Sauna – Palautumisen Kuuma Piste

Meta title: 🔥 Sauna Bodarille – Palautumisen Kuuma Piste 🔥

Meta description: Löylyissä lihas aukeaa, veri kiertää ja mieli rauhoittuu. Täydellinen kombo kovaa treenaavalle bodarille.

ehec sanoi:
Tohon penkki-ojentajat päivään kun lisäät vielä olkapäät, ja pyhität keskiviikon jaloille, niin alkaa olla ihan passeli.

Mua ainakin toi Wondadogin laittama 5-jakoinen ahistas, kun siinä on rinta olkapääpäivän jälkeen, multa ei onnistus. Ja sitten pitäs kyykkäillä maastavetoa seuraavana päivänä, ei sekään onnistus kovin nätisti.

Mutta mitä itse olueeseen tulee niin en osaa sanoa. Koitan itse tissuttelua vältellä sen testotasoja laskevan vaikutuksen pelossa :) Tuskin muutama saunaolut miestä kaataa. Ehkä se ois hyvä rajottaa vaikka yhteen iltaan viikossa.

Huomasin saman tuon rinta-olkapää homman kanssa.
Brainfart koskien jalka-selkäpäivää tuli koska teen jalkapäivän jälkeen alaselkää ojennuksilla, niin se ei haittaa. Mutta kuitenkin, niinkuin sanoin, hatusta vedetty malli, kunhan kärryille pääsee ;) Juurikin tämän "yksi reeni kohdistuu myös moniin tukilihaksiin"-asian vuoksi itsellä ei toimi 4 tai 5-jakoinen, teen 2 tai 3 jakoista....

niinpä, siltikin pakko kokeilla jos ei menis ylikunnon puolelle kun kyllähän sitä paremmin kehittyy jos pystyy tekemään useammin jos PALAUTUMINEN vaan on hyvää :) ja nuorenahan sitä vielä palautuukin paremmin kuin vanhempana.

Alko tekeen mieli olutta... :kuola:

...Prkl ei ehi ennää kauppaan... :curs:

foo sanoi:
Viittaus hauiksiin meni sarkasmista.

Ehh, sellaisena minä siis sen otinkin :)

foo sanoi:
En silti kovin myötämielisesti katsoisi tuollaista touhua.

Eihän sun tarvitsekaan, anna muiden juoda mitä juovat jossei siitä sulle tule vahinkoa. Sama pätee myös absolutisteihin, pitäköön omana asianaan eikä saarnaa muille.

Mä kyllä luulen että etenkään thredin aloittajan kokoiselle kaverille tuo 2 kuuspäkkiä viikossa ei juuri haittaa raudankolistelua. Jokainen rentoutukoon tavallaan!

JA kaverisi Sami nyt ei tähän liity millään tapaa :lol2:
Vai kaivanko esimerkin miten internetin keskustelupalstojen lukeminen joka päivä sai aikaan internetriippuvuuden ja vei elämän alamäkeen ;)

kosworth sanoi:
niinpä, siltikin pakko kokeilla jos ei menis ylikunnon puolelle kun kyllähän sitä paremmin kehittyy jos pystyy tekemään useammin jos PALAUTUMINEN vaan on hyvää :) ja nuorenahan sitä vielä palautuukin paremmin kuin vanhempana.

Jaa sitä aletaan meitä vanhuksiks haukkumaan, perkeles!! ;)

Joo, kokeilemalla se selviää, mutta, jos teet kahesti viikkoon(tai jopa kolmesti) jotain lihasta, niin älä veivaa sitten mitään 10+ sarjaa per treeni sille lihakselle. Itse tein viimosen puolivuotta koko yläkropan kolmasti viikkoon, mut sit en tehnyt kuin 3-4 sarjaa kullekin lihasryhmälle per treeni. Eli se kokonaisvolyymi oli suunnilleen sama kuin sillai että runtattaisiin kerran viikossa kukin lihas kunnolla rikki, jaoteltuina vain "pienempiin osiin".

Saikohan tosta nyt mitään tolkkua... noh, yritys oli kova selittää.

kosworth sanoi:

Hmm. Noo, toki voit tehdä niin. Ei ole olemassa väärää tapaa reenata, kaikki on parempi kuin ei mitään. Mutta tässä tapauksessa uskon että sun kannattaa vielä hakea lisätietoa asiasta, eikun pakkista surffaileen :thumbs:

mulla alkaa ens viikon maanantaina jton bulgaari penkki ohjelma tai joku sellainen vähän ehkä sovellettuna voin vaikka pistää sen tähän:

MUISTA AINA LÄMMITELLÄ JA VENYTELLÄ!!!
PROSENTIT PÄIVÄN ARVIOIDUSTA MAKSIMISTA!!!
14 VIIKON PENKKI OHJELMA:
--------------------------------------------------------------------------
STRESSIJAKSO:

1. 2*80, 1*90, 1*95, 2*1*100, 2*90, 3*85
2. 2*80, 2*90, 2*1*95, 2*1*100, 2*1*95, 2*2*90
3. 2*80, 1*90, 1*100, 2*1*90, 1*100, 2*2*90
4. 2*80, 1*90, 1*95, 2*1*100, 2*80, 2*1*100, 2*90, 3*80
5. 2*80, 1*90, 1*95, 2*1*100, 1*90, 2*1*95, 1*100, 1*90, 1*95, 2*1*100, 2*85

ENSIMMÄINEN PALAUTUSJAKSO:

1. 2*4*65, 2*3*70, 2*2*75
2. 2*3*70, 2*2*80, 2*3*70
3. 6*4*65
4. 5*65, 4*70, 3*75, 4*70, 5*65
5. 5*65, 2*80, 4*70, 3*75, 5*60

vAKAUTUSJAKSO:
ESIMERKKI JOTA VOIDAAN SOVELTAA,

Progressioesimerkki kuudelle viikolle:
Viikko Sarjat*toistot*intensiteetti Volyymi 70%+

1 5*70, 3*4*80, 3*3*85 6225 kg
2 5*70, 2*5*80, 2*4*85, 2*5*80 7890 kg
3 5*70, 6*5*80 8250 kg
4 5*70, 2*5*80, 2*3*90, 2*4*85 (kevennysviikko) 7110 kg
4 5*70, 2*5*80, 3*3*90, 3*4*85 (ilman kevennystä) 8940 kg
5 5*70, 6*80, 5*85, 6*80, 5*85, 6*80, 5*85, 6*80 10635 kg
6 5*70, 2*4*80, 2*4*90, 2*6*85, 2*6*80 11070 kg

Volyymi on laskettu 300 kg:n mukaan progressiivisuuden konkretisoimiseksi.

TOINEN PALAUTUSJAKSO:

1. 2*4*65, 2*3*70, 2*2*75
2. 2*3*70, 2*2*80, 2*3*70
3. 6*4*65
4. 5*65, 4*70, 3*75, 4*70, 5*65
5. 5*65, 2*80, 4*70, 3*75, 5*60

LEPOA KAKSI TAI KOLME VIIKKOA PENKISTÄ JA ALUSTA :)

eli olis tarkoitus tehdä yllä olevat järjestyksessä aina sillain uus treeni kun tuntuu et on kunnolla palutunut ja tohon kylkeen selkä, hauis, kalvosimet, vatsat, jalat.

Pyranha sanoi:
Eihän sun tarvitsekaan, anna muiden juoda mitä juovat jossei siitä sulle tule vahinkoa. Sama pätee myös absolutisteihin, pitäköön omana asianaan eikä saarnaa muille.

Mä kyllä luulen että etenkään thredin aloittajan kokoiselle kaverille tuo 2 kuuspäkkiä viikossa ei juuri haittaa raudankolistelua. Jokainen rentoutukoon tavallaan!

JA kaverisi Sami nyt ei tähän liity millään tapaa :lol2:
Vai kaivanko esimerkin miten internetin keskustelupalstojen lukeminen joka päivä sai aikaan internetriippuvuuden ja vei elämän alamäkeen ;)

Kuinka voisin estää kenenkään juomisia vaikka haluaisinkin?

Kyllä se haittaa mitä suurimmilla todennäköisyydellä. Kyse on vain kuinka paljon. Noh ihan sama totta puhuen.

Sami on huono esimerkki, myönnän.

Internetriippuvuus on mun valinta. Jos se on pois lihaksen kehittämisestä lopetan senkin. Eihän se ole pahasta, eihän?

NOT :)

foo sanoi:
Itse lähestyisin asiaa ehkä siitä näkökulmasta, että mitä hyötyä on ottaa pari kaljaa. Isommat hauikset?

sjos se on niin hyvää ja siitä tulee rento olo?

e:jos elämässä ei oo muutakun potaus niin se on huolestuttavaa, kannattaa tehdä plän B

Ei varmasti haitta.
Ja foo:lle, mitäs sanot siihen että kortisonitasot nousee kun ei voi tehdä mitään kivaa? Ja tuollaisen pienen määrän alkoholia ja eritoten kaljaa on todettu edistävän terveyttä. Eli jos marginaalit lasketaan on kysyjällä 20 vuoden päästä 300 grammaa enempi lihaa tällä kaljanjuonnilla kuin ilman. HÄHÄÄ

;)

RRKalle sanoi:
Ei varmasti haitta.
Ja foo:lle, mitäs sanot siihen että kortisonitasot nousee kun ei voi tehdä mitään kivaa? Ja tuollaisen pienen määrän alkoholia ja eritoten kaljaa on todettu edistävän terveyttä. Eli jos marginaalit lasketaan on kysyjällä 20 vuoden päästä 300 grammaa enempi lihaa tällä kaljanjuonnilla kuin ilman. HÄHÄÄ

;)

Noh pitää katsoa sitten :) Mä valitsen toisen tien - pitkän ja kuivan :D

Ps. voi kivaa olla ilman alkomahooliakin ;)

Musta leski sanoi:
pitää vaan tietää se raja aika tarkkaan,ettei mene yli...:D
jos klo 04.00 potsari raahaa sut baarista ulos ja oksentelet aamulla kebabia hirveässä pääkivussa ulos,ni silloin on menny yli:hyper:

Ei helv..nyt ton vasta sanoit!! :jahas: Mutta hyvä tietää ettei se kalja olekaan myrkkyä, vaan parantaa treeniä. Mikä tekosyy juoda..mmm.

kosworth sanoi:
tälläsellä oon tehny:

ma: penkki + penkillä ojentajat + kiertäjäkalvosimet
ti: hauis + selkä + vatsat
ke: ehkä penkki ja jotain muuta höntsäilyä eli jalkoja ja ehkä jatkossa pystypunnerrusta
to = ma tai ti
pe = ti tai ma

kyllä mulla taitaa pieni riippuvuus olla tohon olueeseen :)

Lihasryhmäsi ovat siis:

Penkki (missä moinen lihas sijaitsee??)
Ojentajat
Kiertäjäkalvosimet
Hauis
Selkä
Vatsat
Höntsäily (=jalat)
ehkä Pystypunnerrus (taas uusi lihasryhmä minulle..)

Tämä tietämättömyyteni menee varmaan lähiaikojen liian vähäisen alkoholinkulutuksen piikkiin...;)

kosworth sanoi:
mulla on enemmän voimapainotteista tuo treeni tällä hetkellä keskittyen penkkiin ja käsiin. olis pitänyt sanoa heti aluks toi et keskityn varsinkin penkissä voimaan ja käsissä voima/massa kun on niin narut. Paino on vähän alle 90kg oon kevytrakenteinen ja läskiä ei juuri ole kun olen ollut sairaslomalla polven takia kohta 3kk, ei o päässyt treenaamaan kummemmin... selkää teen vastapainoksi penkille. jalkoja kevyesti sairasta jalkaa kuntouttaen. kyllä tuntuu et palautuu ihan hyvin. en treenaa ikinä kipeillä lihaksilla.

Haiskahtaa pahasti ns. rinta-hauis pelleilyltä tämä treenisi, siitä ei tule pidemmällä tähtäimellä kuin ongelmia. Seuraavassa ketjussa on katasus ohjelmista vähän jokaisella mahdollisella jaolla:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

kosworth sanoi:
kyllähän tuossa keskitytään rintoihin - yläselkään ja hauiksiin - ojentajiin.

Eli kunnon ÄIJJÄ-Treeniä:rock:
Tuohon vielä tuo kaljan otto mukaan, niin mitä voi olla vialla?
Miksi et treenaa jalkoja???????

kosworth sanoi:
kyllähän tuossa keskitytään rintoihin - yläselkään ja hauiksiin - ojentajiin.

Jalkoja sulla ei sitten vissiin olekkaan vai treenautuuko ne kun kävelee kotoa salille? Vai onko joku muu hyvä tekosyy tähän että jalkoja ei treenata?

Eihän nyt joku sixpäkki tai pari viikossa vaikuta yhtään mihinkään. Siitä nyt ei saa edes pienintäkään krapulaa ellei ole aivan teini, joka aloittelee vasta tenutus uraansa. Bissehän on myös hiilaria, joten sillä korvaa treenien jälkeistä hiilarivajetta.

Tällä palstalla kysytään usein kysymyksiä, että kun juo kaksi bisseä niin meneekö treenit ihan pilalle tai tuleeko niistä heti 5 kg fläsää lisää tai jotain vastaavaa... Kysymyksien kysyjät eivät luultavasti tiedä todellisesta ryyppäämisestä mitään, kun kysyvät noin tyhmiä.

Eivät siis tajua, että kaljavatsat muodostuvat useiden kymmienien annoksien viikko kulutuksesta pitkällä ajalla, eivät jostain yksittäisistä bisseistä, jotka ovat sitä paitsi terveellisempia kuin vaikka sokerilimpsat ja muut mehulitkut.

Myöskin se mikä vaikuttaa jo paljon kehitykseen ovat usein vedetyt perseet tyyliin kerran, pari, kolme viikossa. Jos taas vetää kerran kuussa perseet niin ei mitään väliä. Se voi hidastaa varmaan muutaman prosentin kehitystä, mutta ei ainakaan sen enempää.

Pystyn kehittymään sellaisella 50-60 alkoholiannoksen viikkokulutuksellakin jos käyn levänneenä ne 3 kertaa salilla viikossa. Ei kehitys huimaa ole, mutta aivan selkeästi sitä silti painot kasvaa ja lihastakin tulee vähän lisää.

Polvihan sillä oli paskana.
Ja onhan tossa ohjelmassa höntsäilyä jaloille, ei sitä välttämättä pysty kovempaa tekemäänkään, turha timbankaan vittuilla kun ei tarkemmin tiedä polvivammasta. Höntsäily meinaa kai sitten että tekee niin kovaa kuin pystyy ilman kipuja, ainakin pitäisi tarkoittaa.

Ja ennen kuin enempiä tietää ohjelmasta on turha kumota sitä. Täällä kaikki wannabe-bodarit vittuilee jollei lihasjako ole täydellisen tasapainossa kun eivät vittujakaan tiedä voimailusta. Sitten kerrotaan viime vuoden FLEX-lehdestä revitty reeniohjelma. Menkää mortalille vittuilemaan rinta-hauis-pelleilystä, ehkä ymmärrätte sitten että treenata voi monella tavalla.

Enkä nyt väitä että kysyjän ohjelma on välttämättä sopiva edes hänelle tai hänen tarkoitusperiinsä, mutta ilman tarkempaa tietoa ohjelmasta ja sen tarkoitusperistä voi sanoa mitään.

Back
Ylös Bottom