Sana ja ylistys - Ilo ilman jeesusta on teeskentelyä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kaminari sanoi:
Pistää miettimään että mitä se venla siellä yliopistolla lueskelee. ;)

Kirjoja;)

Kaipa joogassa on samaa "saatanallisuutta" kuin muissakin tuollaisissa henkisissä harjoitteissa (jooga tosin voinee olla muutakin). Ihan kuin uskovaiset jotenkin kavahtaisivat sitä että joku hakee voimaa sisältä itsestään eikä heittäytyisi uskonnon vastausten varaan. En kyllä käsitä, mitä se sitten niiltä on pois.

Kristiuskoon sisältyy myös kaksinaismoralismia ja tekopyhyyttä. Kaikkein yksinkertaisimmillaan se lienee siinä, että puhutaan lähimmäisen rakkauden ja anteeksiannon puolesta, mutta tuomitaan itse muut. Sanotaan, että Jumala armahtaa ja on tuleva tuomitsemaan, mutta silti kuvitellaan että ollaan itse oikeutettuja syyttämään muita syntisiksi. Ja tämä on tietenkin yleistys: kristinuskon sisälle mahtuu variaatiota vaikka kuinka ja paljon.

Mun mielestä on typerää olla homoseksuaalien adoptio-oikeutta vastaan sen vuoksi että homoseksuaalien lapsia kiusattaisiin. Voi hellanlettas. Okei, tapauksia varmaan on, eikä kukaan varmasti halua omaa lastaan kiusattavan. (Lapset kyllä keksii kiusaamiseen syyt. Ja se että homojen lapsia kiusattaisiin, olisi vain heijastusta aikuisten maailmasta. Jos lapsille kerrottaisiin että homoseksuaalisuus on sitä että samaa sukupuolta olevat ihmiset rakastavat toisiaan ja haluavat elää yhdessä eikä itse lasten kuullen tuomittaisi homoseksuaalisuutta ja käytettäisi HOMOA! haukkumanimenä niin ilmapiiri voisi hiljalleen muuntua suvaitsevaisemmaksi. Jos lapsi ei opi kotoaan suvaitsevaisuutta tai saa muuten huonot elämisen mallit niin siitä paljon varmemmin tulee koulukiusaaja kuin silloin jos sen luokalla koulussa on homoparin kasvattama lapsi.)

Mutta ei ne lapset ny jumalauta siitä kärsi jos niillä on rakastavat vanhemmat. Yleensä homoparit ovat vielä joutuneet niin moneen kertaan vanhemmuuttaan miettimään (huomatkaa nyt siis se että homopareja tosiaan on vanhempina ilman adoptio-oikeuttakin), että selittävät lapselle sen että muilla on isä ja äiti vaikka sillä on kaksi äitiä tai kaksi isää. Ja on sekin nyt saatana sentään tekopyhää jos vain kristitty heteropari saa adoptoida lapsen, jos takana on ajatus siitä että lapselle tarjotaan elämän eväät! :curs: Ei lapset voi vanhempiaan yleensäkään valita. Ja kuitenkin suurimmasta osasta lapsia kasvaa ihan normaaleja aikuisia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis tuohan on mitä parasta viihdettä. En oo varmaan ikuna nauranu niin kovaa, kun niissä mp3:ssa alkaa ne kunnon "hehkutuskohdat" :D

Jos puhutaan oikeasti, niin aika sekopäistä touhuahan tuo on...Suunnilleen kaikki on saatanasta.

venla sanoi:
Mun mielestä on typerää olla homoseksuaalien adoptio-oikeutta vastaan sen vuoksi että homoseksuaalien lapsia kiusattaisiin. Voi hellanlettas. Okei, tapauksia varmaan on, eikä kukaan varmasti halua omaa lastaan kiusattavan. (Lapset kyllä keksii kiusaamiseen syyt. Ja se että homojen lapsia kiusattaisiin, olisi vain heijastusta aikuisten maailmasta. Jos lapsille kerrottaisiin että homoseksuaalisuus on sitä että samaa sukupuolta olevat ihmiset rakastavat toisiaan ja haluavat elää yhdessä eikä itse lasten kuullen tuomittaisi homoseksuaalisuutta ja käytettäisi HOMOA! haukkumanimenä niin ilmapiiri voisi hiljalleen muuntua suvaitsevaisemmaksi. Jos lapsi ei opi kotoaan suvaitsevaisuutta tai saa muuten huonot elämisen mallit niin siitä paljon varmemmin tulee koulukiusaaja kuin silloin jos sen luokalla koulussa on homoparin kasvattama lapsi.)

Olkoonkin typerää, mutta minä ajattelen realistisesti ja mustavalkoisesti näistä asioista. En esimerkiksi ole rasisti eikä minulla ole mitään värillisiä ihmisiä vastaan, mutta silti vastustan maahanmuuttajien lisäämistä. Onhan se nähty että siitä tulee ongelmia. En väitä, että se olisi maahanmuuttajien vika (on niissäkin vikaa), vaan asia vaan menee niin eikä sitä ole helppo muuttaa. Sama homojen adoptiossa, jos mielipiteitä saataisiin muokattua, ei lapsiakaan kiusattaisi, mutta niitä ei niin vain saada muokattua.
Tulos kaikesta tästä: Homoparien lapsia kiusataan kuitenkin eikä heille pidä antaa adoptio-oikeutta ja maahanmuuttajat aiheuttavat ongelmia eikä heitä siis pidä ottaa liikaa. Piste. Älkää yrittäkö muuttaa mun mielipidettä. :evil:

Miksi hakea ongelmia ihan välttämättä muuttamalla asioita, jotka ovat vanhaan malliin toimineet oikein hyvin??

Anteeksi paha :offtopic: , kun vedin esimerkkinä maahanmuuttajakysymyksen tähän mukaan.

Sepi80 sanoi:
Olkoonkin typerää, mutta minä ajattelen realistisesti ja mustavalkoisesti näistä asioista. En esimerkiksi ole rasisti eikä minulla ole mitään värillisiä ihmisiä vastaan, mutta silti vastustan maahanmuuttajien lisäämistä. Onhan se nähty että siitä tulee ongelmia. En väitä, että se olisi maahanmuuttajien vika (on niissäkin vikaa), vaan asia vaan menee niin eikä sitä ole helppo muuttaa. Sama homojen adoptiossa, jos mielipiteitä saataisiin muokattua, ei lapsiakaan kiusattaisi, mutta niitä ei niin vain saada muokattua.
Tulos kaikesta tästä: Homoparien lapsia kiusataan kuitenkin eikä heille pidä antaa adoptio-oikeutta ja maahanmuuttajat aiheuttavat ongelmia eikä heitä siis pidä ottaa liikaa. Piste. Älkää yrittäkö muuttaa mun mielipidettä. :evil:

Miksi hakea ongelmia ihan välttämättä muuttamalla asioita, jotka ovat vanhaan malliin toimineet oikein hyvin??

Anteeksi paha :offtopic: , kun vedin esimerkkinä maahanmuuttajakysymyksen tähän mukaan.

Suomi tarvitsee maahanmuuttajia, jotta saadaan työvoimaa, kun kohta kaikki on eläkeläisiä.

Sepi80 sanoi:

Ei mitään tässä ketjussa alkokin jo puheenaiheet loppuun niin toi oli ihan hyvä veto. Ei pitäis mennä kauaa, että saadaan AKV, reino ja kumppanitkin löylyttään aiheesta...

Venla sanoi:

Ittekin pitää tästä toisesta offtopicista sanoa vielä, että aivan sama vaikka tankkaavat toisiaan bensaluukkuun, pakoputkeen tai mihin vaan, mutta mun mielestä toi lapsien asiaan sekottaminen ei oo kyllä mitenkään itsestäänselvä juttu. Mä en oikeesti tiedä, mikä olis oikein, ja hyvä vaan ettei mun tarvikaan sitä tietää/päättää. Niin tai näin niin en oo barrikadeille lähdössä.

Jos multa kysytään niin sitä lapsen teko-oikeutta ei tosin pitäis kyllä olla kaikilla heteroillakaan ihan itsestäänselvyytenä. Ainakin jotain pällitestejä äitiyteen/isiyteen vois kyllä alkaa harkitteen...:rolleyes: ;) :)

Sen vähän mitä mutulla tiedän adoptioasioista niin käsittääkseni monella perhettä vailla olevalla lapsella on muuten asiat niin päin vittua, että sais varmaan helvetin paljon paremmat lähtökohdat elämään "tasapainoisessa" homoperheessä, kun missä laitoksessa sitten muuten joutuiskaan lapsuutensa viettämään.

Toisaalta oon kyllä sen verran vanhakantainen ja ennakkoluuloinen näissä asioissa, että en lähtis suuremmassa mittakaavassa tekeen psykologisia kokeita mitenkä homoperheessä kasvaminen vaikuttaa lapsiin. Miten lapsi kokee sen itse tai miten yhteiskunta muuten suhtautuu. Nykyään on trendikästä olla ainakin "pintasuvaitsevainen" lähes kaikkea, varsinkin homoutta kohtaan, mutta todellisuus on mun mielestä kyllä se, että ei yleinen mielipide niin järjettömän avoin/suvaitsevainen loppupeleissä ole. Olkoon kyse vaikka perättömistä ennakkoluuloista, mutta niin kauan kun edes niitä on merkittävissä määrin niin mun mielestä tota asiaa ei voi nähdä jonain homojen itsestäänselvänä oikeutena.

training_addict sanoi:
Ei mitään tässä ketjussa alkokin jo puheenaiheet loppuun niin toi oli ihan hyvä veto. Ei pitäis mennä kauaa, että saadaan AKV, reino ja kumppanitkin löylyttään aiheesta...
:lol2: Sepi80 avasi Pandoran lippaan, ja väittää nyt, että se oli vahinko.

Kyllä teidän nyt pitää jaksaa ainakin kymmenen sivua vielä vääntää ihan puhtaasti jeesuksen homouden ja joogakusen voimalla. :D
Palataan asiaan syksymmällä!

training_addict sanoi:
Olkoon kyse vaikka perättömistä ennakkoluuloista, mutta niin kauan kun edes niitä on merkittävissä määrin niin mun mielestä tota asiaa ei voi nähdä jonain homojen itsestäänselvänä oikeutena.

Eli jos suurin osa vieroksuu homoja, pitää homojen oikeuksia rajoittaa. Kaikkea massasta poikeavaa pitää rajoittaa, ettei enemmistön mieli järky. Ollaan siis valmiita rajoittamaan toisen elämää, ettei oma ahdas mieli järky. MITÄ VITTUA SE MUILLE KUULUU. On ihmisillä hyvin asiat ku pitää päivät huolehtia homojen ja lespojen tekemisestä.

reino sanoi:
:lol2: Sepi80 avasi Pandoran lippaan, ja väittää nyt, että se oli vahinko.

... vai onko Sepi80 reinon alter ego? ;)

training_addict sanoi:
Jos multa kysytään niin sitä lapsen teko-oikeutta ei tosin pitäis kyllä olla kaikilla heteroillakaan ihan itsestäänselvyytenä. Ainakin jotain pällitestejä äitiyteen/isiyteen vois kyllä alkaa harkitteen...:rolleyes: ;) :)

Hienoo, otetaan rodunjalostus mukaan aiheeksi. No ei. Maailma on vaan siitä epäoikeudunmukainen ja paska paikka että ihmisillä, jotka eivät ole kyvykkäitä kasvattamaan lapsia, on mahdollisuus lisääntyä.

Ja joo, taas kerran olen tosi naiivi kun uskon että maailma voisi ihan hyvin muuttua suvaitsevaisemmaksi tässäkin asiassa, mutta jos me varttuneet homotellaan ja ollaan idiootteja niin totta vitussa ne lapsetkin on. Ei tässä mistään mielipiteen muokkaamisesta ole kyse vaan asioiden katsomisesta vähän useammalta kantilta. No, eiköhän se oma mielipiteeni tuolla aiemmin jo esille tule.

EDIT: Joo, Huge Juge - erilaisuus on pelottavaa. Helpoiten ja yleisimmin sitä poikkeavuutta ja omia ennakkoluuloja vastaan puolustaudutaankin sitten hyökkäämällä ja latelemalla "totuuksia" ihmisryhmästä jota ei tunneta. Onhan se nyt kamalan pelottavaa jos vaikka homopari tulee kadulla vastaan! Ei sellaista meidän silmillemme?!!? Saatana.

Huge Juge sanoi:
On ihmisillä hyvin asiat ku pitää päivät huolehtia homojen ja lespojen tekemisestä.

... tekemisEstä vai tekemisIstä? :D

Huge Juge sanoi:
Eli jos suurin osa vieroksuu homoja, pitää homojen oikeuksia rajoittaa. Kaikkea massasta poikeavaa pitää rajoittaa, ettei enemmistön mieli järky. Ollaan siis valmiita rajoittamaan toisen elämää, ettei oma ahdas mieli järky. MITÄ VITTUA SE MUILLE KUULUU. On ihmisillä hyvin asiat ku pitää päivät huolehtia homojen ja lespojen tekemisestä.

Mua ei kyllä kiinnosta pätkääkään homojen tai lesbojen tekemiset. Tai siis no, lesbojen kieltämättä joo, mutta sekin on taas oma offtopicinsa...Tehkööt mitä lystäävät, mutta kun asiaan sotketaan kolmas osapuoli, joka sattuu olemaan vielä lapsi, joka ei itse asioitaan pysty päättämään, niin totta helvetissä se kuuluu yhteiskunnalle ja muille. Pitäs nyt nähdä, että tässä ei oo kyse vaan homojen, vaan myös sen lapsen oikeuksista.

training_addict sanoi:
Pitäs nyt nähdä, että tässä ei oo kyse vaan homojen, vaan myös sen lapsen oikeuksista.

Ja toi juuri on sitä tekopyhyyttä. Eikä lapsia voi kasvattaa ikinä niin ettei ne nää mikä paikka tää maailma on. Paremminko ne lasten oikeudet sitten toteutuu jos maailmaan nyt KUITENKIN syntyy lapsia joilla ei ole kotia eikä perhettä eikä ruokaa mutta annetaan niitten virua jossain kuin että jos hellä homopari ottaa nämä lapset huomaansa? Niin niin, lapsilla ois kai siis oikeus sekä isään että äitiin, niinkö? Ootko koskaan kuullut sellaisista kuin yksinhuoltajat? Niilläkään ei siis ilmeisesti ole "oikeutta" kasvattaa lapsi. Otetaan huostaan vaan. Tai ootko sellasesta kuullut, että lapsella voi olla muitakin tärkeitä aikuisia ympärillä kuin vanhemmat? Myös muita pareja, hetero- tai homopareja? Kyllä se lapsi elämän mallin sieltä saa, ihan normaalin elämän. Kyllä mää pitäisin huolta ensin niistä perustarpeista ja oikeuksista kuin tällasista oikeuksista joita tässä tarkoitat.

training_addict sanoi:
Mua ei kyllä kiinnosta pätkääkään homojen tai lesbojen tekemiset. Tai siis no, lesbojen kieltämättä joo, mutta sekin on taas oma offtopicinsa...Tehkööt mitä lystäävät, mutta kun asiaan sotketaan kolmas osapuoli, joka sattuu olemaan vielä lapsi, joka ei itse asioitaan pysty päättämään, niin totta helvetissä se kuuluu yhteiskunnalle ja muille. Pitäs nyt nähdä, että tässä ei oo kyse vaan homojen, vaan myös sen lapsen oikeuksista.

Ne lepsot jotka lähtee yleisestä asenteesta huolimatta adoptoimaan lasta, ovat henkisesti niin vahvoja, että en epäile hetkeäkään näiden kykyä kasvattaa täyspäistä kakaraa. Jos kakara saa valita kiinalaisen kaatopaikan ja lepsoparin väliltä, niin tuskin kaatista monikaan valitsee. Ja onko se tiskiriepu kädessä laahustava pehmomies nyt kuitenkaa niin välttämätön kakaran kehitykselle?

venla sanoi:
Ja joo, taas kerran olen tosi naiivi kun uskon että maailma voisi ihan hyvin muuttua suvaitsevaisemmaksi tässäkin asiassa,

USKO ON IHANA ASIA :hyper: !

Älä ala fundamentalistiksi...:jahas:

dear_a sanoi:
No itseasiassa joogassa kyllä (henkisesti) kumarretaan guruja, jokaisella koulukunnalla on omansa.

En mä usko että tavalliset joogaajat on kiinnostuneita mistään henkilökultista. Jos siis mennään kansalaisopistoon vähän venyttelemään paikkoja joogatunnille niin ei helvetti siellä laiteta mitään gurun kuvia seinille. Ja käsittääkseni ainakaan täällä Suomessa ei ole mitään sillä tavalla joogauskontoon hurahtaneita että tosiaankaan oltaisiin kumartamassa jotain gurun kuvaa suitsukkeiden kera tms.

Ja niinkuin joku jo kirjoittikin, mäkin näen joogan sillä tavalla että siinä on kysymys korkeamman henkisen tason löytämisestä omasta sisimmästä, ei jostain ulkopuoliselta taholta. Fyysiset harjoitteet on sitten se tekniikka millä häivytetään ulkopuolisen maailman "taustakohinaa" että saadaan yhteys sinne omaan sisimpään. Vähän samaa kuin sauvakävely. :arvi:

venla sanoi:
Ja toi juuri on sitä tekopyhyyttä. Eikä lapsia voi kasvattaa ikinä niin ettei ne nää mikä paikka tää maailma on.

Myös muita pareja, hetero- tai homopareja? Kyllä se lapsi elämän mallin sieltä saa, ihan normaalin elämän.

Miten lapsi oppii perinteiset sukupuoliroolit jos perheessä on kaksi miestä jotka panevat keskenään? Anteeksi vaan mutta puhutaan nyt kerrankin asioista niiden oikeilla nimillä. :curs:

protsku sanoi:
Miten lapsi oppii perinteiset sukupuoliroolit jos perheessä on kaksi miestä jotka panevat keskenään? Anteeksi vaan mutta puhutaan nyt kerrankin asioista niiden oikeilla nimillä. :curs:

Tsaijaijai. Nyt haukkasit paskaa. ;) Laita äkkiä hymiö ennenkuin venla huomaa.

protsku sanoi:
Miten lapsi oppii perinteiset sukupuoliroolit jos perheessä on kaksi miestä jotka panevat keskenään?

Miksi ei oppisi? Lapset oppii aika paljon kaikenlaista muutakin.

Juuri koetin tuolla aiemmin selittää tätä että homopari kasvattajana kyllä kertoo lapselle että vaikka sillä on kaksi isää tai äitiä niin useimmilla muilla on isä ja äiti. Ja kun lapsi on riittävän vanha, sille voi kertoa sitten että miten niitä lapsia saadaan. Mites muuten yksinhuoltajan lapsi muka saa ne perinteiset sukupuoliroolit nähdä? Oonpa kuullut sellaisenkin väitteen erään papin suusta vielä, että yksinhuoltajaäidin pojista tulee aina homoja - ei voi oidipaalisen vaiheen päätöksenä näet samaistua isään. Ja vitut! Deterministä, pitkälti perusteetonta ja tuomitsevaa ajattelua tuollainen että lapsen perhesuhteet määräisivät hänen persoonansa ja tulevaisuutensa. Kyllä nää on vähä monimutkaisempia juttuja nää.

Kaminari sanoi:
Tsaijaijai. Nyt haukkasit paskaa. ;) Laita äkkiä hymiö ennenkuin venla huomaa.
Huomas jo;) Mutta ny se lähtee reenaan eikä jaksa enää... vähään aikaan. Ainakaan.

Jakob sanoi:
Kyllä tuo yleinen homovastaisuus karahataa munkin korvaan. Mä en käsitä miten se voi ketään haitata, jos kaksi täysi-ikäistä haluaa toisiaan perseeseen panna ja pidellä kädestä kiinni.
Ehkä kyse on siitä, että toisia alentamalla voi ylentää itsensä Jumalan ja/tai itsensä silmissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom