Just. "Vain vääräuskoiset sairastaa". Hienoo, itse oonkin sattunut tuollaisen tapauksen näkemään kerran läheltä, pahasti sairaan ihmisen joka uskoi että ei tarvitse hoitoa kun on vain Herran huomassa.
Dear_a:lla oli hyvä pointti. Uskonto ei sinänsä ole ongelma. Ongelma on se tuputtaminen. Miksei voi uskoa ja olla ihan vain
henkilökohtaisessa suhteessa siihen jumalaan tai Jumalaan johon uskoo ja antaa muiden uskoa tai olla uskomatta?
Jollain lailla "ongelma" on myös tapakristittyys. Se siis että allekirjoitetaan kirkkoon kuulumalla sen näkemykset - vaikka vaihtelevuuttahan sielläkin on - mutta
ei ikinä mietitä itse että mihin lopulta uskotaan. Itsestäni kirkolliset toimitukset tuntuvat lähinnä absurdeilta.
Homouteen Raamatusta löytyy jotain perusteita jotka voi tulkita jopa sen puolustamiseksi; toisaalta joitain, jotka ovat jyrkästi vastaan. Jyväbroilerilla oli tästä aika osuvia pointteja. Menee mielestäni typeräksi ja jossain tapauksissa vaaralliseksi kiihkoileva Raamatuntulkinta. Sieltä löytyy perusteluja aika järjettömien asioiden tuomitsemiselle. Kuten masturboinnille
Jos yleistäisi vielä: minun mielestäni usko on henkilökohtainen asia ja mihin uskonkin, en tarvitse kirkkoa tai järjestelmää uskoani - tai oikeastaan uskomattomuuttani:D - tukemaan. En kuitenkaan tuomitse niitä jotka uskovat niin kauan kuin he pitävät uskon sillä tasolla ettei se kiihkoilu satuta muita.
Itse on kyllä keksi yhtäkään hyvää syytä homovastaisuuteen. Sama perustelu kuin yllä: homous on ihmisen henkilökohtainen ominaisuus ja ok niin kauan kun se on tasa-arvoista eikä satuta muita. Omituista, etteivät homoparit saa adoptoida lapsia
Varmaan kaikki kristitytkin tietävät että maailma on täynnä lapsia ilman vanhempia tai lapsia joiden vanhemmat ovat hulluja, sairaita tai alkoholisteja niin pahasti, etteivät voi kasvattaa lasta. Joku sympaattinen ja todella vanhemmuutta haluava homo- tai lesbopari voi olla tasan tarkkaan parempi vanhemmiksi ja kasvattajiksi kuin sellainen pari, jolle on biologisesti mahdollista saada lapsi. Ja sitä paitsi: jos joku kärsii hedelmättömyydestä, eikös hänet ole Jumala sellaiseksi luonut, ja näin hänellä ja hänen kumppanillaankaan ei olisi oikeutta adoptoida lasta...
Tällainenkin löytyy, vähän filosofisempaa näkemystä:
http://marinaamaakuopasta.*************/2006/01/onko-homous-synti.html
"Oletettavasti homoseksuaalisia tekoja koskevat asenteet syntyvät enemmän vaistonvaraisista reaktioista kuin ylläolevan kaltaisesta harkinnasta. Mistä nämä reaktiot tulevat on mysteeri. Itselläni ei ole koskaan ollut negatiivisia vaistoreaktioita homoseksuaaleja kohtaan, joten on ollut helppoa olla vapaamielinen. Perustelut ovat olleet reduntantteja, koska ei ole ollut mitään ongelmaa. Ehkä muilla on vaikeampaa. Empatiaa."
Tiedän myös uskovaisia homoseksuaaleja. Niillä on mielenkiintoinen tilanne, melkoista sisäistä kamppailua ja uskon vahvuutta kai siinä tarvitaan.