Sarjakuvien ystäviä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
- Ryhmä-X
- Hämähäkkimies
- Hulk
- batman
- turtles
- Teräsmies
- urho
- aku ankka

tossa lista mitä mä lueskelen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni keräilen jos silmiin sattuu (auts.) joitakin näistä:
- King Kong taskukirjat, yhtä vaille koko sarja
- Ihmissusi & Fankenstein, jokunen uupuu
- Avaruuden korkeajännitys Jet-Ace Logan, taitaa olla kaikki
- Teräsmies taskukirjat
- Taika Jim taskukirjat
- jotain muuta vanhaa sälää..

Eli pääosin vanhoja 70 luvun juttuja.
Ihmissusi ja Frankensteinistä ontin joku aika sitten englannin kieliset kokooma "kirjat", eivät olleet järkyttävän kalliita ja säilyypähän vanhat versiot parempana kun noita lueskelee. Amazonissa on muuten sarjasta kuin sarjasta noita kokooma mega pokkareita.. kandee vilkaista jos vanhat kiinostaa.

Tänään tuli pläräiltyä läpi Alex Rossin Batman: War on crime.

Juoneltaan hyvin keskinkertainen, ellei heikkokin. Tässä näki selvästi että oli keskitytty taiteeseen, käsikirjoitus oli hyvin yksinkertainen ja tarina lyhyt, mutta visuaalisesti aivan käsittämättömän hieno teos.

Yleensä en itse edes keskity piirrosjälkeen ellei se ole häiritsevää. (kts. Todd McFarlane ja Lynn Varleyn tussaama Millerin "Yön Ritari iskee jälleen") Mutta tässä taide oli suorastaan häikäisevää. Ripaus fotorealismia, mutta jälki pysyi kuitenkin maalauksellisena. Tämähän on tosin piirretty suurilta osin valokuvien pohjalta, että sekin selittää.

:3:

Tuossa, kun muutin jokunen vuosi sitten huomasin, että minulla on viisi muuttolaatikollista sarjakuvia. Yleisimmät Marvelit lähinnä ja sitten Maseja ja Don Rosaa. Saatana olen ollut iloinen, kun vanhat Ryhmä-X:ät ovat alkaneet ilmestyä pokkareina.

Feivörittejä on ollu:

...
-Batman, yön ritari

Jos tarkoitat Millerin yön ritaria, niin täytyy sen verran kommentoida, että Yön Ritarin paluun on ehdottomasti parhaita Batman-teoksia ikinä. Yön Ritari iskee jälleen tosin sitten kärsii auttamattoman surkeasta kuvituksesta.

Lähes kaikki täällä luetellut sarjakuvat on tuttuja. Pakko kuitenkin postata, kun oma suosikki taitaa puuttua vanhasta threadistä:

Enki Bilal, kaikki tuotokset.

Erityisesti kuitenkin Sarajevo-trilogian Hirviön uni. Ehkä paras sarjis ikinä.

Miller, Judge Dredd ja muut ovatkin jo saaneet täällä ansaitsemansa huomion, lisäisin joukkoon vielä Mézières - Christin -parivaljakon Valerian ja Laureline -seikkailut (eikö tätä tosiaan kukaan huomioinut?).

Enki Bilal, kaikki tuotokset.
Erityisesti kuitenkin Sarajevo-trilogian Hirviön uni. Ehkä paras sarjis ikinä.
lisäisin joukkoon vielä Mézières - Christin -parivaljakon Valerian ja Laureline -seikkailut (eikö tätä tosiaan kukaan huomioinut?).
Olen huomioinut, mutten vissiin muistanut aiemmin huomauttaa. Mainitsemasi sarjikset ovat todellakin huippulaatua. Joskus pikkupoikana ja teininä sitä selasi Valerianin ja Laurelinen seikkailuja kirjastossa silmät ymmyrkäisinä, jotta "Mitäs ihmettä tää tämmönen on?!?", mutta nyt niitä osaa arvostaa enemmän.

Eilen katoin muuten Olipa kerran ihmistä YLE Teemalta. Sekin oli/on ranskalainen animaatio. Mutta mitäs laatuanimaatioita tai sarjiksia ranskalaiset nykyään tekevät? Menneisyys on täynnä huippuluokan sarjiksia ja animaatioita, mutta miten nykyään? Noi Olipa kerran... animaatiot pitää tässä joku kerta ostaa dvd:nä.

Pienenä tuli luettua erilaisia Marvelin lehtiä, mutta oma ehdoton suosikki oli Hämähäkkimies. Niitä lehtiä mulla oli joskus kymmenittäin, mutta olen jossain vaiheessa tainnut luopua niistä kun en pari kuukautta sitten löytänyt niitä mistään kun yritin etsiä. :itku:

Pienenä tuli luettua erilaisia Marvelin lehtiä, mutta oma ehdoton suosikki oli Hämähäkkimies. Niitä lehtiä mulla oli joskus kymmenittäin, mutta olen jossain vaiheessa tainnut luopua niistä kun en pari kuukautta sitten löytänyt niitä mistään kun yritin etsiä. :itku:

Kotiin tilattuna taitaa kustantaa noin 40€/vuosi. Itsehän olen tätä menettelyä suosinut vuodesta 2005. Vanhoja numeroita löytyy todella hajanaisesti sitten kymmeniä ja kymmeniä.

Yksi Marvel fani ilmoittautuu! Kaikki menee Hulk, Ryhmä-X, Kapteeni amerikka, Daredevil, Hämis, Batman, Ihmeneloset, jne. jne.

Ja Tenavat, Lukcy Luke, Aku Ankka...

Ai niin ja Karvinen!

Kaikki Aku ankat vuodesta -83 asti kansioissa + kovakantiset Don Rosat tietysti. Vanhempiakin akuja löytyy satoja, mutta vuosikerroista puuttuu aina joitain kipaleita välistä. Aku fani siis! ps. Tulee vieläkin, eikä lopu kestotilaus ihan heti, tuskin koskaan:)

Toki muitakin mielenkiinnon herättäneitä sarjiksia löytyy, kuten Lucky luke, Asterix ja Karvinen. Marvelit ei oikein oo koskaan iskenyt, vaikka niitäkin on melkoinen kasa tullut luettua.

Ai niin, meinas ihan unohtua, että mustavalko Conaneista löytyy todellisia helmiä!

täytyykin yrittää saada käsiinsä joitain täällä mainittuja sarjakuvia.
Kentaro Miuran Berserk mangaa olen lukenut kaikki tähän mennessä (käännöksinä) ilmestyneet, osan tietokoneen ruudulta tosin, mutta silti, loistava sarja IMO, ainakin osa sarjasta on. sitä ei ole täällä mainittu, onkohan kukaan muu kuullutkaan?

Eilen katoin muuten Olipa kerran ihmistä YLE Teemalta. Sekin oli/on ranskalainen animaatio. Mutta mitäs laatuanimaatioita tai sarjiksia ranskalaiset nykyään tekevät? Menneisyys on täynnä huippuluokan sarjiksia ja animaatioita, mutta miten nykyään? Noi Olipa kerran... animaatiot pitää tässä joku kerta ostaa dvd:nä.

Mulla myös pysäytti ekan kerran pienenä nuo Valerian & Co. En ole nyt viime aikoina ehtinyt oikein seuraamaan, mitä sarjisrintamalla tapahtuu, tietääkseni kuitenkin ranskikset on edelleen aktiivisinta porukkaa tuolla saralla. Animaatiopuolella kuitenkin Japanista on tullut viime aikoina kiinnostavimmat jutut, en nyt mitään ihan uutta muista Ranskasta päin. Joku täällä voisi kyllä vinkata, jos on jotain mielenkiintoista nähnyt.

Bilalhan jatkaa tuota sarajevo-trilogiaa vielä neljänteen osaan (se ei kai vielä ole ilmestynyt?), ja myös uudet Valerianit on hyviä. Viime vuonna sain lainaan jotain mulle tuntemattomia ranskalaisia sarjiksia, mutta nekin oli 90-luvulla tehtyjä.

Bilalin Nikopol-trilogiaan perustuva Immortal oli teattereissa jossain vaiheessa (ainakin R&A -festareilla), mutta ei ollut ihan sarjisten veroinen. Jotenkin se olennainen synkkä sävy jäi puuttumaan elokuvan tunnelmasta.

Tuo Olipa kerran elämä -sarja tsekataan kyllä uudestaan. Digiboxi hakemaan, kun Teemalta tulee kaikki kiinnostavat ohjelmat muutenkin...

User Name

En lukenut koko ketjua joten mahtoiko jo olla mainittuna...
Esimerkiksi Amazonilta saa Marvelin sarjakuvista hienoja dvd -settejä, mm. X-Menistä, Ihmenelosista ja Hulkista saa koko tuotannon 60-luvulta asti levylle skannattuna ihan kohtuuhintaan. Nelisenkymppiä taisi olla.
Ei toki ollenkaan niin mukava lukea kuin paperilehteä mutta kuitenkin.

Hämähäkkimies
Batman
Tintti
Aku Ankka

Olen todellinen fani :)

Hyviä sarjakuva-antikvariaatteja Turusta

Niin, mielestänne hyviä antikvariaatteja, jossa hyvä valikoima (Turun seudulta).

Tänään ostin Alfa Antikvariaatista Dampyr-sarjan 3 ekaa osaa. Alkuun olin hakemassa Enki Bilalin sarjakuvia, niitäkin löytyi, mutta sitten innostuin näistä Dampyreistä. Noita Bilalin sarjakuvia etsiskelen vieläkin, mutta olisi kiva saada erityisesti tuo "Kylmä päiväntasaaja".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom