Samuli Perälä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Elikkäs kaverilta kuulleena ja täältä/Googlelta hieman tietoa löytäneenä innostuin kyseistä kaverista tietoa kyselemään.

Olisiko kellään miehestä tietoa, kuvia, nettilinkki, yms informaatiota.

Kaverihan siis on Miken sanojen mukaan harrastanut pitkään Bodya, mutta kävi väliin pistämässä parinvuoden treenillä voimanostossa kovat tulokset ja on nyt taas Bodailemassa ilm: 90kg sarjan tienoilla?
Kaveri on ilmeiseti liittynyt Bulls Power Teamiin?

Onko kellään mitään muuta infoa/huhuja kaverista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Manala sanoi:
..
Olisiko kellään miehestä tietoa, kuvia, nettilinkki, yms informaatiota.

Mulla on kuvia, joita mm. päättötyössäni on haastattelu yhteydessä. Mitä nyt salilla ja sen ulkopuolella törmäillään jutellaan niitä näitä. En väitä tuntevani Perälää, mutta ihan hyvää pataa tietääkseni ollaan ja morjestellaan kun nähdään...

Manala sanoi:
Kaverihan siis on Miken sanojen mukaan harrastanut pitkään Bodya, mutta kävi väliin pistämässä parinvuoden treenillä voimanostossa kovat tulokset ja on nyt taas Bodailemassa ilm: 90kg sarjan tienoilla?
Kaveri on ilmeiseti liittynyt Bulls Power Teamiin?

Kyllä vain. Samuli kuuluu Mentulan remmiin. Ja kyllä, bodailun jälkeen kävi nostelemassa vähän painoja ja takaisin bodytreeniin. Mm. haastattelussani Perälä kertoi itse asiasta lyhyesti, lähinnä meriiteistään voimanostossa...

En oikein tässä suoralta kädeltä kertoa mitään... Kovin on mukava heppu :D... ja komeakin (:kuola: )

-edit-
jotain nippelitietoa Perälän Samulista:

- Käynyt salilla 14-vuotiaasta lähtien, vakavammin ~20-vuotiaana
- 24v
- 175 cm/offilla 100-105 kg/kilpailussa 90 kg
- Paras kisasijoitus kehonrakennuksen noviisien alle 90kg sarjan 4:s sija.
voimanostossa nuorten maailmanmestaruus 2002
- Voimanostossa 2 x SM-kulta, 2x nuorten EM-kultaa ja edellä mainittu nuorten maailmanmestaruus 02.
- Suosikki kehonrakentaja on Flex Wheeler

neutraali sanoi:
...
Väärin 13-vuotiaasta tai sitten se puhuu mitä sattuu :) ja on 18-vuotiaana ottanut 200kg penkistä, niin varmaan on käynyt vakavissaan salilla jo ennen tuota 20-ikävuottaan.

No elä mua syytä. Näin Samuli mulle sano kun sitä haastattelin :). Molempiin kysymyksiin. En mä tiä mitä Perälä on ajatellut vastatessaan, mutta mä vaan kirjasin ne ylös. Ja toiseks se oli noin 20-vuotiaana. Ei viilailla nyt pilkkua jookos?

ZannaZ sanoi:
Ja toiseks se oli noin 20-vuotiaana. Ei viilailla nyt pilkkua jookos?
No luulen kyllä että hän on treenannut aikalailla tosissaan melkein jo alkuajoista lähtien eli noin 14-15-vuotiaasta(ehkä vuosi pari mennyt "opetellessa"), tuskin hän sinne noin 20vuotiaaseenkaan asti ihan hällävälistikään on treenannut oishan tuo 200kg penkki kuitenkin 18vuotiaiden ME ipf:ssä siihen aikaan, ja tänäkin päivänä ainakin 90kg sarjassa, ja sivuttais ME:tä 82,5kg, mutta pitää ottaa se huomioon että silloin kun perälä oli 18v olivat varmaan nuo tuloksetkin ainakin jonkin verran heikompia siis nuo ipf:n ME:t(vuosi ilmeisesti 98), ei ole pilkun viilausta, 14-15vuotias ja noin 20vuotias on iso ero, että näin :) . Mutta tosiaan itsehän se on sulle noin vastannut niin enhän minä hanttiinkaan voi pistää :), Tosin en tiedä millä tripla hyper farkkupaidalla toi 200kg on otettu, mutta joka tapauksessa se on kova tulos 18-vuotiaalle. Mentulan tallista tuleekin aina kovia jätkiä :)
Muut tietäjät kertokoon lisää faktaa.

Eriittäin paljon kiitoksia sekä Zannazille että Neutraalille tiedoista :worship:

Samulista oli haastattelu bodaus-lehdessä 6/2003...tässä hieman vapaata lainausta:

Hän sanoo treenanneensa jo lähemmäs kymmenen vuotta ja että treenit olivat alusta alkaen kovia. Hän mm. nosti painoaan 35kg vuoden aikana, juuri tullessaan ysiluokalle.

Treenitaustaa siis oli Samulilla pitkälti ennen mm. 200kg:n penkkipunnerrusta. Myöskin hän on treenannut kaikkia mahdollisia lajeja 6-vuotiaasta lähtien. 16-vuotiaana piti tehdä valinta puntin ja lätkän välillä, hän valitsi puntin.

Täsmennettäköön nyt hiukan näitä Sampan tuloksia: mies tuuppasi ensimmäisen kerran 200kg penkistä 16-vuotiaana.. niin ja paitana oli tavallinen t-paita! Nosto ei tietenkään ollut ensimmäisellä kerralla mikään kisoissa hyväksyttävä nosto, mutta nosto kuitenkin. Tapahtumapaikkana oli Parkanon kaupungin urheilu- ja nuorisotalon sali ja elettiin siis -90-luvun puoltaväliä/loppua...oi niitä aikoja. Samppa myöskin kyykkäsi tuolloin kymppejä ilman mitään helpottavia rensseleitä 200kg:lla ja kyykkysyvyys oli todellakin pohjasta asti. Kaveri on siunattu runsaalla määrällä lahjoja mitä tulee kykyyn lisätä voimatasoja ja hankkia lihasmassaa.

Nykyään treenaan "Ötökän" kanssa kimpassa aina kun mahdollista ja täytyy sanoa, että mukavampaa, kannustavampaa ja positiivisempaa treenikaveria ei helposti löydä.

t. MBC78

MBC78 sanoi:
Täsmennettäköön nyt hiukan näitä Sampan tuloksia: mies tuuppasi ensimmäisen kerran 200kg penkistä 16-vuotiaana.. niin ja paitana oli tavallinen t-paita!
No tuohonpa ei voi muuta sanoa kuin että käsittämätöntä jos pitää paikkansa(melkeinpä mahdotonta uskoa), miksihän sanoo tuossa haastattelussaan nostaneensa 200kg 18-vuotiaana, ilmeisesti kisanosto(siis tuo 18v) ja jos on niin ilmeisesti kuitenkin paitanosto, jos ei ole paitanosto niin ilmeisesti jotkin raw kisat.
Hänen penkki ennätyksesnä ilmeisesti nyt 260kg paidalla joka auttaa varmaan aika paljon(veikkaisin +30-40kg) joten kehitys ei kyllä mitään huimaa ollut viimeisen 8-vuoden aikana 16v>24v joka on kyllä ymmärrettävääkin nuissa rautamäärissä. Silti :rock:

neutraali sanoi:
No tuohonpa ei voi muuta sanoa kuin että käsittämätöntä jos pitää paikkansa(melkeinpä mahdotonta uskoa)

Meinasinpa ite laittaa saman. Kyllähän nuo nyt ovat täysin uskomattomia tuloksia. Ettei olisi pikkasen hyvän miehen lisää heitetty :rolleyes:

SniffDaddy sanoi:
Meinasinpa ite laittaa saman. Kyllähän nuo nyt ovat täysin uskomattomia tuloksia. Ettei olisi pikkasen hyvän miehen lisää heitetty :rolleyes:
Jeps itse kuitenkin tunnen voimanostajan joka sai tuossa iässä noin 140kg penkistä ja tänä päivänä on kuitenkin lähes samoissa raudoissa kuin Perälä ja ikäkin suurin piirtein saman verran ja painoa kans. Eli tällä vaan ajan sitä takaa että jos perälä ois omannut jo nuin hurjat voimat 16-vuotiaana tulisi hänen ammattivalmennuksen avulla enemmän ottaa penkistä. Tuntuis ainakin. Voin olla ja olenkin varmaan väärässä. Muut tarkentakoot.

Mike sanoi:
Samuli on kyllä sairaan vahva kaveri ja uskomattoman lahjakas. 200 meni rikki kyllä hyvissä ajoin ennen 20 ikävuotta.
Joo sen kyllä uskon, mutta toi 16v kyllä epäilyttää ja että ihan t-paidalla siinä iässä :) .

Mike sanoi:
Samuli on kyllä sairaan vahva kaveri ja uskomattoman lahjakas. 200 meni rikki kyllä hyvissä ajoin ennen 20 ikävuotta.

Varmasti on kova ukkeli, ei siltä osin valittamista. 200 kg 16-vuotiaana t-paidalla. Helou?????? Vaikka tossa sanottiinkin, että kaukana kisanostosta, mutta silti ei ole kyllä tältä planeetalta tuo tulos. On tuo mainittu kyykkykin jo sitä luokkaa tossa iässä, että taidan siirtyä suosiolla pingikseen. Niinkuin neutraali tossa jo sanokin, ei kyllä kaverin kehitys ole ollut noitten tulosten jälkeen kyllä enää mitään. Joko kaveri on saanut itsestänsä 16-vuotiaaana irti 80% koko kapasiteetistaan tai tässä on tulokset kiertänyt taas muutaman kaverin kautta ja jokainen on pistänyt hiukan lisää.

SniffDaddy sanoi:
Varmasti on kova ukkeli, ei siltä osin valittamista. 200 kg 16-vuotiaana t-paidalla. Helou?????? Vaikka tossa sanottiinkin, että kaukana kisanostosta, mutta silti ei ole kyllä tältä planeetalta tuo tulos.

Huhutaan, että Metal Gymillä olisi männäviikolla käynyt eräs 15-vuotias, joka oli nostanut varusteilla penkiltä 200kg ja kyykännyt 300kg. Tuollaiset tulokset ei ole tältä planeetalta! Taitaa nuo superlahjakkuudet tulla muilta planeetoilta... :rolleyes:

Olihan nyt Metal Gymilla 15-vuotias kaveri kyykännyt 300 kiloa. Siinä on niinkun semmonen Ed Coan luokan lahjakkuus.

edit: Dangerous_Dave ehtikin jo mainita tuon.

Dangerous_Dave sanoi:
Huhutaan, että Metal Gymillä olisi männäviikolla käynyt eräs 15-vuotias, joka oli nostanut varusteilla penkiltä 200kg :
Varuste penkki on eri asia entä t-paita penkki ja oletettavasti Perälä on ollut vielä nuihin aikoihin suht kevytkin. Aivan sama mulle uskon sitten kun tuollaisia itse nään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom