Siipien eriparius

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
3 223
Ikä
43
Elikkä ongelmani on seuraavanlainen.

Vasen latsi ei suostu kasvaan, okei, ongelman siitä tekee se, että OIKEA kyllä KASVAA! Joten se on aika hassun näköistä, kun toinen jää koko ajan jälkeen. Mikä neuvoksi?

Vaikea käsittää, että miksi näin on... Äkkiseltään tulisi mieleen, että jos toinen saman lihasryhmän toinen puoli on alikehittyneempi, se joutuisi tekemään enemmän töitä liikkeissä, mutta näin ei ilmeisesti ole. Lihaskipukin on reenin jälkeen "isommassa" siivessä suurempi. Hassuinta on, että alikehittynyt lihas tuntuu yhtä vahvalta kuin toinen, ellei vahvemmaltakin: ainakin silloin tällöin viimeisenä liikkeenä tekemässäni yhden käden käsipainosoudussa toistot ovat samat (tai jopa vasemman puolen suuremmat :eek: ) Voi tietysti ehkä johtua siitä, että jos en jostain kumman syystä saa aiemmissa liikkeissä kaikkea irti siitä, on siinä silloin enemmän potkua jäljellä treenin lopussa.

Eli tyypillinen tämän hetken selkätreeni menee näin:

Leuanveto lisäpainolla 3 *6-8
Kulmasoutu 3 *10-6
Ylätalja kahvalla 3 *10-8

Teen AINA nuo kaksi ensimmäistä liikettä ja kolmas vaihtuu parin viikon välein, esim alatalja, yhden käden soutu jne. Kaikki sarjat ovat kovia, AIVAN loppuun vietyjä, ikävä kyllä usein jopa epäonnistumiseen asti :mad: Liekö Lee Haneyllä osuutta asiaan ("There is no overtraining, there is just undereating"). Vai oliko se edes Haney... :confused: No enivei:

APUJA. Onko muilla samaa ongelmaa? Mikä on auttanut? Treenistä kiinni vai geeneistä? Mitä kannattaisi muuttaa treeneissä ja liikkeissä vai kenties sarjoissa vai mitä ihmettä?

Lyökää viisaat päänne yhteen ja auttakaa huonompi puoliskoni kasvuun. Mainittakoon vielä, että natuna mennään ja itse asiassa koko vasen puoli yläkropasta on alikehittyneempi kuin oikea, vaikka voimassa ei olekaan eroja: tissi, selkä, haba, forkku, kaikki pienempiä...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hassua. Mulla on juuri sama ongelma. Oikea latsi paljo isompi ku vasen. Mulle on tullu jo kauhee pakkomielle koko ajan koitella että onko se oikee muka suurempi. Ja onhan se. Aupuja kaivataan siis tääläkin suunnassa.
 
Tuosta vinkkiä:
http://www.testosterone.net/articles/196ref.html

Eli aina heikommalla/pienemmällä puolella alottaa tekemään yhden käden liikkeitä ja myös lopettaa. Täten sillä vasurilla (tai kumpi nyt onkin pienempi tai heikompi) tulee aina tehtyä pikkusen enemmän. Ehkä se siitä pikkuhiljaa tasottuu.

Kai se on aika luonnollista, että toinen puoli on vahvempi ja isompi kuin toinen. Onhan sitä pienen ikänsä tehny kaikkee mahdollista enemmän sillä kädellä, minkä kätinen on. Varmaan vaikuttaa kaikkiin lihaksiin, jalkoihin, selkään ja olkapäihinkin.
 
Mulla on sama ongelma, esim. leuanvedossa saan tuntuman vain oikeaan latsiin. Ja se kasvaa ja on suurempi. Olis pitäny kiinnittää huomiota tekniikkaan silloin 7-vuotiaana ku aloin treenaamaan leuanvetoa... :D käsipainosoudussa on vähän sama homma. Ehkä se alkais toimimaan pienemmillä painoilla & puhtaalla tekniikalla. Katotaan.

Enemmän minua häirittee kuitenki se, että vasen sivu- ja varsinki etuolkapää on paljon pienempi ku oikea. Ja pystypunnerruksessa tuntuma tulee vain oikeaan olkapäähän!!! :confused: voi johtua siitä ku vasemmassa olkapäässä on ollu ongelmia liikkuvuudessa ja muutaman kerran etuolkapään vammautuminen... En tiiä, pakko on jotaki yrittää. :( Olisko teillä vinkkejä/neuvoja pystypunnerruksen tekniikkaan?
 
Maza

Joo, mulla on myös olkapäässä samankaltainen ongelma. Tai ei niinkään etuolkapäässä vaan sivu. Joskus sitä jotain tehdessä vihlasee aivan älyttömästi, esim mattojen pudistelua en pysty tehdä. Tossa vasemmassa olkapäässä on sivulla semmonen kuoppa ja luu ulkonee kummallisesti! Liha ei kasva siihen tasaisesti, vaan se kuoppa vaan selkiintyy enemmän koko ajan... :mad:
 
Mulla oli yhdessä vaiheessa toinen hauis isompi ku toinen. No sitten rupesin punttimimmeiltä saatujen neuvojen mukaan tekemään niin, että aloitin aina heikommalla jne ja puolen vuoden päästä se heikompi oli kirinyt toisesta hauiksesta ohi. Nyt ne on suunnilleen saman kokoisia, vaikka voimaeroa on edelleen.
 
jeps tuttua on..;)mulla taitaa olla meilkein kaikki lihakset käytännössä isompia oikealla pouolella kuin vasemmalla....
 
latsien erilaiseen kehittymiseen saattaa johtaa esim. erinäisten vammojen takia tai luonnostaan erilaisen liikkuvuuden omaava hartiaseutu. itselläni oikean ja vasemman käden liikkuvuudessa on huomattava ero joka johtuu useista vanhoista urheiluvammoista. latsien kehittymistä voi kompensoida parantamalla heikomman puolen liikkuvuutta ja keskittymällä harjoittelemaan heikompaa puolta eristävillä liikkeillä.

tee esim. treenin alkuun ja/tai päätteeksi heikommalla puolella ylätaljaa yhdelläkädellä tai hammer-pulldown hurveliä tai kulmasoutua käsipainolla
 

Suositut

Back
Ylös Bottom