Sijoitusunelma: lottovoitto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa, rullaverho, alkaa tosissaan harrastaa todennäköisyyslaskentaa...

Mutta kyllä se vaan fakta on, että miljonääri tulee lotossa _paljon_ todennäköisemmin kuin hedelmäpelissä. Se että saa omat pois on eriasia.

Ja en tajua tätä, kun moni sanoo että on tyhmää lotota. Se on tyhmää pitää lottoa sijoituksena, mutta itse lottoamisen sanominen tyhmäksi kertoo vaan hieman kapeasta näkökulmasta. Onko samoin elokuvissa käynti tyhmää, kun siitä saa vielä huonommalla palautusprosentilla rahat takaisin kuin lotosta? Elikkä yritän tässä vihjata, että lotto on vähän muutakin kuin pelkkää sijoitustoimintaa. Se on enemmänkin viihdettä, jossa bonuksena tulee pieni mahdollisuus rikastua. Ja mukaan pääsee niin pienellä sijoituksella, ettei se käytännössä tunnu budjetissa.

edit: kappas, siellä oli raejuusto jo ehtinyt kirjoitella melkein samanlaista tekstiä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai sitä tulis Lähdettyä kierteleen maailmaa muutamaksi vuodeksi ja sit takas johonkin lepposeen haistapaskaduuniin ja elellä mukavasti.
 
Kai sitä tulis Lähdettyä kierteleen maailmaa muutamaksi vuodeksi ja sit takas johonkin lepposeen haistapaskaduuniin ja elellä mukavasti.
Sama täällä!!!
 
Jos osuisi vaikka 5miljoonan jättipotti, niin varmasti maksaisin lähimmäisteni velat pois. Ostaisin jonku ihan tavallisen rivitaloasunnon ja max. 20t €:n Volvon. Muutaman vuoden päästä rakentaisin talon jonnekkin syrjäiselle isolle tontille. Yrittäisin elää "normaalia" elämää, enkä haluaisi että kukaan ulkopuolinen edes epäilisi minun voittaneen lotossa.
 
Paljon rahnaa, voisin lähteä sotaherraksi johonkin afrikkaan sellaisella käteismäärällä, koska mieluummin kuin insinööri, olisin tottavie sotaherra. Kyse ei ole niinkään siitä mitä työssä ansaitsee, vaan siitä onko työ mielekästä :D
 
Mutta kyllä se vaan fakta on, että miljonääri tulee lotossa _paljon_ todennäköisemmin kuin hedelmäpelissä. Se että saa omat pois on eriasia.

Ja en tajua tätä, kun moni sanoo että on tyhmää lotota. Se on tyhmää pitää lottoa sijoituksena, mutta itse lottoamisen sanominen tyhmäksi kertoo vaan hieman kapeasta näkökulmasta. Onko samoin elokuvissa käynti tyhmää, kun siitä saa vielä huonommalla palautusprosentilla rahat takaisin kuin lotosta? Elikkä yritän tässä vihjata, että lotto on vähän muutakin kuin pelkkää sijoitustoimintaa. Se on enemmänkin viihdettä, jossa bonuksena tulee pieni mahdollisuus rikastua. Ja mukaan pääsee niin pienellä sijoituksella, ettei se käytännössä tunnu budjetissa.

edit: kappas, siellä oli raejuusto jo ehtinyt kirjoitella melkein samanlaista tekstiä.

Kaikki tuntemani kovat lottoajat on semmosta passiivista porukkaa joka ei viitti ite yrittää ansaita niitä miljoonia vaan uskoo aina että kyllä siitä lotosta tulee vielä, mieti ny jos tulis :david:
 
Muutamassa vuodessa on muutama miljoona (kyllä, nyt puhutaan euroista, ei markoista) mennyt kokonaisuudessaan. Se siitä lottovoitosta kai sitten.

Olen kuullut tapauksesta, ilmeisesti kaikki meni eikä riittänytkään? Liiketoimet oli kyllä sitä luokkaa etten ihmettele lainkaan.

Vaatii tavallista suurempaa lahjakkuutta saada hävitettyä useampi miljoona.
 
Olen kuullut tapauksesta, ilmeisesti kaikki meni eikä riittänytkään? Liiketoimet oli kyllä sitä luokkaa etten ihmettele lainkaan.

Vaatii tavallista suurempaa lahjakkuutta saada hävitettyä useampi miljoona.

Riittää, että avaat ravintolan tai klubin Helsinkiin.
 
Odotusarvo mallintaa aika huonosti sitä miten tavalliset ihmiset kokevat hyötyvänsä erinäköisestä kulutuksesta. Tai oikeastaan se ei mallinna sitä ollenkaan. Mikä on punttisalikortin ostamisen tuoton odotusarvo? Tai suklaalevyn? Kuten edellä tuli ilmi, lottoa pelataan jännityksestä, lottokupongin oston voisi rinnastaa vaikkapa jännityselokuvan vuokraamiseen (suunnilleen samanhintainen, käytetään lauantai-iltana sohvalla löhötessä, aiheuttaa samantyyppisiä psykokemiallisia vaikutuksia aivoissa jne.). Veikkauksen järjestämässä lotossa on tietty vielä se hyvä puoli että rahat käytetään hyviin tarkoituksiin.

Juuri näin.

Ei kai kukaan nyt aio oikeasti hoitaa raha-asioitaan lottoamalla kuntoon? Kyseessä on vain sellainen pieni jännityksen haku kerran viikossa. Maksaa siis huikeat 0,80e viikko. Oikeasti aivan mitätön summa vuositasollakin, jos sitä vertaa vaikkapa siihen, että käy joskus syömässä ulkona tai baarissa edes kerran vuodessa. Tuo viikottainen lotto voi olla jollekin työttömälle tai muuten vähävaraiselle hyvinkin tärkeä "henkinen oljenkorsi", kun oikein masentaa ja vituttaa.
 
Miljoona euroa ei ole tarpeeksi iso raha, että rupeaisin törsäämään. Todennäköisesti sijoittaisin 50% eri indeksirahastoihin, 25% korkorahastoihin, 25% pyrkisin sijoittamaan itse erinäisiin tarkasti valikoituihin arvo-osakkeisiin. Kokonaistuotto-odotus pitkällä aikavälillä +6% netto. Hoitaisin salkkua semi-aktiivisesti, vaihdellen osakkeet/korkorahasto suhdetta suhdanteiden mukaan.

Menisin silti opiskelemaan ja töihin. Käyttäisin tuottoja kohtuullisesti täydentämään tuloja. Asuisin vuokralla. Saattaisin ostaa vähän käytetyn moottoripyörän ja vaatimattoman auton.
Kunnes sitten kuolisit rikkaana, mutta oikeasti totaalisen perseaukisena. En ymmärrä ihmisiä, jotka oikeasti lottovoiton jälkeen vielä pistäisivät kaikki rahat jonnekin tilille lojumaan. Käsittämätöntä. Ymmärrän osan, mutta on täysin sairasta tunkea kaikki jonnekin ja asua oikeasti jossain vuokralla venyttäen penniä.
 
Olen kuullut tapauksesta, ilmeisesti kaikki meni eikä riittänytkään? Liiketoimet oli kyllä sitä luokkaa etten ihmettele lainkaan.

Vaatii tavallista suurempaa lahjakkuutta saada hävitettyä useampi miljoona.

Ei kait, kun vissiin meni omaisuus myyntiin myös. Eli ettei vaan mennyt peräti miinukselle asti. Miettikääpäs sitä tunnetta, kun tiedät mokanneesi once-in-a-million-lifetime -zäänssin. Mä en pystyis elää itseni kanssa, jos olisin kadottanut muutaman miljoonan pikku hetkessä ja olisin tullut upporikkaasta taas takaisin rutiköyhäksi. Hyi helvetti.
 
jos vaikka 2 miljoonaa sais ni kuittais tän asuntolainan ensimmäiseks pois. Sitte ostas jonku 300-400t maksavan kämpän ja ehkä 200t kesämökin. Sit ehkä 100 tonnilla autoja ja loput pankkiin johonki korkotilille.
 
Keskimääräinen voitto-osuus päävoitoista oli vuonna 2007 671647,59 euroa, joten ei sillä vielä suuria juhlita. Aluksi kuitenkin maksaisin perheen lainat pois ja ostaisin moottoripyörän, jonka jälkeen lopuille rahoille pitäisi varmaan jonkin viisaan kanssa pohtia sopivaa jatkoa.

Palkkatöihin en jatkossa menisi, se on ainoa mikä on varma, jos voitto vaan sen suinkin mahdollistaisi vaikka pienemmilläkin tuloilla.
 
Keskimääräinen voitto-osuus päävoitoista oli vuonna 2007 671647,59 euroa, joten ei sillä vielä suuria juhlita.

Kyllä mä tuolla rahalla jo aika isosti juhlisin. Parinkymmenen vuoden käteen jäävä liksa kuitenkin.
 
Tekisin geokätköjä jotka myisin: Kymmenen kätköä, joista yksi 100.000:n ja yhdeksän 1000:n kätköä. Koordinaatit 200m tarkkuudella kauppaisin 100egellä kappale. Jos vaikka muutaman tuhat sais myytyä?

Yhteislähdön tv-oikeudet myisin jollekkin asiasta mahdollisesti kiinostuneelle taholle - törkeeseen ylihintaan tietty! Markkinointioikeudet kauppaisin jollekkin garminille tai muulle gps -puljulle (törkeeseen ylihintaan tietty!)....nyt tuplaantuneen lottovoiton jakaisin lähisukulaisilleni takasinluovutus sopimuksella siitä, että yhtäkään venettä tai urheiluautoa rahoilla ei hankita, eikä päivätyötä jätetä.
 
Ei kait, kun vissiin meni omaisuus myyntiin myös. Eli ettei vaan mennyt peräti miinukselle asti. Miettikääpäs sitä tunnetta, kun tiedät mokanneesi once-in-a-million-lifetime -zäänssin. Mä en pystyis elää itseni kanssa, jos olisin kadottanut muutaman miljoonan pikku hetkessä ja olisin tullut upporikkaasta taas takaisin rutiköyhäksi. Hyi helvetti.
toisaalta se pari miltsiä ois voinut olla myös 10 miltsiä parin vuoden päästä jos ois paremmin käynyt.

siinäpä se yrittäjyyden juju.
 
Riippuu sijoituksista paljonko sitä lottovoittoa tulisi. Jos tulisi muutama miljoona (3-5Me) niin vaikka näin...

-Työn teko loppuisi siihen paikkaan.
-Autoiksi ferrari, sitten joku pikkuauto isolla koneella kauppakassiksi ja iso maasturi.
-Rakennuttaisin omakotitalon järven rannalle.
-Ostaisin koko saaren (ei tarvisi olla kauhean iso) isosta järvestä, johon pieni mökki.
-Antaisin veljelle ja vanhemmille vähän massia.
-Veisin kaverit matkalle etelään.

jne. jne. Näihin menisi varmaan sellainen 1,5 Me eli jos 3Me tulisi lotosta, niin puolet varmaan jäisi vielä korkoja kasvamaan tai muuhun tuhlailuun. Toisin sanoen en paljon säästelis vaan rässäisin rahoja, koska sehän on vaan rahaa :D
 
Jos nappais täyspotti:

- Soitto pomolle että mua ei enää töissä näy
- Limusiinilla porukoille lahjottamaan osa voitosta
- Äkkilähtö Miamiin ja johonkin ökyhotelliin asumaan muutamaksi kuukaudeksi (+ satunnaista kruisailua pitkin maailmaa)
- Takas Suomeen ja ison omakotitalon ostoon
- Pari autoa + pari harrikkaa talliin

:D
 
Jos voittaisin lotossa niin sijoittaisin sillä omaan liiketoimintaani. Ostaisin kunnon toimitilat, työkalut ja laittaisin kaikki muut puitteet kondikseen.

Ja kait mä jonkun Ferrarin tai Lambon ostaisin kesäkärryksi. :D
 
Back
Ylös Bottom