Selkä-haba treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites teillä, jotka teette selän ja haubertin samassa treenissä, niin teettekö eka selän ja sen jälkeen haban vai miten?

Alkanu itellä pikkuhiljaa VITUTTAA, kun ei riitä selän jälkeen voimaa hauiskääntöihin:curs:

Originally posted by tommih
Alkanu itellä pikkuhiljaa VITUTTAA, kun ei riitä selän jälkeen voimaa hauiskääntöihin:curs:

Eikös se ole kropan tapa sanoa, että habat ovat jo saaneet treeniä?

Jos tärkeintä on se, että habat tulevat treenatuksi, eikä se, että liikuttelee haboilla vähintään yhtä isoja romuja kuin joskus parhaimmillaan, niin eiköhän tuo aivan kätevä systeemi ole. Eli selkä ensin, sitten habat.

Ja habat eivät tietenkään tarvitse sen selkätreenin jälkeen vielä viittä eri liikettä, joita jokaista neljä sarjaa, vaan hiukan vähempikin riittää... ;)

selkä: selänojennukset,alatalja,ylätalja,kulmasoutu kp:lla

haba: hauiskääntö istueltaa vuorotahtiin, hauiskääntö mutkatangolla/taljassa ja vuoroviikoin hammerit/hauiskääntö myötäotteella.

Habaa

Vedät selkää ihna normaaliin tahtii ja katot missä kunnos sun narut on sen jäleen ja vedät vaikka vähän vähemmän haukkareita. Kyl ne siitä kehittyy.

ite teen seuraavanlaisen selkä-haba-reenin:
selkä:leuanveto,ylätalja,kulmasoutu kp,kulmasoutu koneessa
hauis:hauiskääntö mutkatangolla, hauiskääntö taljassa yhdellä kädellä. kivasti oon saanu kyllä tuntumaa:thumbs:

Re: Re: Selkä-haba treeni

Originally posted by Tonza
Eikös se ole kropan tapa sanoa, että habat ovat jo saaneet treeniä?

Jos tärkeintä on se, että habat tulevat treenatuksi, eikä se, että liikuttelee haboilla vähintään yhtä isoja romuja kuin joskus parhaimmillaan, niin eiköhän tuo aivan kätevä systeemi ole. Eli selkä ensin, sitten habat.

Ja habat eivät tietenkään tarvitse sen selkätreenin jälkeen vielä viittä eri liikettä, joita jokaista neljä sarjaa, vaan hiukan vähempikin riittää... ;)

Juuri näin :) Eli mä näkisin ton hyötynä ettei jaksa haubereilla tehdä normaaleja sarjoja normaaleilla painoilla. Ei ne hauikset tiedä kuinka monta sarjaa teet hauiskääntöä, ne tietää vaan sen kuinka paljon niitä rasitetaan ja selkäliikkeet rasittaa niitä aika hyvin. Mä teen itse selkätreenin jälkeen hauiskääntöä tangolla 2 sarjaa, ja joskus yhden sarjan käsipainoilla jos siltä tuntuu. Jos ne hanskat on yleensäkin kasvaakseen niin tällä tavalla ne taatusti myös kasvaa.

Teen hauista melko satunnaisessa järjestyksessä, joskus selkäpäivänä joskus ei;
teen nykyään melkein ainoastaan käsipainoilla niitä haboja, ja silloin niin että korostan supinaatiota (ranteen kääntöä) mikä on hauiksen ehkä tärkein tehtävä; teen myös aika ajoin myötäotteella kulmatangolla niin että kyynärvarren lihas saa enemmän hommia... Suoralla tangolla yksi kiinnostava variaatio on etukenossa vinopenkkiin nojaten, niin että pitää jännitystä hetken.

Itse ajattelen sen näin: mitä järkeä on tehdä hauiksella samaa hommaa mitä se joutuu tekemään selkäliikkeissä?

Aika vähän tulee hauista treenattua tähän vuodenaikaan.

Originally posted by Ämmbee
Teen hauista melko satunnaisessa järjestyksessä, joskus selkäpäivänä joskus ei;
teen nykyään melkein ainoastaan käsipainoilla niitä haboja, ja silloin niin että korostan supinaatiota (ranteen kääntöä) mikä on hauiksen ehkä tärkein tehtävä; teen myös aika ajoin myötäotteella kulmatangolla niin että kyynärvarren lihas saa enemmän hommia... Suoralla tangolla yksi kiinnostava variaatio on etukenossa vinopenkkiin nojaten, niin että pitää jännitystä hetken.

Itse ajattelen sen näin: mitä järkeä on tehdä hauiksella samaa hommaa mitä se joutuu tekemään selkäliikkeissä?

Aika vähän tulee hauista treenattua tähän vuodenaikaan.
Mä treenaan selkä/hauistreenissä tässä järjestyksessä:
Leuanveto , maastaveto, kulmasoutu käsip, hauis vinotangolla tai käsipainoilla. Aloitin selän treenaamisen tosissaan n.10vkoa sitten ja joka treenissä on tullut ennätys ja selän fysiikka on parantunut näinkin lyhyessä ajassa. Olen innostunut todellakin selän treenaamiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oma treenini:

Ensin selälle esim. leuanveto, ylätalja, kulmasoutu, mave tai alatalja ja selännosto.

Sitten hauikselle hauiskääntö seisten ez-tangolla 2x8-10, istuen vastaote ez-tangolla(hiton hyvä liike) 2x8-10.

Maastavedon otan yleensä perinteisellä tyylillä ja vain silloin, jos en ole saanut takareisiä jalkapäivänä kunnolla jumiin.

Muutoin yhdyn edellisiin mielipiteiisiin. Lisäksi tässä on plussaa se, että oppii tekemään selkäliikkeet nimenomaan selällä, koska muuten ei ole mitään voimia enää hauiksiin...

Re: Habaa

Originally posted by danielt
Vedät selkää ihna normaaliin tahtii ja katot missä kunnos sun narut on sen jäleen ja vedät vaikka vähän vähemmän haukkareita. Kyl ne siitä kehittyy.
Tämä on miun taktiikka, jos selkäpäivänä suunnittelen tekeväni vielä hauista. Yleensä väännän yhden pitkän sarjan suoralla tangolla tai sitten käsipainolla Scott-penkissä pienehköllä painolla mutta sitten yksi tooodella pitkä sarja, väh. 20 toistoa. Sen jälkeen ei hauis jaksa tehdä enää mitään. Tämän alla on ehta leuanvetoa vastaotteella, ylätaljalla. Siinä ovat haukkarit aika paljon mukana. Olen saanut haban ja leuanvetotuloksen mukavasti kasvamaan viime aikoina.

Suositut

Back
Ylös Bottom