Showkamppailu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petsko
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yritin googlaa mut luovutin. Kuka toi Murikka on, joku tavan kallu? Ärsyttää kattoo ku ihmiset ei suojaa itteään ikinä näissä. Luulis nyt järkiki sanovan et ellet oo vittu Salama Jack, ni suojaa ny saatana edes naamaas. Miks muuten alottelijoilla tippuu aina suojaus lyödessä? Onko liian raskasta pitää käsiä ylhäällä, vai surkee motoriikka? En siis tiedä nyrkkeilystä liikoja, ja oma tausta vähäistä & muinaishistoriaa.
10 vuotta linnassa istunut portsari. Sen enempää ei ole tietoa löytynyt. Suojaus tippuu siksi aloittelijoilla koska nyrkkeily on tekniikkalaji. Ei ole motoriikasta tai voimista kiinni. Jos otetaan kadulta 100 ihmistä niin 99 prosentilla tippuu toinen käsi kun toisella lyödään. Ei merkitystä vaikka olisi kuinka kova jossain muussa urheilussa. Vuosia kuntonyrkkeilyssä käyneilläkin tippuu jos asiasta ei ole muistuteltu. Toinen perus virhe on virittää lyöntiä. Ihmiselle luontaista. Sekin korjaantuu vain treenaamalla. Otellessa pienikin viritys taaksepäin paljastaa lyönnin ennenkuin se lähtee. On 2 sekkaa aikaa odotella lyöntiä ja miettiä mihin väistäisi.
 
Tuosta tyylistä sen vertaa että tietääkseni jotkut puhuivat Saksalaisesta tyylistä ( konetyylistä) tuon tyylisuunnan nyrkkeilijöistä jotka ottelivat kädet tiukasti suojauksessa ja tekivät vain paikan auetessa tietyt lyöntisarjat.En muista nimeä mutta jossain kevyemmässä sarjassa oli joku hyvin kova nimi joka nyrkkeili hyvin tyypillisesti koko ajan tällä tavalla "tylsästi" mutta kuitenkin tehokkaasti.Tätä edustivat myöskin Klishkot.Muistan silloin kun Lennox Lewis joka kuitenkin voitti ottelun teknisellä tyrmäyksellä
( Klitshkolla aukesi silmäkulma) oli kuitenkin niin vaikeuksissa että katsottiin olleen tappiolla ottelussa.Hän sanoi että Klitshko otteli hänelle vieraalla "eurooppalaisella tyylillä" joka sai hänet vaikeuksiin.
Sen jälkeenhän tämä tyylisuunta oli sitten hallitseva aina Tyson Furyyn ja Anthony Joshuaan asti.Esim.jättiläis nyrkkeilijä Valuev teki otteluistaan tylsiä nyrkkeilemällä näin.
Jopa Robert Heleniuskin oli ainakin Saksan aikoinaan tämän koulukunnan nyrkkeilijä.
No paremmin tietävät voivat nämä minun juttuni kumota.

Sinällään kuten jo kerroin niin meillähän Suomessa Show nyrkkeily osattiin jo paljon ennen somea.Olemme siis show nyrkkeilyn edelläkävijä maa😃
Muistaakseni Lohjalla tai jossain siellä päin oli jotkut turpiinlyönti talkoot tai vastaavat jossa innokkaat vähemmän harrastaneet ja ihan nakkikiska kamppailijatkin saivat käydä kehässä näyttämässä taitojaan No Savossahan ei näytetä jääneen sivistyksestä yhtään jälkeen.
Tosin ihan hyvä matsi tästä show nyrkkeilyksi on paremmin se siis meillä osataan mitä suuressa maailmassa😄


View: https://youtu.be/Ss_gC9R5YBg
 
Näytetäänhän tapahtumaa järjestettävän vieläkin.
Tosin kyseisessä matsissa ei oteta nyrkkeily säännöillä vaan vapaaottelua tuossa yritetään.
Joku varmaan tietää kertoa paremmin näistä tapahtumista.
Uskoisin Andyn tietävän ainakin tuosta Kiuruveden jutusta koska siellä näytti olevan ihan vakaviakin potkunyrkkeily matseja.


View: https://youtu.be/7fj69uRxW8A
 
Niin Korsossa oli tuo turpakeikka tapahtuma ja turpaanveto talkoot Kiuruvedellä.Andy varmaan voi kertoa näistä tapahtumista enemmän koska on siellä oikeitakin otteluita.
Nuo "show" jutut on vissiin ollut alkulämmittelyitä ja keränneet myös väkeä tapahtumiin.
Muistan kun aikoinani seurailin tämän Korson tapahtuman otteluita ja olin kummissani.Sitten keskusteluista huomasin että siellä oli vähän sellainen "jokamiesluokka" jossa toiset kyllä olivat jollain tasolla treenanneet mutta ainakin juttujen perusteella kaikki eivät.
( sinällään sen uskoinkin kun joitain sen aikaisia matseja katsoin en tiedä onko tapahtuman luonne nykyään muuttunut)
 
Mullakin Andylle kysymys
Entä tuo Korson turpakeikka ?
Millainen tapahtuma?
Ainakin takavuosina siellä oli vähän show otteluiden näköisiä juttuja.
Tuolla katselin eräästä vanhasta jutusta että sinäkin kritisoit aika voimakkaasti kun siellä pantiin suurinpiirtein alkeet oppinut ottelija ammattilaista vastaan.
 
  • Muistan kerran kun Aven ja Kuunon kanssa oltiin käymässä Isakksonilla ja tappelukseksihan se meni kun oltiin otettu kuppia kuten aina sielläpaikoin.

    No Ave yritti ensin hyvää neppailukikkaa, mutta minä väistin ihan ykskakstolleen ja heitin mavan päähän jolloin Avelta irtosi seitsemän hammasta, leukaluu murtui kolmesta kohtaa ja poskipää oli niinsanotusti tårta på tårta.

    Sitten Kuuno tuli vasemmaltapäin ihan yllättäin ja yritti ensin uramavaa jonka torjuin pikku kehonväistöllä, sitten nopsajalkaisena heitti ushirogerin chudaniin (se on vatta, teille vähäpojille) mutta koska olen isokokoinen ja vahva, niin torjuin sen jännittämällä lihaksiani.

    Meinasi mennä verityöksi kun Isakkson otti veitsen ihanvaanpöydältä ja alkoi sohimaan minua päin kuin kunnon kokkolan vierasmustalainen.
    Kaikenlaista keklua on tullut vastaan ihan karabinieereiltäkin mutta Isakkson oli kovin kaikista, joten minun oli pakko suorittaa sokutogeri surikomi-askeleella suoraan häntä naamaan.

    Isakksonin nenä murtui, toinen silmä pullahti ulos sokeutuen, kolme hammasta putosi ja sisäinen tärykalvo irtosi.
    Voi Poijaat kyllä nuoruus oli mahtaavaa aikaa!!
Eikö tämä ole ihan Aittiksen kertomaa, siis mies joka rakastaa väkivaltaa ja heikompien, jopa kehitysvammaisien pahoinpitelyä?
 
Luulin että
  • Muistan kerran kun Aven ja Kuunon kanssa oltiin käymässä Isakksonilla ja tappelukseksihan se meni kun oltiin otettu kuppia kuten aina sielläpaikoin.

    No Ave yritti ensin hyvää neppailukikkaa, mutta minä väistin ihan ykskakstolleen ja heitin mavan päähän jolloin Avelta irtosi seitsemän hammasta, leukaluu murtui kolmesta kohtaa ja poskipää oli niinsanotusti tårta på tårta.

    Sitten Kuuno tuli vasemmaltapäin ihan yllättäin ja yritti ensin uramavaa jonka torjuin pikku kehonväistöllä, sitten nopsajalkaisena heitti ushirogerin chudaniin (se on vatta, teille vähäpojille) mutta koska olen isokokoinen ja vahva, niin torjuin sen jännittämällä lihaksiani.

    Meinasi mennä verityöksi kun Isakkson otti veitsen ihanvaanpöydältä ja alkoi sohimaan minua päin kuin kunnon kokkolan vierasmustalainen.
    Kaikenlaista keklua on tullut vastaan ihan karabinieereiltäkin mutta Isakkson oli kovin kaikista, joten minun oli pakko suorittaa sokutogeri surikomi-askeleella suoraan häntä naamaan.

    Isakksonin nenä murtui, toinen silmä pullahti ulos sokeutuen, kolme hammasta putosi ja sisäinen tärykalvo irtosi.
    Voi Poijaat kyllä nuoruus oli mahtaavaa aikaa!!
Eikö tämä ole ihan Aittiksen kertomaa, siis mies joka rakastaa väkivaltaa ja heikompien, jopa kehitysvammaisien pahoinpitelyä?
Luulin että Aittomäki suorastaan palvoo Avea.
Onko tämä siis hänen kirjoittamaansa?
Tuossa hommassa kyllä olis käynyt Aittomäelle itselleen huonosti.
Mulla on yksi kaveri joka oli aikoinaan pokena hesassa.
Hän sanoi Aittomäkeä vaaralliseksi kaveriksi.
Oli kuulemma katkaissut jalan joltain asiakkaalta.
 
  • Muistan kerran kun Aven ja Kuunon kanssa oltiin käymässä Isakksonilla ja tappelukseksihan se meni kun oltiin otettu kuppia kuten aina sielläpaikoin.

    No Ave yritti ensin hyvää neppailukikkaa, mutta minä väistin ihan ykskakstolleen ja heitin mavan päähän jolloin Avelta irtosi seitsemän hammasta, leukaluu murtui kolmesta kohtaa ja poskipää oli niinsanotusti tårta på tårta.

    Sitten Kuuno tuli vasemmaltapäin ihan yllättäin ja yritti ensin uramavaa jonka torjuin pikku kehonväistöllä, sitten nopsajalkaisena heitti ushirogerin chudaniin (se on vatta, teille vähäpojille) mutta koska olen isokokoinen ja vahva, niin torjuin sen jännittämällä lihaksiani.

    Meinasi mennä verityöksi kun Isakkson otti veitsen ihanvaanpöydältä ja alkoi sohimaan minua päin kuin kunnon kokkolan vierasmustalainen.
    Kaikenlaista keklua on tullut vastaan ihan karabinieereiltäkin mutta Isakkson oli kovin kaikista, joten minun oli pakko suorittaa sokutogeri surikomi-askeleella suoraan häntä naamaan.

    Isakksonin nenä murtui, toinen silmä pullahti ulos sokeutuen, kolme hammasta putosi ja sisäinen tärykalvo irtosi.
    Voi Poijaat kyllä nuoruus oli mahtaavaa aikaa!!
Eikö tämä ole ihan Aittiksen kertomaa, siis mies joka rakastaa väkivaltaa ja heikompien, jopa kehitysvammaisien pahoinpitelyä?

Laitatko linkin mistä tämä on lainattu?
 
  • Muistan kerran kun Aven ja Kuunon kanssa oltiin käymässä Isakksonilla ja tappelukseksihan se meni kun oltiin otettu kuppia kuten aina sielläpaikoin.

    No Ave yritti ensin hyvää neppailukikkaa, mutta minä väistin ihan ykskakstolleen ja heitin mavan päähän jolloin Avelta irtosi seitsemän hammasta, leukaluu murtui kolmesta kohtaa ja poskipää oli niinsanotusti tårta på tårta.

    Sitten Kuuno tuli vasemmaltapäin ihan yllättäin ja yritti ensin uramavaa jonka torjuin pikku kehonväistöllä, sitten nopsajalkaisena heitti ushirogerin chudaniin (se on vatta, teille vähäpojille) mutta koska olen isokokoinen ja vahva, niin torjuin sen jännittämällä lihaksiani.

    Meinasi mennä verityöksi kun Isakkson otti veitsen ihanvaanpöydältä ja alkoi sohimaan minua päin kuin kunnon kokkolan vierasmustalainen.
    Kaikenlaista keklua on tullut vastaan ihan karabinieereiltäkin mutta Isakkson oli kovin kaikista, joten minun oli pakko suorittaa sokutogeri surikomi-askeleella suoraan häntä naamaan.

    Isakksonin nenä murtui, toinen silmä pullahti ulos sokeutuen, kolme hammasta putosi ja sisäinen tärykalvo irtosi.
    Voi Poijaat kyllä nuoruus oli mahtaavaa aikaa!!
Eikö tämä ole ihan Aittiksen kertomaa, siis mies joka rakastaa väkivaltaa ja heikompien, jopa kehitysvammaisien pahoinpitelyä?
Jotenkin vaikea uskoa, että olis laittanu samaan aikaan kaks noin pystyvää kaveri nippuun. Isakssonnista en tiedä mitään, mutta ainakin noi kaks taitaa olla aika päteviä itsepuolustuksessa.
Mut mistäpä minä näitä tiedän.
 
Miksi minulta noita showtapahtumia kysellään? En ole ikinä ollut Turpakeikassakaan paikalla, niin en tiedä siitä muuta kuin mitä olen lukenut ja matsivideoita katsonut.
Selailin vain näitä tapahtumia niin törmäsin vanhaan keskusteluun kyseisestä tapahtumasta jossa, aivan oiken !
Arvostelit sitä että kohtuu kokematon ( aloittelija,ei kuitenkaan osaamaton ) laitetaan samaan kehään ammattilaisen kanssa ( jostain itäpuolen maasta)
Kun lisäksi ei vissiin tällä ammatti fighterilla ollut käsitystä millaisia vastukset ovat ( tai sitten ei välittänyt ) vaan otti kyllä täysillä.
Siinä sai kaksi aloittelevaa kyllä aika pahannäköistä kyytiä.
Show oli kyllä kaukana.
Näihin törmäsin vaan kun muistelin että tuollainen tapahtuma on ollut ja ainakin minun silmin katsottuna siellä oli "vähän" kokemattomampia ottelijoita.
Ajattelin että sinulla on ottelijoita tuossa tapahtumassa koska seurasit ja kommentoit sitä mutta olin ilmeisesti väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten v..u joku edes lähtee tuolla osaamisella kehään😮
Oliko " hulk" edes sparrannut kenenkään kanssa?
Vastustajakin ihan hirveetä kuraa mutta oli sentään nyrkkeily peruslyönnit opetellut.
Tää on mun mielest ihan mahtavaa et nää pellet menee ottaa selkään. Vähänkö harvinaista herkkua oikeesti, et internet trollit/feikit tekee MITÄÄN muuta kun puhuu. Rispektiä en pysty antaan tosin enää, koska menestys noin paskaa, ja kesti joku 400 vuotta siirtyä sanoista tekoihin.
 
Back
Ylös Bottom