Selkä ja hauis samana päivänä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
35
Eli ku on selkä ja hauis samana päivänä, niin olisiko syytä yrittää minimalisoida selkätreenissä hauiksen käyttö(esim pirkuleen leviä ote leuoissa) ja säästää hauiksen paukut ite hauisliikkeeseen vai onko toissijainen rasitus ihan ok?

Itellä ainakin on ollu selkä ja hauis samana päivänä ja kehitys oli hauiksen kohdalla aika hidasta verrattuna selkään. Tein ensin selkäliikkeet ja sitten hauiksen.
Kehitys kasvoi paremmin kun en tehnyt hauisliikkeitä ollenkaan selkäpäivänä vaan pumppasin kevyesti ojentajia ja siirsin hauiksen vääntämisen jalkapäivälle.

Aika outo kysymys, mutta noissa on aika paljon mieltymyskysymyksiä.

Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että tee kuitenkin selkätreeni selkätreeninä ja hauistreeni omanaan. Eli selkätreenissä pyrit rasittamaan nimenomaan selkää. Mutta ei niistä otteista kannata sen suuremmin huolehtia, tärkeintä on, että selkä saa huutia, eikä sen väliä vaikka vähän hauikset väsyisikin.

EDIT: Monihan toki tekee selänkin aivan väärin, että se tulee todella paljon hauiksille. Kannattaa siis tästä ketjusta tarkistaa, että tekniikka on varmasti kunnossa. :)

mun mielestä hyvin pystyy tekemään samassa treenissä,mutta toisaalta,mulla on myös pienet hauikset...

Jos teet samassa, niin keskity todellakin ensin treenaamaan se selkä ja sitten vasta teet hauikset. Jos olet liikaa huolissasi hauisten rasittummisesta selkätreenissä, on syytä vaihtaa ne hauikset johonkin toiseen päivään.

Timba79 sanoi:
Jos teet samassa, niin keskity todellakin ensin treenaamaan se selkä ja sitten vasta teet hauikset. Jos olet liikaa huolissasi hauisten rasittummisesta selkätreenissä, on syytä vaihtaa ne hauikset johonkin toiseen päivään.
Samaa mieltä, tosin jos teet Ronny11 hauviksen ja selän samana päiväni niin osta vetoremmit ne ovat todella kätevät. Itselläni ennen vetoremijen käyttöä selkäliikeet vaikuttivat enemmän käsiin, mutta kun otin vetoremmit käyttöön, niin jo alko tuntumaan selässä ja tunne on niin mukava, melkein kun olis taivaassa.:whip:

Jos oikein selkä tehdään, niin rasitus hauiksilla on aika pieni, eli voi tehdä samassa. Tämä edellyyttää kuitenkin selän oikein treenaamista ja sitä on syytä harjoitella ihan jo selänkin takia. Kokkosen Ari on hyvä esimerkki, miten selkä jää jälkeen jos vahvat hauikset tekevät työn.

Voimailupuolta lainatakseni monet eivät edes treenaa hauiksia erikseen vaan ne tulee välillisesti treenattua muun ohessa.

kyllä hauisken treenaaminen selän kanssa on ihan mahdollista, vetoremmejä kannattaa käyttää ja pitää painot semmosena että varmasti saat 99% tehtyä selällä. lämmittele hauikset kans ennen selkätreeniä. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
samaa mieltä tässä timban kanssa,tosin mulla meni kuseks alussa toi selkäreeni sen takia että etten keskittyny todella tekemään selällä liikeittä:itku: lääke=painoa pois pakasta ja keskittyminen niillä kyynärvarsilla vetämään liike puhtaasti läpi:)

Kyllä tosiaankin on mahdollista treenata samassa treenissä, kuten jo monta kertaa on sanottu, eikä siinä mitään ongelmaa ole jos osaa pitää sen rasituksen selällä. Suosittelisin kuitenkin tekemään ne eri päivinä, koska käsille on hyvä antaa suoraa ja epäsuoraa rasitusta.

Ja tee vieläpä niin, että et treenaa hauista päivään-pariin selkätreenin jälkeen, etkä toisin päin. Hauis saa kuitenkin siipeensä selkätreenissä vaikka mitä tekisi, ja on parempi, että se on palautunut kun treenaat sen omana päivänään. Samoin selkätreeni menee hauiksille jos hauikset on kipeänä kun pitäisi selkää tehdä. Sama pätee ojentajille ja olkapäille (jos teet pystypunnerrusta) ja ojentajille ja rinnalle. Kannattaakin laittaa joko rinta ja ojentajat tai olkapäät ja ojentajat samalle päivälle. Ei missään nimessä kaikki eri päiville, ojentajat saa liikaa kyytiä.

Ja nämä ohjeet pätee sitten ainoastaan kroppa kerran viikossa läpi -ohjelmille. Tiheämmällä kierrolla koko periaate on ihan toinen.

Mike sanoi:
Jos oikein selkä tehdään, niin rasitus hauiksilla on aika pieni, eli voi tehdä samassa. Tämä edellyyttää kuitenkin selän oikein treenaamista ja sitä on syytä harjoitella ihan jo selänkin takia. Kokkosen Ari on hyvä esimerkki, miten selkä jää jälkeen jos vahvat hauikset tekevät työn.

Tämä on myös syytä ottaa huomioon. En mä ainakaan hauiksia saa kovin pahasti rasitettua enää kun opettelin treenaamaan selän oikein.

Mutta kuten Powerhousu edellä sanoi, suora ja epäsuora rasitus käsille on hyvä ja siksi suosittelisin itse treenaamaan vaikkapa ojentajat selän kaverina jos 3-jakoisella treenailee. 4-jakoisella selkä on yleensä omana päivänään, joten silloin ei tätä tarvitse edes huomioida.

Tattista, hyviä neuvoja ja pistän ne vetoremmit mietintämyssyyn. Mut miknkälainen jako ois bon jos 2-jakosella reenaa ja pistäs hauiksen ja selän eri päiville?

Ronny11 sanoi:
Tattista, hyviä neuvoja ja pistän ne vetoremmit mietintämyssyyn. Mut miknkälainen jako ois bon jos 2-jakosella reenaa ja pistäs hauiksen ja selän eri päiville?

treeni 1
selkä
rinta
olkapäät
vatsat

treeni 2
jalat
kädet

Alec sanoi:
treeni 1
selkä
rinta
olkapäät
vatsat

treeni 2
jalat
kädet

Muuten hyvä, mutta kaksijakoisella ei kannata laittaa selkää ja hauista tai rintaa ja ojentajia eri päiville. Kuten näet, tulee käsille rasitusta jokaisena treenipäivänä, joka ei ole siis ollenkaan hyvä. Parempi on työntävät, vetävät. Jalatkin siis jaetaan erikseen etu- ja takareisien osalta.

Eli:

Treeni 1.
Rinta
Olkapäät
Ojentajat
Etureidet

Treeni 2.
Selkä
Hauis
Takareidet
Pohkeet

Tohon päälle vielä vatsat ja epäkkäät johonkin väliin. Ja forkut ehkä, jos kokee ettei rasitu muuten tarpeeksi.

Tohon järjestykseen en ota kantaa, kunhan heitin ne siihen.

tarkotushan oli laittaa selkä ja hauis eri päiville...kannattaako niin tehdä siihen en ota kantaa

Alec sanoi:
tarkotushan oli laittaa selkä ja hauis eri päiville...kannattaako niin tehdä siihen en ota kantaa
Juu, niin oli, ja quottasin vähän tyhmästi. Mutta olisit säkin voinut laittaa saman saarnan kuin minä, sen sijaan että laitat tollasen ohjelman missä ei suoraan sanottuna ole paljon järkeä. Sitä vähän ajoin takaa. Enkä sitten tarkoittanut sitä pahalla. Tiedän kyllä, että säkin näistä treenijutuista aika paljon tiedät.

tai luulen tietäväni...mutta juu ymmärsin pointtisi (itse teen just tolla ohjelmalla minkä sä tohon laitoit =)

Minäkin ajattelin ennen, että kaikki punnerrusliikkeet pitää olla samassa päivässä jos 2-jakoisella reenaa. Mutta hyvin tuntuu toimivan tuo kädet ja reidet vastaan muu kroppa kunhan ojentajille ei tee esim. kapeata penkkiä joka rasittaa aika saatanasti etuolkapäitä. Eli oikeat liikkeet valitsemalla toimii erinomaisen hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom