Sheikkeri-asiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äijä
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Lilith
Opiskelijan rahatilanteessa KAIKESTA säästetään. Rattihan maksaisi varmaan ainakin pari euroa:p

Mutta haet silti aina uuden sheikkerin kaupasta , vai?;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by meitsi
infidel: menee hieman liian monimutkaiseksi, törkkää jauhot vaan sheikkeriin ja vesi sitten perään! :)
Olen kanssa yksinkertaisuuden kannalla. Itse heitän maltot ensin pohjalle, koska sen raekoko on isompi kuin heran, niin se ei jää sinne pohjaan "kiinni" kuten heralla tuppaa käymään. Jokaisessa pussissa mulla on mittakupit valmiina - ei paljoa maksa - ja annostelu käy näin todella helposti. ;)

Jos vielä mennään siihen alkuperäiseen aiheeseen eli pesemiseen, niin shakerin tyhjennyttyä (illalla) huuhtelen sen kuumalla vedellä. Ei sinne mitään suurempaa silloin jää. Sitten kun on tiskien aika niin tulee tiskattua se paremmin.

Originally posted by Lilith
Opiskelijan rahatilanteessa KAIKESTA säästetään. Rattihan maksaisi varmaan ainakin pari euroa:p
Riippuu vähän mihin autoon ollaan rattia ostamassa. Kyllä parin euron ratti on jo halpa, jos verrataan vaikka MOMOn ratteihin.
:D

Sheikkerin olen vaan huuhdellut käytön jälkeen ja kun muistaa ettei kasaa sitä juuri huuhdeltua sheikkeriä, vaan laittaa kannen sekoitusritilän ja kupin erikseen kuivumaan, niin sheikkeri ei haise niin perseelle seuraavalla kerralla kun sitä tarvitsee. Tai toinen vaihtoehto on kuivata osat pesun jälkeen.

on sitten meidän kahden hengen taloudessa ikuinen pikkuriidan aihe nuo haisevat,pesemättömät sheikkerit.ratkaisin ongelman omalta osaltani kirjoittamalla nimeni omiini,ja ukko saa mun puolesta pestä omat laukun pohjalla lojuvat sheikkerinsä sillon kun jaksaa.käytännössä homma on mennyt siihen että tiskissä likoaa parhaimmillaan 5-6 sheikkeriä,ja tuoksu sen mukainen...ei oo helppoo...

Originally posted by Kraftwerk n
Mutta haet silti aina uuden sheikkerin kaupasta , vai?;)

Siis kietaistaan opiskelija-asuntolan käytävällä lojuvat pullot ja se vanha sheikkeri kassiin. Kävellään kauppaan ja palautetaan pullot. Ostetaan pullo limonaadia viikonlopun iloksi.:lol2:

mulla on wrangen sheikkeri joka ei aina tahdo mennä kiinni. alkaa aivan suunnattomasti välillä vituttaa, kun viking powerit lentää pitkin keittiötä. kellään muulla samaa ongelmaa?

Originally posted by hevospaa
Sheikkerinä on litran tai puolen litran kierrätyspullo. Sitten kun pullo unohtuu huuhtelematta laukkuun päiväksi, niin ei kun pullo kauppaan ja uusi tilalle.

Jauheet saa pulloihin kun virittelee sellaisen hienon härvelin kahdesta pullonkorkista, joista leikkaa päät pois eli kierteet jää. Ne sitten yhdistetään teipillä. Toiseen päähän leikattu pullo kierteellä kiinni ja ratti on valmis. Se sitten vain pyöritellään sheikkeripulloon kiinni ja jauhot sisään.

Nyt meni yli hilseen. Eikös korkki ole yhtä kapea kuin pullon suu. En ymmärrä tota?

Originally posted by Andy
Nyt meni yli hilseen. Eikös korkki ole yhtä kapea kuin pullon suu. En ymmärrä tota?
eli siis käsittääkseni yhdestä pullosta leikataan pohja pois ja yhdistetään tollasella korkkisysteemillä toiseen pulloon

Täsmentääkseni kysymystä niin onhan baarimikoillakin sellaisia kun kaksi lasia ruuvataan yhteen, jossa sekoitetaan, niin sheikkeri, joka keskelta ruuvataan auki, ihan vaan et sinne saa vaikka nyrkin sisään :)

Kyllähän sen tratilla tai paperisuikaleel saa sinne sullottua, mut helpompaa noin, jos niitä ois sopuhintaan saatavana.

Ja threadin aiheeseen liittyen itse aina huuhtelen sheikkerin heti käytön jälkeen ihan kuumalla vedellä, ei ainakaan vielä oo hajuja tarttunut, mutta eiköhän se joku päivä unohdu repun pohjalle :D

Originally posted by Andy
Kaksi korkkia liitetty yhteen, mutta korkeissa ei ole pohjaa vaan ne yhdistävät sekoituspullon ja toisen pullon joka on leikattu kahtia ratiksi. siis se korkkihässäkkä on kierretty kiinni niiden pullojen kierteisiin!

Beginner ja meitsi: Joo mä hokasin, mikä oli homman nimi. Ja joku on vielä joskus kehdannut haukkua mua fiksuksi :D Olikos se KJK vai kuka lie, joka sanoikin tossa yhdessä threadissa, että olen yksinkertainen :lol1:

Eikös se mee niin, että tyhmä saa olla, jos voimaa löytyy, mutta mitä jos ei löydy edes sitä? Mikä silloin on? Vastaus: Andy

Edit: BTW meitsi, tuo sun vastaus on just kuin LRP:n q&a-palstalta Mentulan vastaus. Lyhyt ja ytimekäs, kunpa eka lausekin päättyisi huutomerkkiin!

Mitenkäs se menikään vanhassa Vääpeli Körmyssä?
"eihän tyhmyydessä mitään pahaa ole, kunhan sen onnistuu salaamaan"... :D

Originally posted by Tonza
Mitenkäs se menikään vanhassa Vääpeli Körmyssä?
"eihän tyhmyydessä mitään pahaa ole, kunhan sen onnistuu salaamaan"... :D

Niin niin, mutta minä olen jopa niin tyhmä, että en edes älyä salata sitä :D

Itsellä on ollut tapana vatkata palautusjuoma ihan konevoimalla, elikkä blenderillä. Sheikkerikin löytyy, mutta kun salilta on matkaa kotiin about 100m, niin kerkeää sen juoman kotonakin ryystää. Uskollinen Moulinex tekee Fastista aina yhtä kuohkeaa ja täyteläistä :p Kerran tosin olin laiska ja jätin kannun tiskialtaasen likoamaan. Big mistake, korroosio oli kuorruttanut stainless steel terän paskan ruskealla ruosteella. Yritä sitä sitten hinkata puhtaaksi kun ei nyrkki mahdu sisälle purkkiin :mad:

Sheikkerit huuhdellan salilla heti kun palautusjuoma on vedetty kurkusta alas, ja kotona samantien pestään astianpesuaineella ja kuivumaan. On joskus käynyt niin että on sheikkerit unohtunut autoon..... Huh mikä tuoksu siitä lähtee.

Ja kotona vetelen yleensä Davidin juomapullusta välipala drinksut, ja "rattina" käytän limupullosta tehtyä "rattia". Hyvin toimii kun Davidin juomapullojen suuaukko on suht iso.

Originally posted by beginner
mulla on wrangen sheikkeri joka ei aina tahdo mennä kiinni. alkaa aivan suunnattomasti välillä vituttaa, kun viking powerit lentää pitkin keittiötä. kellään muulla samaa ongelmaa?

Mulla samat kokemukset ja siirryin noihin pulloihin (isoaukkoiset hyviä esim. nestle icetea tai nature's best juomat).

Jauhot saan pulloihin käyttämällä ton sheikkerin kantta ylösalaisin. Lataan jauhot valmiiksi pulloon ja salilla lisään vain vedet joukkoon. Huuhtelen pullon käytön jälkeen ja kotona laitan siihen yöksi vielä kuumaa vettä ja tiskiainetta. Seuraavana päivänä huuhtelu ja kuivauskaappiin. Pulloja kun on muutama niin on aina yksi kuivana valmiina käyttöä varten.

Originally posted by camu
...ukko saa mun puolesta pestä omat laukun pohjalla lojuvat sheikkerinsä sillon kun jaksaa.
Mun ukolla jäi kerran sheikkeri melkein kuukaudeksi kassin pohjalle, oli melkoisen mielenkiintoisen näköistä kasvustoa tullut siihen...

Uskomatonta, miten näinkin yksinkertaisesta asiasta saa ihan uskomattoman vaikean. Shakeri maksaa 0-5€, riippuen mistä ostaa ja onko tarjousta päällä. Ja kahden shakerin hankkiminen onkin suuri kuluerä, koska sillä samalla hinnalla saa jo ainakin kilon maltoa. Joskus suhteellisuudentaju tulee ihan tarpeeseen.

Limsapullon käyttäminen shakerina onkin ihan loistava idea. jos se jää likaiseksi, niin eikun kauppaan ja uutta tilalle. Limsapullo maksaa x€ ja muutaman pullon hinnalla saa jälleen kerran kaupasta sen ihan oikean shakerin. Ja kun jättää ne limsapullot ostamatta, niin jää niitä ihan turhia hiilareita sokerimuodossa syömättä/juomatta ja tosiaan löytyy se raha shakerin ostoon.

Kysymys herää: miten ihmeessä jengillä on varaa syödä lisäravinteita, mutta shakerin tai kahden ostaminen on hankalaa?

Koulussa on tylsää ja siitä johtuen puran vitutukseni tänne threadin päätteeksi.

-Sumu-
--
"voima kertaa äly on vakio"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom