Selkä paskana!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daniel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Oon tossa käynyt salilla muutaman vuoden ja aluksi penkki oli mielestäni paras liike, mutta pikku hiljaa se alkoi tympiä ja jäikin melkein kokonaan pois ohjelmastani.
Nyt olen taas alkanut vetämään penkkiä, mutta ongelmana on se, että maksimi painoja tai pakkotoistoja vedettyäni alaselkä menee niin perkeleen jymiin, että taju lähtee???????????????
oonko joku mutantti????

Kipu on poikaa...!:worship: :worship:

Vältä maksimeita, älä tee pakkoja, pidä perse kiinni penkissä. Jos ei auta niin dumppaa koko penkki ja tee vaikka vinopenkkiä, tai penkkiä käsipainoilla.

danielt, voisitko lyhyesti kuvailla käyttämäsi tekniikkaa penkkipunnerruksessa, uskon että se on syy alaselän kipuun.

Olisiko mahdollista että työnnät jaloilla kovaa, niin että selkä menee huonoon asentoon, vai onko homma niin että nostat tyylillä perse ilmassa ?

Yksi mahdollisuus selän kipeytymiseen on se, että jännität selkää (vedät kaarelle siis) kovasti, mutta et jännitä vatsalihaksia samalla. Eli vedät koko selän voimalla rankaa kaarelle... Jos samalla vielä nostaa persettä, niin liikutaan jo pahasti riskialueella.

Tosta ei oo mitään tutkimustulosta luettuna, vaan ihan oman kokemuksen perusteella. Menin pitkästä aikaa panemaan paljon painoa penkkiin, eikä oikea suoritus ollut enää lihasmuistissa. Selkähän siinä meni, vaikka ei perse noussutkaan.

Siitä lähin olen tehnyt penkin jalat ilmassa. Tyytyväinen olen ollut, koska haluan nimenomaan rintatreeniä, eikä ykköspainot kiinnosta.

Jos et halua nostaa jalkoja ilmaan, kokeile käyttää vyötä penkatessa. Sen pitäisi sallia hieman enemmän virheellistä tekniikkaa.

Selän venyttely ennen penkkiä saattaa myös auttaa hieman, joskus itellä tahtoo selkä krampata penkkiä tehdessä, tällöin pieni venytys selkä lihaksille ennen suoritusta on auttanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom