Selkä ei vastaa kasvu vinkkeihin...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä on kun ei noissa taljaliikkeissä tahdo selkä kipeytyä? On kaikkia Miken selkä vinkkeleitä kokeiltu, mutta ei... Mikä olisi helpoin taljaliike, jolla saa latsit parhaiten mukaan?
Olen ajatellut myös kulmasoutua, mutta pelkään sen käyvän joskus jo hajonneeni alaselkäni päälle... Olen nähnyt monen hemmon tekevän sitä melkien pystyssä!Onko semmoisesta mtn apuva? Vai onko vain 90 asteen kulma se ainut ja oikea?
ja onko massan kasvatukseen 10-15 nyt ne oikeat sarjamäärät?

kiitoksia hyvin paljon jos joku viisaampi jaksaisi vastata näihin... kun itse olen vähän :/

ps. Kiitos JJJ ja Timo, kun piristitte päivääni :D nauroin pitkään teidän parille heitolle :D:D keep it up!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pistä oma selkätreenis näkyviin, niin katsotaan mitä tehdään asialle :)

Vedä leukoja rystyset ittees päin leveällä otteella?

Zone-sarja -42%
Mulla oli ihan sama ongelma, ennen kun luin tomin tredin selän kasvuun vaikuttavista asioista. Eli nykyään panostan oikein huolella tuntumaan ja ihan tosi on, että treenipainoja sai pudottaa lähes puolella. Nyt teen aikalailla kovaa tuntumaa hakien selkätreenini vetoo lukuunottamatta. Vaikka treenin tekis kuinka huolella, niin selkää en pumppiin saa, tai ainakaan en sitä tunne. Toissapäivänä vedin kovan selkätreenin ja eilen pyysin kaveria hieromaan selkää vaan ihan ohimennen. Selkä ei ollut normiarkirutiineissa tuntunut ollenkaan kipeeltä, mutta hieroessa huomasin, että koko yläselkä oli aivan tukossa ja lihakset arat. Eli oli homma menny perille! Ja tuntuupi pikku hiljaa, että alkaa selkä kasvamaankin. Eli tunteella vaan ja ainakaan omalla kohdallani ei kannata niin kamalasti tuijotella pumppia/selkäkipuja treenin jälkeen. ;)

Pistetään nyt viime selkätreeni vielä:
-maastaveto 5*4
-kulmasoutu kp 2*12
-ylätalja v-kahva 12,10,8
-alatalja 2*12, 2*8

jatkoa...

Noh, selkätreenini koostuu lähinnä ylätaljasta eteen (paitsi viime kerralla kokeilin sitä taakse, ja se ainakin jotenkin tuntui omituiselta, johtuen jostain... mut se siis tuntui aivan yläselässä, ei missää latseis) ja sit alataljaa Miken kikkojen mukaan, mutta ei onnaa... Tiedän, että multa puuttuu kunon massaliikkeet... Mutta siksi kysyinkin tota kulmasoutua, et toimiiks se pystyssä. Sitten miten saan leuanvedon käymään selälle??
Ja mihin tuetussa kulmasoudussa tuetaan?:O

*kumartaa kaikille vastaaville/vastanneille*

Itellä ainaki toimii kulmasoutu niin että oon melkein pystyssä, jalat vähän koukussa ja siitä vedän tangon alavatsaan. Enkä oo sitä paitsi nähny kenenkään tekevän sitä 90-asteen kulmassa.

chat_beast sanoi:
Noh, selkätreenini koostuu lähinnä ylätaljasta eteen (paitsi viime kerralla kokeilin sitä taakse, ja se ainakin jotenkin tuntui omituiselta, johtuen jostain... mut se siis tuntui aivan yläselässä, ei missää latseis) ja sit alataljaa Miken kikkojen mukaan, mutta ei onnaa... Tiedän, että multa puuttuu kunon massaliikkeet... Mutta siksi kysyinkin tota kulmasoutua, et toimiiks se pystyssä. Sitten miten saan leuanvedon käymään selälle??
Ja mihin tuetussa kulmasoudussa tuetaan?:O

*kumartaa kaikille vastaaville/vastanneille*

Yhden käden kulmasoudussa en luulisi ainakaan selän menevän paskaksi? Maastavetoa kannattaa myös harkita, jos vaan selkä kestää :thumbs: Toistoja kannattaa vaihdella eli alueella 8-15. ja sarjoja joku 3-4 liikkeestä riippuen. Itsellä selkä kasvaa tarkoilla ja tuntumaa hakevilla toistoilla sekä joskus pumppia tavoitellen.

Ylätalja eteen, Rintatuellinen kulmasoutu, Kulmis käsip on ainakin hyviä jos sitä alaselkää haluut varoa. 90 asteen kulma kulmiksessa tangolla tehtäessä on niin väärä kuin olla ja voi, ei mitään järkeä pitää 90asteen kulmaa, vaan sellainen kulma mikä tuntuu hyvältä eikä mene liikaa alaselälle.
Omassa treenissäni toimii massa liikkeinä ylätalja eteen ja rintatuellinen kulmis, toi rintatuellinen kulmis on melkein jopa parempi entä vapailla painoilla tehtynä(tuntuma on ehkä hiukan parempi ja lihat saa hyvin kipeiksi), tuota rintatuellista kulmasoutu laitetta ei vaan hirveen monelta salilta löydy(siis sellainen versio missä naama on lattiaan päin, ei siis se istuttava versio).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ainakin on ollut nyt pitkästä aikaa taas koko selkä treenin jälkeen kipeä, kun oon ottanut maastavedon mukaan ohjelmaan pitkästä aikaa. Kannattaa kokoeilla.

Ennen kun haaveilet siitä massan kasvatuksesta, niin sinun täytyy löytää ne selkälihakset. Oppia tuntemaan milloin ne tekevät töitä, ja missä liikkeissä saat ne helpoimmin mukaan. Kun hoksaat, kuinka selkälihakset toimivat kussakin liikkeessä, niin ne alkavat ottamaan treeniä vastaan ihan eri tavalla.

Yksi hyvä latsien löytämisliike on veto ristikkäistaljassa. Eli laita D-kahvat ristikkäistaljan ylävaijereihin kiinni. Ota kiinni kahvoista, istu tasapenkille pieneen etunojaan, ja vedä selkälihaksilla kyynerpäät alaviistoon, ja samalla korostetusti rutistaen latseja ja lapoja yhteen. Kyynerpäät on loppuasennossa vartalon keskilinjan takapuolella.

Olipa tosi selkee esitys :rolleyes:

vilma-liina sanoi:
Yksi hyvä latsien löytämisliike on veto ristikkäistaljassa. Eli laita D-kahvat ristikkäistaljan ylävaijereihin kiinni. Ota kiinni kahvoista, istu tasapenkille pieneen etunojaan, ja vedä selkälihaksilla kyynerpäät alaviistoon, ja samalla korostetusti rutistaen latseja ja lapoja yhteen. Kyynerpäät on loppuasennossa vartalon keskilinjan takapuolella.

:
Toi on muuten aivan hiton hyvä liike, ennen tuli aina pumppi liikkeenä selälle tehtyä tuota, itse istuin lattialla ja sieltä käsin vetelin. Tuosta kyseisestä liikkestä oli joskus aikoinaan kuva B&K lehdessä sieltä itse sen aikoinaan kopsasin.

neutraali sanoi:
Ylätalja eteen, Rintatuellinen kulmasoutu, Kulmis käsip on ainakin hyviä jos sitä alaselkää haluut varoa. 90 asteen kulma kulmiksessa tangolla tehtäessä on niin väärä kuin olla ja voi, ei mitään järkeä pitää 90asteen kulmaa, vaan sellainen kulma mikä tuntuu hyvältä eikä mene liikaa alaselälle.
Omassa treenissäni toimii massa liikkeinä ylätalja eteen ja rintatuellinen kulmis, toi rintatuellinen kulmis on melkein jopa parempi entä vapailla painoilla tehtynä(tuntuma on ehkä hiukan parempi ja lihat saa hyvin kipeiksi), tuota rintatuellista kulmasoutu laitetta ei vaan hirveen monelta salilta löydy(siis sellainen versio missä naama on lattiaan päin, ei siis se istuttava versio).

Hyvää vinkkiä tuli tässä taas. Mulla ton ylätalja tilalla 2-jakosessa leuanvedot, jotka vuorotelleen teen hartioiden levyisellä vastaotteella tai leveällä myötäotteella ja tottakai lisäpainot on mukana.

Mutta mikä vika on tossa kulmasoutulaitteessa jossa istutaan? Ainakin meidän salin versiossa menee todella hyvin perille, en ole koskaan edes muunlaista kokeillut.

Timba79 sanoi:
. Mutta mikä vika on tossa kulmasoutulaitteessa jossa istutaan? Ainakin meidän salin versiossa menee todella hyvin perille, en ole koskaan edes muunlaista kokeillut.
Ei siinä mitään vikaa ole mutta tuo mainitsemani versio vastaa aika pitkälle tangolla tehtyä versiota ja ottaa mielestäni todella hyvin selkään(jopa paremmin entä tangolla).

Maastaveto ja/tai kulmasoutu mukaan ohjelmaan.

Totta hitossa haluaisin maastavdeon mukaan ohjelmaani, mutta tekniikka on liian vaativaa, ni en kehtaa käydä revittelemään itseäni lopulliseen sairaalakuntoon.
Onkos se kenties tuellista kulmasoutua, kun makaa penkillä ja vetää sitä tankoa ain siihen penkin pohjaan? :O
Vilma liina, et vois selittää (tai joku muu) tuon ihme ristitalja liikkeen minulle?
Vai siis kädet vain yläviistosta väännetään kyynärpäät kroppaan?

Olen muuten aivan ällistynyt kuinka näin moni HC-treenaaja kehtaa vastailla tämmösiin kysymyksiin.. Mielettömästi kiitoksia!!

chat_beast sanoi:
Onkos se kenties tuellista kulmasoutua, kun makaa penkillä ja vetää sitä tankoa ain siihen penkin pohjaan? :O
No tavallaan, mutta siihen on kyllä olemassa ihan oikee laitekin :)

Tän tyylistä laitetta meinaan, niitä on montaa erillaista versiota olemassa, meidän salilla on hieman erillainen mutta periaate sama, vetelen itse myötä otteella.

Liitteet

• rintatuellinenkulmasoutu.webp
    rintatuellinenkulmasoutu.webp
    30,8 KB · Katsottu: 390
Aah, ei tommosta laitetta kyl saliltani löydy, mut enköhän mie jtn korviketta keksi ;)
öö... Olen pohtinut itse samaa, et kysellä joltain mallia, mut siin on ain pien kynnys mennä kyselee mtn isoilta hemmoilta :/ Mut pitää katella, jos joskus vaik sais rohkeutta kerätyyä... Kerran tosin uskalsin kysyä Juha-Pekka Aitalalta ylätaljan tekniikkaa ;) (aluksi se ei saanut sössötyksestäni mtn selvää... :/ ) :D
Mites toi leuanveto kävisi selkään parhaiten?
Ja mikä on paras kahva ylä- ja alataljaan? Että se tuntuma ois helpointa saavuttaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom