Siivouskeskustelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Suurin osa ajasta menee siihen, että saa kerättyä paperiroskat, kartonkiroskat, vaatteet ja tavarat pois lattialta/pöydiltä, saa lajiteltua ne niin ettei taloyhtiöltä tule noottia väärin lajitelluista roskista ja lopulta saa raahattua 2-4 kpl 150 litran jätesäkkiä n. 100 metrin päähän taloyhtiön roskapisteeseen. Sitten vasta saa imuroinnin ja pölypyyhinnän käyntiin ja se meneekin nopeasti. :)
Todennäköisesti sitä aikaa kuluu siivoamiseen viikkotasolla suurin piirtein saman verran minullakin, mutta sillä erolla, että lajittelut teen aina sitä mukaa, kun lajiteltavaa tulee, joten se "oikea siivoaminen" siivouspäivänä käy sitten aika nopsasti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikrokuidut rokkaa. Kuivana nappaa pölyt mainiosti, kosteana taas irrottaa tahroja ja putsaa vaikka ikkunat ja peilit. Pesuaineita ei juuri tarvi kun noilla siivoaa. Noita tuommosia moppeja en tosin ole ikinä oppinut käyttämään, parempi on imo semmoinen levykehykseen kiinnitettävä kangasmoppi.

Mä en siis käsitä! Miksei vaan voi siivota heti kaikkee pois, minkä sotkeeki? Niin mä teen. Tottakai pari kertaa viikossa pitää sit siivota ihan kunnolla, siis imuroida ja pestä lattiat ja kylppäri, mutta sehän on oikeestaan kivaa hommaa.

Mä en siis käsitä! Miksei vaan voi siivota heti kaikkee pois, minkä sotkeeki? Niin mä teen. Tottakai pari kertaa viikossa pitää sit siivota ihan kunnolla, siis imuroida ja pestä lattiat ja kylppäri, mutta sehän on oikeestaan kivaa hommaa.
Itse en voi millään käsittää, miten joku voi siivota kahdesti viikossa. Aikoinaan meillä kotona tehtiin juuri niin, ja siksi siivoaminen on mulle mukavuudeltaan samaa luokkaa kuin hampaiden juurihoito ja pieni epäjärjestys on vain leppoisaa. :)

Omasta mielestä jatkuva siistiminen on rasittavampaa kuin järjestyksen palautus isolla rysäyksellä: ennemmin yksi kunnon rähinä parin kolmen viikon välein kuin jatkuva pieni kitinä.

Meillä käy siivooja joka toinen viikko. 2+3 eli 5 tuntia kuukaudessa. Lasku on 125€ kuussa, josta saa kotitalousvähennyksen pois.
Kun on nyt tottunut tulemaan viimeisen päälle siivottuun kämppään töistä, niin ei tästä ihan äkkiä luovu:hyvä:

Muut kotityöt tekee se joka sattuu oleen kotona.

Meillä käy siivooja joka toinen viikko. 2+3 eli 5 tuntia kuukaudessa. Lasku on 125€ kuussa, josta saa kotitalousvähennyksen pois.
Mitä siitä sitten jää käytännössä maksettavaksi?

Entä onko paitojen/vaatteiden silitys ihan normipalvelua. Sille olisi suuri tilaus:D

Nimim. vihaan siivoamista

Mitä siitä sitten jää käytännössä maksettavaksi?
En muista aivan tarkasti, mutta muistaakseni 60% saa pois. Eli 50€ jää kuussa itse maksettavaa.
Maksimisumma verovähennykselle on vissiin 1150€ per nenä, joten meillä laskussa on molempien nimet-2300€ pois.

Ja kaipa sitä muutkin kodinhoitopalvelut saa ikkunoiden pesusta paitojen silitykseen....

En muista aivan tarkasti, mutta muistaakseni 60% saa pois. Eli 50€ jää kuussa itse maksettavaa.
Maksimisumma verovähennykselle on vissiin 1150€ per nenä, joten meillä laskussa on molempien nimet-2300€ pois.

Ja kaipa sitä muutkin kodinhoitopalvelut saa ikkunoiden pesusta paitojen silitykseen....
Kuulostaa varsin kohtuulliselta! Osaako joku suositella luotettavia ja laadukkaita firmoja PK-seudulta?

Zone-sarja -42%
Huoh. Siivoaminen on tässä nykyisessä kämpässä täyttä tuskaa. Liian pieni kämppä, liikaa roinaa ja huonekaluja. Kaappitilaa ei kovinkaan paljon ole, joten luonteva paikka tavaroiden säilytykseen on lattia :jahas: Samoin kaaosta aiheuttaa tiskikoneen, pesukoneliitännän ja parvekkeen puute. Taloyhtiön pesutupa on myös niin kovassa käytössä, että 8-16 aikojen ulkopuolta pyykkivuorot joutuu varaamaan vähintään viikkoa etukäteen. Joskus ihmettelen itsekin, miten mä viitsin tässä asua :D Seuraavalle kämpälle onkin sitten kovemmat vaatimukset.

Käytännössä siis silloin tulee siivottua, kun joku on tulossa käymään. Joskus pitää kutsua kavereita käymään ihan vaan sen takia, että saa edes joskus siivottua :rolleyes: Aiemmin asuin isommassa asunnossa, jossa oli vaatehuone ja paljon kaappitilaa ja kämppä näin ollen myös pysyi siistinä pienellä vaivalla. Yksin asuessa tää nyt ei ole niin tarkkaa, kun aina kuitenkin löytää itse kaiken tarpeellisen sieltä kaaoksen seasta. Jos joku toinenkin on sotkemassa tai siirtelemässä tavaroita, pitää jonkunlainen järjestys säilyttää.

Kerran kuussa imuroin ja se on siinä. Mutsi on hirvee siivoushullu ja syytän sitä allergioistani, en mutsia vaan siivoushulluutta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun on nyt tottunut tulemaan viimeisen päälle siivottuun kämppään töistä, niin ei tästä ihan äkkiä luovu:hyvä:

Muut kotityöt tekee se joka sattuu oleen kotona.

Paljonko teillä on siivottavaa pinta-alaa ja millaset työt siivoja noina tunteina tekee?

Joku tollanen setti kuulosta kohtuulliselta meillekin.

Meillä kävi Lekator siivoamassa kerran viikossa. Kaksi siivoojaa yhteensä 2.5 tuntia (eli 5 tuntia). Maksoi about 250 euroa kuukaudessa. Muistaakseni verovähentää saa 60%:a.

Siivouksen jälki oli niin surkeaa, että jouduimme yleensä itse vielä siivoamaan lisää. Esim. mattojen alta ei oltu edes imuroitu eikä mattoja viety siis ulos, vaikka sopimuksessa oli näin kirjoitettu. Piilotettiin kerran mopin varsi parvekkeelle ja silti olivat kirjoittaneet päiväkirjaan märkäpyyhinnän ja moppi itse oli märkä, eivät varmaan kontaamalla moppausta tehneet.

Ikkunoiden pesemisestä veloitettiin 8 tuntia ja meillä on vain kolme ikkunaa asunnossa.

Asiasta yritettiin reklamoida, mutta heidän ehdoissa sanottiin, että valitus pitää tehdä 2 päivän kuluessa. Meillä käytiin siivoamassa perjantaisin ja kukaan ei enää vastannut puhelimeen, kun olimme itse tulleet kotiin toteamaan siivouksen laatu. Maanantaina oli kuulema ihan turha alkaa valittamaan.

Laatu riippui todella paljon siivoojaparista. Meillä kävi alkuun todella ammattitaitoinen pari ja heidän jäljestä ei ollut moittimisen varaa. Sitten tuli joku saakelin susipari ja ne tais olla jo niin viikonlopputunnelmissa ettei siivous enää paljoa kiinnostanut. Kai se tässäkin käy sama toteamus, ettei halvalla saa hyvää...

Meillä kävi Lekator siivoamassa kerran viikossa. Kaksi siivoojaa yhteensä 2.5 tuntia (eli 5 tuntia). Maksoi about 250 euroa kuukaudessa. Muistaakseni verovähentää saa 60%:a.

Siivouksen jälki oli niin surkeaa, että jouduimme yleensä itse vielä siivoamaan lisää.

Juurikin kyseinen yritys hoiti meillä aikaisemmin siivouksen.

Pienten lasten isien ketjusta:
Vaihdoimme firmaa isosta koko pk-alueella toimivasta pieneen paikalliseen (Klaukkala) firmaan muistaakseni n. 18kk sitten, koska ison firman työn laadussa rupesi näkymään siivouksen suosion eli asiakasmäärän kasvu. Eli työt tehtiin vähän sinne päin, joka kerta kun satuin siivoojat näkemään, oli eri henkilöt jne. Mielellään kuitenkin tietää, kuka siellä kotona käy...

Menköön nyt tähän ketjuun sitten.

Onko kenelläkään kokemusta höyrypesureista kotikäytössä? Onko noista halvemmista (150-200 €) pesureista mihinkään? Kärcherilläkin noita näyttäisi olevan jos jonkinlaista eri vaihtoehtoa.

Onko kenelläkään kokemusta höyrypesureista kotikäytössä? Onko noista halvemmista (150-200 €) pesureista mihinkään? Kärcherilläkin noita näyttäisi olevan jos jonkinlaista eri vaihtoehtoa.

Itselläni on sellainen kastelukannun kokoinen Kärcher, jolla on kuitenkin tehoa ilmeisesti kohtuullisesti.

Riippuu kai vähän mihin sitä aikoo käyttää, mutta keittiön ja vessan pintojen pesussa olen todennut sen melko tehottomaksi ja aikaavieväksi puhdistustavaksi. Pesuaineella ja rätillä pyyhkimällä lähtee nopeammin ja paremmin lika ja saostumat.

Itselläni on sellainen kastelukannun kokoinen Kärcher, jolla on kuitenkin tehoa ilmeisesti kohtuullisesti.

Riippuu kai vähän mihin sitä aikoo käyttää, mutta keittiön ja vessan pintojen pesussa olen todennut sen melko tehottomaksi ja aikaavieväksi puhdistustavaksi. Pesuaineella ja rätillä pyyhkimällä lähtee nopeammin ja paremmin lika ja saostumat.

Meinasin pestä kaikkea, mitä sillä saa pestä, mutta vessa (ja ikkunat) kai siinä on pääasiassa ykkösenä. Katselin sitä kastelukannun mallista ja hylkäsin sen turhan pienenä. Isommat ovat imurin näköisiä, joten ihan joka kolossa ei tarvitse kontata. Lisäksi en ole niin pitkä, että ylettäisin kylppärissä ylimpiin laattoihin ilman jakkaraviritelmiä. Periaatteessa ei ole mitään pesuaineita vastaan, mutta etenkin noiden saumojen kanssa meinaa välillä palaa käpy.

Periaatteessa ei ole mitään pesuaineita vastaan, mutta etenkin noiden saumojen kanssa meinaa välillä palaa käpy.

En ole havainnut, että sillä saumoista irtoaisi mitään likaa tai saumat olisivat näkyvästi puhtaampia käsittelyn jälkeen.
Ehkä meikäläisen saumat sitten ovat vain jo niin puhtaita tai en ole jaksanut suihkutella sillä riittävän pitkään.

En ole havainnut, että sillä saumoista irtoaisi mitään likaa tai saumat olisivat näkyvästi puhtaampia käsittelyn jälkeen.
Ehkä meikäläisen saumat sitten ovat vain jo niin puhtaita tai en ole jaksanut suihkutella sillä riittävän pitkään.

Meillä on lattiassa ihan tajuttoman karkea se sauma, siihen tarttuu aivan kaikki pöly ja nopeasti. Seinillä ja esim. keittiön kaakeleissa ei ole mitään ongelmaa. Melkoisen usein kyllä siivotaan, mutta kaupungin asuntoon valitut halvimmat mahdolliset materiaalit valitettavasti näkyvät käytännössä.

Mulla on Kärcherin höyryimuri. Mattoja sillä on tullut puhdistettua, ja auton sisustat tietty. Ei sillä 100% puhdasta tule, mutta joku kissanyrjö irtoaa kyllä paremmin mitä pelkällä rätillä. Samoin kylppärin laattasaumoista sai paskat irti. Höyrypesurin hyvyyshän riippuu täysin höyry lämpötilasta ja määrästä. "pingiini" mallisessa höyryttimessä höyryn lämpö on jotain 80-asteen luokkaa, eli se ei vielä desinfioi mitään. Sillä saa kyllä keittiöstä sokeri/rasvapohjaiset tahrat pois, muttei muuta. Isommissa malleissa lömpöä on sitten yli 100-astetta ja höyryn määrä moninkertainen. Mutta ei näillä millään kotilaitteilla taloa desinfioida tai edes "syväpuhdisesta". Kunnolliset pesurit ovat useamman tuhannen euron hintaluokassa, joten moni taitaa jättää hankkimatta.

Isommassa höyryttimessä on sitten vielä se säilytyksen ja käytön ongelma. Pitää kaivaa letkut ja suuttimet esille, lämmittää 15min vettä ja sitten vetää isoa muovirohjoa perässä. Ylähyllyjä ei oikein saa pestyä, kun eihän se höyryttimen letku riitä niin pitkälle :D Eli on pakko nostaa laite pöydälle tai pitää kädessä. Lopulta tulee helpommaksi pyyhkäistä rätillä mitä kaivaa laite esille. Ja huom. se laite pitää vielä prkl puhdistaa joka käytön jälkeen, joten mitään pikkuhommaa sillä ei kannata tehdä. Pari kertaa vuodessa kaivan sen esille, pesen kaikki matot ja tekstiilipinnat mitä talossa on, ja sitten kone takaisin varastoon. Maksoi jotain 650e.

Back
Ylös Bottom