Selkätreeni retuperällä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RoMuLuu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Joo, taitaa olla mulla tekniikka kulmasoudussa ja taljaliikkeissä vissiin jonkusen verran hakusessa. Voisko joku fiksuna heittää kyseisten liikkeiden englanninkieliset vastikkeet tänne, niin voisin sitten vaikka tuolta www.exrx.net sivustolta käydä kattomassa kuvat ja tarkempii ohjeita, tottakai valmis linkkiki ois ihan tervetullut :D Tokihan täältä sillä maagisella searchilla löytyy vinkkejä vaikka muille jakaa mutta ku tuolta sivuilta näkisi ne animaatiot ja niin edelleen ni on helpompi ymmärtää ja sisäistää silleen. Eri asia ymmärtää tolleen mustaa valkoselta jos ei sit kuitenkaa oo ihan varma miten se menee (kokemus).

no näin aamuisessa unenpöppörössä päällimmäisenä mieleen tulee mm. cable row (taljasoutu), bent over barbell row (kulmasoutu tangolla), cable pulldown (ylätalja), one arm dumbell row (1 käd. soutu käsip.), deadlift (mave), jiggy jiggy (hmm....).

Jep, eli esim. <A HREF="http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html">tässä</A> suora linkki kulmasoutuun tangolla.

Vaan mielestäni tekee äijä aika kummallista liikerataa, vähän SJMV:tä ja kulmasoutua sekaisin. :)

Mulla ainakin liikerata on hyvin lyhyt, ja liu-utan tankoa tuossa reisien päällä, selkäkin mulla suoremmassa.

Mutta tapoja on monia!

Ei mullakaan tekniikka ihan kunnossa ole, mutta keskity siihen että pidät alaselän ryhdissä, jalat hienoisesti koukistettuna ja vedät kädet kylkiä pitkin, eli et päästä kyynärpäitä sivullepäin. Kokeileppa ottaa "apinaotteella" tangosta kiinni, keskity siihen että kädet toimivat vaan koukkuina ja koita pitää kädet mahd. rentoina, vetää selkälihaksilla, saattaa auttaa jos tosiaan antaa tangon nojata reisiin.

Itselläni tekniikka selkäliikkeissä kusee juuri siksi että selkää on pirun vaikea käskeä, jos pidät kädet rentoina ja yrität tehdä liikettä selällä niin on vähän tunne niinkun ei menisi viesti oikein perille ja siksi tulee tehtyä liikkeet usein liiaksi käsillä.

Originally posted by turre101
Jep, eli esim. <A HREF="http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html">tässä</A> suora linkki kulmasoutuun tangolla.

Joo en minäkään noin sitä tee.

Mulla liikkuu vain lavat ja kädet. Ala asennossa "roikotan käsiä jotta tulee hyvä venytys ja jännitys lähtee selästä ja sit siitä ylös.

Vedättekö muuten ton tangon tohon navan kohdalle vai ylemmäs:confused: itse vedän hiukan ylemmäs, tiedä sitten kumpi on parempi.

Itse taasen teen kulmasoudun lyhyellä venytyksellä alhaalla ja nopeahkolla supistuksella ylhäällä. Eli en roikota käsiä alhaalla, vaan jännitys pysyy alusta loppuun hyvänä. Tangon vedän tuonne navan tienoille. (jopa alle)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom