Siivet&olkapäät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Faidra sanoi:
Hmmm... kaipa tuon mun selkätreenin videolinkin vois pistää tännekin. En nyt tiedä kuinka tyylipuhdas suoritus tuo on kun (mulle) suht isoja rautoja tossa liikuttelen, mutta menkööt. Tuolla tavalla mä teen ylätaljaa ja kyllä se selässä tuntuu. Supistus vois ehkä olla parempi? Kritisoida saa!

Video löytyy siis täältä.

Video oli magee, eipä siinä mitään. Olet ihan älyttömän upeassa kunnossa! :worship:

Ja sainpas tuosta reenivinkkiäkin, olen nimittäin kiskonut itse taljaa selkä ihan paikallaan, liikkumatta yhtään. Voisi kokeilla ensi viikolla, ottaako tuo vähän toisella tapaa fileisiin... :D

Ai niin, yksi pieni kritiikki tulee tässä: video ei aukea Mozillalla, pelkällä Explorerilla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Emmah sanoi:
Smithissä on myös helppo vetää leukoja kevennetysti, eli säätää sen sopivalle korkeudelle - tai pitäisi varmaan sanoa ennemmin sopivan matalalle - siten, että on tangon alla vaakasuuntaisesti jalat maassa/penkillä.

Sounds good. :)

Mäyräkoira sanoi:
Ai niin, yksi pieni kritiikki tulee tässä: video ei aukea Mozillalla, pelkällä Explorerilla.

Mulla uusin Firefox ja hyvin näky.

Kiitos treenivinkeistä!

Mäyräkoira sanoi:
Entäs vatsalihastuoli, jossa on ylhäällä kahvat. Siinä voi vetää leukoja.

Olen nähnyt joskus jonkun vetävän leukoja Smithissä, laittoi vaan tangon korkealle ja alkoi vetämään. Vinkeen näköstä! :D

Juu mä ainakin Smithissä vääntelehdin leukojen kanssa. Meidän salilla leukojenvetotanko on helvetin korkealla ja "keskellä kaikkea", joten mukavampi puhista sivummalla Smithin parissa. Tää suosittelee :thumbs:

Sivuolkapääliike olisi kiva nähdä, vaikka kyllähän sen kai noista selityksistäkin ymmärsi.

Minulla on ojentajat kehittyneet kivasti kai ranskalaisen punnerruksen ansiosta, nyt satsaisin olkapäihin ja selkään minäkin, joten luen näitä vihjeitä mielelläni. Olen aina tuntenut nuo vipunostot väärin tehdyiksi - kädet ihan koukussa.

Faidra sanoi:
Mulla alko selkä näkyä V:nä jo parin kuukauden treenin jälkeen. Se onkin ollut suht helppo kasvattaa (taitaa olla mulla luonnostaan helpoiten kehittyvä lihasryhmä

:eek:

Mun frendi-joka ei tiennyt lajista/lihaksista- kommentoi mun kisakuvaa:''hei miksi noiden muiden selät on ton näköisiä ja sulla tollanen?'' Se oli kyllä osaltani varsin huolestuttavaa kun ''taviskin'' huomasi selkeän eron:david:

edit: Heheh... tuo Monican kuvahan onkin paras vertailukohta. Sillä kun on treeniä takana vasta vaivaiset 15 vuotta. ;)
älä:evil: mutta se sattui sopivasti siihen mallikappaleeksi kun yritin havainnollistaa siipien pullotusta etuposetuksessa:rolleyes:

Mulla on vuodesta 2002 laitettu kuntoon treenini:whip: , kaikki liikkeet on kahlattu läpi ja tuntuma+polte kyseisiin lihaksiin on kyllä hallinnassa, mutta +&%¤=?"!#½ kun ne ei vaan pullota.!!!!!ne ei %&¤#"!½?( kasva!!!!!Ja sitte näkee kadulla naisia jotka ei varmaan ikinä ole kuulleetkaan lihaksista tai punttisalista ja niillä on jumalattomat patit.

ja Faidra treenaa pari kk tuloksena hillitön selkä. Mitä tästä opinkaan: Toisilla on lahjoja, toisilla unelmia...

Viivi sanoi:
Sitten kannattaa muistaa että meillä fitnesskilpailijoilla ei ne olkapäät kuitenkaan paista noin muhkuina arkielämässä, toki ryhti ja urehilullisuus näkyy

Meinaatko? Että moista herkkua saa nähdä vain lavalla... Voi muuten pitääkin paikkansa:rolleyes:

Viparikikka

Faidra sanoi:
...
Parhaiten mä saan viparit polttamaan kun teen liikkeen kahdella levypainolla. Olkapäät menee ihan hervottomaan pumppiin, ikinä ei yhtä hyvää tuntumaa tule käsipainoilla tehdessä. Teen silloin tällöin levypainoilla kunnon pudotussarjoja: eka lataan käsiin 5kg+2.5kg kiekot päällekäin, teen niin monta kuin menee. Tiputan 2.5kg pois ja jatkan 5kg kiekoilla niin paljon kuin menee. Vaihdan 5kg noihin 2.5kg kiekkoihin ja teen edelleen niin monta kuin menee. Liikerata levypainoilla tehtäessä menee väkisinkin jotenkin oikein. Ja siis, mä kans teen ne hiukan reiden etupuolelta, tai siis liike lähtee oikeastaan reiden sivun ja etuosan välistä.

Tästä tuli mieleen viparipeijakas joka mulla on saantu semmosen poltteen ja seuraavana päivänä doms:n että ei oo pystynyt kannusta mehua kaataa ilman itkuparkua kun on kipeet olkapäät ... ja se on siis hyvä asia!

Eli kikka àla Kahlis (joka mulle tän Paulan kaa opetti). Eli toimitaan seuraavasti.

1. Ekaks teet seisten vipareita sivulle nonstoppina niin monta kun lähtee. Ni isoilla painoilla että saa vaik vähän heijata. Liike ei saa pysähtyä missään vaiheessa! Pari sarjaa tuntuman mukaan.
2. Sitten vaihdetaan pienemmät painot ja mennään istumaan penkin päähän. Tehdään yks sarja loppuun puhtaasti. Taas kokoajan painot liikkeellä, ei pysähdyksiä!
3. Jonka jälkeen tiputetaan painot pois ja treenikaveri tulee taakse istumaan. Pistää kädet olkavarsien päälle, siihen olkapään ja kyynerpään väliin. Lähdet tekemään vipareita niin että treenikamu painaa vastaan ylösnostaessa ni paljon kun jaksat nostaa. Ja alaslaskiessa sä painat vastaan kun treenikamu edelleen pitää käsiä. Tätä joku 7x ja koko homma uudestaan.

Ai moro sitä poltetta! Tossa kohta 3:ssa on tärkeää että reenikamu tietää sun rajat, painaa just ni paljon että hädintuskin saat kädet ylös. Tosi tehokas! Ja itellä kädet tärisi ni että ei mitää rajaa ja tuntuu et olat tippuu irti!

Tiputussarjat tosiaan käteviä jos ei reenikamua ole, mutta luulis että salilta jonkun saa aina ton verran jeesaamaan. Ja kamukin saa reeniä kun toi vastaanpistäminen on yllättävän raskasta.

Kannattaa kokeilla! ;). Mm. Lilith voi allekirjoittaa tämän tehokkuuden.

Minun ja Jonnan olkapäätreeni ála Aki Mähönen pitää sisällään vipareita, vipareita ja vipareita. Olkapäille tehdään sarjoja yhdessä treenissä niin paljon, että itku tulee - ja olkapäät ovat kipiät joka treenin jälkeen.

Aikoinaan "valittelin" kun ei olkapäät tule kipeäksi vaikka olevinaan tein oikeita asioita (3 liikettä, joissa 3-4 sarjaa). Ei tästä ollut mihinkään - kunnon olkapäätreeni sisältää 4-5 liikettä joissa kaikissa 4-5 sarjaa. Joskus enemmänkin. Tuntuma on tärkein - ja treenikaveri, joka jeesaa vikat toistot! Olkapäätreenistä saa huomattavasti enempi irti kun on kaveri messissä - vaikka varsinaista painojen alle jäämisvaaraa ei olekaan. Itse olen nykyisin täysin hukassa jos treenikaveri ei ole messissä - tuntuu ihan nyhjäämiseltä kun liikeradat jää ilman kaveria vajaaksi (jossain vaiheessa treeniä sitä ei meinaa jaksaa nostaa edes omia käsiä)

Meillä treeniliikkeinä suunnilleen seuraavaa:
Viparit istuen 5x15
Viparit vinopenkillä maaten 4-5x15
Pystypunnerrus kp/tanko/smith/laite 4-5 x15
Viparit taakse / takaolkalaite / pystysoutu vinopenkillä 5x15
Viparit yhdellä kädellä 3-5x15

Lisäksi mahdollisesti vielä tangon nosto eteen 3-5x15 jos jaksaa. Tämä on tullut "unohdettu" pari vikaa kertaa, on meinaan kaamea liike - tämän jälkeen voisi heti lähteä kotiin rötköttämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oi, täällä onkin tosi paljon kaikkea kokeiltavaa heti seuraavaan olkapäätreeniin :). Yksi mun mielestä hyvä liike, mitä ei kai ole vielä mainittu, on vipunostot taljassa. Mulla ainakin ottaa tosi hyvin olkapäähän, kun taas kässäreillä tuppaa liike menemään epäkkäille.

Selkä on mullakin se murheenkryyni, ei oikein mikään liike ole vielä tuntunut oikein hyvältä :(. Lisää vaan selkävinkkejä! Ja viteoita!

Faidra sanoi:
edit: Ihan mielenkiinnosta kysyn... Viivi, miten paljon olet Pauliinan opastamista jutuista pystynyt suoraan siitämään käytäntöön omassa treenissäsi? Onko jotain juttuja joista heti huomasit, että ne ei sun kohdalla toimi?

Mulla on olkapää tosi romuna, se molkura irtoaa sieltä kuopasta ja hinkkaa aika pahasti paikkoja, joten sinne on kertynyt paljon ylimääräistä "roskaa".
leikkaukseen pitäisi mennä mutta säästöt ei vielä ihan riitä.

Pauliina osasi neuvoa paljon punnerrusliikeissä miten liikkeitä kannattaa tehdä jotta rasitus olkapäälle vähenisi.

selkätreeniin kaipasin myös apuja ja niitä sain kiitettävästi ja niistäkin on ollut hyötyä.

Kaikkihan ei tietysti omallakohdallani oikein toiminut ja sen huomasin noin kuukauden kuluttua.
en vieläkään ole oikein osannut sanoa että oliko opetus hintansa väärti, sanotaanko silleen kauniisti että aika perusneuvoja oli, eikä kauheesti siinä ajassa pysty sanomaan millainen treeni kehenkin puree.
Jotain sieltä korvien väliin jäi ja joitain neuvoja olen käyttänyt, jotkut ovat jääneet sitten pois.

Pauliina korosti hirvittävästi treenaamisen puhtautta ja venyttelyn tarvetta.

Olen tullut siihen tulokseen näissä treenineuvoissa että kannattaa miettiä hyvin se mikä itsellä toimii, olen jutellut tosi paljon eri kisaajien kanssa erilaisista treenitavoista ja yhdessä vaiheessa pää oli ihan sekaisin että mihen suuntaan sitä nyt pitäisi sitten mennä, treeni oli aikamoista hölpönpölppöä, kun sekoitin kaikkea keskenään, ajatus jotenkin karkasi.

Faidra, koskas alotetaan reenailut, voin tulla kameranaiseks! :)

Zone-sarja -42%
LuomuPorkkana sanoi:
Mun frendi-joka ei tiennyt lajista/lihaksista- kommentoi mun kisakuvaa:''hei miksi noiden muiden selät on ton näköisiä ja sulla tollanen?'' Se oli kyllä osaltani varsin huolestuttavaa kun ''taviskin'' huomasi selkeän eron:david:

Ei varmaan kyseinen frendi kommentoi seuraavien kisojen jälkeen kuviasi samalla tavalla, oot nimittäin kehittynyt ihan mielettömästi vuoden aikana :rock: Että kenenköhän tässä pitäis vinkkejä jakaa ja kenelle? :D

Fiona sanoi:
Ei varmaan kyseinen frendi kommentoi seuraavien kisojen jälkeen kuviasi samalla tavalla, oot nimittäin kehittynyt ihan mielettömästi vuoden aikana :rock: Että kenenköhän tässä pitäis vinkkejä jakaa ja kenelle? :D

:nolo: Oon kyllä nyt ihan otettu!!! Kiitos hirmuisesti Fiona!! Et tiedäkään kuinka paljon sain potkua sun kommentistasi:haart: .

Yritys on kova päästä Turun karsinnoista SM:iin, ja sihdata siihen 7 parhaan joukkoon...:rolleyes:

onko teillä hyviä olkapään venyttely liike vinkkejä? itellä alkanu toi olkapää oireilee täss aina pikkasen sillon tällön, joten vinkkejä "kuntouttavista" liiikkeistä? Muistan täältä lukeneeni jonkun sellaista kuminauha köppi hässäkkää mutta en siitä kyllä saanut mitään selkoa (blondi!)

Nytte oon tehny ns. kuntouttavana liikkeenä tämmöstä; käsivarsi ojennettuna eteen ja siitä rauhallisia pyörityksiä vasemmalle ja oikealle, 1-3kg käsipainoilla.

KIITOS MILJOONASTI VINKEISTÄ! :rolleyes:

punakylkirastas sanoi:
onko teillä hyviä olkapään venyttely liike vinkkejä? itellä alkanu toi olkapää oireilee täss aina pikkasen sillon tällön, joten vinkkejä "kuntouttavista" liiikkeistä? Muistan täältä lukeneeni jonkun sellaista kuminauha köppi hässäkkää mutta en siitä kyllä saanut mitään selkoa (blondi!)

Noitten kuntoutusliikkeitten lisäksi kannattaa miettiä minkä takia olkapäät oireilee ja puuttua siihen oireitten syyhyn. Esimerkiksi itsellä olkapääongelmia aiheutti dippi. Teline missä koulun salilla teen on mulle liian leveä -> asento meni semmoiseksi että rasittaa olkapäitä. Lisäksi mun penkkitekniikkani oli tosi huono.
Lopetin dippien tekemisen ja sain neuvoja penkkaamiseen. Lisäksi tein (teen edelleen) pienillä painoilla kiertäjäkalvosimille jumppaa. Tuohon tyyliin:
DBExternalRotation.gif

Lilith sanoi:
Noitten kuntoutusliikkeitten lisäksi kannattaa miettiä minkä takia olkapäät oireilee ja puuttua siihen oireitten syyhyn. Esimerkiksi itsellä olkapääongelmia aiheutti dippi.

jep jep, mulla on kanssa tuo dippailu aiheuttanut sitä oireilua koska oon sitä tehnyt huonolla tekniikalla :( eli kun tein sillai penkkien väliin nelin kontin, niin ylävartalo oli liian kaukana penkistä jolla kädet oli.

sitten tuossa vähän aikaa sitten olkapää loukkaantui kun harjoittelin (hyvä minä...) käsinseisontaa :D noo..ei voi mtn. Mutta esim pystysoutua mun ei parane tehä yhtään, sattuu :itku:

Mä oon kokenu leuanvedon ihan ykkösliikkeeks selänlevitykseen. Avustettuna sen teen, siis koneella. Ei nii millää riitä voimat kaiken tän massan nosteluun:nolo: ...Toistoja kun tarvii saada aikaseks 60.
Nyt tosin ku ohjelma uusittiin, ne jäi pois, mut jotain muuta kivaa sit tilalle:) .
Olkapäissä taas oon tykänny pystypunnerruksesta Smithissä. Sitä on tehty suht kovilla painoilla reenin alussa. Muita liikkeitä sit siihen perään poltteleen... Takaolkapäät on mulla se, mihin on vaikeinta saada tuntumaa.

Mitä noita takaolkapääliikkeitä on? Viparit mahallaan maaten vinopenkissä ja sitten istuen niin että nojaa eteenpäin, eikö? Mutta kun musta noi molemmat on semmosia ettei tunnu hyvältä.

Ironbuttilla oli tuolla, että viisi liikettä olkapäille, toistoja 15 ja sarjoja 3-5. Onko tää siis parempi kuin että isolla painoilla kolme sarjaa ja muutama liike?

Latest posts

Back
Ylös Bottom