Selkä kaarella penkissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Miten on, kannattaako pitää selkää kaarella penkissä jos reenaa kehonrakennustyylisesti? Kaverin kanssa tossa aika tasatahtia väännetään penkkiä ja itse olen treenannut selkä kaarella, tulokseni ovat kyllä parempia, mutta kaverilla on rintalihaksissa enemmän massaa. Voiko kaarella oleva selkä vaikuttaa massan saamiseen heikentävästi ja samalla olla hyvä vaihtoehto voimannostajille?

Originally posted by Zamp
Kaverin kanssa tossa aika tasatahtia väännetään penkkiä ja itse olen treenannut selkä kaarella, tulokseni ovat kyllä parempia, mutta kaverilla on rintalihaksissa enemmän massaa.
Et sä voi verrata itseäsi kaveriisi suoraan, koska olette eri henkilöitä. Geeneissä on eroja jne. Itse pitäisin ainakin sen verran "kaarta" penkkiä tehdessä, että lavat ovat nostossa yhdessä ja näin olkapäät 'takana'. Pienellä kaarella tekisin, ei mitään mahdotonta kuitenkaan. :)

Selkä kaarella mutta perse penkissä ettei mene kyykyn puolelle..

Eikös punnertaminen jalat ylhäällä (sotilaspenkki) ole kaikista tehokkain. Ottaa tasaisesti rintaan/ojentajiin, pitkä liikerata eikä tule laitettua liikaa painoja.

Selkä kaarella on mun käsittääkseni raivopunnerrusta, eli jos haluaa nostaa paljon rautaa, niin se auttaa asiaa. Itse yritän pitää selän suorana ja jalkapohjat tukevasti kentässä.

Koitappa lastata kunnon satsi penkkiin niin huomaat, että selkä alkaa mennä kaarelle melkein refleksinomaisesti, kun viimeinen toisto lähtee.

Onhan olemassa kaarevia penkkejäkin tätä käyttötarkoitusta varten.

Originally posted by Tune
Eikös punnertaminen jalat ylhäällä (sotilaspenkki) ole kaikista tehokkain. Ottaa tasaisesti rintaan/ojentajiin, pitkä liikerata eikä tule laitettua liikaa painoja.

Kyllähän siinä sotilaspenkissäkin porukka ottaa mahdollisimman suuren kaaren, että se liikerata lyhenee ja saataisiin enemmän toistoja aikaiseksi.
Mutta jpm:n kanssa samaa mieltä. Pieni kaari on parempi kuin ei mitään. Saa myös säästeltyä olkapäitänsä. Ei varmasti kaikki, mutta suurin osa olkapäävammoista ovat tulleet penkissä, kun pusketaan liian läheltä kurkkua käyttäen olkapäitä voimakkaasti apuna.

Sinänsä hauska yksityiskohta, kaverilta löytyi Järvenpään penkki mm-kisoista nauhallinen nostoja vuodelta -94 helminä mm. Jari Sjöman 270kg ilman paitaa ja James Hendersonin 282,5 ilman paitaa.KUKAAN ei nosta noissa kisoissa elbows in vaan kädet ovat kaikilla lähes 90asteen kulmassa, ihan sama onko paitaa vai ei. Ja asiaan lähes legendaarinen "Hollywood" Hendersson ei tee pienintäkään kaarta vaan nostaa täysin lahnana ja alkuperäiseen kysymykseen: Mielestäni kehopohjaisessa treenissä kannattaa ottaa ehdottomasti tuntuman mukaan ja tehdä niin,että paikat eivät pauku, käsipainoilla tehty vinopenkkipunnerrus kasvattaa rintalihaksia ylivoimaisesti parhaiten ja jos kehopohjaisesti treenaisin en penkkiä edes joka viikko ottaisi.

Vittu,että tulikin sekava postaus. :kuola:

Originally posted by Olbe
Ja asiaan lähes legendaarinen "Hollywood" Hendersson ei tee pienintäkään kaarta vaan nostaa täysin lahnana

Mutta kyseisiltä herroiltahan tulee automaattisesti jo kaarta mukaan, kun rintakehää löytyy ihan mukavasti.
Kun tälläisesti riisitautiset alkaa paukuttaa penkkiä lahnana, niin on se hieman eri näköistä touhua. Olkapäät saa kyytiä mukavasti eri vammojen merkeissä.

Mielestäni noilta olkapäävammoilta säästyy (ainakin tähän asti säästynyt), kun muistaa vaan jännittää ne lavat yhteen. Oli se nostoasento sitten jalat ilmassa, penkillä tai lattialla. Näin se rintakehäkin nousee hitusen verran eikä tangon pitäis mennä kurkulle.:eek:

Pistä pikkuinen tukeva kaari, eli lavat taakse ja rintaa vähän
koholle. Koeta saada tuntuma tisseihisi äläkä puske
painoa tekniikallamillähyvänsäkunhanpainovaannousee.;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by hovinarri
Pistä pikkuinen tukeva kaari, eli lavat taakse ja rintaa vähän
koholle. Koeta saada tuntuma tisseihisi äläkä puske
painoa tekniikallamillähyvänsäkunhanpainovaannousee.;)

Minusta penkki on sen verran yksinkertainen liike, ettei kannata hirveästi alkaa tuota tuntumaa miettimään. Ainakin minulla menee helposti sellaiseksi nysväämiseksi, ettei kohta saa ylös juuri mitään. Kyllä se liike ottaa oikeisiin paikkoihin, kun vaan tekee puhtaasti.

Originally posted by Don vito
Minusta penkki on sen verran yksinkertainen liike, ettei kannata hirveästi alkaa tuota tuntumaa miettimään. Ainakin minulla menee helposti sellaiseksi nysväämiseksi, ettei kohta saa ylös juuri mitään. Kyllä se liike ottaa oikeisiin paikkoihin, kun vaan tekee puhtaasti.

Tuo on sinun mielipide, äsköinen oli minun. Mielestäni on parempi
nostaa kun asento on tukeva ja pienellä kaarella saan paremman
tuntuman. Myös olkapäät saa vähemmän rasitusta. Mutta kukin
tekee sillä tavalla joka sopii omasta mielestä parhaiten itselleen.
Me ollaan kaikki erilaisia.:piis:

Originally posted by hovinarri
Tuo on sinun mielipide, äsköinen oli minun. Mielestäni on parempi
nostaa kun asento on tukeva ja pienellä kaarella saan paremman
tuntuman. Myös olkapäät saa vähemmän rasitusta. Mutta kukin
tekee sillä tavalla joka sopii omasta mielestä parhaiten itselleen.
Me ollaan kaikki erilaisia.:piis:

Siis olen ihan samaa mieltä siitä, että asennon pitää olla tukeva ja kaartakin on hyvä olla olemassa. Tarkoitin vaan tuolla tuntuman hakemisella sitä, että yritetään jotenkin erityisesti pusertaa ne painot ylös juuri rintalihaksilla. No on vähän vaikea selittää... Jokainen tietysti tekee tyylillään.

Originally posted by Force
Tärkeintä on tiukka ja jämäkkä nostoasento.
Kunhan et ihan tällaista kaarta väännä. :D

Siinä kaari mun makuun :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom