Kroppa on normaali tilassa kun se pärjää ilman ulkopuolisia aineita. Jos on roinalla omat arvot pilannut ja "normaali tila" vaatii korvaushoidon, eihän se ole millään tapaa normaali tila. Joutuu työntämään loppu elämän piikkiä perseeseen. Ei minulla ainakaan olisi hyvä fiilis. Ymmärrän korvaushoidon jos se on tullut itsestä riippumattomista syistä. Roinan takia korvaushoitoon joutumisessa ei ole mitään normaalia.
Eli sinun mielestäsi itse aiheutettuja sairauksia/vaivoja ei pitäisi hoitaa?
Olet sitä mieltä että jos joku ihminen aiheuttaa itselleen jonkun taudin/vaivan hänen tulisi loppu elämä kärsiä ko. Vaivasta ilman että voi elää normaalia elämää?
Onneksi et ole siinä asemassa että voisit asioista päättää.
Käsitätkö yhtään kuinka moni sairaus/vaiva/vamma on itse aiheutettuja.
Otetaan tähän muutama esimerkki.
Verenpaine tautia sairastavista selvästi suurin osa on taudin itselleen aiheuttanut.
Kakkos tyypin diabetesta sairastavista käytännössä kaikki on itse aiheutettu.
Monet syövät on itse aiheutettuja.
Iso osa tuki ja liikunta elin vammoista/vaivoista on itse aiheutettuja.
Sydän ja verisuoni taudeista hyvin monet on itse aiheutettuja.
Varmaan 99% sukupuoli taudeista on itse aiheutettuja.
Tuossa nyt vaan muutamia mainitakseni.
Totta. En edes tiedä ketään kuka olisi mittauttanut arvonsa ennen ekaa kuuria. Roinaaminen aloitetaan koska halutaan kasvaa isoksi ja vahvaksi. Ei siinä vaiheessa omat arvot ketään kiinnosta.
Itse taas en tiedä kuin muutaman jotka niitä ei olisi mitannut, ja paljon niitä jotka ovat mitanneet.
Tämä todennäköisesti johtuu siitä että suurin osa minun tuntemistani roinaajista ovat aloittaneet homman vasta +30v ikäisenä.
Varmasti 20v junnuja ei tuollaiset asiat paljon kiinnosta mutta kun ikää (ja järkeä) on enemmän niin mittaaminen alkaa kiinnostaa.
Jos tarkoituksesi olisi ollut vain palauttaa tasot normaaliin, olisit hakeutunut korvaushoitoon. Mutta aloitit roinaamisen. Kaksi eri asiaa. Tuskin olet kuuritellut korvaushoito määrällä. Eikä alhainen testotaso edes ole este koville tuloksille. Alhaiset testotasot ovat vain tekosyy kunnon kuurin aloittamiselle.
Juuri niinkuin mehustaja tuossa ylempänä kirjoitti.
Aikaisemmin "esteenä" kuurittelun aloittamiselle oli pelko siitä että omat t-tasot ei enää kuurin jälkeen palaudu, ja joudun korvaus hoitoon.
Mutta kun sain tiedon että joutuisin korvaus hoitoon heti huolimatta siitä kuuritanko vai en päätös kuurin aloittamisesta oli aika helppo.
Ja ei en ole korvaus hoito määrillä kuuritellut, enkä ymmärrä mitä järkeä siinä edes olisi, antaisin sillä vaan kanssa kilpailijoille aivan liikaa etumatkaa.