Olen ihmetellyt yhtä seikkaa jo kauan. Eli alkuaikoina kun treenasin 2-jakoisella ohjelmalla, tein pystypunnerusta käsipainoilla 22kg:n painoilla ja 2x15 toistoa. Nyt olen treenannut puolitoista vuotta. Siirryin 2-jakoisesta ohjelmasta 4-jakoiseen, ja nyt olen 2 viikkoa vetänyt HST-treeniä (15 toiston sarjat loppui tänään). Ongelmana on se, että kun nyt yritän tehdä HST:ssä pystypunnerrusta käsipainoilla, tein 12 ja 9 toistoa 16kg:n käsipainoilla. Luulisi siis että olisin saanut 2x15 jopa 30kg:n painoilla kun olen näin kauan jo treenannut. Uskon että saman alamäen on myös muut olkapääliikkeet kärsineet. Muut lihasryhmät ovat kehittyneet hyvään tahtiin. 4-jakoisella ohjelmalla tein 6-9 sarjaa olkapäille.
Osasyy on tietenkin se että olen nyt miinuskaloridieetillä. Toisaalta alkuaikoina ruokailu oli päin mäntyä.
Ovatko olkapääni ylirasittuneet vai mikä muu voisi olla syy? Muita syitä ei oikein tule mieleen. Pitäisikö nyt HST-treenissä pitää olkapäille totaalilepoa vai jatkaa normaalisti, mutta laskea sarjapainot nöyrästi tähän kuntoon sopivaksi? Minusta olkapäät ovat kuitenkin kasvaneet jonkinverran.
Osasyy on tietenkin se että olen nyt miinuskaloridieetillä. Toisaalta alkuaikoina ruokailu oli päin mäntyä.
Ovatko olkapääni ylirasittuneet vai mikä muu voisi olla syy? Muita syitä ei oikein tule mieleen. Pitäisikö nyt HST-treenissä pitää olkapäille totaalilepoa vai jatkaa normaalisti, mutta laskea sarjapainot nöyrästi tähän kuntoon sopivaksi? Minusta olkapäät ovat kuitenkin kasvaneet jonkinverran.