selästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

viikinki_84

kertokaapas ett miten saan reenattu selkää kotoon ku on penkki ja käsipainot? jos ny kerranki ois asialline kysymys....

Originally posted by viikinki_84
kertokaapas ett miten saan reenattu selkää kotoon ku on penkki ja käsipainot? jos ny kerranki ois asialline kysymys....

Kulmasoutu on hyvä sekä tangolla että käsipainoilla. Ja jos vielä on leuanvetotanko niin vedä leukoja.

esim.
3x10 kulmasoutu
3xmax leuanveto
maastavetoakin voi tehdä jos vaan saat tankoon tarpeeksi painoja..

Joo kulmasoutu käsipainolla taitaa olla ainoita liikkeitä, jota voit kotona tehdä! se on erittäin hyvä liike, mutta jälleen kerran suositteleisin salille menoa (jos siis treenaat kotona)..katsos, on huomattavasti helpompaa treenata,kun on kunnon vehkeet - näin voi jopa kehittyä! leuanveto on myös hyvä liike, jos mahdollista tehdä..loput liikkeet ovatkin sitten salilla väännettäviä, jos ei tankoa&tarpeeksi painoja kotoo löydy!

osa toistoa, mutta:
esim. seuraavat raskaat perusliikkeet:
- leuanveto...aina jossain voi vetää... vaikka se tanko jonnekin ylös...
- kulmasoutu... myös käännetty versio: tanko parin tuolin väliin ja selälleen sinne alle. sitten siitä vetelet rintaa tankoon kiinni. raskas ja hyvä liike.
- käsipainokulmasoudut
- raskaat vipunostot taakse kulmanojassa
- julle

mutta kuten muutkin sanoo: eti sali.

Mulla oli nuorempana kotisali, eli penkki, levytanko ja pirusti painoja.

Yläselän treenasin vetelemällä leukoja puuliiterissä. Kiinnitin ylisille hirsien väliin semmoisen 8kg:n weidertyyppisen tangon.

Parhaimmat treenini vetelin yli 30 asteen pakkasilla (puuliiterissä ei ole lämmitystä) toppatakki päällä ja reppu selässä, jossa läjä muovisia lisäpainoja.

Autotallissa, jossa ydinsalini sijaitsi ed.mainittuine varusteineen oli kuitenkin talvellakin reilusti plussan puolella.

Kehityin oikeasti hyvin noihin aikoihin.

Pistetään tämä nyt tähän ketjuun. Voiskos joku auttaa eli kyseessä kulmasoutu käsipainoilla. Tekniikkaan tarvittas apuja ettei homma näyttäs ihan vanhan moottorisahan nyppimiseltä ja samalla tulla naurunalaiseksi salilla. Katselin tosta vähän tekniikkaa http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html

Ja sitten pari kysymystä:

Eli pysäytetäänkö liike ylhäällä ja alhaalla vai tehdäänkö jatkuvana hitaasti?

Käsi nostetaan navan tienoille?

Mikä on käsipainon ja ruhon välinen etäisyys yläasennossa?

Kiitokset jo etukäteen!

Mun fysioterapeutin sijainen ties kertoa, että pitäis kovasti yläasennossa tulla rotaatiota... Jostain kumman syystä en ollut niinkään varma miehen tietämyksestä painoharjoittelusta, sen verran kummalliset oli jutut muutenkin :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitokset kaikille vinkeistä. Vaikka vähän huonoon ketjuun tulikin kysymys postattu. Erityisesti kiitokset Mikelle, jonka olen huomannut antavan erityisesti meille pienille hyviä ja asiallisia neuvoja. Tän jou!

Originally posted by Sumu
Mun fysioterapeutin sijainen ties kertoa, että pitäis kovasti yläasennossa tulla rotaatiota... Jostain kumman syystä en ollut niinkään varma miehen tietämyksestä painoharjoittelusta, sen verran kummalliset oli jutut muutenkin :david:
Mulle fysioterapeutti kertoi samaa, se kiertäminen kuulemma tekee hyvää jumittuneelle rintarangalle. Tosin puhe oli kevyillä painoilla lämmittelystä tuolla tavalla.

Vähän offtopic, mut mitä niin kauheaa toi viikinki_84 on tehnyt et nimimerkki on kokonaan poistettu eikä päässy edes bannatuts -listalle? Vai lähtikö kenties omasta vapaasta tahdosta?

Samaa vois kysyä Barbababasta, ihan vaan ohimennen mielenkiinnosta. Ei heti tule mieleen, että olis kauhean epäasiallisia kirjotellu... No, voi olla, että on jotain jääny lukematta... Mutten sitäkään pikaisella vilkaisulla huomannut bannattujen joukosta...

Viikingistä en minä ainakaan osaa sanoa. Tietääkö Mike? Barbapapa pyyti itse deletoimaan nimimerkkinsä intimiteettiasioiden takia.

Originally posted by Tomi
Barbapapa pyyti itse deletoimaan nimimerkkinsä intimiteettiasioiden takia.

Justiinsa, se selittää sen sitten...

Tää ku on selkäthreadi nii pitää kysässä --->

Mistähän johtuu kun teen alataljaa tai kulmasoutua käsipainoilla, niin ei tunnu selässä yhtään?? :(
Ylätaljassa saan tuntuu aika hyvin.

Ja, mitä soutuliike treenaa selkään, paksuutta? Nimittäin salille tuli sellanen "soutukone", missä tehdään soutuliikettä istuen ja siinä saan hyvän tuntuman selkään.

Toi on aika yleinen "vaiva" selkätreeneissä. Ei siihen muu auta kun yrittää keskittyä supistamaan selkälihaksia hauisten ja kyynärvarsien sijaan. Tomi sanoi jossain threadissa että sillä meni 4 vuotta ennenkuin forkut olivat kehittyneet niin vahvoiksi että selkä hyytyy ennen niitä.. Että ei muuta kun treeniä. Ja kyllä se silti selkää voimistaa vaikkei treeneissä selkään kauheaa pumppia saisikaan.

Originally posted by Sumu

Jos massaa oot hakemassa turvallisesti raskailla painoilla, niin älä kierrä selkää yläasennossa, ainakaan hirveän paljon. Keskity latseihin ja yläselän lihaksiin. Selän kierto ei kuulu tuohon liikkeeseen lihankasvattamistarkoituiksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom