Mitenkähän selänojennus penkiltä oikein pitäisi oikeaoppisesti tehdä? Itse olen tehnyt ko. liikettä siten, että olen asettanut tuen niin korkealle, että koko lonkkaluu on tuen alapuolella. Sitten ala-asennossa ollessani olen pitänyt leuan painettuna rintaa vasten ja yläasennossa nostanut pään suoraan. Tällätavoin tehtynä selkä kaiketi pyöristyy jonkin verran liikettä tehtäessä.
Salilla kuitenkin suurimman osan näkee tekevän liikettä siten, että tuki on lonkkaluun yläosan alapuolella. Olen koettanut tehdä liikettä näinkin, mutta tällöin mukaan tuntuvat tulevan myös jalka- ja pakaralihakset ja liike ei ole yhtä raskas mitä tuolla yllämainitulla tavalla ja joutuu ottamaan rinnalle levypainoja. Kummallakohan näistä tyyleistä tuota kannattaisi tehdä?
Salilla kuitenkin suurimman osan näkee tekevän liikettä siten, että tuki on lonkkaluun yläosan alapuolella. Olen koettanut tehdä liikettä näinkin, mutta tällöin mukaan tuntuvat tulevan myös jalka- ja pakaralihakset ja liike ei ole yhtä raskas mitä tuolla yllämainitulla tavalla ja joutuu ottamaan rinnalle levypainoja. Kummallakohan näistä tyyleistä tuota kannattaisi tehdä?