BB PRO Shawn Rhoden

Kroppa on normaali tilassa kun se pärjää ilman ulkopuolisia aineita. Jos on roinalla omat arvot pilannut ja "normaali tila" vaatii korvaushoidon, eihän se ole millään tapaa normaali tila. Joutuu työntämään loppu elämän piikkiä perseeseen. Ei minulla ainakaan olisi hyvä fiilis. Ymmärrän korvaushoidon jos se on tullut itsestä riippumattomista syistä. Roinan takia korvaushoitoon joutumisessa ei ole mitään normaalia.

Kaikki yllä olevat kärsivät sairaudesta jolle eivät voi mitään. Kuka tahansa voi sairastua noihin sairauksiin. Roinan takia testotason menettänyt on tietoisesti pilannut terveytensä. Vähän sama kun sanoisit että migreeni päänsärky on sama asia kuin juomalla hankittu krapula päänsärky.

Ja sinä tiedät että sadalla prosentilla roinaajista se että testo tasot on nollassa ilman ulkoista testoa johtuu juurikin ainoastaan roinasta😂

Taitaa Suomessa olla ihan nimi miehiä sm huipulta joilla korvaushoitoon "oikeuttavat" testo tasot paljon ennen ensimmäistäkään kuuria.

Itsekkään tuskin olisin koskaan kuuritelua aloittanut jos omat tasot ei natuna olisi olleet pikkutytön tasolla.

Ja sinä tiedät että sadalla prosentilla roinaajista se että testo tasot on nollassa ilman ulkoista testoa johtuu juurikin ainoastaan roinasta😂

Taitaa Suomessa olla ihan nimi miehiä sm huipulta joilla korvaushoitoon "oikeuttavat" testo tasot paljon ennen ensimmäistäkään kuuria.

Itsekkään tuskin olisin koskaan kuuritelua aloittanut jos omat tasot ei natuna olisi olleet pikkutytön tasolla.
Ei varmaan 100% mutta pääsääntöisesti näin. Ei muuten nollalukemia juurikaan näe. Varmaan monilla classic-miehillä on matalat testot kovasta treenistä johtuen. Mutta ei se vielä suoraan mihinkään testokorvaukseen oikeuta. Ensin katsotaan korjautuuko arvot, kun treenimääristä tehdään normikuntoiluun sopivat. Ylipaino ja liian kova pitkäaikainen treenaaminen yleisiä syitä matalille tasoille.

Sen tiedän että sadalla prosentilla ulkoinen testo vaikuttaa negatiivisesti omiin tasoihin. Sitä et voi kiistää. Vaikka arvot olisivat ennen kuuria pikkutytön tasolla, ne ovat pitkän kuurittelun jälkeen pikku vauvan tasolla.
Jos tarkoituksesi olisi ollut vain palauttaa tasot normaaliin, olisit hakeutunut korvaushoitoon. Mutta aloitit roinaamisen. Kaksi eri asiaa. Tuskin olet kuuritellut korvaushoito määrällä. Eikä alhainen testotaso edes ole este koville tuloksille. Alhaiset testotasot ovat vain tekosyy kunnon kuurin aloittamiselle.

Totta. En edes tiedä ketään kuka olisi mittauttanut arvonsa ennen ekaa kuuria. Roinaaminen aloitetaan koska halutaan kasvaa isoksi ja vahvaksi. Ei siinä vaiheessa omat arvot ketään kiinnosta.
Jos tarkoituksesi olisi ollut vain palauttaa tasot normaaliin, olisit hakeutunut korvaushoitoon. Mutta aloitit roinaamisen. Kaksi eri asiaa. Tuskin olet kuuritellut korvaushoito määrällä. Eikä alhainen testotaso edes ole este koville tuloksille. Alhaiset testotasot ovat vain tekosyy kunnon kuurin aloittamiselle.

Minä ainakin mittautin omat arvot ennen kuin kuurille lähdin.

Tohon jälkimmäiseen, ite tulkitsin D.vitamiinin tekstin niin, ettei hän kokenut menettävänsä mitään kuurittelulla koska testotasot oli jo valmiiksi huonot.
Noin ainakin itse ajattelin, että ihan sama vaikka joutuisin korvaushoitoon, koska se taitaa olla muutenkin edessä. Tosin silloin en vielä tajunnut, että maltillisilla määrilläkin voi olla muitakin haittoja kuin pelkkä testotasojen menetys.

Täällä jo 3. henkilö vitamiinin ja mehustajan lisäksi, jolla hyvin dataa olemassa sekä nuorella iällä otettuna, kuin kilpakehonrakennusajalta, ja sen jälkeen. Ihan aika yleistähän on nykyään tuo, että treenaavat ihmiset tasojaan seuraa. Yhä alhaisemmat tasot miehillä tuntuu olevan myös nykyään länsimaisten miesten yleistyvä kansansairaus, eli sinänsä kyllä hyvä että ihmiset tasojaan seuraavat ja kiinnostuvat asiasta.

Alhainen testotaso (viitearvojen alarajakin jo) on este koville tuloksille jopa nuorena, jolloin kroppa kyllä tuntuu palautuvan vielä mukavasti, mutta mitään suuria tuloksia on turha odottaa (ihan hienoon kuntoon toki pääsee, mutta suuria massanlisäksiä turha toivoa). Sitten kun siirrytään 2-kymppisestä eteenpäin vaikka 15 vuotta, eikä mikään toimi kehossa enää kuin teininä, kovat treenit ja tulokset/kehittymisen voi kyllä alhaisilla tasoilla unohtaa. Mitään tekosyytä tuosta ei saa tekemälläkään.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ihan tässä mutulla heitän, mutta taitaapa valtaosalla roinaajista olla kuurittelun aloittaessa testot ihan viitearvoissa.
Aika paljon roinaajia tunnen ja käytännössä lähes kaikki ovat olleet sellaisia, jotka olivat fyysisesti ja/tai liikunnallisesti lahjakkaita ja joilla treeni kulki ja tuloksia tuli ilman roinaakin. Mutta roinalla tietysti paremmin. Aika monella oli myös kisatavoitteita. En tiedä mitkä kenenkin testoarvot olivat ennen kuurittelua, mutta tuskin missään pohjalukemissa tai eivät ainakaan kehitystä haitanneet.

Totta. En edes tiedä ketään kuka olisi mittauttanut arvonsa ennen ekaa kuuria. Roinaaminen aloitetaan koska halutaan kasvaa isoksi ja vahvaksi. Ei siinä vaiheessa omat arvot ketään kiinnosta.
Korvaushoidon tultua julkisuudessa pinnalle, niin samalla on myös kiinnostus testotasojen mittauksiin kasvanut. Mutta muutenhan testotasojen mittaaminen ei ole - eikä varsinkaan menneinä vuosina ketään kiinnostanut, vaan tulokset, mitä roinalla voi saada.

Aika paljon roinaajia tunnen ja käytännössä lähes kaikki ovat olleet sellaisia, jotka olivat fyysisesti ja/tai liikunnallisesti lahjakkaita ja joilla treeni kulki ja tuloksia tuli ilman roinaakin. Mutta roinalla tietysti paremmin. Aika monella oli myös kisatavoitteita. En tiedä mitkä kenenkin testoarvot olivat ennen kuurittelua, mutta tuskin missään pohjalukemissa tai eivät ainakaan kehitystä haitanneet.
Sama omassa tuttavapiirissä. Enemmistö roinaajista on hyvät geenit omaavia jotka paukuttivat jo natuna kovia tuloksia ja kehitystä olisi tullut edelleen. En tiedä johtuisiko heidän taipumus roinaamiseen siitä kun liikkuvat enemmän roina piireissä. Isoilla ja vahvoilla on samanlaisia kavereita. Heikot hiirulaiset harvemmin tietävät niistä asioista ja piireistä mitään. Niin sitä itsekin menin roinan tielle kun ystävystyin sattumalta pariin isoon härkään. Omaa mutuilua tämä vain.

Korvaushoidon tultua julkisuudessa pinnalle, niin samalla on myös kiinnostus testotasojen mittauksiin kasvanut. Mutta muutenhan testotasojen mittaaminen ei ole - eikä varsinkaan menneinä vuosina ketään kiinnostanut, vaan tulokset, mitä roinalla voi saada.
Minunkaan muistikuvan mukaan kasarilla ja ysärillä ei edes puhuttu testotasoista ja viitearvoista. Nythän ihan markkinoidaan miesten testomittaus paketteja. Silti asia on vieläkin aika pimennossa. Harva tavis tietää asiasta mitään eikä näin ollen osaa hakea siihen apua.

Kroppa on normaali tilassa kun se pärjää ilman ulkopuolisia aineita. Jos on roinalla omat arvot pilannut ja "normaali tila" vaatii korvaushoidon, eihän se ole millään tapaa normaali tila. Joutuu työntämään loppu elämän piikkiä perseeseen. Ei minulla ainakaan olisi hyvä fiilis. Ymmärrän korvaushoidon jos se on tullut itsestä riippumattomista syistä. Roinan takia korvaushoitoon joutumisessa ei ole mitään normaalia.

Eli sinun mielestäsi itse aiheutettuja sairauksia/vaivoja ei pitäisi hoitaa?
Olet sitä mieltä että jos joku ihminen aiheuttaa itselleen jonkun taudin/vaivan hänen tulisi loppu elämä kärsiä ko. Vaivasta ilman että voi elää normaalia elämää?

Onneksi et ole siinä asemassa että voisit asioista päättää.

Käsitätkö yhtään kuinka moni sairaus/vaiva/vamma on itse aiheutettuja.

Otetaan tähän muutama esimerkki.
Verenpaine tautia sairastavista selvästi suurin osa on taudin itselleen aiheuttanut.

Kakkos tyypin diabetesta sairastavista käytännössä kaikki on itse aiheutettu.

Monet syövät on itse aiheutettuja.

Iso osa tuki ja liikunta elin vammoista/vaivoista on itse aiheutettuja.

Sydän ja verisuoni taudeista hyvin monet on itse aiheutettuja.

Varmaan 99% sukupuoli taudeista on itse aiheutettuja.

Tuossa nyt vaan muutamia mainitakseni.

Itse taas en tiedä kuin muutaman jotka niitä ei olisi mitannut, ja paljon niitä jotka ovat mitanneet.
Tämä todennäköisesti johtuu siitä että suurin osa minun tuntemistani roinaajista ovat aloittaneet homman vasta +30v ikäisenä.
Varmasti 20v junnuja ei tuollaiset asiat paljon kiinnosta mutta kun ikää (ja järkeä) on enemmän niin mittaaminen alkaa kiinnostaa.

Juuri niinkuin mehustaja tuossa ylempänä kirjoitti.
Aikaisemmin "esteenä" kuurittelun aloittamiselle oli pelko siitä että omat t-tasot ei enää kuurin jälkeen palaudu, ja joudun korvaus hoitoon.
Mutta kun sain tiedon että joutuisin korvaus hoitoon heti huolimatta siitä kuuritanko vai en päätös kuurin aloittamisesta oli aika helppo.

Ja ei en ole korvaus hoito määrillä kuuritellut, enkä ymmärrä mitä järkeä siinä edes olisi, antaisin sillä vaan kanssa kilpailijoille aivan liikaa etumatkaa.

Sama omassa tuttavapiirissä. Enemmistö roinaajista on hyvät geenit omaavia jotka paukuttivat jo natuna kovia tuloksia ja kehitystä olisi tullut edelleen. En tiedä johtuisiko heidän taipumus roinaamiseen siitä kun liikkuvat enemmän roina piireissä. Isoilla ja vahvoilla on samanlaisia kavereita. Heikot hiirulaiset harvemmin tietävät niistä asioista ja piireistä mitään. Niin sitä itsekin menin roinan tielle kun ystävystyin sattumalta pariin isoon härkään. Omaa mutuilua tämä vain.
Joskus 70-luvulla kun tutustuin porukoihin, niin kisaaminen oli käytännössä sama asia kuin roinaaminen. Jos kisaaminen kiinnosti, niin roinat kuuluivat "pakettiin". En muista, että roinia olisi tyrkytetty. Kyllä se päätös täytyi yleensä itse tehdä. Eikä se ole siitä juurikaan muuttunut, ellei mukaan lasketa "natusarjoja", joista ei kaikkien kohdalla voi mennä takuuseen, eikä varsinkaan ulkomailla. Noihin aikoihin myös Jenkkilehdissä oli paljon juttua roinista.

Eli sinun mielestäsi itse aiheutettuja sairauksia/vaivoja ei pitäisi hoitaa?
Olet sitä mieltä että jos joku ihminen aiheuttaa itselleen jonkun taudin/vaivan hänen tulisi loppu elämä kärsiä ko. Vaivasta ilman että voi elää normaalia elämää?

Onneksi et ole siinä asemassa että voisit asioista päättää.

Käsitätkö yhtään kuinka moni sairaus/vaiva/vamma on itse aiheutettuja.

Otetaan tähän muutama esimerkki.
Verenpaine tautia sairastavista selvästi suurin osa on taudin itselleen aiheuttanut.

Kakkos tyypin diabetesta sairastavista käytännössä kaikki on itse aiheutettu.

Monet syövät on itse aiheutettuja.

Iso osa tuki ja liikunta elin vammoista/vaivoista on itse aiheutettuja.

Sydän ja verisuoni taudeista hyvin monet on itse aiheutettuja.

Varmaan 99% sukupuoli taudeista on itse aiheutettuja.

Tuossa nyt vaan muutamia mainitakseni.

Itse taas en tiedä kuin muutaman jotka niitä ei olisi mitannut, ja paljon niitä jotka ovat mitanneet.
Tämä todennäköisesti johtuu siitä että suurin osa minun tuntemistani roinaajista ovat aloittaneet homman vasta +30v ikäisenä.
Varmasti 20v junnuja ei tuollaiset asiat paljon kiinnosta mutta kun ikää (ja järkeä) on enemmän niin mittaaminen alkaa kiinnostaa.

Juuri niinkuin mehustaja tuossa ylempänä kirjoitti.
Aikaisemmin "esteenä" kuurittelun aloittamiselle oli pelko siitä että omat t-tasot ei enää kuurin jälkeen palaudu, ja joudun korvaus hoitoon.
Mutta kun sain tiedon että joutuisin korvaus hoitoon heti huolimatta siitä kuuritanko vai en päätös kuurin aloittamisesta oli aika helppo.

Ja ei en ole korvaus hoito määrillä kuuritellut, enkä ymmärrä mitä järkeä siinä edes olisi, antaisin sillä vaan kanssa kilpailijoille aivan liikaa etumatkaa.
Ihan pakko kysyä että miten paljon ihmisten luetun ymmärtämisessä on eroja/ymmärretäänkö täällä tahallaan vai vahingossa väärin. Voi olla, että nyt itsekin ymmärrän ohi, mutta eihän kukaan ole sanonut, että itseaiheutettuja sairauksia/vaivoja ei pitäisi hoitaa tai edes antanut ymmärtää niin?

Eikö Predatorikin vain todennut että "Jos on roinalla omat arvot pilannut ja "normaali tila" vaatii korvaushoidon, eihän se ole millään tapaa normaali tila".

Minulle on se ja sama käyttääkö joku jotain "ylimääräistä" vai ei tai miten haitallista se on kenellekin. Ymmärrän ihan täysin miksi joku käyttää ja joku toinen ei, mutta ei kai kukaan ole väittänyt, että itseaiheutettuja sairauksia/vaivoja ei pitäisi hoitaa?

Ihan pakko kysyä että miten paljon ihmisten luetun ymmärtämisessä on eroja/ymmärretäänkö täällä tahallaan vai vahingossa väärin. Voi olla, että nyt itsekin ymmärrän ohi, mutta eihän kukaan ole sanonut, että itseaiheutettuja sairauksia/vaivoja ei pitäisi hoitaa tai edes antanut ymmärtää niin?

Eikö Predatorikin vain todennut että "Jos on roinalla omat arvot pilannut ja "normaali tila" vaatii korvaushoidon, eihän se ole millään tapaa normaali tila".

Minulle on se ja sama käyttääkö joku jotain "ylimääräistä" vai ei tai miten haitallista se on kenellekin. Ymmärrän ihan täysin miksi joku käyttää ja joku toinen ei, mutta ei kai kukaan ole väittänyt, että itseaiheutettuja sairauksia/vaivoja ei pitäisi hoitaa?

Sitähän tuo predatori on tuossa koittanut selittää että jos on itse aiheuttanut itselleen testo vajauksen niin sitä ei pitäisi hoitaa/on hänen mielestään väärin hoitaa.

Ei varmaan 100% mutta pääsääntöisesti näin. Ei muuten nollalukemia juurikaan näe. Varmaan monilla classic-miehillä on matalat testot kovasta treenistä johtuen. Mutta ei se vielä suoraan mihinkään testokorvaukseen oikeuta. Ensin katsotaan korjautuuko arvot, kun treenimääristä tehdään normikuntoiluun sopivat. Ylipaino ja liian kova pitkäaikainen treenaaminen yleisiä syitä matalille tasoille.

☝️Kysymys! Natukisailijat usein puhuu että se on se rasvaprossan tiputtaminen luonnottoman alhaisiin arvoin joka laskee tasoja ja sitten kisojen jälkeen palautuminen hidasta. Wileniushan sanoi ettei hänen tasonsa jonkun natu kisan jälkeen palautuneet lainkaan.

Sä puhut että kova treenaaminen? Tarkentaisitko hiukan, kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom