Sana ja ylistys - Ilo ilman jeesusta on teeskentelyä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
dear_a sanoi:
... vai onko Sepi80 reinon alter ego? ;)

Nyt pitäis varmaan huolestua tai rauhottua jutuissaan..:hyper:

Ei ole alias reino ei, en vaan tunne vielä näitä reinoja ja muita niin hyvin että osaisin olla vetelemättä vääristä naruista..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
En mä usko että tavalliset joogaajat on kiinnostuneita mistään henkilökultista. Jos siis mennään kansalaisopistoon vähän venyttelemään paikkoja joogatunnille niin ei helvetti siellä laiteta mitään gurun kuvia seinille. Ja käsittääkseni ainakaan täällä Suomessa ei ole mitään sillä tavalla joogauskontoon hurahtaneita että tosiaankaan oltaisiin kumartamassa jotain gurun kuvaa suitsukkeiden kera tms.

TJEU: Helsingin astangajoogakoulu. ;)

(Ja tämä kaikella kunnioituksella; on hyvät opettajat, tilat ja tekniikat. :worship: )

protsku sanoi:
Miten lapsi oppii perinteiset sukupuoliroolit jos perheessä on kaksi miestä jotka panevat keskenään? Anteeksi vaan mutta puhutaan nyt kerrankin asioista niiden oikeilla nimillä. :curs:

No mitenköhän keskivertoheteroperheessä kasvaneesta lapsesta voi tulla homo? Vaikka ne perinteiset sukupuoliroolit ovat jyllänneet sen lapsen arjessa koko iän?! Selitäpäs tämä...

dear_a sanoi:
No mitenköhän keskivertoheteroperheessä kasvaneesta lapsesta voi tulla homo? Vaikka ne perinteiset sukupuoliroolit ovat jyllänneet sen lapsen arjessa koko iän?! Selitäpäs tämä...

Tää onkin jännä kysymys. Ainakaan geneettistä se ei ole koska se olisi kaatunut itseensä jo aika päivää sitten ihan luonnon keinoin.

dear_a sanoi:
No mitenköhän keskivertoheteroperheessä kasvaneesta lapsesta voi tulla homo? Vaikka ne perinteiset sukupuoliroolit ovat jyllänneet sen lapsen arjessa koko iän.

En tiedä. Mutta ainakin lapsella on mahdollisuus tulla normaaliksi jos häntä ei laiteta kasvamaan kieroutuneessa ympäristössä.

On varmaan tosi nastaa jossain lasten hiekkalaatikolla kun Pikku Petteri sanoo kaverilleen: "Tässä on sitten mun isä. Ja tää on kanssa mun isä."

Seuraavana päivänä koulussa voi tulla ensin :itku: ja sitten :urjo: kun Vahva Ville ottaa vähän Pikku Petteriä käsittelyyn.

protsku sanoi:
Seuraavana päivänä koulussa voi tulla ensin :itku: ja sitten :urjo: kun Vahva Ville ottaa vähän Pikku Petteriä käsittelyyn.
Mun isit hakkaa teiän isin.

Huooh...Todella sairasta touhua. Psykiatrian puolella tosiaan törmää uskontojen aiheuttamiin mielisairauksiin. Esim psykoosit ovat helvetin yleisiä kovin uskovaisten perheiden jäsenillä, varsinkin nuorilla. Ei ihme jos kersasta asti aivopestään helvetillä peloittelun keinoin uskomaan niin ihka ihquun kaikki anteeksi antavaan jumalaan tai allahiin, ihan mihin vaan. Kun sitten ihminen tälläisen aivopesun jälkeen pyrkii elämään ns normaalia elämää, iskee yleensä hervoton syyllisyys synnistä.
Huuoh. Olen aina ollut sitä mieltä, että mikä tahansa uskonto on ihmisen viimeinen oljenkorsi, silloin kun pää ei meinaa kestää tätä järjetöntä elämää.

hömppä sanoi:
Huuoh. Olen aina ollut sitä mieltä, että mikä tahansa uskonto on ihmisen viimeinen oljenkorsi, silloin kun pää ei meinaa kestää tätä järjetöntä elämää.

Jep, ihminen pystyy uskomalla hirmu juttuihin. Esim Parantumaan alkoholismista. Uskominen vaan on vaikeeta toteuttaa käytännössä. Jumalia on moneen lähtöön ja suurin osa niistä ei todellakaan ole minkään kansien välissä. Eikös se että uskoo johonkin tee siitä uskomisen kohteesta jumalan? Noin niinkun käsitetasolla.

Kaminari sanoi:
Ei, reinolla on vastaus kaikkeen.
No perkele, kai se on sitten pakko paljastaa. Kun niin kovasti huutelette. :D

Perinteisten sukupuoliroolien osalta vastaus on se, että yleensä kaikilla homo/lesbopareilla on erittäin selkeät roolit, eli toinen on se pullantuoksuinen kodinhengetär ja toinen taas vaihtaa autoon öljyt ja makaa sohvalla kaljapullon kanssa katsomassa urheilua. Roolit tulevat siis lapsellekin selviksi.

Enemmän mä olisin huolissani lapsilleen sairaalloisesti omistautuneiden yksinhuoltajaäitien kanssa kasvavista pojista, joista usein tulee aika naismaisia. Ja tytöistä tulee niitä räkiviä ja vittua-hokevia raivopissiksiä, kun ei ole isää vastavoimana.

Vastustan silti jyrkästi homojen ja lesbojen adoptio-, keinohedelmöitys- ja olemassaolon oikeutta. Mutta se taitaa olla niin, että vaalit on näiltäkin osin jo hävitty. :D

Kaikkein huonoin kuviteltavissa oleva kasvupaikka lapselle olisi kuitenkin joku kiihkouskovaisperhe. Otetaan mikä lahko tahansa. Eikä nää new age -tyyppiset hihhuliperheetkään paljon siitä poikkea, kun vuoroviikoin käydään kumartelemassa jotain Äiti Ämmää ihan Intiassa asti ja sitten taas hörpitään aamulämmintä joogakusta.

Jakob sanoi:
Kyllä tuo yleinen homovastaisuus karahataa munkin korvaan. Mä en käsitä miten se voi ketään haitata, jos kaksi täysi-ikäistä haluaa toisiaan perseeseen panna ja pidellä kädestä kiinni.

Nykypäivän trendi on, että ollaan hyvin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan. Mitä siitä seuraa? Ihmisten moraali käsitykset muuttuvat.

Kärjistetysti ajatellen asenne ihmisillä on kohta seuraavanlainen: "Hei onhan se ihan ok jos kokeilee vähän homoilua, pedofiliaa ja kaikkia sairaita juttuja. Kaiken lisäksi se on trendikästä ja täysin hyväksyttävää ihmisten silmissä"

Minun mielestäni tämä suvaitsevaisuus avaa oven vääriin asioihin ja asenteisiin mitkä johtaa entistä enemmän kaikkeen pahaan.

Homous tosin ei ole kovin luonnollista.... enempi sellainen tilanne, missä ei toista sukupuolen edustajaa ole saatavilla(näin se esim. linnuilla toimii, kun ne homostelemaan alkaa).
Linnut tosin homostelee vain tovin, ei koko loppuikäänsä.

Ja loogista on, että ihminen voi kehittyä täysipäiseksi, jos sillä on isä ja äiti. Kuitenkin näistä otetaan se miehen malli ja naisen malli.

Freud kirjoitti joskus, että nainen etsii isänsä kaltaista miestä ja mies äitinsä kaltaista naista.
Yleensä oma parisuhde korvaa aikanaan sen "oman isän ja äidin välisen parisuhteen seuraamisen".

Aika ongelmallista etsiä miehenä äitinsä kaltaista naista, jos "isänä" onkin toiminut nainen.

Yksinhuoltaja perheissä tämä roolien ymmärtäminen on puutteellinen.
Tosin tästä päästää siihen, että ei se heteroperheissäkään juhlaa ole, kaikki eivät osaa olla isejä tai äitejä...

Näin siis psyykkisesti tavanomaisella ihmisillä, erikseen toki jollain tavalla erakoituneet vanhat pojat, vanhat piiat, lesbot ja homot.

En sano, etteikö ole mahdollista, että lesbo/homoliitosta tulee psyykkisesti täysijärkisiä ihmisiä ja etteikö yksinhuoltaja pystyisi kasvattamaan psyykkisesti täysijärkisiä ihmisiä.

Sanon vaan, ettei se ole luonnollinen tapa ja siksi varmasti erittäin paljon ongelmallisempaa. Ja toisaalta heteroperheessä voi olla ongelmia ja yleensä onkin.
Dominoida äiti tai dominoiva isä voi hyvinkin aiheuttaa tietynlaista vääristymää lasten psyykkeeseen.

Ihmiselle tosiaan taitaa nykyään olla luonnollista se, että pitää mennä aina perse edellä puuhun...

Jotenkin tälläisen yhteiskunnan jäsenet eivät voi olla edes kovin täysijärkisiä...

protsku sanoi:
En tiedä. Mutta ainakin lapsella on mahdollisuus tulla normaaliksi jos häntä ei laiteta kasvamaan kieroutuneessa ympäristössä.

On varmaan tosi nastaa jossain lasten hiekkalaatikolla kun Pikku Petteri sanoo kaverilleen: "Tässä on sitten mun isä. Ja tää on kanssa mun isä."

Tuleeko alkoholistiperheen lapsista aina itse alkoholisteja? En myöskään tajua tuota kiusaamista, koska lapset kiusaa toisiaan kuitenkin. En nyt suoranaisesti ole homojen adoption puolesta, mutta kyllä mun mielestä huolellisesti valitut vanhemmat on sille lapselle tärkeämmät, kuin niiden seksuaalinen suuntautuminen. Tuskin ne homoxit nyt nussauttelee toisiaan hanuriin lapsen nähden. Veikkaanpa että paljon traumatisoivampaa on nähdä iskä vetämässä äitiä lättyyn joka toinen ilta, kun on otettu vähän enemmän keittoa.

Tosin homojen ja yksinäisten naisten/miesten hedelmöityshoitoja vastaan olen sitten jyrkästi.

vauhti sanoi:
Nykypäivän trendi on, että ollaan hyvin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan. Mitä siitä seuraa? Ihmisten moraali käsitykset muuttuvat.

Kärjistetysti ajatellen asenne ihmisillä on kohta seuraavanlainen: "Hei onhan se ihan ok jos kokeilee vähän homoilua, pedofiliaa ja kaikkia sairaita juttuja. Kaiken lisäksi se on trendikästä ja täysin hyväksyttävää ihmisten silmissä"

Minun mielestäni tämä suvaitsevaisuus avaa oven vääriin asioihin ja asenteisiin mitkä johtaa entistä enemmän kaikkeen pahaan.

Jokseenkin samaa mieltä.

Suvaitsevaisuus muuttuu fasismiksi. Eikä sellaisella suvaitsevaisuudella ole mitään tekemistä laajasieluisuuden kanssa, se on ehdollistettua välinpitämättömyyttä. "Eihän lapsi voi vanhempiaan valita". :jahas: Väkivaltaa se on, jos lapsen toinen huoltaja on vaikka hevonen.

tseif sanoi:
Tuleeko alkoholistiperheen lapsista aina itse alkoholisteja? .
ei, mutta aika monesti kyllä tai muuten syrjäytyneitä. ei se tietystikkään automaatio ole.

Kaminari sanoi:
Eikös se että uskoo johonkin tee siitä uskomisen kohteesta jumalan? Noin niinkun käsitetasolla.

Homoudesta uskontoon takaisin... Tästä olen melko samaa mieltä, tai siis ajattelen että on kysymys nimeämisestä: jos uskoo vaikkapa voimiin itsessään tai luonnon voimiin tai kristinuskon Jumalaan, niitä voi kutsua jumalaksi tai jumaluudeksi jos tahtoo.

Mun mielestä, kuka täällä sitten sanoikin että suvaitsevaisuudesta tulee fasismia, asia ei ole niin. Päin vastoin: mielestäni ajattelu jossa tuomitaan toiset ja ollaan kyvyttömiä näkemään maailman muuttuminen jankuttamalla jatkuvasti että asiat ovat niin kuin ne ovat aina olleet eivätkä muuksi muutu, on vaarallista ja lyhytnäköistä. En toki tarkoita suvaitsevaisuudella moraalittomuutta, en välttämättä edes arvorelativismia. Vaarallista on sokea usko ulkopuolelta ladeltuihin totuuksiin ja kyvyttömyys soveltaa. Tässä on myös uskontojen "vaarallisuus". Jos uskonnot ottavat tuomiovallan ja perustaa moraalinsa jollekin niin kun huteralle pohjalle kuin "Jumalan sana", ollaan vaarassa tuomita ja tappaa väärin perustein. Kaksinaismoralismia jälleen kerran. Vähän samasta syystä olen vakaasti sitä mieltä että kirkko ja valtio tulee erottaa toisistaan. Moraali on hyvä asia :rolleyes: mutta ei sulje pois suvaitsevaisuutta.

Homoseksuaalisuuden rinnastaminen pedofiliaan on TODELLA typerää, homoseksuaalisuudessa kyse on kahden ihmisen tasa-arvoisesta suhteesta, pedofiliassa väkivallasta ja lapsen hyväksikäytöstä. Ei ole mitään perusteita väittää että homoseksuaalisuuden yleinen hyväksyminen johtaisi pedofilian yleiseen hyväksymiseen. Suvaitsevaisuudella ja moraalillakin on rajat. Ne voivat perustua rationaaliseen ajatteluun tai vaikkapa uskontoon jos niin halutaan.

Minäkin jäin miettimään että kuinkahan kummassa heterojen lapsesta voi tulla homoseksuaali. Ja kuinka kummassa hänen sisaruksensa saattavat olla heteroita:eek:

Uh-huh. Olen puhunut.

venla sanoi:
Mun mielestä, kuka täällä sitten sanoikin että suvaitsevaisuudesta tulee fasismia, asia ei ole niin. Päin vastoin: mielestäni ajattelu jossa tuomitaan toiset ja ollaan kyvyttömiä näkemään maailman muuttuminen jankuttamalla jatkuvasti että asiat ovat niin kuin ne ovat aina olleet eivätkä muuksi muutu, on vaarallista ja lyhytnäköistä.

Vaarallista ja lyhytnäköistä, ehkä niin. Toisaalta suurten massojen ajatusten kontrollointi on todella epäkiitollista puuhaa. Lisäksi lipsahtaa äkkiä fasismin tms. puolelle. Ei mitään uutta auringon alla totesi yksikin kirjailija.

venla sanoi:
Homoseksuaalisuuden rinnastaminen pedofiliaan on TODELLA typerää, Ei ole mitään perusteita väittää että homoseksuaalisuuden yleinen hyväksyminen johtaisi pedofilian yleiseen hyväksymiseen.

Itse ymmärsin pointin koskemaan lähinnä yksittäisten taistelijoiden moraalin lipeämistä, en niin että jokainen joka kokeilee homostelua niin sitten ryntääkin jo lasten perään. Eli mitä suvaitsevaisemmaksi yleinen ilmapiiri muuttuu mitä erinäisimpien asioiden osalta niin sitä enemmän yksilötasolla voi hämärtyä moraalisesti hyväksytyn ja paheksutun raja.

En todellakaan ole jaksanut lukea koko ketjua. Tulinpa vain sanomaan, että Mikelle pisteet siitä, että "uskaltaa" käsitellä homoutta, vaikka pointti toki onkin jonkin ääriliikkeen hurahtaneisuus.

Itse katson kristillisyydeksi varsinkin heikkojen ja syrjittyjen auttamisen. Kannanotto tällaisen ryhmän puolesta on aina miehekäs teko, vaikka teon "pointti" jokin muu olisikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom