Sijoitusunelma: lottovoitto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
Tämän(kin) ketjun vastauksista näkee kuinka suomalaiset uskovat pankkien tarjoavan parasta sijoitusosaamista asiakkaille. Minun ohje teille tuon onnellisen tilanteen varalle on --> Tili nordnettiin --> OMX Helsinki 25 indeksiin 1/20 varoista, loput 19/20 erinäisiin mahdollisimman halpa kuluisiin rahastoihin ja mahdollisimman hyvä maantieteellinen hajautus esim. Pyn rahastoyhtiön elite rahaston korrelaatio OMX-indeksiin alle 0,2 = profit markkinatilanteesta riippumatta.

Tarjoudun antamaan tämän tilanteen varalle sijoituskonsultointia nimelliseen 50€/h hintaan (erittäin halpa verrattuna lakimiehen suun avaukseen, väh 200€/h). Ilmainen neuvo tulee tässä: ÄLÄ LOTTOA, se on kuin rahan heittämistä roskiin. Loton palautusprosentin (=odotusarvo) on n. 40% eli jokainen euro minkä sinne pistät on sama kuin vaihtaisit kadulla 100€ seteliä 40€:n. Tarjoudun myös tekemään tätä edellä mainittua vaihtokauppaa eli vaihdan mielelläni 40€ sadaksi euroksi. Vaihtoehtoisesti voin järjestää peliä johon otan kymmenen osallistujaa kerralla ja he kaikki antavat 100€ minulle ja kaikki vetävät korttipakasta kortin, korkeimman kortin vetänyt saa 400€. Ilmoitelkaa ihmeessä jos kiinnostaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
<100k ---> tilille säästöön
>500k ---> säästöön kunnes koulut on käyty, sitten muutto pois Suomesta välittömästi
 
Jos saa edes siedettävää palkkaa, minusta jo 50-100K kannattaa sijoittaa vaikkapa flexiibeliin money market fundiin jossain aivan muualla kuin Suomessa ja joka tuottaa 3-5 % vuodessa ja jossa on luottokorttifasiliteetti niin, että kuukaudessa voi nostaa 3-5K pankkiautomaatista.
 
Ilmainen neuvo tulee tässä: ÄLÄ LOTTOA, se on kuin rahan heittämistä roskiin. Loton palautusprosentin (=odotusarvo) on n. 40% eli jokainen euro minkä sinne pistät on sama kuin vaihtaisit kadulla 100€ seteliä 40€:n.

Niin.Eihän lottoaminen ole odotusarvoisesti mitenkään järkevää toimintaa. Eiköhän kaikki sen tiedä. Koko loton vetovoimahan perustuu siihen että TEORIASSA voit voittaa muutamalla eurolla miljoonia. Kerroppa millä tavalla se muuten on edes teoriassa mahdollista. Jos joku haluaa pelata niin 10 kertaa fiksumpaa se on lottoon laittaa kun marketin hedelmäpeliin. Jokuhan sen päävoiton yleensä aina nappaa. Sen sijaan Suomessa ei varmasti ole hirveästi hedelmäpeli-miljonäärejä :)

Yhden rivin voittotodennäköisyys on muistaakseni yhden suhde 15 miljoonaan (1/15 000 000)
 
Joo todella harmi. Muutenhan mäkin lottoisin, mutten viitsi kun on niin pienet voitot (oikeasti en edes lottoa). :jahas:

Olisko ensin parempi voittaa se raha ja miettiä vasta sitten (joko sitä mitä ostaa tai harmitella sitä voiton pienuutta). :lol2:
Kyllä millikin muuttaisi mun elämää aika tavalla. Se on vaan kiva unelmoida voitoista ettei tämä julma elämä tunnu niin pahalta :wtf:
 
Niin.Eihän lottoaminen ole odotusarvoisesti mitenkään järkevää toimintaa. Eiköhän kaikki sen tiedä. Koko loton vetovoimahan perustuu siihen että TEORIASSA voit voittaa muutamalla eurolla miljoonia. Kerroppa millä tavalla se muuten on edes teoriassa mahdollista. Jos joku haluaa pelata niin 10 kertaa fiksumpaa se on lottoon laittaa kun marketin hedelmäpeliin. Jokuhan sen päävoiton yleensä aina nappaa. Sen sijaan Suomessa ei varmasti ole hirveästi hedelmäpeli-miljonäärejä :)

Yhden rivin voittotodennäköisyys on muistaakseni yhden suhde 15 miljoonaan (1/15 000 000)

Hedelmäpelin palautusprosentti lienee luokkaa 80 % ainakin mbnetissä olevan rahapelioppaan mukaan. Sillä perusteella on paljon järkevämpää tahkota rahaa hedelmäpeliin kuin lottoon.

Tuo 1/15,000,000 on helppo havainnollistaa. Ota 15km pitkä moottoritiesuora ja jaa se millimetrin mittaisiin paloihin. Valitse niistä yksi ja yritä sitten osua tikalla siihen jostain yläilmoista.
 
Miljoona euroa ei ole tarpeeksi iso raha, että rupeaisin törsäämään. Todennäköisesti sijoittaisin 50% eri indeksirahastoihin, 25% korkorahastoihin, 25% pyrkisin sijoittamaan itse erinäisiin tarkasti valikoituihin arvo-osakkeisiin. Kokonaistuotto-odotus pitkällä aikavälillä +6% netto. Hoitaisin salkkua semi-aktiivisesti, vaihdellen osakkeet/korkorahasto suhdetta suhdanteiden mukaan.

Menisin silti opiskelemaan ja töihin. Käyttäisin tuottoja kohtuullisesti täydentämään tuloja. Asuisin vuokralla. Saattaisin ostaa vähän käytetyn moottoripyörän ja vaatimattoman auton.
 
Niin.Eihän lottoaminen ole odotusarvoisesti mitenkään järkevää toimintaa. Eiköhän kaikki sen tiedä. Koko loton vetovoimahan perustuu siihen että TEORIASSA voit voittaa muutamalla eurolla miljoonia. Kerroppa millä tavalla se muuten on edes teoriassa mahdollista.

En tiedä mitään järkevää tapaa (jos tietäisin olisin sen jo hyväksi käyttänyt), tyhmiä tapoja (=lottoon verrattavia miinussummapelejä) sitäkin enemmän. En vain ymmärrä miten se, että voit voittaa muutamalla eurolla miljoonia voi olla perustelu heittää rahaa hukkaan ja tehdä tyhmä päätös.

Jos joku haluaa pelata niin 10 kertaa fiksumpaa se on lottoon laittaa kun marketin hedelmäpeliin. Jokuhan sen päävoiton yleensä aina nappaa. Sen sijaan Suomessa ei varmasti ole hirveästi hedelmäpeli-miljonäärejä :)
)

Tässä tulee esille tärkeä pointti. Eli ns. mindset, itse olen päättänyt etten yhtään tyhmää päätöstä tee elämässäni, en siis esimerkiksi heitä rahaa roskiin tai ammu itseäni pistoolilla jalkaan. Vaatii oikean mindsetin ja itsekurin luomista. Se että suurin osa suomalaisista unelmoi sen sijaan että yrittäisi toteuttaa unelmaansa on esimerkki vääränlaisesta mindsetistä.

Yhden rivin voittotodennäköisyys on muistaakseni yhden suhde 15 miljoonaan (1/15 000 000)

7/39*6/38*5/37*4/36*3/35*2/34*1/33 = 1/15 380 937
 
Hedelmäpelissä ei ole miljoonien päävoittoa. Lotossa on miljoonien päävoittoja. Lottoa pelataan nimenomaan päävoiton takia. Lotossa on todennäköisempää voittaa miljoonia kuin hedelmäpelissä. Hedelmäpelissä pelikertoja tulee niin paljon että vaikka palautusprosentti on noinkin "hyvä", kone imee sinut kuiviin vähitellen. Lotossa taasen riittää että osuu kerran.

It`s so simple. Tyhmäähän se rationaalisesti ajatellen on

Edit. Demos. Eihän tossa ole kyse pelkästään palautusprosentista.
 
Työkaveri aikanaan sano hyvän vihjeen ja sen toteutan jos joskus voitan. Hankin 3 vaimoa. Mustan, latinon ja aasialaisen. Teen sitten niitten kanssa lapsia ja nauran minkä näköisiä niistä tulee :dance:
 
Työkaveri aikanaan sano hyvän vihjeen ja sen toteutan jos joskus voitan. Hankin 3 vaimoa. Mustan, latinon ja aasialaisen. Teen sitten niitten kanssa lapsia ja nauran minkä näköisiä niistä tulee :dance:
LOL, tuohan kuulostaa jo ilman lottovoittoakin varsin toteuttamiskelpoiselta idealta.
 
Tämän(kin) ketjun vastauksista näkee kuinka suomalaiset uskovat pankkien tarjoavan parasta sijoitusosaamista asiakkaille. Minun ohje teille tuon onnellisen tilanteen varalle on --> Tili nordnettiin --> OMX Helsinki 25 indeksiin 1/20 varoista, loput 19/20 erinäisiin mahdollisimman halpa kuluisiin rahastoihin ja mahdollisimman hyvä maantieteellinen hajautus esim. Pyn rahastoyhtiön elite rahaston korrelaatio OMX-indeksiin alle 0,2 = profit markkinatilanteesta riippumatta.

Tarjoudun antamaan tämän tilanteen varalle sijoituskonsultointia nimelliseen 50/h hintaan (erittäin halpa verrattuna lakimiehen suun avaukseen, väh 200/h). Ilmainen neuvo tulee tässä: ÄLÄ LOTTOA, se on kuin rahan heittämistä roskiin. Loton palautusprosentin (=odotusarvo) on n. 40% eli jokainen euro minkä sinne pistät on sama kuin vaihtaisit kadulla 100 seteliä 40:n. Tarjoudun myös tekemään tätä edellä mainittua vaihtokauppaa eli vaihdan mielelläni 40 sadaksi euroksi. Vaihtoehtoisesti voin järjestää peliä johon otan kymmenen osallistujaa kerralla ja he kaikki antavat 100 minulle ja kaikki vetävät korttipakasta kortin, korkeimman kortin vetänyt saa 400. Ilmoitelkaa ihmeessä jos kiinnostaa.
Samaa ihmettelin minäkin...

jos nordean vakaa vakaa tuotto tuotto tuotto - rahastoa katsoo ja miettii että tuskin ne tahallaan sitä tappiolle ovat vetäneet...

ite pistäisin 25k/pankki inflaation ylittävällä korolla ja jatkaisin asuntolainan maksua ja tod näk ottaisin vielä sijoituslainaa vähäsen. Verovähennykset siis käyttöön ja sit valkkailemaan osakkeita.

spoiler: joku milli ei riitä mihinkään jos meinaa päivätyöt lopettaa ja tahtoo elää koroilla. Kun putsaa inflaation pois niin jollain 5 millillä vois elää jo ok:sti ilman lisätuloja....
 
Ohan se erittäin epätodennäköistä, että lotossa voittaisi millin, mutta ei siinä hirveästi häviäkään. Eli jos sijoittaisi lottoon laitetut rahat niin ei niillä juhlittaisi.

Eli ei häviä juuri mitään, mutta voi voittaa paljon. Osakkeilla voi hävitä vuodessa esim 20 000€.
 
Tarjoudun antamaan tämän tilanteen varalle sijoituskonsultointia nimelliseen 50€/h hintaan (erittäin halpa verrattuna lakimiehen suun avaukseen, väh 200€/h). Ilmainen neuvo tulee tässä: ÄLÄ LOTTOA, se on kuin rahan heittämistä roskiin. Loton palautusprosentin (=odotusarvo) on n. 40% eli jokainen euro minkä sinne pistät on sama kuin vaihtaisit kadulla 100€ seteliä 40€:n. Tarjoudun myös tekemään tätä edellä mainittua vaihtokauppaa eli vaihdan mielelläni 40€ sadaksi euroksi. Vaihtoehtoisesti voin järjestää peliä johon otan kymmenen osallistujaa kerralla ja he kaikki antavat 100€ minulle ja kaikki vetävät korttipakasta kortin, korkeimman kortin vetänyt saa 400€. Ilmoitelkaa ihmeessä jos kiinnostaa.

Odotusarvo mallintaa aika huonosti sitä miten tavalliset ihmiset kokevat hyötyvänsä erinäköisestä kulutuksesta. Tai oikeastaan se ei mallinna sitä ollenkaan. Mikä on punttisalikortin ostamisen tuoton odotusarvo? Tai suklaalevyn? Kuten edellä tuli ilmi, lottoa pelataan jännityksestä, lottokupongin oston voisi rinnastaa vaikkapa jännityselokuvan vuokraamiseen (suunnilleen samanhintainen, käytetään lauantai-iltana sohvalla löhötessä, aiheuttaa samantyyppisiä psykokemiallisia vaikutuksia aivoissa jne.). Veikkauksen järjestämässä lotossa on tietty vielä se hyvä puoli että rahat käytetään hyviin tarkoituksiin.
 
Kannattaa myös muistaa, että jos lottoaa yhden rivin joka viikko, tulee sille vuodessa hintaa vain 41,6e, joten eipä siinä paljoa pääse häviämäänkään.
 
Lottovoitto hupenis nopsaan inflaatioon. Ostelisin kämppiä 10kpl ja ulkoistasin niiden vuokrauksen jollekin firmalle, sais sellaset 10000e/kk -28% tuottoa, eli 7200e/kk käteen. Sillä on perustarpeet jo tyydytetty ja 2.500.000e kulutettu. Jäljellejäävät rahat sitten jonnekin korkeekorkoselle tilille + rahastoihin. Hienoja taloja ostasin jenkeistä odottelemaan noususuhdannetta ja oma talo jostain Thaimaasta sekä tietenkin Suomeen pitäisi rakentaa ainakin kesämökki ja joku talokin, Ferrareita ja muita kulkupelejä pihaan sekä tietty perheautoksi BMW M5.

Olishan tota osteltavaa...
 
tunnen jopa yhden lottomiljonäärin, se osti luksusautoja ja kaikkea siistiä.

Itse varmaankin jos voitot oisi <20 000, ostaisin r33 gt-r skylinen, ja loput sijoituksiin
<100 000, varmaan ostaisin kohtuuikäisen käytetyn e46 m3sen ja loput sijoituksiin, jos tulisi se 2000 000, muuttaisin varmaan osaksivuotta aina Australiaan, ja ostaisin molempiin maihin Ferrarit, ja BMW x6set.


Nii ja en mainitsisi rahoista heti aina jokaselle maholliselle hoidolle, en usko että se oisi mikään viksu veto, vaikka niin ne oikeet miljonäärit tekee.

e: luonnollisesti opiskelisin rahkeiden mukaan, mielellään tohtoriksi asti. Senlisäksi sijoitukset oisi 75% osakkeisiin 25% lyhyen koron rahastoihin, ja sillontällöin joku kymppitonni warrantteihin.
 
tunnen jopa yhden lottomiljonäärin, se osti luksusautoja ja kaikkea siistiä.

Mä en tunne, mutta olen kuullut yhdestä nyt jo entisestä lottomiljonääristä. Sekin osteli kaikkea ja alkoi yrittäjäksi. Raha ei vaan kuitenkaan tule aina rahan luo, ei jokaisesta tule vain alkupääoman turvin menestyksekästä yrittäjää. Muutamassa vuodessa on muutama miljoona (kyllä, nyt puhutaan euroista, ei markoista) mennyt kokonaisuudessaan. Se siitä lottovoitosta kai sitten.
 
siit mun tuntemasta tuli elämääkin mulkumpi jätkä.. muistan ku kerran olin sen seurueessa ryyppäämässä niin tää meni kahelle muijalle, että mul on xx miljoonaa rahaa (=siis sil oli markoissa mitattuna yli 10m) niin saanks pillua. Turpaahan sille tuli siitä, se akka kenkäs saman tien kasseille ja löi sitä, ja toine veti vitulliset kilarit, et ei me mitää vitun huoria olla, ei vittu kiinnosta sun rahat.

Tää osti parhaimmillaa kaikki juomansa/valkovenäläistarjottimensa 500 euron seteleillä, ja sano, et piä loput mul on nii vitusti rahaa, et sä eikä kukaa tääl saa ikinä yhteesäkkää nii paljoo. Kyl sil usein meni viidest kymmenee tuhatta euroa baari-iltaan;)

Ei siin, jokanen saa tehä niiku tykkää, mä en ehkä itekkää oo se kaikkein taviksin ja vaatimattomin ihminen, kyllä mäkin ostaisin 10000 euron kellon tai kalliimman, kävisin italiasta ostaas kaikki vaatteet, ja mitää alle 200 euron hintasta en päälleni panisi, ja ostaisin mä 100-200 tuhannen auton, mutta en mä silti äänee huutaisi kännissä että kattokaa mua, mul on nii ja nii monta miljoonaa rahaa, vitun paskat köyhät, Jumala on tahtonu mut rikkaaksi koska mä olen Jumalan valittu.
 
Back
Ylös Bottom