SI-nivelestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kösseli
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä on varmasti ihmisiä, jotka ovat kärsineet SI-nivelen virheasennosta. Minkälaisia kipuja on ollut? Missä ja minkä alan ammattilaisella olette hoidattanut? Jos löytyypi Porin suunnalta expertti-ihmistä, joka teitä on auttanut niin kuulisin mieluiten suositteluja kenelle olisi syytä mennä. Itsellä SI-nivel selästä viturallaan ja ajoittain kovia kipuja alaselässä, ristiselässä ja rintarangassa. Yhden ainoan kerran on SI-nivel mennyt käsittelyn jälkeen kohdilleen ja sen Ainoan kerran olivat kaikki oireet pois n. 2viikkoa. Sen jälkeen ei ole nivel aloillaan pysynyt. En tiedä johtuuko käsittelijästä lainkaan vai jostain muusta?? Nyt on niveltä laitettu kohdilleen 5 kertaa eikä tunnu pysyvän kahta päivää kauemmin paikallaan.

Super whey isolate -33%
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osteopaatti, joka tuon selän on Kerran kuntoon saanut. Löytyy toki muutakin: välilevyn pullistuma, pieni lordoosi, yliliikkuva lanneranka.. röntgenit ja magneetit on kyllä käyty lävitse jo

Itsellä SI-nivel selästä viturallaan ja ajoittain kovia kipuja alaselässä, ristiselässä ja rintarangassa. Yhden ainoan kerran on SI-nivel mennyt käsittelyn jälkeen kohdilleen ja sen Ainoan kerran olivat kaikki oireet pois n. 2viikkoa. Sen jälkeen ei ole nivel aloillaan pysynyt. En tiedä johtuuko käsittelijästä lainkaan vai jostain muusta?? Nyt on niveltä laitettu kohdilleen 5 kertaa eikä tunnu pysyvän kahta päivää kauemmin paikallaan.

Oho, kohtalotoveri! :eek: Ei pysy SI paikoillaan mullakaan. Mulla on taidettu laittaa se nyt 6 kertaa... Mutta kyllä meinas itku päästä sen jälkeen, kun lantio laitettiin ekan kerran paikalleen. Oli nimittäin pikkasen uskomaton fiilis! Kaikki kivut poissa (yllättäen katosi mm. TOS sen siliän tien??):) Harmi, että niin harva kiropraktikko tai osteopaatti osaa tuon taidon...

Lääkäreistä Markku Turunen (fysiatri) on varmasti pätevä tohon hommaan. Google auttaa myös :)

www.kuntonetti.org <-- Tuolta löytyy mm. hyviä itsehoito-ohjeita.

Vähän tuttu fiilis. SI-karkailee ja selkä on muutenkin viturallaan, kestää paikallaan jos kestää. Itse sain nivelen paikalleen ainakin kerran fysiatri Jussi Timgrenin avustuksella.

Itsellä tuo vaiva, välillä ok, välillä ei niin ok. Timgrenillä käväsin tuossa jokunen aikaa sitten, ja antoi jumppaohjeet, joita on tehty aina kun on muistettu. Nyt kyllä tuntus että kyseinen nivel oisi jämähtänyt vihdoin paikalleen.

Se on semmonen homma että itse olen saanu ko. vaivan kanssa elää jo 8 vuotta. Tasasin väliajoin on nivelet paikoiltaan, välillä oikeelta, välillä vasemmalta. Aiempina vuosina on kotona saatu paukuteltua paikoilleen about kerran kuukaudessa.
Tänä keväänä meni kuitenkin niin pahasti sijoiltaan, että puolet selän lihaksista kramppaantui ja makasin puolitoista viikkoa liikuntakyvyttömänä. Kortisonin avulla saatiin lihakset vähän rentoutumaan ja parin viikon päästä fysioterapiaan, jossa kävin jumppaamassa pari kuukautta. Kevään paras löyty oli terapeutilta saatu sähkölaite, jolla kahden piuhan kautta johdin sähköä alaselkään pari kertaa päivässä. Rentoutti alueen lihaksistoa ja mahdollisti jumppauksen ja venyttelyn.
Mutta, onhan tämä pyllystä. Kamala vaiva ja en toivo kellekkään. Ikinä ei tiiä millon olet liikuntakyvytön. Syö hieman urheilu-uralla motivaatiota jos on tämän takia jäänyt päivän varoitusajalla useammat kuin yhdet hipat kilpailematta. Ja lapsia ei kukaan suosittele hankkimaan.:arvi::wall:

Nyt sitten saatiin SI-nivel pysymään. Tulipa suuri yllätys sekä mulle, että osteopaatille kun eipä hävinneet kivut mihinkään. Menin vastaanotolle siinä uskossa että nivel on taas vituillaan vaan eipä ollut. Magneettikuviin vie siis tie jälleen ja taas taitaa olla välilevyissä vikaa. Motivaatio ihan nollissa ja vitutus tapissa. Kummastuttaa, että en ole loukannut itseäni missään vaan on pikkuhiljaa kipu kasvanut ja kasvanut treenien keventämisestä huolimatta. Eipä se välilevyn pullistuma taida silti loukkaantumista edes vaatia. Noh, viikon päästä viisaampi ja vittuuntuneempi.

Täällä on varmasti ihmisiä, jotka ovat kärsineet SI-nivelen virheasennosta. Minkälaisia kipuja on ollut? Missä ja minkä alan ammattilaisella olette hoidattanut? Jos löytyypi Porin suunnalta expertti-ihmistä, joka teitä on auttanut niin kuulisin mieluiten suositteluja kenelle olisi syytä mennä. Itsellä SI-nivel selästä viturallaan ja ajoittain kovia kipuja alaselässä, ristiselässä ja rintarangassa. Yhden ainoan kerran on SI-nivel mennyt käsittelyn jälkeen kohdilleen ja sen Ainoan kerran olivat kaikki oireet pois n. 2viikkoa. Sen jälkeen ei ole nivel aloillaan pysynyt. En tiedä johtuuko käsittelijästä lainkaan vai jostain muusta?? Nyt on niveltä laitettu kohdilleen 5 kertaa eikä tunnu pysyvän kahta päivää kauemmin paikallaan.

onkohan tässä samassa hoidossa kiinnitetty huomioon muuhun kuin si-niveleen? eli käytiinkö läpi esim. polvet, nilkat, lanneranka ym...

Voiko kukaan suositella Lahden läheisyydestä ammattilaista si-nivelvaivoihin?
Ammattilaisella tarkoitan lääkäriä enkä kansanparantajaa.

Itsellä todettiin nikaman liukuma muutama vuosi sitten mutta olen miettinyt että voisiko todellinen kipujen syy olla si-nivel kun kipu tuntuu alaselän kummallakin puolella, ei suoranaisesti selkärangassa. Helsingissä ainakin ilmeisesti vaikuttaa näitä lääkäreitä?

nyt sitten käyty lannerangan ja rintarangan röntgenissä. ainoa "löydös" oli L3 2mm retropositiossa L4 nähden ja samaten L4 L5 nähden. tiedä sitten aiheuttaako tuo mitään vaivaa, mutta selvinnee lääkärin vastaanotolla viikon päästä.

onkohan tässä samassa hoidossa kiinnitetty huomioon muuhun kuin si-niveleen? eli käytiinkö läpi esim. polvet, nilkat, lanneranka ym...

eipä kyllä ole..

Kyllä itselläni oli si nivel ongelma ja sain sen paikalleen kiropraktikon avustuksella. JAlat ovat nyt saman mittaiset. jäsenkorjaajilla myöskin olen käynyt mutta heistä ei ollut mitään apua- rahan tuhlausta oli .

Suosittelen kiropraktikoita

Lahdesta löytynee varmasti päteviä kiropraktikoita jotka osaavat nämä si nivelen ongelman. Itse sain apua helsingistä. Oikea jalka 2cm pidempi ja tämän vuoksi lantion virheasento ryhti huono pää selvästi hartoihin nähden etukenossa liikaa. Nyt kävelen kuin Upseerismies konsanaan. Eli osasivat hoitaa Si nivelen.Jäsenkorjaajillä kävin ja ei ollut mitään apua vaikka väittivät että osaavat korjata ongelman.

Kuuluuko tuosta joku ääni kun SI-nivel menee paikalleen / paikaltaan? Itellä SI-nivel virheasennossa ja joskus joku loksuu tuolla lantion seudulla... :rolleyes:

Kuuluuko tuosta joku ääni kun SI-nivel menee paikalleen / paikaltaan? Itellä SI-nivel virheasennossa ja joskus joku loksuu tuolla lantion seudulla... :rolleyes:

No sanottakoon taas... :rolleyes:

SI-nivel ei ole pois paikaltaan, muuta kuin harvinaisissa poikkeustapauksissa,johon yleensä vaaditaan isoenerginen vamma, joka on mahdollinen esim. synnytyksen tai kolarin yhteydessä.

Lantiossa taas voi olla virheasentoja, johtuen esim. lannerangasta, lantion ja lanneselän lihaksista, erimittaisista jaloista tai sitten SI-nivelestä. "Lonksuminen" on yleensä merkki nivelen yliliikkuvuudesta tai äärimmäisen kireistä lihaksista nivelen ympärillä. Myös manipulaation yhteydessä nivelestä kuuluu usein napsahdus. Napsahdus syntyy nivelen sisäisen paineen ja kaasujen nopeasta vaihtelusta, ei siis nivelen "paikalleen menosta".

Varmaan noin 6 viikkoa (tai ylikin) ollut oikea SI-nivel vähän epämääräisesti kipeä, ei siis varsinaista särkyä vaan enemmän sellaista jäykkyyden/heikkouden tuntua. Sikäli kumma juttu -- tai sitten ei -- että tuo tuli täysin yöstä, treenitauon aikana. Nyt kun olen aloittanut taas säännölliset punttitreenit, pumppaillen paljon vatsoja/alaselkää/reverse hyperiä + varovasti aloitellen kyykkyä, on "vaiva" nyt paranemaan päin.

Toi on aika ikävä vaiva. Itse olen saanut pidettyä selkävaivat pitkään pois venyttelemällä paljon jalkoja. Erityisesti pakaroita ja lonkankoukistajia.. Usein jumit ja lukot selässä ovat omalla kohdalla ollut seurausta jalkon kireydestä, erityisesti edellä mainituilla alueilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom