Selänojennus penkiltä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teemu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitenkähän selänojennus penkiltä oikein pitäisi oikeaoppisesti tehdä? Itse olen tehnyt ko. liikettä siten, että olen asettanut tuen niin korkealle, että koko lonkkaluu on tuen alapuolella. Sitten ala-asennossa ollessani olen pitänyt leuan painettuna rintaa vasten ja yläasennossa nostanut pään suoraan. Tällätavoin tehtynä selkä kaiketi pyöristyy jonkin verran liikettä tehtäessä.

Salilla kuitenkin suurimman osan näkee tekevän liikettä siten, että tuki on lonkkaluun yläosan alapuolella. Olen koettanut tehdä liikettä näinkin, mutta tällöin mukaan tuntuvat tulevan myös jalka- ja pakaralihakset ja liike ei ole yhtä raskas mitä tuolla yllämainitulla tavalla ja joutuu ottamaan rinnalle levypainoja. Kummallakohan näistä tyyleistä tuota kannattaisi tehdä?

Niin kai se kuuluukin tehdä kuin sie oot tehnyt, jos nimenomaan tekee sen selkäliikkeenä. Se selän pyöristys ei tietääkseni haittaa, päinvastoin, entinen salinpitäjäni neuvoi nimenomaan pyöristämään selkää ala-asennossa. Sitten se suoristetaan selkälihaksilla. Ja leuka ala-asennossa rinnassa, ja kädet supussa. Noustessa suoristat selkäsi nikama nikamalta samalla kun nostat päätäsi ja kädet leviävät sivulle, melkein kuin kukka aukeaisi ummustaan. (Näin salinpitäjä sen selitti.)

Ite teen selänojennusta mielelläni myös pakaroille ja takareisille eli tuki on alempana. Lisäpaino tietysti mukana, paitsi kevyenä päivänä. Tuntuu ihan kivalta.

Laita se tuki niin ylös / alas ku hyvältä tuntuu. Ja mun tietääkseni se kannattas tehdä niin et alhaalla on selkä pyöreenä ja sieltä se rullataan suoraks. Ottaa paremmin koko matkalta selän ojentajiin. Ne on kuitenki tosi pitkät lihakset. Eikä kannata ylhäällä yliojentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom