkkauksesta sen aikan.

Tänä päivänä painan 115kg (iltapaino). Eli olen saanut marras-joulu-tammikuun aikana sen 22kg lisää kun aloitin bulkkauksen. Hauiksen ympärille tullut 3cm lisää ja reisiin about 10cm. Kaikki ei ole tullut rasvana niinkuin täälä osa väittää bulen huonoksipuoleksi. Sixpäcki näkyy yllättävän hyvin vielä tähän painoon ja näin aloittelijanan kerättyyn nopeaan massan saamiseen nähden. Tulokset ovat nousseet hyvin salilla ja oloni on hyvä, siispä miksi en jatkaisi bulkkaamista kun kerta toimii. Olen siis 183 pitkä.

Paino on näyttäny nousevan niin helposti, että ajattelin jatkaa sen nostamista tuonne heinäkuulle saakka jolloin se keikkuu siellä 120-123 tienoilla. Tavoitteeni on kilpailla CBB.ssä joko 2013 tai 2014. Itse liputan bulkkauksen puolesta :pano:

tätä menoa ensimmäinen naturaali ifbb-pro? alle vuosi punttaamista ja 115kg sixpackin kanssa, joillakin meistä on geenejä ja joillakin ei. ;)

Samaa mietin kuin fufuu.

Strohhi, mitäs jos söisit silleen että et kerrytä läskiä? Luuletko että se läskin kasaaminen on se avain kehitykseen?

Monet meistä ovat aika harhaluuloisia sen suhteen kuinka paljon todellisuudessa rasvaa tulee. Jos sinulla sixi näkyy niin olet siinä kympin hujakoilla, ja jos painoa on tullut tuo rontti 20kg niin se tekee yli kilon viikkoon kolmen kuukauden ajan.

Kerrotko vielä jotain konkreettista tuloksista niin voi muodostaa jonkinlaista käsitystä? Sen verran mielenkiintoiselta kuulostaa.

Kaikkia tyylilajeja, myös sikabulkkausta kokeilleena, palautuminen on kyllä nopeampaa ja yhä edelleen tarkastellessani kehitystä, totesin sen olevan nopeampaa kuin ns. normaalilla bulkilla. Kerääntyvän läskin määrä on myös jotakin aivan järkyttävää - 10 kilon lihominen kuukaudessa edellyttää kyllä jo, että syö vähän muutakin kuin rahkaa. :dance: Koska oma kauneusihanteeni on enemmän klassisessa kreikkalaisessa kuin sintolaisessa sumossa, olen valmis hieman tinkimään kehityksestä. :D

Samaa mietin kuin fufuu.

Strohhi, mitäs jos söisit silleen että et kerrytä läskiä? Luuletko että se läskin kasaaminen on se avain kehitykseen?

Monet meistä ovat aika harhaluuloisia sen suhteen kuinka paljon todellisuudessa rasvaa tulee. Jos sinulla sixi näkyy niin olet siinä kympin hujakoilla, ja jos painoa on tullut tuo rontti 20kg niin se tekee yli kilon viikkoon kolmen kuukauden ajan.

Kerrotko vielä jotain konkreettista tuloksista niin voi muodostaa jonkinlaista käsitystä? Sen verran mielenkiintoiselta kuulostaa.

En usko itse vain siihen että natuna lihasta tehään sillä jos syö liianpuhataasti.En ole syönyt ihan överilleen paskaakaan.
Jos verrataan yhteen kaveriini niin hän syö vi**** vielä enemmän kuin minä ,mutta paino ei ole aivan samanlailla noussut.
Joo painoa tuli alussa kovaa vauhtia tammikuuhun saakka jolloin puntari näytti 110kg, veikkasin et nyt se jämmää ,mutta on sitä nyt 5kg tullut tammikuun aikana lisää. Tuossa jo mainitsin joitakin tuloksia. Huomenna alaviisto penaa sitten 150kg.lla vitonen ;) pystäriä teine tokaa kertaa elämässäni smithissä ja siinä tuli 80kg.lla kutone.

Joo taitaa Strohhi:lla jutut vähän lipsua. Jossain viestiketjussa oli että 140kg alaviistopenkkiä, sarjaa. Ja myöhemmin oli käynyt ilmoittamassa että lankun kanssa.

Joo taitaa Strohhi:lla jutut vähän lipsua. Jossain viestiketjussa oli että 140kg alaviistopenkkiä, sarjaa. Ja myöhemmin oli käynyt ilmoittamassa että lankun kanssa.
juu se oli unohtunu mainita et lankun kanssa. Otitko ite 4kk reenillä 140x6 lankun kanssa? :rolleyes:

Tässä sitä paitsi nyt keskustellaa bulkkauksesta eikä minun alaviistopenkeistäni , donk!

Itellä oli eka bulkki ihan helvetin likainen ja kaloreita mätin ihan helvetisti.Nyt kärsin kun dieettaan läskiä pois...Seuraava bulkki menee varmasti 'puhtaasti' ! (Semi-puhtaalla ruokavaliolla ja noin +400kcal yli kulutuksen)

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom