Selkä ja hauis samana päivänä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ja vaikka selän ja hauikset tekee samalla kerralla, niin kun tekee selkää mahdollisimman hyvin ja teknisesti oikein, niin tulee hauiksia juuri hyvin lämmiteltyä. itse teen samana päivänä ja heti selän jälkeen pistän haban kehiin ja en tee yhtään lämppäreitä. hyvin on rauta noussut. ja vähän on kasvanukkin.

Powerhousu sanoi:
Muuten hyvä, mutta kaksijakoisella ei kannata laittaa selkää ja hauista tai rintaa ja ojentajia eri päiville. Kuten näet, tulee käsille rasitusta jokaisena treenipäivänä, joka ei ole siis ollenkaan hyvä. Parempi on työntävät, vetävät. Jalatkin siis jaetaan erikseen etu- ja takareisien osalta.

Olen itse tehnyt tällä Powerhousun ehdottamalla systeemillä vajaa 2kk ja todella hyvin on toiminut. Laitan tuohon vielä missä järjestyksessä itse treenailen lihasryhmät.
Hauikset väsyvät toki selkätreenissä mutta ehtivät palautua komeasti kun teen alla olevassa järjestyksessä treenin 2.

Treeni 1.
Rinta
Etureidet
Olkapäät
Ojentajat
vatsat

Treeni 2.
Selkä
Pohkeet
Takareidet
vatsa
Hauis

Suosittelen kokeilemaan tätä jos 2-jakoisella haluaa porskuttaa menemään :rock:

mulla on kans selkä hauis treeni... teen aina ekaks 3 liikettä selkää jonka jälkeen 3-4 eri liikettä hauista ja loppuun vielä MaVe jos energiaa riittää. ja on kyllä selkä hyvin vahvistunut ja vähän kasvanutkin kuin myös hauikset. :)

Pyranha sanoi:
Olen itse tehnyt tällä Powerhousun ehdottamalla systeemillä vajaa 2kk ja todella hyvin on toiminut. Laitan tuohon vielä missä järjestyksessä itse treenailen lihasryhmät.
Hauikset väsyvät toki selkätreenissä mutta ehtivät palautua komeasti kun teen alla olevassa järjestyksessä treenin 2.

Treeni 1.
Rinta
Etureidet
Olkapäät
Ojentajat
vatsat

Treeni 2.
Selkä
Pohkeet
Takareidet
vatsa
Hauis

Suosittelen kokeilemaan tätä jos 2-jakoisella haluaa porskuttaa menemään :rock:

Itse en ymmärrä tuota takareisien ja etureisien jakamista omille päivilleen. Tokihan tuo toimii jos ei tee normaalia maastavetoa mutta se on kaikista paras koko kehon massa liike joten sitä en jättäisi pois kovin aikaisessa vaiheessa.

[[WildChild]] sanoi:
mulla on kans selkä hauis treeni... teen aina ekaks 3 liikettä selkää jonka jälkeen 3-4 eri liikettä hauista ja loppuun vielä MaVe jos energiaa riittää. ja on kyllä selkä hyvin vahvistunut ja vähän kasvanutkin kuin myös hauikset. :)

Siis teetkö ihan oikeasti hauiksille enemmän sarjoja ja liikkeitä mitä selälle? Mun mielestä ei mitään järkeä. Selälel 3-4 liiketta ja hauiksille riittää hyvin 2 liikettä. Selälle 2 x se sarjamäärä mitä hauiksille teet, noin nuo suhteet on aika hyvät.

KSENA sanoi:
miks teet vatsat kahteen kertaan? vai teekkö vain pari sarjaa kumpanakin kertana'?
Usein kaksijakoinen vedetään kahteen kertaan viikon aikana, eli vatsat tulee tossa neljään kertaan. Se saa kyllä epäilemään tekeekö Pyranha ton kahteen kertaan.

Mutta mitä tulee vatsojen treenaamiseen kaksi kertaa viikossa, niin olen huomannut järkevämmäksi jakaa sen treenin kahteen osaan. Se oikeasti rokkaa.

IMO paras ratkaisu kolmijakoiseen on esim.
Ma Selkä ja ojentajat
Ke Jalat ja vatsat
Pe Rinta, hauis ja olkapäät
Saa vedettyä haban ja ojentajan täysillä voimilla ja reenipäivätkin on siten että kädet saa palautua monta päivää.

Iron Man sanoi:
IMO paras ratkaisu kolmijakoiseen on esim.
Ma Selkä ja ojentajat
Ke Jalat ja vatsat
Pe Rinta, hauis ja olkapäät
Saa vedettyä haban ja ojentajan täysillä voimilla ja reenipäivätkin on siten että kädet saa palautua monta päivää.

Samaa mieltä ja vielä jos yrittää treenata neljästi viikossa, niin kiertokin lyhene sopivasti. Joka toinen päivä voisi olla hyvä tahti treenta 3-jakoisella. Tietty tuo 1. ja 2. tai 2. ja 3. päivät ei ole mitenkään mahdoton vetää perättäisinä päivinä. 3. ja 1. päivän välillä on aina syytä se vapaapäivä pitää.

TheLORD sanoi:
Itse en ymmärrä tuota takareisien ja etureisien jakamista omille päivilleen. Tokihan tuo toimii jos ei tee normaalia maastavetoa mutta se on kaikista paras koko kehon massa liike joten sitä en jättäisi pois kovin aikaisessa vaiheessa.

Hmm, sanoinko etten tee maastavetoa? Treenin 2 yhteydessä teen, se menee mulla tosi hyvin takareisiin. Itseasiassa maven mukaan ottamisen vuoksi jaoinkin jalat eri päiville , ennen jakona oli yläroppa / jalat.

KSENA sanoi:
miks teet vatsat kahteen kertaan? vai teekkö vain pari sarjaa kumpanakin kertana'?

Juur näin, tämä toimii minulla. 3*12 vatsarutistuksia jalat penkillä niiin että uloshengitys ennen puristusta. Polte on mahtava :thumbs:
Ja powerhousukin vielä ihmetteli tuossa, eli mä treenaan joka toinen päivä lyöden silloin tällöin extra välipäivän jos on tarpeen. Vatsat teen siis 3 kertaa viikossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ok, no pitääpä ittekin kokeilla, että otan hauis/selkä päivään vielä lisäks yhden vatsalihasliikkeen, niin tulee tehtyä 2 kertaa viikossa

Pyranha sanoi:
Hmm, sanoinko etten tee maastavetoa? Treenin 2 yhteydessä teen, se menee mulla tosi hyvin takareisiin. Itseasiassa maven mukaan ottamisen vuoksi jaoinkin jalat eri päiville , ennen jakona oli yläroppa / jalat.

Juur näin, tämä toimii minulla. 3*12 vatsarutistuksia jalat penkillä niiin että uloshengitys ennen puristusta. Polte on mahtava :thumbs:
Ja powerhousukin vielä ihmetteli tuossa, eli mä treenaan joka toinen päivä lyöden silloin tällöin extra välipäivän jos on tarpeen. Vatsat teen siis 3 kertaa viikossa.

Mitäs teet sitten etureisi päivänä? Normi kyykkyä ei varmaan voi ainakaan kovaa tehdä vai voiko?

TheLORD sanoi:
Mitäs teet sitten etureisi päivänä? Normi kyykkyä ei varmaan voi ainakaan kovaa tehdä vai voiko?

Leikattu olkapää ei anna myöden pitää tankoa niskantakana joten teen etureiskoille prässiä ja ojennusta. Hack-kyykkykin kävisi vaan salilta ei sellaista löydy.
Ihan sata lasissa olen prässin ottanut, joskus tosin takareidet on turhan jumissa mutta hyvä lämmittely on auttanut asiaa.

Timba79 sanoi:
Siis teetkö ihan oikeasti hauiksille enemmän sarjoja ja liikkeitä mitä selälle? Mun mielestä ei mitään järkeä. Selälel 3-4 liiketta ja hauiksille riittää hyvin 2 liikettä. Selälle 2 x se sarjamäärä mitä hauiksille teet, noin nuo suhteet on aika hyvät.
nii no kyllä.. mut hauikset on vähän jälessä muuta kroppaa, nii ajatellut painottaa nyt niitä vähän enemmän.. :kuola:

[[WildChild]] sanoi:
nii no kyllä.. mut hauikset on vähän jälessä muuta kroppaa, nii ajatellut painottaa nyt niitä vähän enemmän.. :kuola:

Muista nyt että enemmän ei aina ole parempi. Ja jos tosissaan on hauikset jäljessä, niin älä nyt ihmeessä tee niitä selän kanssa jos monijakoisella treenaat. Hauikset eri päivälle, niin saat selkätreenin yhteydessä niihin epäsuoran rasituksen edut. Suosittelisin kuintenkin 2-jakoista, saa veivata hauista kahdesti viikossa. :evil: 1-jakoisella jopa kolmesti. :D

Timba79 sanoi:
Muista nyt että enemmän ei aina ole parempi. Ja jos tosissaan on hauikset jäljessä, niin älä nyt ihmeessä tee niitä selän kanssa jos monijakoisella treenaat. Hauikset eri päivälle, niin saat selkätreenin yhteydessä niihin epäsuoran rasituksen edut. Suosittelisin kuintenkin 2-jakoista, saa veivata hauista kahdesti viikossa. :evil: 1-jakoisella jopa kolmesti. :D
joo kiitti vinkist.. eilen treenasin hauikset ja kyynärvarret pelkästää ja sain kyl tosi hyvän tuntuman.. 4-jakoisella treenaan, nyt pitää vähän muutella sitä (vaihdan hauikset rinta päivälle ja vatsat selkä päivälle) :evil:

Timba79 sanoi:
Jaa vihdoin minulle selvisi miksi Timba treenaa kaksi jakoisella.:D :rock:

NGV sanoi:
Jaa vihdoin minulle selvisi miksi Timba treenaa kaksi jakoisella.:D :rock:

Ja jos totta puhutaan, niin koskaan en ole erityisemmin hauistreenistä pitänyt. Mutta nyt 2-jakoisella siitä on oppinut pitämään, kun voi ne 3 sarjaa kiskasta ihan saatanan kovaa ja se on sitten siinä, ei tartte väkisin koittaa tämän päälle nysvätä vielä ties mitä vemputuksia useata sarjaa. Tuo setti kahdesti viikossa ja toimii kuin junan vessa.

EDIT: Ja voi penkatakin kahdesti viikossa. ;)

Timba79 sanoi:
EDIT: Ja voi penkatakin kahdesti viikossa. ;)
Ei valon silmä! Siis sait mut käänetetty tuohon 2-jakoiseen treeniin meinaan pena..:kuola:

Ääh, en minä luovu tuosta omasta 4-jakoisesta treenistä ja nyt kun sain uudet vetoremmit siis Schiekin vetoremmit ja sillä sujuu 100 kertaa paremmin taljat kuin millään muilla vetoremmeillä ja ne on pehmeät..:kuola: :kuola:

NGV sanoi:
Ei valon silmä! Siis sait mut käänetetty tuohon 2-jakoiseen treeniin meinaan pena..:kuola:

Ääh, en minä luovu tuosta omasta 4-jakoisesta treenistä ja nyt kun sain uudet vetoremmit siis Schiekin vetoremmit ja sillä sujuu 100 kertaa paremmin taljat kuin millään muilla vetoremmeillä ja ne on pehmeät..:kuola: :kuola:
voi kuule kun testaisit mun kuplan turvavöistä tehtyjä..sanoisinko jopa hc :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom