satanismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu

Rinkku

epäihminen, antihomo
Ikä
52
Kävin tuolla satanismi piste netissä lukemassa satanismin perusajatuksia. Tämäpä vaikuttaa kerrassaan järkevältä ja mielenkiintoiselta filosofialta. Pistän tähän pari lainausta ja omia ajatuksia niistä:

Quote: "Kaikki tavanomaiset uskonnot vaativat ihmistä muuttumaan vaikka väkisin ja kieltävät hänen todellisen luontonsa." ..."filosofia on hyvin lähellä biologista maailmankatsomusta: ihminen nähdään eläimenä muiden eläinten joukossa."

Jälkimmäinen lause on mielestäni täysin totta; ihminen on puhuva (eli symboleja käyttävä) eläin. En koe eroavani meidän koirista ns. "biologisena organismina" juuri mitenkään. Minä ja Keiju (länsigöötanmaapystykorvanarttu) syödään ja hengitetään, meillä on molemmilla kaksi silmää ja neljä raajaa. Kakkareikä ja genitaaliosasto. Välistä on nälkä ja välistä panettaa. Illalla on kiva panna maata oman lauman kanssa. Liikunnasta me tykätään molemmat. Kummallakaan meillä ei ole mitään "sielua" tai "henkeä". Tällaisia materiamönttejä me ollaan. Keijulla on tosin paljon nastempi suhde maailmaan, koska se on maailman kanssa suorassa kontaktissa. Mun päässä on sanoja eli käsitteitä. Ja nämä käsitteet ovat vahvasti latautuneita siitä huolimatta, että ne taatusti eivät eksistoi yhtään missään paitsi synapsieni sähköissä ja ääniaalloissa. Oli se sana sitten "koivut", "homot" tai "punaiset", niin joukko-oppi on täysin sopimuksen varaista; Ihminen ottaa joukon materiapaloja, ja mielivaltaisesti päättää, että osa niistä on "samanlaisia" ja antaa sille nimen. Se joukko voi olla "länsigöötanmaanpystykorvat", tai yhtä hyvin se voisi olla "töpöhäntäiset". Ja juuri näinhän satanismikin itsensä määrittelee; sanat ovat vain ihmisen materialle antamia nimiä:

Quote: "Saatana on satanistille metafora, joka edustaa häntä, hänen ajatusmaailmaansa ja hänen elämäntapaansa. Saatana ei ole mikään elävä olento tai jumala, vaan saatanallisten julkilausumien mukainen kielikuva; symbolinen nimitys luonnon voimille ja ihmisen perimmäiselle olemukselle."

Entä sitten ensimmäinen lause? Kyllä, uskonnot vaativat ihmistä muuttumaan. Mutta mikä sitten EI vaadi? Keijun todellinen luonto on kasvatuksella muutettu aika radikaalisti. Eläin on eläin, mitäs vittua se täällä meillä luuraa. Metsässähän sen kuuluisi vipeltää. Yhtä mahdoton mun on tietää, mikä mussa on kasvatuksen tuottamaa, ja mikä "todellista". JOS satanismi tarkoittaa tällä sitä, että ihminen on tukahduttanut viettinsä, niin tämä on mielestäni täysin totta. Samalla tavalla kuin minä olen pakottanut Keijun kontrolloimaan sen viettejä, on yhteiskunta pakottanut mut kontrolloimaan mun viettejä. Kyllä mun biologinen tosiasiallisuuteni antaa mulle lähes päivittäin päivittäin aika voimakkaita aggressiivisuus ja seksuaalisuus impulsseja. Jos joku väittää, että mies on "biologisesti yksiavioinen", niin puhuu kyllä paskaa. Tästähän oli tossa ikääntymisthreadissa jo puhetta; miehen katse hakee koko ajan elinvoimaista, lisääntymiskykyistä ja hyvän geenisatsin omaavaa naarasta (sama suomeksi: tyhmät fitnesskanat kiihottavat, mutta niiden kanssa ei pysty elämään). Sitä en ihan tajua, että miten satanismi näkee tämä biologisen faktan ja yhteiskunnan vietteihin suuntautuvan tukahduttamisen suhteen. Eiköhän se ole kaikkia hyödyttävä juttu, että ei mennä kuten koirat - alisteta mummo pahnanpohjimmaiseksi ja yritetä panna kaikkia kiimaisia naaraita (huom: ihmisnaaraan biologiaan kuuluu selektiivisyys, joten jöpötyksestä ei luonnontilassakaan seuraisi takuuvarma pillun saanti, vaikka moraalia ei olisikaan).

Yhtä kaikki, uskon voimakkaasti, että vauvat ovat eläimiä. Ihmislapsi ei eroa koiranpennusta mitenkään. Molemmat kaipaa tasan tissiä, ja se on siinä. Kielen avulla ne sitten alkavat käyttämään käsitteitä ja sanoja kuten "minä", ja sitten niistä tulee "ihmisiä". Suoraan sanoen, jos syvästi kehitysvammaisten materiaklönttien annettaisiin kuolla ilman teknologista väliintuloa, olisi se kaikkien etu.

Entäpä sitten tämä satanismin käsitys ihmisen yksilöllisyydestä?

Quote: "Satanismi on avoimen elitistinen filosofia. Se painottaa erityisesti luovuutta, älykkyyttä, voimaa ja yksilöllisyyttä. Luonnollisuuteen ja nautintoihin pyrkivä filosofia ei ole kuitenkaan kaiken moraalin hylkäämistä. Useimmat satanistit ovat itse asiassa hyvin kohteliaita ja mukavia ihmisiä."

Tässä on mielestäni jälleen tämä ns. "geenien ja kasvatuksen" ongelma. On jossain määrin vitun itsekästä hehkuttaa omaa älykkyyttän ja luovuuttaan sen jälkeen, kun verorahoilla pyöritettävä yhteiskunta on mahdollistanut niiden kehittymisen. Ihminen ei ole "ansainnut" omia geenejään, ja geenit ovat vain ja ainoastaan potentiaali, mikä mahdollistuu kasvatuksessa. Geenit determinoi about ainoastaan pippelin ja sinisilmäisyyden, ei paljon mitään muuta.

Jos ja kun satanismi on individualistinen oppi, niin tähän varmaankin kuuluu yksilön oikeus puolustaa itseään. Ja siinä olen ihan samaa mieltä. Mun mielestä suomalaisen kasvatuskulttuurin pahin piirre on siinä, että täällä ihmistä ei opeteta sanomaan ei. Ei opeteta pistämään vastaan. Se alkaa koulussa, jossa tietyt yksilöt alistuvat kiusaamiseen, koska "vastaan pistäminen on moraalisesti väärin (sic)". Ja se jatkuu aikuisena työelämässä, jossa aina samoille kilteille ihmisille nakitetaan paskahommat, koska ne vaan ei osaa sanoa "ei". Mä olin itse hyvin vanha, ennen kuin mä opin puolustamaan itseäni verbaalisesti muhun kohdistuvilta "hyökkäyksiltä"; lähinnä mun periaatteiden, etiikan ja ammattitaidon kyseenalaistamiselta. Opin ottamaan kipinää, jos tiesin olevani oikeassa.

Mites sitten satanismin käsitys oppimisesta ja minäkuvasta?

Quote: "Kyseenalaistaminen on osa satanismia samoin kuin rehellisyys itselleen. Itsekritiikki ja peiliin katsominen ovat olennaisia asioita itsensä parantamisen ja hyväksymisen kannalta. Älä usko kaikkea mitä luet, vaan tutki. Satanismi on oppimisen ja opiskelun, EI sokean uskon, filosofia."

Tähän mulla ei ole paljonkaan lisättävää. Itsekritiikki mun mielestä liittyy sen tajuamiseen, mikä on tullut kasvatuksesta ja mikä on ns. "omaa", (jos tätä erottelua nyt on mahdollista tehdä). Mua vituttaa enemmän mitä MIKÄÄN idiootit, jotka hokee kotona opittuja mantroja yhteiskunnallisina faktoina. Nää lampaat, jotka turvautuu väitteisiin, kun uskovainen öylättiin. "Sivarit ei kunnioita sotaveteraaneja", "Demarit on syypäitä pullamössöilyyn", "Naiset ei osaa ajatella loogisesti", "Se ja se pitäis kiduttaa kuoliaax", "Minä simputan sinua, koska silloin kun minä olin sinun asemassasi, minuakin simputettiin, ja olen niin vitun tyhmä, että luulen kahdesta väärästä tulevan yhden oikean..."

Quote: "Kuka tahansa ei ole satanisti, eikä kenestäkään voi tulla satanistia. Joko olet, tai et ole. Satanistit syntyvät, heitä ei tehdä."

Meitsi on näköjään ollut satanisti jo pitkään. Nasta fiilis. I'm Back!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Satanismin perustaja (?) valitsi filosofialleen nimeksi 'satanismi' lähinnä ärsyttämistarkoituksessa. Näin olen antanut itselleni opettaa.

Hyvä kirjoitus ringside.

Hyvin monelta menee se pointti ohitse, että satanismi tosiaankin on filosofia, eikä mikään fyysisen olennon kieroutunut palvonta. Ihminen on ihminen, minkäs sille teet, turha ja typerä syyllistäminen jonkun opin mukaan on pelkkää hurskastelua, siitä ei yksilö parane. Satanismissa fyysisyys ajaa henkisen puolen ohitse, tällä ei kuitenkaan tarkoiteta itse älyä, vaan henkimaailmaa. Materialismiin taipuvaiset ihmiset voivat hyvinkin potentiaalisia satanisteja. Vähän tosin itsellä aina kalskahtaa tuo "satanisti", omalla kohdalla olen epäilemättä 100% semmoinen, mutta en kyllä halua missään vaiheessa lokeroida itseäni, olen edelleen minä.

tattoo4.jpg

Muutama vuosi sitten tutustuin satanismiin ja huomasin omaavani yllättävän paljon samanlaisia ajatuksia. Tosin kaikissa filosofistisissa suuntauksissa on omat loistoteesit, jotka mielellään tunnustaa samankaltaisiksi oman aatemaailman kanssa. Ihminen on itsensä herra kuulostaa järkevältä.

heips

En ole mikään uskovainen tyyppi, mutta muutama s.. on tullu kohdattua tosielämässä :D . Eikös siellä raamatussakin sanota että "susi se osaa naamioitua parhaiten lampaan pukuun"eri sanoin, mutta kuitenkin + meinaan jos tarvetta on.

Ei vaan, oikeesti mielenkiintoinen teksti, ja tuskin oot kuitenkaan se :curs: .

snowball sanoi:
En ole mikään uskovainen tyyppi, mutta muutama s.. on tullu kohdattua tosielämässä :D . Eikös siellä raamatussakin sanota että "susi se osaa naamioitua parhaiten lampaan pukuun"eri sanoin, mutta kuitenkin + meinaan jos tarvetta on.

Öö.. Täh??

Mike sanoi:
en kyllä halua missään vaiheessa lokeroida itseäni, olen edelleen minä.

Toi on kyllä ihan älyttömän kaunis lause. Kävis aforismista.

Mua vituttaa myöskin suunnattomasti sekä itseni että muiden ihmisten taipumus lokeroida muita. Otetaan sekunnin sadasosa visuaalista informaatiota, ja tehdään heti päätelmä siitä, millainen sen ihmisen on pakko olla...

Juha1 sanoi:
Hienoa tekstiä ja olen aivan samaa mieltä.

Vapaa-ajattelijat uusissa vaatteissa? Mukavaahan se on että -ismejä löytyy joka lähtöön. Uskontojen tavaratalot, elämänkatsomuksen tavaratalot, filosofian ja fitnessin tavaratalot. Eipä silti, jos olisi vain kaksi mistä valita, valtiokirkko tai satanismi, luulen tietäväni kumman valitsisin.

Yhtä asiaa en hyväksy: hautakivien kaataminen. Sellainen oppi joka ei kunnioita vainajia ei ole minkään arvoinen. Eli kaikissa porukoissa löytyy niitä jotka pilaavat koko liikkeen maineen.

:david:

protsku sanoi:
Yhtä asiaa en hyväksy: hautakivien kaataminen. Sellainen oppi joka ei kunnoita vainajia ei ole minkään arvoinen. Eli kaikissa porukoissa löytyy niitä jotka pilaavat koko liikkeen maineen.:
Liittyy muoti-ilmiöön nimeltä saatananpalvonta. Ei ole mitään filosofista pohjaa, typerämpää kuin kristinusko. Kristinuskoon usein käännytetään tai käännytään, saatananpalvojaksi halutaan ja sitten itseä ruokitaan kaikella mahdollisimman mustalla.

Jos jotkut tarvitsevat satnismia tullakseen itsensä kanssa toimeen, niin hyvä. Tosin ilman satnismiakin on tultu ihan hyvn toimeen ja opittu jopa ajattelemaan.

Mike sanoi:
Kristinuskoon usein käännytetään tai käännytään, saatananpalvojaksi halutaan ja sitten itseä ruokitaan kaikella mahdollisimman mustalla.

Eli jos vastaan kävelee Marilyn Mansonin näköinen antikristus-wannabe niin kyseessä ei ole aito satanisti vaan nimen omaan trendipelle saatananpalvoja? Jos taas aito satanismi tarkoittaa oman tien kulkemista ilman vaatteilla ja laumakäyttäytymisellä pelleilyä niin lienen sitten satanisti minäkin. Tosin tässä kohtaa en ymmärrä että mikä ero on vaikka satanistin ja jonkun Martial Arts -tyypin välillä. Molemmathan uskoo itseensä, eiks niin?

Nat_Ural sanoi:
Jos jotkut tarvitsevat satnismia tullakseen itsensä kanssa toimeen, niin hyvä. Tosin ilman satnismiakin on tultu ihan hyvn toimeen ja opittu jopa ajattelemaan.

Joo samaa mieltä. Ilman että mä olen ikinä edes käynyt missään satanismi piste netissä (tai satanismista olisin edes kiinnostunut) niin ajattelen melko pitkälle samalla tavalla mitä ringside oli quotannut tuossa. Oikeastaan harmi että noin hyviä ajatuksia maailmasta kutsutaan jossain piireissä satanismiksi jolla on vähän negatiivinen kaiku useimpien mielestä. Kai maailmassa noilla samoilla ajatuksilla joku muukin "yhteisö" tai "seura" on olemassa?

harvinaisen paska nimi valittu tälle ismille (tai vapaa-ajatteluahan se on; yksilöllisyys, nautinnonhakuisuus ym ikivanhat teesit), siinä saa pojat olla vähän väliä selittelemässä että kuka kaatoi hautakivet... h0h0h0h0

Satanismia astetta lievempää muotoa edusta setiläisyys. Sen filosofismissa ei hyväksytä tuhoa eikä edistetä pahaa. Muuten teesit ovat varsin yhtenäiset. Tässä satanismin yhdeksän käskyä:

1.Saatana edustaa nautintoa eikä anna ihmiselle raskaita syyllisyydentunteita elämäntavan takia.
2.Saatana edustaa elinvoimaista olemassaoloa kokoonkyhättyjen toivekuvien asemesta.
3.Saatana edustaa älykkyyttä itsepetoksen asemesta.
4.Saatana edustaa ystävällisyyttä niille, jotka palvelevat häntä, eikä haaskaa rakkautta mielistelijöille.
5.Saatana edustaa kostoa toisen posken kääntämisen asemesta.
6.Saatana edustaa vastuuta vastuullisille eikä piittaa psyykkisistä vampyyreista.
7.Saatana edustaa ihmistä eläimenä, joka on toisinaan parempi, usein huonompi kuin nelijalkaiset ja joka jumalallisen, henkisen ja älyllisen sielullisen kehityksensä tähden on kehittynyt kaikkein häijyimmäksi eläimeksi.
8.Saatana edustaa kaikkia ns. syntejä, jotka johtavat psyykkiseen, älylliseen tai emotionaaliseen tyydytykseen.
9.Saatana on aina ollut kirkkojen paras ystävä, joka on pitänyt yllä niiden suurta liiketoimintaa kautta vuosien. (The Satanic Bible.)

Satanismi siis kieltää kaiken, minkä kristinusko hyväksyy ja ottaa vastaan sen, minkä kristinusko kieltää. Armon tilalle asetetaan vahvemman valta, rakkauden tilalle viha.

Satanismi korostaa ihmisen luontoon kuuluvaa eläimellisyyttä eli itsekkyyttä, viettien ja egon valtaa. Sen väitetään olevan ihmisen todellinen ja sisin olemus, jonka täytyy saada vapaasti toteutua.

Bad Karma sanoi:
Tässä satanismin yhdeksän käskyä:

Miksi ihmeessä satanistit noudattaisivat sokeasti jonkun mulkun keksimiä käskyjä? Siksihän ihmisellä ne tavallista suuremmat aivot ovat, että niitä käytettäisiin.

punttipiru sanoi:
harvinaisen paska nimi valittu tälle ismille (tai vapaa-ajatteluahan se on; yksilöllisyys, nautinnonhakuisuus ym ikivanhat teesit), siinä saa pojat olla vähän väliä selittelemässä että kuka kaatoi hautakivet... h0h0h0h0

Joo, sinänsä samaa mieltä. Taitaa tuossa nimessä kuitenkin olla hieman sarkastisesta kannanotosta tuota länsimaista kristillisyyttä vastaan, joka nimenomaan painottaa ihmisten yhteisöllisyyttä jumalan lapsina, ihmisten olemusta joinain henkiolentoina jotka tulevat jostain ja ovat menossa johonkin ja joiden tulee maanpäällä vaeltaessaan nöyrästi kunnioittaa maallista ja jumalallista esivaltaa (kirkko) ja pitää turpansa tukossa ;)

Eli kun nämä edellämanitut asiat ovat ns. kristillisiä hyveitä ja uskomuksia, lähes täydelleen päin vastoin ajattelemisen voi siis ymmärtää ns. pahan a.k.a. saatanallisuuden supportaamisena. Tai jotain. Tiedätte kyllä mitä tarkoitan... :D

Mun maailmaani ei tuu tommoset höpöjutut sekottaa .. yleensä kAIKKI ns. kiihkouskovaiset saa mut aika "sulkeutuneekx"ja sit taas :urjo: et sillee.
Jos ette tajunnu ni ei se mua haittaa :) .

Nat_Ural sanoi:
Miksi ihmeessä satanistit noudattaisivat sokeasti jonkun mulkun keksimiä käskyjä? Siksihän ihmisellä ne tavallista suuremmat aivot ovat, että niitä käytettäisiin.

Sun pitää kysyä tuota joltain satanistilta. Ihminen käyttää aivoistaan vain murto-osaa eli koolla ei ole merkitystä tässä asiassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom