Sekalaisia kysymyksiä treenistä & ruokavaliosta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1. Onko nykyinen treeniohjelmani hyvä? Liian raskas? Tarpeeksi lepoa?

Treeniohjelmani: Viikko 1: ma: penkki+apuliike, jalkaprässi+pohjeprässi. ti: leuat, viparit eteen, taakse ja sivulle, haukat+forkut. to: SJMV, kulmasoutu, pystypunnerrukset, dippi. pe: penkki+apuliike, jalkaprässi+pohjeprässi.

Viikko 2. Ma & Pe joko penkki+ojentajat, olkapäät tai haukat+forkut (ma & pe eri lihasryhmä rinnan lisäksi) tai selkä: SJMV, kulmasoutu, leuat sekä apuliikkeinä taljaveto ylä- & alataljassa. Ti: jalkaprässi, hack-kyykky semikevyesti, pohjeprässi + apuliikkeeksi reiden ojennus & koukistus. Ke: Selkä tai Rintapäivä riippuen siitä kumpaa teen ma & pe. To: ojentajat, olkapäät tai haukat+forkut (penkkipäivältä ylijäävät 2 lihasryhmää)

Joka viikolla Ke & Su Defendo-treenit 1h15min.

2. Nuo defendo-treenit eivät ole fyysisesti tai aerobisesti erityisen rasittavia, joten voiko ne laskea levoksi?

3. Kuinka paljon yksi tuollainen salipäivä tai defendo-treeni lisää kulutusta?

4. Olen tällä hetkellä laihiksella, -2-300kcal/päivä. Onko kyseinen ohjelma hyvä laihduttamiseen?

5. Saan ruokavaliostani päivässä n. 220g proteiinia, 150g hiilareita & 60-70g rasvaa. ovatko nuo hyvässä suhteessa?

6. Onko rasvojen laadulla väliä itse laihtumisen suhteen? Eli jos syön esim. 70g oliiviöljyä/päivässä, vrt. 70g eläinperäisiä rasvoja?

7. Maalaisfysiikalla laskeskelin ettei liika lihaskudoksen tuhoaminen laihdutuskuurin aikana ole hyvästä mutta haluan silti ylläpitää lihasvoimaa & massaa laihdutuksen aikana, päädyin tekemään koko nykyisen ohjelman voimatreeninä. Päädyinkö oikeaan tulokseen?

8. Missä vaiheessa väsymys on merkki siitä että tulisi jättää treenit väliin? Nykyisellään nukun 8-10h yöunia ja aika harvakseltaan tunnen mitään erityistä väsymystä päivisin. Jos näin kuitenkin käy niin olen ruoskinut itseni treenaamaan.

9. Missä suhteessa tuohon nykyiseen treeniohjelmaani tulisi sisällyttää kevyempiä treenipäiviä?

10. Onko laihtumiselle mitään muita edellytyksiä kuin se, että syö vähemmän kuin kuluttaa? Vihaan lenkkeilyä, pyöräilyä ym. kestävyysurheilua ja olen tähän asti vain syönyt kulutustani vähemmän (toki niin että em. ravintoarvot täyttyvät). Hyötyisinkö siis itse laihdutusprosessin kannalta siitä mitään jos nyt alottaisin vaikkapa lenkkeilyn? Tavoitteena kuitenkin on myös säilyttää lihasvoima & massa joten liian nopeaa laihdutusta en voi tehdä.

Jos aloitat siitä, että vaihdat nuo defendotreenit vaikkapa koruompeluun, tai muuhun vastaavaan, saat suuremman hyödyn ;)

Vitsiä vaan :)
1. Faktaahan on vaan se, että jos saat tuolla ohjelmalla tuloksia mielestäsi riittävästi ja et riko paikkojasi, se on hyvä. Eniten ehkä tuossa ohjelmassa pistää silmään, että jos itseäni ajattelisin, vaihtaisin tod näk tiistain viparit päikseen torstain kulmasoudun kanssa. ja koittaisin järkkäillä muutenkin ohjelmaa niin, että mahdollisimman vähän tekisin samoja lihasryhmiä peräkkäisinä treenipäivinä, mulle ei ainakaan sovi tuollainen liikkeiden ja lihasryhmien sirottelu sinne tänne. Mutta kukin tavallaan tietenkin.

2. Jos kroppasi sanoo tarvitsevansa defendoilun jälkeen lepoa, reeni on ollut kuluttava joten defendopäivää et mielestäni voi laskea "reenivapaaksi". Jos siellä vaan seisoskellaan ja katsotaan kun jätkät opettaa tekniikoita, se on eri juttu. Hanki sykemittari, joka kertoo viitteelisen kulutuksen defendoilun (ja muunkin reenin) aikana.

3. Riippuu sykkeen vaihteluista, lepokulutuksestasi (jonka voisit käydä mittauttamassa ajatellen tuota diettiäsi, palaan siihen kohta)

4. Tulisi ensin tietää, paljonko kroppasi kuluttaa kaloreita levossa, tai reenin aikana. hyvin varustetuilla saleilla on usein kehonkoostumusmittauslaitteet, jotka kertovat rasvaprossan, lihasmäärät yms. lisäksi lepokulutuksen. Käy mittauttamassa ja laske niiden perusteella kulutuksesi reenatessa. Monet nettisivut tarjoavat tälläisiä laskimia (vähän viitteelisiä ne usein on ne kalorimäärät).

enempää en ehdi näin duunin aikana vastailla, mutta ehkä joku fiksumpi ja vikkelämpi kertoo miten asiat on!

YatesOne:

1.meinaat sirottelulla varmaan tuota viikko 1:tä? Siinä on tavoitteena 2-jakoisella koko kroppa läpi 2 kertaa viikossa 4 treenikerralla, minkä takia jouduin käsivarret jakamaan vähän runnomalla ohjelmaan mukaan. Ma & pe on niin raskaita päiviä sellaisenaankin ettei niihin enää olisi voinut ottaa mitään lisää, joten kädet oli pakko pistää selkä/olkapää-päiviin. muuten en pidä tuota mitenkään pahasti siroteltuna. Samasta syystä selkäpäivät on peräkkäin vain 1 välipäivällä: koin sen vähemmän pahaksi kuin vetää nuo ma & pe vain 2 päivän välillä.

2. defendo on vasta alussa, 7 treeniä takana. tähän mennessä se ei ole tuntunut mitenkään raskaalta, vaikka totta maar siinä hiki tulee ja hengästyy. sen verran vaan kattoo ettei olkapäitä ja käsivarsia vedä samana päivänä niin kyllä sieltä kotiin selvitään. Tulevaisuudesta en tiedä, mutta eiköhän se raskaammaksi käy kun harkat painottuu enemmän sparraukseen ja tekniikoiden demostrointiin kuluu vähemmän aikaa.

3,4. Salilla jossa käyn ei ole tuollaisia mittauksia, mutta kaverin kautta saattaisin saada tuollaiset halvalla. Nykyisellään olen laskenut lepokulutukseksi 2500kcal, salitreenille +400kcal ja defendolle +200kcal, ja kuluneen 1,5kk aikana paino on pudonnut 5kg ilman mainittavaa voiman tai massan heikkenemistä, eli oikeilla jäljillä kait ollaan.

5. Paljon painat? Ruoasta näyttäs tulevan 2110kcal eli aika vähän. Lisää safkaa

6. Ei ole

7. Sun tietojen mukaan oot 1000kcal miinuksella per päivä. Oletko ottanut huomioon kaiken liikkumisen töihin/työn aikana/työn rankkuuden (opiskelu) ja muutenkin päivän aktiviteetit? Äkkiä tulee 1000-2000kcal lisää. Lisää safkaa

8. Sun täytyy se itse tietää. Oma keho sen kertoo ja sitä täytyy osaa kuunnella. Aina itsensä ruoskiminen treeneihin ei kannata.

Dreamfuel:

tämänhetkinen aamupaino on n. 96kg, säännöllistä salitreeniä takana pari vuotta.

no noi arvot oli heittoja, pakkausten ravintoarvotaulukoista olen laskenut tuon n. 2600kcal/päivä.

7. työtä/koulua ei ole koska masennuksen takia saikulla, eli päivittäisiä askareita ei paljoa salin/defendon päälle tule. ennen diettiä söin 3-3,5k/päivässä, millä

Suositut

Back
Ylös Bottom