Sauli Niinistö lähtee ehdolle presidentiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joku73
  • Aloitettu Aloitettu
niinistö on bisnesmies henkeen ja vereen, saattais saada suomen yrityksille hierottua hyviä työ tarjouksia ulkomailla pressana ollessaan, suomi nousuun:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lej sanoi:
Tarkennan sen verran, että Halosta tai Tuomio-Erkkiä en äänestäisi. Lipposta kyllä.

Ei herraisä, itse äänestäisin ennemmin vaikka Mikko Alataloa kuin Lipposta :D

Niin, ja Niinistö voisi olla kyllä ihan hyvä vaihtoehto... kun valinta pitää kuitenkin tehdä kolmen suurimman puolueen edustajien väliltä loppupeleissä :(

Sinoli sanoi:
Mitäs vikaa kepussa on? kertokaa ihan lyhyesti...
Kepussa on liikaa änkyröitä, kuten Väyrynen, jotka tuntuu vastustavan kaikkea muuta ihan vaan vastustamisen vuoksi. Jotenkin myös aika paikalleen jämähtänyt puolue. Eikä aja kaikkia mielestäni tärkeitä asioita.

Helvetin hyvä juttu, Niinistö saa ainakin multa äänensä. Mulle on ihan sama mitä muut puolueet tarjoaa, koska SDP:n puolelta varmaankin tarjotaan Lipposta, ja se on vähän turhan mörkö äijä presidentiksi. Tosin hyvät suhteet sillä on ulkomaille, ettei sikäli huonoin mahdollinen vaihtoehto, koska ulkopoliittista kokemusta löytyy. Ja Kepun nyt sais nuijia maanrakoon...

Silti, Niinistöstä presidentti :rock:

Niinistölle krediitit myös täältä vaikkei Halosen touhuissa ole valittamista ollutkaan (itse asiassa helvetin hyvin hoitanut hommat). Tosin jos Halme olis ehdokkaana niin äänestäisin häntä. Enpä viitsi perustella kun taisi jo yksi threadi "karata" kokonaan Halmeelle.

mr. perfect sanoi:
Ei herraisä, itse äänestäisin ennemmin vaikka Mikko Alataloa kuin Lipposta :D

Niin, ja Niinistö voisi olla kyllä ihan hyvä vaihtoehto... kun valinta pitää kuitenkin tehdä kolmen suurimman puolueen edustajien väliltä loppupeleissä :(
Mikäs vika Pavessa on? Ainoa fiksu ihminen demareissa. Tietysti Niinistö on ykkössuosikki.

Mun mielestä Halonen on ajanut vähän liikaa sille itselle tärkeitä asioita. Kuten maamiinakielto, globalisaation yletön kritisointi, ilmeisesti osallistuu Moskovassa siihen voitonpäivän juhlaan. Muutenkin mun mielestä vähän liian idealisti, mutta hyvin on vedättänyt niitä tätejä, jotka sitä äänesti, esittämällä lepposta Muumimammaa.

Ei Halme tietääkseni eduskunnassa ole pahemmin riehunut?

edit: tehdään kevyt mielipiteidenvaihto-thread :D

Sinoli sanoi:
Ei Halme tietääkseni eduskunnassa ole pahemmin riehunut?
Ei ole, mutta luuletko, että muissa maissa sellasta pressaa otettaisiin vakavasti. Se olisi naurettavampi kuin Mussolini.

Joutuisi koko maa vielä johonkin kauppasaartoon.

lej sanoi:
Ei ole, mutta luuletko, että muissa maissa sellasta pressaa otettaisiin vakavasti. Se olisi naurettavampi kuin Mussolini.

Joutuisi koko maa vielä johonkin kauppasaartoon.

Joo en sitä sanonut että olisi tai ei olisi uskottava presidentti... Käytöksestä oli vaan puhe

Sinoli sanoi:
Joo en sitä sanonut että olisi tai ei olisi uskottava presidentti... Käytöksestä oli vaan puhe

lupaan ja vannon, en enää uutta replyä laita tähän threadiin koskien Halmetta. Kyllä tasavallan presidentin kutsuminen lepsoksi ja piripäissään kämpillä käsiaseella ampuminen on jotain muuta kuin tavallisen kansanedustajan käytöstä. Olkoonkin vapaa-ajalla.

Annetaanpa sen Halmeen nyt olla. Se ei tähän ketjuun tämän enempää kuulu. Jos joku haluaa siitä keskustella enemmän, avatkoon omat ketjun. Tosin se tuskin hengissä on kovin pitkään. ;)

Kylläpä minäkin varmasti Saulia äänestäisin, vaikkei Kokoomus mikään ykkössuosikki puolueena olekkaan. Sauli on särmä jätkä. Lipponen on todellakin vähän turha "juro" ollakseen presidentti.

Kun kuulin Niinistön kohtalosta tsunamin kourissa, nauratti hieman, vaikka vakava paikka olikin. Tiesin nimittäin jo kauan sitten että tuokin porvari päätyy vielä roikkumaan lyhtypylvääseen. Ajattelin tosin hieman eri tavalla.

No joo, huono oli. Pressaksi mies kelpaa oikein hyvin, on kokemusta ja substanssia. Haloseen olen pettynyt vaikka olenkin lesbofeministimaripaita sisimmässäni.

Kuinkas vanha Lipponen on? Onko kellään muistikuvaa Niinistön ruotsi- ja englanninkielen taidoista, ei nimittäin jaksaisi kuunnella mitään Jäätteenmäki englantia saatika sitten Halosen erikoista puhetyyliä

Edit: lipponen täyttää 2006 65v, eli eläkeikäinen

Ihan kuka tahansa kunhan ei ole demari, eikä vasuri. Vihreekin kelpaisi paremmin.

Eli kepu tai kokoomuslainen, kummasta löytyy se parempi. Niinistö olisi ihan OK yhteisehdokkaaksi oikeistolle. Vanhanenkin sopisi hyvin presidentiksi, ihan suhteellisen edustava.

Aika paljon vaikuttaa "turhatkin" tekijät näissä ihmisten valinnoissa. Kuten miltä se tyyppi vaikuttaa, eikä se, mitä se oikeasti on ja mitä asiaa se sitten lopulta ajaa. Itselläkin varmasti vaikuttaa se, että Kokoomus nyt on suosikkipuolue ja edellisellä kerralla Esko Ahossa otti päähän se, että sillä on jänis-hampaat.

Joku ei tykkää Lipposesta, kun se vaikuttaa jurolta. Toinen äänestää Halosta, kun se on nainen. Sinänsä Väyrynen oli oikeassa, että medialla ja julkikuvalla on suuri osuus. Tosin ei sekään varmaan olisi Väyrystä pelastanut vaikka kampanja olisi käyty pelkästään julisteilla.

kerrankin ehdokas, jota mielellään äänestää. viimekiekalla joutui viemään kaksi kertaa tyhjän lapin purkkiin, kun yksikään ei ollut lähelläkään mielekästä.

Mä sorruin viime kerralla äänestämään Halosta, kun tein päätöksen typerillä perusteilla. Tosin olin vasta 18-vuotias eli ehkä sekin vaikuttaa. Nyt voi taas ajatella olevansa tosi kypsä ja huomata totuuden viiden vuoden päästä.

Edit: tyhjä olisi siis ollut näin jälkikäteen ajatellen parempi. Tai ehkä niinkin epäinhimillinen teko, kuin jos olisi äänestänyt :urjo: kepulaista Ahoa. Sitten olisi voinut selitellä, että henkilövaali, henkilövaali.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom