• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Siivouskeskustelu!

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
40
Noniin, nousi siivoamisesta keskustelua tossa isien ketjussa. Aloitetaan tässä aiheesta oma jos jotakuta kiinnostaa.

Siellä siis käsiteltiin siivouspalveluiden käyttöä kotitaloudessa, moniko käyttää ja paljon menee aikaa & rahaa?

Paljon käytette yleensä viikottaiseen siivoamiseen aika ja miten tarkasti hommat teette?

Tällaisia asioita tuli tuolla esille.

Miehekäs threadi :D

Palkatkaa siivooja, jää enemmän aikaa olla duunissa ;) ei tule kalliksikaan ku käyttää lapsityövoimaa omasta suvusta...

Imuroitua joka viikko.
Pölyt sitten joka toinen viikko.
Ikkunat pestään varmaan kerran vuodessa ja lattiat pari kertaa.
Sitten kerran kaks vuodessa pitää myös pestä esim. kylpyhuone kunnolla (lattiasta kattoon).

En ole kysellyt paljonko täällä päin maksaa palvelu kun ei tunnu tuo siivoaminen
ihan niin isolta haitalta ja tulee samalla hyötyliikuntaa ;)

Ei ole palkollistaa siivoojaa eikä ole oikeastaan edes tullut mieleen että palkattaisi. Yleensä pari kertaa viikossa imuroin lattiat ja suurimmat pinnat sitten jollakin pölyhuiskalla läyn läpi ja joku 15-20min varmaan menee tuohon. Yleensä tuon teen jonkun vennyttely treenin alkuverryttelynä, tai sitten loppuun. Emäntä ehkä kerran viikossa imuroi.
Sitten kerran kuussa sitten siivotaan perusteelisesti että imuoridaan, pyyhitään pölyt kaikkialta ja märällä rätillä/luutulla kaikki pinnat ja matot viedään ulos jne. Tämä yleensä sovitetaan siten että otetaan siinä siivotessa pari kaljaa ja sitten hyvää ruokaa/viiniä siivouksen jälkeen ja rentoudutaan loppuilta.

Siivous on kyllä yliarvostettua, mitä paskemmassa ympäristössä elää niin sitä paremman vastuskyvyn itselleen kehittää :) (kyllä multa löytyy lisääkin näitä "syitä" miksi en itse siivoa :lol2: )

Hui, anne p:llä on siistiä!! Meillä ei ihan noin siistejä olla, ku siivottavaa pinta-alaa on lähes 200 neliötä. joka vko imurodaan ja pölyt pyyhitään+wc:t pestään, mut matot lentää ulos n.1-2krt/kk ja silloinkaan ei kaikki (2*3m isot matot). mut sellai yleissiisti ilme on aina ja tavarat paikoillaan, ei rojua lattialla.etupäässä mä teen siivouksen, ukko harvemmin imurinvarteen tarttuu erikseen käskemättä..ja silloinkin vähän pakottamalla:rolleyes:

Siivooja käy joka toinen viikko ja tekee hyvä tasoisen viikkosiivouksen, 50 € menee ja on kyllä jokaisen taalansa ansainnut. Joka toinen viikko huitaistaan sitten omalla porukalla kevyemmin.

Ikä
38
Usein kyllä jollain siivotaan jos pari-kolme kertaa viikossa imuroidaan ja pestään lattiat. Toki siivoustarpeeseen varmasti vaikuttaa se ketä talouteen kuuluu. Mulla on tavoitteena perussiivous kerran viikossa, mutta ei ahdista vaikka joskus jäisi väliinkin. Tuohon kuuluu imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja vessan pesu. Ehkä kerran kuussa pesen lattian ja siivoan muutenkin vähän perusteellisemmin. Yleisilme pysyy aika siistinä kun tavarat eivät loju ympäriinsä vaan ovat kaapeissa/laatikoissa.

Sen verran laiska olen että olen miettinyt suursiivousta (ikkunoiden ja parvekelasien pesu, saunan pesu ja muutenkin tarkempi jynssääminen) ostopalveluna. Tosin ei taida kauheesti verohyötyä saada kun kotitalousvähennyksessä on kuitenkin omavastuu. Tai sitten vois vaan ottaa itteensä niskasta kiinni :D

Nuo siivojat ilmeisesti siis vain hoitelevat pölyt? Eipä ole paljon iloa tuosta. Pölyn hoitelu olisi helppoa itsekin keskusimurilla, mutta siivousongelma on enemmänkin sitä, ettei jaksa pistää tavaroita paikalleen, viedä roskia, yms. :D

Nuo siivojat ilmeisesti siis vain hoitelevat pölyt?
Siivousfirma tekee juuri sen verran mitä heidän kanssaan on sovittu. Ja lisätöitä voi pyytää, kun sen tekee sen verran etukäteen, että pystyvät organisoimaan työpäivänsä sen mukaan. Saa siis siivouksen, pyykinpesun, silityksen jne jne, kunhan on valmis maksamaan niistä tunneista mitä hommaan menee.

edit: tännehän voisi myös laittaa hyviä siivousvinkkejä. Laatoituksen vaaleat saumat saa entiseen loistoonsa hammastahnalla ja -harjalla. Takan lasiluukun saa parhaiten puhtaaksi ottamalla kosteaan rättiin vähän tuhkaa takasta ja hankaamalla lasia sillä.

Ikä
40
Meillä avokki siivoilee pari kertaa viikossa. Molemmat tykätään kun on siistiä, eli tavaroita ei jätetä lojumaan lattioille ja pöydille ym..
Itse en haluais ulkopuolista siivoojaa missään nimessä omaan kotiini.

Meillä avokki siivoilee pari kertaa viikossa. Molemmat tykätään kun on siistiä, eli tavaroita ei jätetä lojumaan lattioille ja pöydille ym..

Itse en haluais ulkopuolista siivoojaa missään nimessä omaan kotiini.
No en minäkään, jos vaimo suostuisi siivoamaan pari kertaa viikossa :)

kerran parissa viikossa imurointi.
kerran kuussa pölyt.

matot ulos kerran vuodessa.
ikkunat n. 3 v. välein.

huussi kans parin viikon välein.
roskapussit viedää sitten kun parvekkeelle ei oikee enää mahdu.

ite hoidan siivouspuolta enimmäksee, avokki aika löysä.

Olen aina syvästi vihannut siivousta. Eihän se vaikeaa ole, eikä raskasta, mutta joku siinä hommassa ei vain nappaa. Asun tällä hetkellä opiskelija-asuntolassa ja oman huoneen keskilattialla on HUOMATTAVA määrä pölyä. Sängyn alusta on täynnä villakoiria. Pakko on vissiin imuroida, koska pölyä on niin paljon, että välillä saan aivastuskohtauksia. Tai no, kerkiäähän sen huomennakin :thumbs:

Olen aina syvästi vihannut siivousta. Eihän se vaikeaa ole, eikä raskasta, mutta joku siinä hommassa ei vain nappaa. Asun tällä hetkellä opiskelija-asuntolassa ja oman huoneen keskilattialla on HUOMATTAVA määrä pölyä. Sängyn alusta on täynnä villakoiria. Pakko on vissiin imuroida, koska pölyä on niin paljon, että välillä saan aivastuskohtauksia. Tai no, kerkiäähän sen huomennakin :thumbs:
Hyvä! Juurikin näin! Niin kauan kun itteä ei haittaa niin homma toimii:D :thumbs:

Imuroisin mieluusti vaikka päivittäin jos joku korjaisi ylimääräiset romut ja vaatteet pois jaloista. Kateeksi käy kun joillain kavereilla on elämänkumppanina siivousfriikki emäntä, omani on vähintään yhtä paha sotkija kuin allekirjoittanut.

Pahimmat ongelmat ovat tosiaan liiallinen romun määrä ja opiskelijakaksion puutteelliset säilytystilat. Noin kolme neljännestä kaappitilasta menee emännän vaatteille ja pieni varastohäkkikin pullistelee ties mitä korvaamatonta roinaa (esim. viihde-elektroniikan säilytyslaatikoita, vanhaa ATK-roinaa). Välillä tekisi mieli dumpata valtaosa rojuista roskalavalle ja itkeä sitten myöhemmin jos jotain tärkeää hävisi.

. Kateeksi käy kun joillain kavereilla on elämänkumppanina siivousfriikki emäntä, omani on vähintään yhtä paha sotkija kuin allekirjoittanut.
.
Sama homma! Ja siksi yleensä ainakin mä otan yhteisessä suursiivouksessa olutta kun tuntuu että emännän siivouksen laatu ei ole riittävä...ja palaa hermo mutta parin oluen jälkeen suurin tarkkuus jää pois itseltäkin.
Meillä tietenkin hieman hommat jakautuu eli mä imuroin useammin/pesen vessan( vessan pesu on helppoa kun vetäisee kerran viikossa suihkussa käynnin yhteudessä suihkupullolla jonkun kloriitin lattialle/seinille/pönttöön ja huuhtoo suihkulla pois) ja emäntä sitten tiskaa ja pesee pyykkiä.
Nyt muuten alkaa tuo siivouspalvelu kiinnostaa.