Sarjakuvien ystäviä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Karzanista muistan sen, että divarissa kerran pienenä selasin ja Karzan hoiteli lentoemoa viidakkotyyliin;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sarjakuvaelokuvien aatelia, vaikkei perinteisessä mielessä:

Unbreakable
:5:
Mua kummastuttaa se, ettei tämä M. Night Shyamalanin (Kuudes Aisti) elokuva menestynyt paremmin! Juuri katselimme avovaimon kanssa elokuvan uudelleen dvd:ltä..mulle taisi olla viides kerta, ja filmi senkun paranee! Kertoo Bruce Willisin esittämästä kaverista nimeltä David, joka alkaa pikkuhiljaa tajuta omaavansa jotain hyvin erikoista. Selvittyään ainoana henkiinjääneenä tuhoisasta junaonnettomuudesta häneen ottaa yhteyttä Samuel L. Jacksonin esittämä hahmo, joka kertoo uskovansa Davidin olevan jotain todella ainutlaatuista... Elokuva etenee hyvin koruttomasti ja pitkillä otoilla kuvattuina. Monien mielestä tylsähkö. Mun mielestä loistavaa elokuvakerrontaa parhaimmillaan. Tsekatkaa ihmeessä ohjaajan uutta The Villagea odotellessa...

edit.dont take my word on it.. http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/2000/11/112202.html

Nyt pexxi faktaa peliin, kun olet nettiguru, mistä voi tilata sen uuden Sin Cityn mistä puhuit? Kerro missä itse sen luit, tai kärsi karmaisevat seuraukset.

Ja vaikka on vanha threadi, niin pistetään omat sarjissuosikit:

Sin Cityn varmaan jo moni päättelikin suosikikseni. Ensimmäinen oli ylivoimaisesti paras
Battle Angel Alita on pirun kovaa kamaa.
Ryhmä-x:n vuodet 82-97 parhaimpana Ase-x.
Aku Ankka, yleistaso aivan uskomaton, jos helmiä mainitaan niin Barksin kultainen kypärä ja Junttapurin maharadja-tarina. Rosan Roope-saaga yksi maailmankirjallisuuden eittämätön klassikko.
Mustavalkoiset Conanit, erityisesti Busceman.
Click
Terminaattori- paska nimi mutta aika hyviä tarinoita.
Marvelin Thanos-jutut.
Tuhon aika.
Maus.
EQ.
Viivi ja Wagner.

Ja tuhat muuta...

Olette loistava ihminen

Tuhannesti kiitoksia!! Arvasin että vanhaan linkinliittäjään voi luottaa!:) Itse tietotekniikkarajoitteisena ja laiskana arvostan apuasi suuresti.

Mustavalkoisia Conanen keräilin aikoinani, värilliset ei niin hirveesti sytytänyt. 2/75 on mun vanhin , se taitaa olla toinen suomeksi julkaistu Conan. Marveleistä Daredevil,Wolverine ja Tuomari oli ykkösiä(ja on vieläkin). Batman, tappava pila , voi vittu että on hyvä albumi .Entäs Judgement on Gotham huh-huh! Tai Batman musta ja valkoinen. Tarkastaja Ankardon tutkimukset on myös tossa hyllyssä ja vino pino Judge Dreddejä ja Andersoneja. Kalmat taitaa olla tossa kaikki, onhan noita tossa puoli hyllyllistä pölyttymässä. Tuleehan niitä joskus luettu , uusia en ole ostanut varmaan vuosiin, sääli sinänsä.

Joo, ankardo on kova sana ja kaikki Millerin Bätikät.
Onkos moni täällä lukenut sellaisen Tuomari-albumin kun Paluu suureen Ei-mihinkään? Veri hjuva.

RRKalle sanoi:
Tuhannesti kiitoksia!! Arvasin että vanhaan linkinliittäjään voi luottaa!:) Itse tietotekniikkarajoitteisena ja laiskana arvostan apuasi suuresti.

:D

Skidinä tuli luettua ahkerasti Asterixia (niitä kun löytyi kotoa iso pino) ja Lucky Lukea (ja tietty Tenavia, Karvisia ja Smurffeja, mutta ymmärsin että tässä ketjussa haetaan nimenomaan pitkiä, juonellisia sarjiksia, eikä niinkään strippejä). Sittemmin sarjikset vaipuivat meikäläisen osalta piiiitkäksi aikaa unholaan... Kunnes olen nyt alkanut, avokin yllyttämänä, tutustua Elfquestiin ja Usagi Yojimboon - ja varsinkin ensinmainittuun jäin koukkuun välittömästi! :worship:

Niinjoo, ex-mies yritti joskus houkutella lukemaan Milo Manaran tuotoksia, mutta vaikka Manaran piirrosjälki eittämättömän hienoa onkin, eivät tarinat koskaan sen ihmeemmin iskeneet.

Ankardoja löytyy jostain kirjastoista lasten osastolta, Asterixien ym. vierestä. Vähän väärä paikka ehkä. Ei sillä etteikö niitä sopisi lastenkin lukea, mutta menee helposti aikuisilta ohi moinen loistosarja. Minuun ne tekivät syvän vaikutuksen jo kymmenen vanhana, hienoa tarinankerrontaa ja raadollisen elämänmakuinen maailma.

Aika monin täällä mainitsee ton Usagi Yojimbon, itse en ole kuullutkaan. Toisaalta ei ole lähiaikoina tullut paljon seurattua skeneä, pitää ruveta olemaan tarkempi ettei mitkään helmet tipahda sormien välistä.:)

Juu, sarjakuvia löytyy.

Täydelliset sarjat:

- Älli ja Tälli (24 vanhaa, 2 Nopsa ja Näpsä -alb. ja kaikki 6 uutta, sekä 14 minipokkaria)
- Timo Tiikeri (8 albumia, saman Ibanezin tekeleitä kuin Ä&T)
- Umpah-pah (5 albumia, Cosginny & Uderzo)
- Cocco Bill (10 albumia)
- Baby Blues (5 albumia + 3 sunnuntaialbumia)
- Aku Ankan Juhlasarjat 1-10
- Ankalliskirjasto 1-6
- Rosan kovakantiset (6)
- Frank Miller: Yön Ritari (4 läpyskää)
- Frank Miller: Yön Ritarin paluu (3 läpyskää)

Joitain albumeja + muita irtopaloja:

- Lassi ja Leevi (~10 albumia)
- Asterix (~7 albumia)
- Lucky Luke (~6 albumia)
- Tintti (~7 albumia)
- Conan Barbaari (Lehtiä + albumeja)
- Marveleita (Hämis, Daredevil, X-Men, FF, Wolverine...)
- Batman (joitain numeroita)
- Karvinen (10+ kirjaa)
- Lätsä (~5 kirjaa)
- Masi (~5 kirjaa)
- Harald Hirmuinen (10+ kirjaa)
- Aku Ankan taskukirjoja, neljännesvuosikertoja ja irtonumeroita (paljon)

Pitkän aikavälin suosikit ovat tietty Ällit ja Tällit, sekä Barksin ja Rosan ankat. Mutta ehkä paras itsenäinen kokonaisuus on täälläkin jo aiemmin hehkutettu Frank Millerin Yön Ritari. Sanalla sanoen huippu!

Joitakin omasta mielestä huomionarvoisia sarjakuvia, sarjakuvaromaaneja, piirtäjiä tms.

- Maus
- Auringon valtatie
- Watchmen
- Swamp Thing
- Sandman
- Luupäät
- Akira
- Hugo Prattin "Corto Maltese Samarkandissa/Siperiassa/Etiopiassa/Suolaisen meren balladi"
- Ralf Königin tuotanto
- Didier Comesin tuotanto, esim. Lumikko
- Benoit Sokalin Ankardo-sarjikset
- Love & Rockets
- Petri Hiltusen tuotannosta Praedor ja intiaanisarjikset

Jaa-a, eipä tule luettua kuin wanhoja akuja aina uudelleen ja uudelleen paskahuussissa (taitaa olla 4kpl sekä yksi taskari, oli aiemmin 5 mutta yksi unohtui yöksi riippumattoon ja kastui) sekä päivän Viivit ja Wagnerit osoitteesta:
http://tulilahti.fi/vw/

Nuo 5kpl akuja sai ilmaiseksi tutustumistarjouksena, taskari tuli synttäri tai nimpparilahjaksi joskus.

Ankardoja löytyy jostain kirjastoista lasten osastolta, Asterixien ym. vierestä. Vähän väärä paikka ehkä. Ei sillä etteikö niitä sopisi lastenkin lukea, mutta menee helposti aikuisilta ohi moinen loistosarja. Minuun ne tekivät syvän vaikutuksen jo kymmenen vanhana, hienoa tarinankerrontaa ja raadollisen elämänmakuinen maailma.
Kyllä! Mainita pitää myös se, että tarina etenee hienon piirrosjäljen siivittämänä. Ankardojen paikka kyllä olisi ennemmin siellä aikuisten osastolla, vaikka kyllä mä niistä ala-asteikäisenäkin tykkäsin, juurikin siitä, että kerrankin oli vähän särmikkäämpääkin tarinaa, silti semmoinen inhimillinen ote useimmiten.

Kyllä vain!

Sarjakuvia löytyy läjäpäin ja pääasiassa supersankarisellaisia. Laatua mun mielestä.

Nyt kun päästään tälle linjalle, niin itselleni suurin treenimotivaattori on Batman.:nolo: Alitajuisesti sitä toivoo vieläkin, että itsestä tulis Batman aikuisena. Tämän ajatusmallin ois kyllä pitäny mennä ohi jo 10 vuotta sitten.:rolleyes:

olen kuullut huhua että alunperin turtlesit olivat paljon synkempiä tarinoita, ja suomessa tulleet lehdet pienemmille pojille. onko kellään tietoa tästä jutusta, esim mistä saisi turtles lehtiä, ne oli huippuja :D

Pitää kyllä heittää ite tähän semmonen mitä tuli joskus ala-asteella luettua paljon: Action Force eli GI Joe. Oli penskana ihan sairaan kova sarjakuva, pitäis yrittää jostain hommata noita taas niin vois fiilistellä.

Viimeisen kymmenen vuoden suosikkeja ovat olleet

- Maison Ikkoku -sarja
- Luupäät
- Elfquestit
- Jotkut Don Rosan tekemät Aku Ankat
- Lassi ja Leevi

Luen kyllä paljon muitakin sarjakuvia, mutta noissa sarjoissa jatko-osia odotti kuukausia etukäteen ja jotkut Rosan tarinat ovat yksinkertaisesti nerokkaita.

Nuorempana (86-jonnekin 90-luvulle) Ryhmä-X oli suosikki. Nykyään vähemmän.

Verkkosarjakuvissa parhaimmat ovat mielestäni:
- www.ozyandmillie.org
- www.wanderingones.com
Muitakin hyviä toki on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom