Scheurmann/Skolioosi ja treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Narttu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei oikeastaan ole urheiluvamma mutta menköön tänne.:rolleyes:

Eli olen 18v jannu jolla todettiin tossa pahimmassa kasvuiässä, jolloin venähdin 15cm vuodessa, Scheuermannin tauti, eli selkä on ku Notre Damen kellonsoittajalla.. :( Skolioosin ne myös diagnosoivat, eli selkäranka on käyrä vähän joka suuntaan..Ryhti on siis huono.

Eli kysymys kuuluu, että kun ei hirveesti uskalla selkää rasittaa vapailla painoilla, niin onko jotain kohtalotovereita, jotka kärsivät samasta vaivasta (väittivät jossain että Sch. on n.5% ihmisistä) ja että mitä pitäisi ennen kaikkea huomioida harjotellessa. Olen puntilla käynyt nyt pari vuotta, mutta en asiaan sen enempää ikinä huomiota ole kiinnittänyt.

Narttu: -Yleispäteviä ohjeita ei hirveästi pitäisi tällaisiin antaa, näkemättä minkälainen tilanne on juuri sun kohdalla. Mutta lähtökohtaisesti ei mitään liikkeitä ole kielletty, mikäli ne eivät tunnu epäluonnollisilta tai kivuliailta. Vapailla painoilla harjoitellessa pitäisi huomio kiinnittää siihen, että liikkeet tehtäisiin mahdollisimman symmetrisesti.

"Eli kysymys kuuluu, että kun ei hirveesti uskalla selkää rasittaa vapailla painoilla, niin onko jotain kohtalotovereita, jotka kärsivät samasta vaivasta (väittivät jossain että Sch. on n.5% ihmisistä) ja että mitä pitäisi ennen kaikkea huomioida harjotellessa. Olen puntilla käynyt nyt pari vuotta, mutta en asiaan sen enempää ikinä huomiota ole kiinnittänyt."

Jep, eli rintaan muodostuu patti(ainaki mulla, mutta häipyy tehokkaasti rintalihasten alle nyt kun on ikää tullu :) ) Siihen kai vois leikkausta hakee muttei oikei nappaa..

Back
Ylös Bottom