Sijoitusunelma: lottovoitto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
19.10.2004
Viestejä
13 171
Ikä
37
Mihin porukka laittelisi rahojaan, jos voittaisi lotossa?

Ite ainakin olen miettinyt tätä hyvin, hyvin usein. Todennäköisesti laittaisin johonkin asuntoihin, jotka sitten vuokralle -> kiinteä kuukausitulo. Tarpeen vaatiessa asunnot voi toki myös myydä.

Tässä lähiaikoina olen myöskin miettinyt, että mihin olisi joku 100-20 000 euron suuruinen voitto järkevä laittaa? Jollain 50 000e:llä ei ainakaan saa asuntoa tai vastaavaa "kuukausitulollista" juttua. Osakkeista en oikein itse tajua mitään...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu ihan paljonko se lottovoitto on.

Muutaman kymppitonnin pistäisin rahamarkkinarahastoon "käsirahaksi" odottamaan asunnon ostoa.

200 000 €-> voiton pistäisin ensin omaan kämppään (pieni kaksio pk-seudulta 150 000-200 000€) ja loput osakemarkkinoille kolmessa erässä:
1/3 nyt, 1/3 6kk määräaikaistilille ja sen erääntyessä pörssiin, 1/3 12kk määräaikaistalletukselle ja sen erääntyessä pörssiin.

Sijoituskämppää en ehkä omalla rahalla ostaisi, tai sitten hankkisin niitä useamman velkavipua hyödyntäen, vaikkapa 5 asuntoa á 60 000e johon omaa rahaa kiinni max 50% kokonaislainasta.

Näillä on kiva leikitellä ja unelmoida ;)
 
Lampsisin Nordeaan ja laittaisin kaikki rahat Private Wealth Management-palvelun piiriin. Ei muuta ohjetta kuin että pidetään se riski aika pienenä. Tämän jälkeen lampsisin Etelä-Italiaan siemailemaan skumppaa :D

Edit. Niin tuo siis vaatii yli miljoonan euron sijoitussalkun.
 
Mihin porukka laittelisi rahojaan, jos voittaisi lotossa?
Jollain 50 000e:llä ei ainakaan saa asuntoa tai vastaavaa "kuukausitulollista" juttua. Osakkeista en oikein itse tajua mitään...
Ostat 10 000 eurolla/osake viittä hyvää osingonmaksajaa pörssistä. Jos tuntuu ettei mielenkiinto/rohkeus riitä tekemään osakepäätöksiä, osta jotain ETF-indeksiosuutta joka sijoittaa hyviin osingonmaksajiin.
 
Mihin porukka laittelisi rahojaan, jos voittaisi lotossa?
Tässä lähiaikoina olen myöskin miettinyt, että mihin olisi joku 100-20 000 euron suuruinen voitto järkevä laittaa? Jollain 50 000e:llä ei ainakaan saa asuntoa tai vastaavaa "kuukausitulollista" juttua. Osakkeista en oikein itse tajua mitään...

Lyhentäisin asuntolainaa.
 
Järkevänä miehenä jotain tälläistä "sijoittamista":D:
image_gallery

caep_0712_08_z+la_auto_show_2008+five-axis_lexus_is_f.jpg

P1010060.jpg

subaru_impreza_group_n_main01.jpg

Mokki.gif



Ja sitten mitä ton jälkeen sattuis jäämään, niin...no tuskin paljoa jäisi...:rock:
 
Isoissa asunnoissa on myös se puoli, että niiden ylläpitäminen maksaa. Perheellisenä sitä tilaa tietenkin tarvitsee erilailla.
Itse en poikamiehenä tarvi kaksiota isompaa, eli mieluummin maksan sitten vaikka siitä sijainnista.
Tuo 200 000e on Helsingissä pikkuraha edes kaksiosta jos alkaa sijaintia haluamaan, mutta sen enempää en itse viitsisi pääomaa sitoa asumiseen jos en sitten monimiljonääri muuten ole ;)
 
Kyllä mä widowmakerin linjoilla menisin. Nojoo toi ruma audi quattro jäis ostamatta kyl. Kai niistä vois osan sijoittaa johonki.
 
Kymppejä jos tulisi jostain allen parin satkun verran niin sijoittaisin varmalla yli 5% korolla eli maksaisin asuntolainaa pois. Satoja tuhansia jos tulisi niin varmaan isompaan kämppään vaihtokin tulisi mahdolliseksi sekä kesämökin hankinta. Yli miljoonalla sitten lisäksi yksiöitä ja kaksioita vuorattaviksi ja myöhemmin jälkikasvulle ensiasunnoksi.

Nopeasti saa Suomessa lottovoiton kulumaan. Rytsölöiden tekijöitä kohtaan tuntee lähinnä myötähäpeää.
 
Jaa'a.
...20.000€ -> Säästöön / sijoittaisiin rahastoihin. Ehkä yhden ulkomaanmatka tehtäisiin.
20.000-150.000 -> Joku osa asuntolaina maksettaisiin pois ja loput säästöön. Heti jäisi 250 vähintään enemmän käteen kuukaudessa.

150-200t€ Lainat kokonaan pois, ulkomaanmatka ja loput säästöön / sijoittaisin.

Yli 200t€ - > Nyt pitäisi jo tuota sijoittamista miettiä oikein kunnolla lainojen maksun jälkeen. Elämisen tason nostoon sitä ei tarvitsisi käyttää koska lainanlyhennykset olisi historiaa..
 
Kulumaan saa halutessaan nopeasti. Itse näen asian niin, että mieluummin vauras loppuelämä kuin vähän aikaa "rikkaana" ja sitten persaukisena :)

Rytsölöiden tilanteessa on varmasti vaikea pitää pää kylmänä, mutta taustaa voisi silti turvata edes yhden Ferrarin arvoisella asuntosijoituksella tne. Jää jotain vaikka bisnekset romahtaisivat. Niin ja verot kannattaa maksaa pois ensi tilassa jos ei ole 100% varma että rahaa on vuoden päästä..

Sleepy Sleepersistä ja Leningrad Cowboysista tuttu Mato Valtonen oli vuosituhannen vaihteessa WapIt-firmassa osakkaana. Bisnes kasvoi hyvin, Matokin oli monimiljonääri osakkeiden arvon perusteella, mutta loppujen lopuksi toiminta hyytyi. Madolle jäi sentään hieno talo kun tajusi myydä osan osakkeistaan pois ajoissa..
 
Modified: ganske. Mua ainakin eniten kiinnostaisi kuukausitulojen lisääminen, eli kai voisi jonkun halpiskämpän ostaa ja vuokralle pistää.

Harmi kun Suomessa ei ole ison Amerikan tyyliin uuuuuseita miljoonia päävoitossa, ei tarvitsisi kauheesti miettiä mitä ostelee :)
 
20.000€ -> Säästöön. Eka lähtisin tosin ulkomaille muutamaks viikkoo. :D

150-200t€ Edelleen ulkomaanmatka, mutta sitten varmaan säästöön kämppää varten.

Yli 200t€ Hmm. Varmaan edelleenkin se kämppä ja loput sisustukseen.

Ei pelkoa voitoista, sillä en lottoa. Ässäarpoja ostelen kymppitonnin toivossa:lol2:


e: Alkon kautta ja känni päälle ihan aluks:dance: :D
 
Jos kyse olisi isosta voitosta (se pari miljoonaa tai enemmän), niin kämpän ostaisin, samaten uuden auton. Loput johonkin korkeakorkoiselle säästötilille. Pienemmillä voitoilla jäis varmaan toi kämppä ostamatta.
 
Harmi kun Suomessa ei ole ison Amerikan tyyliin uuuuuseita miljoonia päävoitossa, ei tarvitsisi kauheesti miettiä mitä ostelee :)
Joo todella harmi. Muutenhan mäkin lottoisin, mutten viitsi kun on niin pienet voitot (oikeasti en edes lottoa). :jahas:

Olisko ensin parempi voittaa se raha ja miettiä vasta sitten (joko sitä mitä ostaa tai harmitella sitä voiton pienuutta). :lol2:
 
Ihan noin loogisesti ajatellen ihmettelen, miten kaikki olisivat ostamassa asunnon. Hieman yli miljoonan euron lottovoitto hyvin rahastoihin sijoitettuna (kunnollinen sijoitusneuvoja ja firma asialle) tuottaa vuodessa riittävästi korkoa aika isokokoisen (vaikkapa n. 500,00 euroa) asuntolainan korkojen ja lainapääoman takaisinmaksuun siedettävässä ajassa), ja sijoitettu pääomakin vielä kasvaa.
 
Back
Ylös Bottom