Selaimen valinta???

Ikä
45
Tere.Itselläni on käytössä selaimena microsoftin explorer.Nyt muutama "atk"ystäväni suositteli sen vaihtamista MODZILLAAN tai FIREFOXIIN.tulee kuulemma vähemmän törkyä koneelle.

Oletteko te huomanneet,kenellä EXPLORER on ollut pidempään käytössä,ni jotain ongelmia koneella yms...??virusturvana minulla on NORTON,ja AD-AWAREA ja SPYBOTTIA ajatutan päivittäin.Ovatko riittävät turvat exploreria varten?

Mitä käytännön eroja on jos vertaa näitä selaimia keskenään?

Eli lähinnä minua kiinnostas tietää,että tuleeko minun koneelle nyt jotain "piilotörkyä"(joka ei lähde pois),ku explorer on selaimena?Palomuurina on WINDOWS. :wall:

Kiitos ja anteeksi... :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ite entykkää käyttää exploreria koska sen käyttäminen on hidasta ja hankalaa, eikä siinä ole tabeja. Olen käyttänyt operaa jo varmaan viisi vuotta enkä parempaa ole löytänyt.

Kannattaa muuten muistaa, että yli 90% käyttäjistä käyttää edelleen exploreria, tämän takia sivut näkyvät aina oikein explorerilla. Operalla ja firefoxilla tulee kohtuu-usein virheitä, vaikkakin esim. opera ja firefox lukevat html:ää "paremmin" kuin explorer (standardin mukaisesti). Jotkut sivut käyttävät mikkisoftan saatana-jippoja kuten vbscriptit ja activex:t, ja näiden kanssa on ainakin minulla joskus ollut ongelmia operalla ja firefoxilla selatessa.

internet exploder on paska vaihda se äkkiä.

Mä käytin pitkään operaa mutta nyttemmin olen vaihtanut firefoxiin sen helvetillisen plugini määrän takia joita tähän saa.

Vaihdoin vihdoin eilen Firefoxiin ja kannattaa. Ulkonäöllisestikään eroa ei juuri ole. Toimii ihan samalla logiikalla, mutta löytyy paljon muuta hyvää, mitä IE:ssä ei ole.

Tässä ei taida olla ku 2 hyvää vaihtoehtoa, Opera ja Firefox. Itse olen tykästynyt Operaan, sillä se on valmis paketti. Ei tarvi alkaa ettiin mitään lisukkeita kuten firefoxiin. Tietoturvauhkakin on pienempi ku firefoxilla. Mutta makuasia, sano koira...

Firefox tai Opera. Molemmat ovat monessa suhteessa edistyksellisempiä kuin IE. mm. välilehdet ja parempi etsi-toiminto

Ite käyttelin ensin operaa ja sitten jonkun aikaa firefoxia. Firefoxissa tosiaan on upeasti niitä pluginejä saannissa mutta kääntöpuolena siinä tuntui ainakin mulla olevan kokoajan jotain perkeleen vikoja ja bugeja, joten olen taas vaihtanut Operan tiimiin. Opera on kyllä jotenkin miellyttävämpi käytettävä kuin firefox, mutta mene ja tiedä paremmuuseroista, tosiasia on kuitenkin se, että IE on se vihoviimeinen vaihtoehto!

jep jep.kiitos vastauksista.Mutta edelleen jäi vähän epäselväksi,että onko tuo explorerin käyttö jotenkin vaarallista noiden uhkien takia?

itse ku en mikään hakkeri ole,ni olen kyllä tottunut exploreriin ja pidän sen käyttämisestä.Eli kannattaako minun sitä välttämättä vaihtaa?

Ja poistaako toi ad-aware ja spybot ne ylimääräiset töryt mitä netistä tarttuu explorerin matkaan?

Kiitos,kiitos,kiitos... :rock:

Musta leski sanoi:
itse ku en mikään hakkeri ole,ni olen kyllä tottunut exploreriin ja pidän sen käyttämisestä.Eli kannattaako minun sitä välttämättä vaihtaa?
Tuohon voin sanoa, että itse en ainakaan huomannut käytännössä mitään eroa siirryttyäni Firefoxiin.

Aina Exploreria käyttänyt ja mitään vikaa en ole huomannut. Koneessa on rautanen palomuuri ja mitään roskaa ei koneella ole. Olen siis täysin tyytyväinen :)

ei se explorerin käyttö mitään vaarallista ole, kunhan huolehdit vain palomuurista ja virustorjunnasta. Itse käytän operaa sen käytettävyyden takia..

Musta leski sanoi:
ni olen kyllä tottunut exploreriin ja pidän sen käyttämisestä.Eli kannattaako minun sitä välttämättä vaihtaa?
:

Kannattaa. IE on käsittämättömän antiikkinen, sitä ei vaan huomaa ennenkuin on käyttänyt itselle räätälöityä Operaa tai Firefoxia. Mutta eihän tuosta kannata stressata, imuttelet vaan kaikki selaimet sisään ja katselet mikä näyttää toimivalta.

Testamentaan omat ääneni oopperalle, perustoiminnot ja kustomoinnit löytyy mukavasti ja skinejäkin on tuhottomasti tarjolla eri kokoisina ja näköisinä. Uusimmissa Operan versioissa bugejakaan ei paljoa ole ellei lasketa favoritien iconien satunnaista sekoilua.

Musta leski sanoi:
jep jep.kiitos vastauksista.Mutta edelleen jäi vähän epäselväksi,että onko tuo explorerin käyttö jotenkin vaarallista noiden uhkien takia?
En ole mikään asiantuntija, mutta mun käsittääkseni IE:n "vaarallisuus" liittyy aika pitkälti siihen että se on niin tiukasti integroitu Windowsiin, ja sen takia pöpöt leviää sitten niin helposti...

Operaa suosittelen mäkin kuten monet muutkin tässä threadissa. Parasta siinä on nopeuden lisäksi "mouse gesturet", eli erilaisilla hiiren liikkeillä saa avattua ja suljettua ikkunoita, mentyä sivuhistoriassa eteenpäin ja taaksepäin, jne. Uskomattoman kätevää kun siihen tottuu.

Tähän on tuskin olemassa mitään oikeaa vastausta, jokaiselle selaimelle on omat kannattajansa.

Itse olen käyttänyt nyt Operaa, koska siinä on kätevät nuo hiiriliikkeet(esim. uusi sivu, sulje sivu, edellinen tai seuraava sujuu pitämällä oikea hiirenkorva pohjassa ja heilauttamalla tietty liike hiirellä). Operassa jos tulee pop-uppeja, niin ne ei aukea erilliseen ikkunaan, vaan Operan sisälle, josta ne on helppo sulkea. Aivan kuin muutkin sivut siis. Pop-upit tosin saa torjuttua Operan omalla suodattimellakin.

Firefox tai Mozilla on varsin näppäriä myös. Itse asiassa, jos vertaa IE:hen, niin kaikki selaimet on parempia ja näppärämpiä.

EDIT: Ja puusilmä iski jälleen, olin jättänyt lukematta Mustan lesken viimesimmän vastauksen.

kiitos taas kaikille aikaansa uhranneille.minun nettikäyttööni explorer on ihan ok.ei siinä mitään.

mutta sehän mulla oli lähinnä pääpointtina,että tarvitseeko minun olla huolissani siitä,että sen kautta tulis jotain "cookieita" yms..ylimääräistä koneelle,joita en sitten saa poistettua??

varmasti nuo operat,firefoxit ym.ovat kätevämpiä käyttää,mutta se on mulle nyt melkeinpä ihan se ja sama.nuo "turvauhkat" vaan vähän mietityttää.. :evil:

Asiasta kuudenteen. Mozbackup tallentaa suosikit, sivuhistoriat yms. Tietääkö kukaan ohjelmaa millä voisi backupata myös pluginit?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom