Sen ja sen kaupungin salit tänne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!

En pysty tekemään jalkakyykkyjä, joten jalka/pakaraprässi istuen on ehdoton. Suurimpaan osaan laitteista en ole kuitenkaan tyytyväinen. Hyvää jalkaprässiä istuen ei tahdo löytyä. Helsingissä olen testannut Töölö Gymin, Kampin Motivuksen, Kampin Fressin, City Gymin, Silver Gymin, Kisiksen ja Mäkelänrinteen Uimahallin kuntosalit.

Onko kenelläkään havaintoa Gym80 Sygnumin jalkaprässistä (istuen)? Kokemukseni mukaan se on paras ainakin itselleni, olen käyttänyt sitä muualla Suomessa. Kuva löytyy täältä: http://www.fysioline.fi/collections/gym-80-sygnum/products/gym80-jalkaprassi-istuen-sygnum Eli oletko törmännyt tähän laitteeseen jossain pääkaupunkiseudun kuntosaleista? Jos se jostain salista löytyy, niin kyseinen paikka saa minusta heti asiakkaan...

Suuret kiitokset jo etukäteen! :)
Ei sulle kelpais tää Technogymin versio?
http://www.basic-fit.nl/fitness-blog/files/2013/06/leg-press-benen-trainen.jpg

Tästä lähes täydellisestä listasta puuttuu Pitskun (samat huudit kuin tuo Tali) Easyfit ja Kaaressa 3.krs:ssa P&T (Puls och träning).

Pikainen tyttönäkemys kokeilemiltani saleilta:
- Lassilan (Pohjois-Haagan aseman vieressä) Kuntoklubi: Kävin muutama vuosi sitten reilu vuoden verran. Vapailla painoilla pääsee tekemään kivasti ja laitteitakin löytyy. Silloin ei ainakaan ollut saunaa ja pukkarissa ei kaappeja, vain naulakot. Pienenpieni lukollinen lokero löytyi salin puolelta jos tahtoo lompakon ym jättää lukkojen taakse. Ihan kiva pikkusali. Kyykky- ja penkkipaikkoja muistaakseni vaan yhdet. Edullinen ja avoinna magneettikortilla aamusta iltaan. :)
- Lepuskin Fressillä kävin joskus Dana Fitnessin aikoina, se oli ihan jees. Kävin kymppikortilla bodypumpissa mutta jäi käymiset siihen kun ei mahtunut aina tunnille ja en osannut salin puolella häärätä. Kuitenkin tosi monipuolinen sali ja siistit tilat. Ainakin silloin oli myös uima-allas mutta en käynyt koskaan pulahtamassa.
- Pitäjänmäen Easyfit: Kiva pikkusali, ihan uusi ja laitteet on uusia. Miinuksena laitteiden vähyys ja on aika ahdasta siinä vapaapainopuolella. Ryhmäliikuntasalissa saa kyllä käydä kahvakuulailemassa yms, siellä on tilaakin mutta peilit puuttuu. Edullinen kk-maksu ja löytyy minikokoinen spinningsali ja videojumpat jos niissä tykkää käydä. Taitaa pyöriä muutaman kerran viikossa ihan oikeitakin jumppia. Magneettikortilla pääsy 05-23.
- Pitäjänmäen / Talin Sats ja Elixia: Satsissa salin puolella pari kyykkypaikkaa, yksi smith, mooonta taljaa, penkkipaikkoja kaksi plus yksi vinopenkkipaikka, vain yksi ylätalja joka on kyllä aika suosittu. Hyvin varusteltu mun mielestä ja laitteitakin löytyy reippaasti. Naisten puolen suihkut ainakin on ihan saatanasta, veden lämpötila on ihan arvalla heitettyä ja hanan säädöillä ei juuri ole vaikutusta. Elixian puolella myös hyvä varustus mutta laitteet vanhempia, eikä löydy lähentäjä/loitontajakoneita. Kuitenkin kaksi ylätaljaa, pari penkkipaikkaa, ainakin kaksi kyykkypaikkaa, yksi smith. Kaksi jalkaprässiä (nää mihin saa kiekot)! Vapaita painoja reippahasti ja tilaa tehdä. Erillinen venyttelyhuone jossa pieniä painoja muutama. Kannattaa mennä sinne salille ihan perälle asti eikä ihmetellä siinä lämmittelylaitteiden luona että tässäks tää nyt oli. ;)
- Lepuskin Sats ja Sellon Elixia: Sellon Elixia on ainakin arki-iltaisin ollut tosi ruuhkainen. Olen tosin käynyt vain muutaman kerran ja tosiaan aina osunut ruuhkaan että joutuu välillä jonottelemaan. Muistaakseni ei useampaa penkkipaikkaa. Lepuskin Sats on myös kiva, mutta ainakin aiemmin lämmittelylaitteet oli ripoteltu hassusti salin eri päätyihin (käytävä välissä) ja jalkaprässiä/penkkipaikkaa jne vain yhdet.
Noista Pitskun/Lepuskin Sats/Elixia-saleista käyn nykyään mieluiten Talin Elixiassa, vaikka sieltä puuttuukin loitontajakone. Kaikissa on saunat ja siistit tilat. :) Aukioloajat vaihtelee vähän eli kaikissa ei ole ihan samat, mutta kaikki aukeaa arkiaamuisin 6.30 ja Elixiat on myöhempään auki viikonloppuisin jos nyt oikein muistan. Itse käyn aamusalit hoitamassa duunin salilla, koska toi 6.30 on mulle liian myöhään ja duunin salille mennessä säästän yhden matkan verran aikaa.

Pirkkolan uimahallilla on myös sali, mutta aukioloajat oli ainakin aiemmin tosi huonot ja arki-iltaisin niin ruuhkaisaa ettei meinannut mahtua tekemään yhtään mitään. Tästä on kyllä jo muutama vuosi kun siellä kävin.
Lepuskista löytyy muuten myös EvoFitness vai mikä lie, en ole kokeillut.

PS. Tervetuloa huudeille. :D

Lisätään kokemus Kaaren P&T:stä. Aika pieni sali, vain painopakallisia laitteita. Yksi smith, ei penkkipaikkaa, ei kyykkypaikkaa. Muutama isompi tanko oli jos tahtoo mavetella lattialta. Vain yksi ristikkäistalja jossa siis alhaalla ja ylhäällä, eli suattaapi tulla ruuhkaa jos useampi ihminen kaipaa taljaa samaan aikaan. Venyttelysyvennys (samalla ainoa paikka jossa tehdä maton kanssa esim. vatsoja) oli myös pieni, mahtuu kolme ihmistä vieriviereen. Tilat oli uudet ja hienot. Pukkareissa minikokoiset pikkukaapit hämmensi, ja penkkien päällä on vain naulakot. Sain kuitenkin survottua treenikassini minikaappiin lukkojen taakse kun vähän taitteli ja survoi (jos olisi ollut pyyhe ja vaihtovaatteet mukana niin ei olisi mahtunut).

Taitaa olla turhaa haaveilua löytää täältä huudeilta paikkaa jossa pääsisi viikonloppuisinkin aamusta iltaan treenaamaan, salin puolella riittävä varustus, löytyisi lukolliset kaapit, suihkut ja sauna, ryhmäliikunta (pilates/jooga/tanssijumpat) ja spinning. Kk-maksu max 60e/kk ja olis kiva että asiakaspalvelu pelaisi myös silloin kun on ollut jäsen jo pidemmän aikaa. Tähän mennessä parhaiten on sopinut Sats mutta kyllähän se veetuttaa kun välillä tahtoisi mennä esim. su aamuna klo 8-9 treenaamaan ja pitää venata johonkin 11 asti että sali aukeaa. Samoin lauantai-iltaisin menee liian aikaisin kiinni. :( Musta on tullut liian vaativa kermaperse.

Muutto tuli Leppävaaraan Espooseen ja näyttäisi olevan vaihtoehtoina itselle SATS Elixia ja Fressi. Onko kokemuksia näistä, kumpi parempi bodausmielessä? Jumpat yms shaiba ei kiinnosta. Hinnat näytti olevan aika samassa.

Aika tasoihin taitaa mennä? Itse tykkään molemmista, sen vähän mitä Fressillä kävin joskus kokeilemassa salia. Olen kuitenkin SatsElixian jäsen, kun niiden saleja on lähempänä. Kandee tsekata noi aukioloajat jos ne on itselle tärkeät, Fressillä pääsee kortilla sisään jo klo 5 lähtien mutta Satsilla / Elixialla on huonommat noi aukioloajat. Sellon Elixia on tästä S/E-ketjusta vissiin parhaiten auki ja yllätyksekseni aukeaa jo klo 9 lauantai- ja sunnuntaiaamuisin. Enpäs ole tajunnutkaan aiemmin, jotenkin olettanut että on huonommin auki kun on kauppakeskuksessa... Kauppakeskuksen aukiolon ulkopuolella saa kivasti alkulämmöt kun hyppää rappusia parkkihallista kolmoseen treenikassi olalla. :D
Ei kai se auta kuin mennä kokeilemaan, nyt on kaiken maailman liittymiskamppiksia ja kolmen päivän ilmaisia testijaksojakin jaossa niin pääsee useamman kerran testaamaan.

EDIT: Tuolla aiemmin kirjoittelin että Lepuskin Satsilla ja Sellon Elixiassa olis vain yhdet penkkipaikat. Not true, mulle iski dementia, eli on nimittäin molemmissa kahdet. Samoin ylätaljoja on ainakin parit. :)

Viimeksi muokattu:
Porissa ainakin yks hyvä ja halpa sali on tuo fitness24seven, mitenkään suuri sali se ei ole mutta kun kuukausihinta on 20€ niin ei voi mitään hirveen suurta odottaakkaan. Kyllä siellä ihminen treenatuksi saa :)

En tiedä minne muualle laittaisin tämän. Muijakaveri asuu Kuusamossa tällä hetkellä, kun hän on sai töitä. Käyn aina silloin tällöin häntä tapaamassa ja treenipaikkana Kuusamossa toimii kaupungin uimahallirakennuksessa Kitkatiellä oleva sali. Siellä on kaikenlaista treenaajaa ja olen huomannut aika paljon vaarallisen näköistä kyykkäystä ja prässäystä kauheilla painoilla ja huonolla tekniikalla yläaste ja lukioikäisillä nuorilla miehillä.

Jos joku muukin treenaa siellä niin sanokaa niille ihmeessä jotain, kun mun on tosi vaikea puhevikaisena mennä tuntemattomalle ihmisille tutustumaan ja korjaamaan heidän treeniään. Olen oikeasti huolissani ko. salilla käyvän paikallisen nuorison terveydestä.

Muutto tuli Leppävaaraan Espooseen ja näyttäisi olevan vaihtoehtoina itselle SATS Elixia ja Fressi. Onko kokemuksia näistä, kumpi parempi bodausmielessä? Jumpat yms shaiba ei kiinnosta. Hinnat näytti olevan aika samassa.

Itse käyn Elixialla ja youtubesta katsellut Fressin videtoita, annan ääneni Fressille.

Elixia on nykyisin aivan tukossa 16:15 - 17:30, lähes kaikki on jotenkin rikki, perusvermeitä kuten rack tai hack ei ole, käsipainot loppuu 40kg ja niidenkin takia kannattaa ottaa mukaan kuusiokoloavain ettei heilu aivan holtittomasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Ehkä vähän hämäävästi Lepuskissa on sekä SATS että Elixia. SATS:lla on mielestäni vehkeet hyvässä kunnossa, käsipainoja yli 40 kg. Hackia ei ole.

Hangossa asuvana käyn Steelstudiossa. Mukava pieni sali mistä kuitenkin löytyy aika kattava valikoima. Porukkaakin käy mutta kun oikeaan aikaa käy siellä niin aika rauhassa saa olla. Salilta löytyy ohjattuja tunteja niitä haluaville ja crosfitt salikin. itse pysyttelen punttien puolella ;) Miinusta salilla on että kk maksaa 60e mutta jäsenelle 40e jäsen sitoutuu olemaan vuoden salilla jos irtisanoutuu ennen sitä joutuu maksamaan 120e maksuja.

Ehdottomasti Fressi. Löytyy hyvä määrä vähän harvinaisempiakin laitteita (mm. pendulum squat ja pullover -masiinat ). Henkilökunta vaikuttaa mukavalta. Bonuksena uima-allas.

Jooo on nää stadilaiset salit vähä semmosia fitness höpötyksiä vissiin. Pikkusen mave paukkuu lattiaan ja kp:t lentää ku tehdään voimaa. Nyt on pariin otteeseen muiden asiakkaiden toimesta tultu sanomaan että paikat hajoaa tommosesta - mitä v*ttua.....:D sopivissa liekeissä seuraavaan settiin. Vähän kiehuttaa toisen treeniin puuttuminen. Voin kertoa sitten mikä sali kyseessä jos joutuu vaihtaamaan salia.

Jooo on nää stadilaiset salit vähä semmosia fitness höpötyksiä vissiin. Pikkusen mave paukkuu lattiaan ja kp:t lentää ku tehdään voimaa. Nyt on pariin otteeseen muiden asiakkaiden toimesta tultu sanomaan että paikat hajoaa tommosesta - mitä v*ttua.....:D sopivissa liekeissä seuraavaan settiin. Vähän kiehuttaa toisen treeniin puuttuminen. Voin kertoa sitten mikä sali kyseessä jos joutuu vaihtaamaan salia.
Mavea tehdessä kuuluukin olla hiukan pauketta mutta aika pellen näköistä se käsipainojen heittely, tämä on vain tosin minun mielipide.

Joo ihan turhaa pelleilyä se käsipainojen heittely. Mavenkin voi tehdä ilman pauketta, mutta jos siitä vähän ääntä kuuluu niin ei ainakaan itseäni haittaa kun on oikeasti raskas liike kyseessä. Käsipainojen heittely on vaan turhaa egoilua omasta mielestä.

Käsipainot maksaa sen yli 250e parilta, kun mennään noihin yli 20kg painoihin joten ymmärrän jos hieman tulee valitusta jos niitä ihan hallitsemmattomasti tuolla viskellään, se on sitten eri asia jos pikkasen lattiaan tiputtaa...
Sitten tuosta mavesta, meidän salilla on ainakin semmosia ihmisiä tuolla salilla että tekevät mavea ihan kovalla lattialla vaikka olisi mave paikkakin ja tankojen laakerointi ei tykkää hyvää tuosta kovalle lattialle tiputtamisesta.
Itse ainakin näissä asioissa menän kyllä valistamaan salin käyttääjää...

Back
Ylös Bottom