Saman lihaksen tuplatreeni esimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huukka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En löydä haulla juurikaan juttua aiheesta, ohjatkaa oikeaan osoitteeseen jos löytyy jo..

Koitin tossa ettiä normaali treenikierron rinnalle välillä tehtäviä tuplatreenejä, mutta ei niitä hirveesti ole yhteen paikkaan listattu. Kai jengi tekee noita kuitenki joskus, joten laittakaa tänne näkyviin. Voi tästä helposti sitte kattoo vaikka itelle yksittäiseksi treeniksi ja kokeilla.

Utin blogista kattelin mitä hän esim. on tehny, mutta miehellä taas treenikierto on niin eläimellisen erilainen, ettei ne suoriltaan osu normi 2-4 jakosiin. Eli lähinnä treenejä jotka sopisi yleisimpiin vetävät- työntävät jne jakoihin...

esimerkkinä nyt laitan yhden, jota oli tarkotus koittaa. Tää on sovellettu utin treeneistä omaan kolmijakoseen sopivaksi:

aamupäivä:
1a leuat myötäote lisäpainolla 4x4-6
1b tuettu hammer kp 3x4-6
2a latsikone 4x6
2b hauis vinopenkki kp 3x6-8
3a meadows row 4x8-10
3b taljahauis 3x8-10

ilta:
1a kevennetyt leuat 5x10-15
1b hauis vuoro kp 5x12-15
2a ylätalja kapee 5x15-20
2b scott hauis 5x15-20

En tiedä tehdäänkö noi superina, mutta järjestyksenhän voi muussa tapauksessa muuttaa haluamakseen. Aamupäivällä kuitenki noi voimat ja illalla bodaus ;)

Tää on mielestäni ihan hyvä idea tämä ketju. Tosin, kuinka moni tänne voi roiskia noita ehdotuksia kuitenkaan asiasta mitään tietämättä?

Perusideahan on se, että aamutreenillä tehdään isot pääliikkeet, lyhyet sarjat ja paljon rautaa, mutta työstetään kuitenkin kohdelihasta. Tehdään ns. voimabodailua. Lihasta ei todellakaan ajeta loppuun aamutreenissä, eikä yksikään treeni saa kestää yli 45 minuuttia. Aamu- ja iltatreenien välissä tulisi syödä kunnolla ja antaa lihaksille lepoa n. 6 tuntia. 5 tunnin lepo treenien välissä ei tapa, mutta 6h olisi vähin optimaalinen.

Iltatreenillä voi soveltaa super- ja giantsettejä mahdollisuuksien mukaan.

Esimerkkinä:

Aamu:
Penkki 5x5, tahti 1131, 2min palautus
Vinopenkki 6x3, tahti 1131, 2min palautus

Ilta:

Alavinopenkki kp x12
Flyes alavinopenkillä kädet suorina, rutistaen x12-15
Punnerrukset x trash!

Kolme liikettä superina/gianttina, miksi sitä haluaa kutsua. Kolme-neljä kertaa läpi.

Flyes ristitaljassa x12-15
Kapea rintaprässi x15
Pakkovenytys käsipainolla x10 sec

Kolme liikettä superina/gianttina, miksi sitä haluaa kutsua. Kolme-neljä kertaa läpi.

Settien välissä 90sec palautusta. Tahti 1131= 1s. ylös 1s. paikalla 3s. alas 1s. paikalla.

Kritiikkiä saa antaa ne ketkä asiasta jotain tietää, voin mä mutuiluakin kuunnella, mutta ei se mua niin kiinnosta. <:

Itse tein tuplatreenejä overreaching-viikolla takareisille ja rinnalle/selälle. Itse kyllä vedin sarjat loppuun aamutreeneissä ja käytin DC-tyyliin rest pausea. Hermoston kuormituksen osalta rankka mutta overreaching-tarkoitukseen toimiva tyyli double splittiin.

Tässä esimerkkiä:

Rinta/selkä - Heavy Duty
1. Smith-penkki x 11-15 R/P
- negatiivinen 3-5 s.
2. Vinopenkki (kp) x 14-18 SS
- hidas negatiivinen + 3-5 s. venytys joka toiston ala-asennossa
3. Ylätalja lapiokahvalla x 11-15 R/P
4. T-tankosoutu 1 x 5-8, 1 x 12-15
- 1. sarja pienellä cheatilla, 2. sarja 20-30% pienemmillä painoilla mutta puhtaammin

Rinta/selkä - Volyymi
- kaikki liikkeet "tuntumalla" ja n. 1 min. sarjapalautuksilla
1a. Rintaprässi 4 x 15
1b. Alatalja 4 x 15
2a. Flyes vinopenkillä 4 x 15
2b. Taljapullover 4 x 15
3. Takaolkapääpumppia 2-3 sarjaa

Treeneihin menee n. 20-30 min.

Mitä hyötyä tuplareenistä on? Tai siis tietysti se on ärsykkeen vaihtelua, mutta mitä saat lisää siihen perinteiseen että tuhoat lihakset aamutreenissä?

Mitä hyötyä tuplareenistä on? Tai siis tietysti se on ärsykkeen vaihtelua, mutta mitä saat lisää siihen perinteiseen että tuhoat lihakset aamutreenissä?

No varmaan suurin asia on volyymi, kun treeni jaetaan kahteen eri treeni kertaa niin saadaan tehtyä isompi kokonaisvolyymi kyseiselle lihakselle.

Heavy Duty / HIT-treeneissä hajotetaan lihasta hitailla negatiivisilla ja raskaalla kuormalla. Tehdään vain se yksi sarja ja se tehdään aivan v***n kovaa. Volyymitreeneissä taas haetaan pumppia, pidempää time under tensionia ja hitaampien lihassolujen aktivaatiota. Kyseessä oli overreaching-treeni ja tarkoituksenahan oli treenata yli oman palautumiskyvyn.

Tässä Utin mietteitä double splitistä.

Neuromuscular adaptations were investigated in ten female athletes during a "normal" intensive strength training period for 3-weeks (I) as well as during a separate second 3-week training period (II), when the same total training volume was distributed into two daily sessions. No systematic changes took place in the maximal voluntary neural activation (averaged integrated EMG) of the leg extensor muscles, in the cross-sectional area (CSA) of the quadriceps femoris muscle or in maximal voluntary isometric strength of the leg extensor muscles over training period I with one daily sessions. However, a significant increase was observed in maximal strength from 2493 +/- 553 to 2620 +/- 598 N (p < 0.05) during period II accompanied also by a significant (p < 0.05) enlargement in the cross-sectional area of the muscle and by slight (ns.) increases in the maximum IEMGs of the trained muscles. The individual changes in the maximum IEMGs of the trained muscles during period II correlated significantly (p < 0.01) with the individual changes in maximal strength. The present results with female athletes suggest that the distribution of the volume of intensive strength training into smaller units, such as two daily sessions, may create more optimal conditions not only for muscular hypertrophy but by producing effective training stimuli especially for the nervous system. These kinds of training conditions may lead to further strength development in athletes being greater than obtained during "normal" strength training of the same duration.

Tossa on ihan hyvä juttu. Lähde PubMed. Tutkimuksen tekijä on suomalaiset Häkkinen K. ja Kallinen M.

Jeah, hyviä settejä tohon tulikin jo ja menee varmasti kokeiluun! Ja treenejä, jotka sopii hyvin normaalikierron tilalle vaikka et kokoajan treenaisi tuplana.Toi rinnan pakkovenytys kp:lla on kanssa hyvä vinkki tonne väliin.

Mitä hyötyä tuplatreenistä (mun mielestä):
- Saat jokaisen liikkeen intensiteetin säilymään kovana.
-Kokonaiskalorikulutus päivässä nousee.
-Pitkällä treenitaustalla saa lihasta "enemmän" rikki ja rikottua normaalirytmiä..
- Haponsietoa ja volyymia treeniin.

Ja myöskin se, että negatiivinen vaihe lihaskasvulle, eli itse harjoitus pysyy mahdollisimman lyhyenä, eikä kataboliaa tapahdu juurikaan. 2x30min säästää lihasta paljon enemmän kuin 1x 1h. Tämän edun kuitenkin kumoaa helposti se, että ei olla valmiita ottamaan kaikkea irti lihaksesta siinä 30minuutissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin se vaan käytännössä menee. Voitko Crrc valaista mikä mun sanomisesta oli väärin näin karkeasti ottaen?

45 minuutin tai vaikka kahden tunnin treenien katabolisessa vasteessa ei ole merkittävää eroa pitkiin treeneihin tottuneille.
Aineenvaihdunta kuitenkin saadaan uudelleen käynnistettyä ja hieman vilkkaammaksi jos pitkät treenit jaetaan kahteen eri aikaan tehtäviksi.

Itse saan kovat treenitehot aikaan vasta reilusti yli puolen tunnin lämpenemisen jälkeen. viiden sarjan pyramidin jälkeen kykenen nostamaan reilusti enemmän rautaa, kuin jos yrittäisin heti kovilla raudoilla ja nostan esimerkiksi raskaiden vipareiden jalkeen enemmän pystäreissä, mutta olen tottuttanut olkapääni kestämään maitohappoa. Myös päinvastoin eli raskaiden pystypunnerruksien jalkeen vipunostot "stabiloiduin" pumpissa olevin olkapäin sujuvat huomattavasti helpommin ja voiman irtiotto sujuu.

Savolainen treenasi parhaimillaan jatkuvasti yli kahden tunnin treenejä ja mikä oli tulos, älkää vaivautuko vetämään doping korttia ja nopeampaa proteiinisynteesia tähän, sillä homma pelaa naturaaleillakin samoin jos olet kunnossa.

45 minuutin tai vaikka kahden tunnin treenien katabolisessa vasteessa ei ole merkittävää eroa pitkiin treeneihin tottuneille.
Aineenvaihdunta kuitenkin saadaan uudelleen käynnistettyä ja hieman vilkkaammaksi jos pitkät treenit jaetaan kahteen eri aikaan tehtäviksi.

Itse saan kovat treenitehot aikaan vasta reilusti yli puolen tunnin lämpenemisen jälkeen. viiden sarjan pyramidin jälkeen kykenen nostamaan reilusti enemmän rautaa, kuin jos yrittäisin heti kovilla raudoilla ja nostan esimerkiksi raskaiden vipareiden jalkeen enemmän pystäreissä, mutta olen tottuttanut olkapääni kestämään maitohappoa. Myös päinvastoin eli raskaiden pystypunnerruksien jalkeen vipunostot "stabiloiduin" pumpissa olevin olkapäin sujuvat huomattavasti helpommin ja voiman irtiotto sujuu.

Savolainen treenasi parhaimillaan jatkuvasti yli kahden tunnin treenejä ja mikä oli tulos, älkää vaivautuko vetämään doping korttia ja nopeampaa proteiinisynteesia tähän, sillä homma pelaa naturaaleillakin samoin jos olet kunnossa.

En vaivaudu vetämään doping-korttia. Arvostan Savolaisen saavutuksia eniten Suomen bodymaailmassa.

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Niinkuin itse mainitsitkin, sinä saat parhaat tehot irti tuolla tavalla ja Savolainen treenasi tolla tavalla. Mistä sitä ikinä tietää, olisiko Savolainen saavuttanut jotain isompaa ja parempaa lyhyemmillä treeneillä? Ei sitä voi tietää, joten sitä on turha lähteä nyt spekuloimaan. Joten IMO koko Savolais-kortti on tässä vaiheessa turha, koska mitään todellista tietoa Savolaisen treenien optimaalisuudesta ei ole olemassa, muutakuin hänen fysiikkansa.

Tämä maitohappokestävyys on kanssa melko yksilöllinen asia, niinkuin Mähönen taisi uusimmassa podcastissa sanoakin. Toiset pystyy painamaan treeniä järjettömillä pH-luvuilla eteenpäin, kun toiset on henkihieverissä ja sattuu niin saatanasti. Voi hyvin olla, että sinulle 30min raskaat lämppärit toimivat hyvin ja treeni menee perille ja niin edelleen. Sen verran täytyy vielä kysyä, että miten hapoilla olevasta lihaksesta voi saada enemmän voimaa irti kuin sopivasti lämmitellystä ja tuoreesta lihasta? Se on biologisesti täysin mahdotonta, koska maitohaposta ei irtoa edes lähimain yhtä paljoa energiaa, kuin glukoosi-ja glykogeenivarastoissa. Tämä siis vain on minun ajatusketjuni, johon haluaisin viisaammilta korjauksen jos satun olemaan väärässä. Tykkään oppia uusia asioita. :)

Eli siis sinun teesi on se, että voit treenata 2 tuntia kärsimättä enempää kataboliaa, kun alle tunnissa jos olet tottunut siihen? Miten tämä mekanismi ihmiskehossa pelaa? Mikä 2h harjoituksiin tottuneella on erilaista kuin 45min treeneihin tottuneilla? Miksi heidän kataboliansa on hitaampaa treenin aikana?

Ja palatakseni ketjun aiheeseen, eli treenin kahtia jakoon, kysyn sinulta vielä että voitko väittää 2h treenin kiihdyttävän proteiinisynteesiä ja sitä kautta lihasten kasvua enemmän kuin optimaalisesti toteutetun 2x30min harjoituksen? Olettaen, että ravinto ja lepo on optimaalista.

- - - Updated - - -

Lihaksen kasvu on paljon muutakin kuin sitä että saadaan tarpeeks "tuhottua" sitä kohdelihasta.

Kysyin sulta, että mitä väärää olen sanonut. Sain vastaukseksi, että siihen kuuluu paljon muutakin. Toisinsanoen en ollut väärässä tämän asian suhteen, siihen vain vaikuttaa useammatkin tekijät. Haluaisin mielummin sellaisia vastauksia, jotka jotenkin vaikuttaisivat mielipiteisiini ja oppisin asiat paremmin.

Kysyin sulta, että mitä väärää olen sanonut. Sain vastaukseksi, että siihen kuuluu paljon muutakin. Toisinsanoen en ollut väärässä tämän asian suhteen, siihen vain vaikuttaa useammatkin tekijät. Haluaisin mielummin sellaisia vastauksia, jotka jotenkin vaikuttaisivat mielipiteisiini ja oppisin asiat paremmin.

No jos haluat tälle lapselliselle saivartelu linjalle lähteä niin missään vaiheessa en sanonut että olisit jotain väärää sanonut, sanoin vain että taas vedetään mutkat suoriksi negatiivisen vaiheen kanssa, eli hehkutetaan sitä että ku negatiivista vaihetta pidennetään niin tapahtuu massiivista lihaskasvua ja syövät parantuvat. Vaikka totuus on että ei ole mitään yksittäistä asiaa mikä vaikuttaisi lihaskasvuun todella paljon vaan lihaskasvu on monen eri asian summa.

Tämä maitohappokestävyys on kanssa melko yksilöllinen asia, niinkuin Mähönen taisi uusimmassa podcastissa sanoakin. Toiset pystyy painamaan treeniä järjettömillä pH-luvuilla eteenpäin, kun toiset on henkihieverissä ja sattuu niin saatanasti. Voi hyvin olla, että sinulle 30min raskaat lämppärit toimivat hyvin ja treeni menee perille ja niin edelleen. Sen verran täytyy vielä kysyä, että miten hapoilla olevasta lihaksesta voi saada enemmän voimaa irti kuin sopivasti lämmitellystä ja tuoreesta lihasta? Se on biologisesti täysin mahdotonta, koska maitohaposta ei irtoa edes lähimain yhtä paljoa energiaa, kuin glukoosi-ja glykogeenivarastoissa. Tämä siis vain on minun ajatusketjuni, johon haluaisin viisaammilta korjauksen jos satun olemaan väärässä. Tykkään oppia uusia asioita. :)

Eli siis sinun teesi on se, että voit treenata 2 tuntia kärsimättä enempää kataboliaa, kun alle tunnissa jos olet tottunut siihen? Miten tämä mekanismi ihmiskehossa pelaa? Mikä 2h harjoituksiin tottuneella on erilaista kuin 45min treeneihin tottuneilla? Miksi heidän kataboliansa on hitaampaa treenin aikana?

Totuttaminen on avainsana kun treenaa kuten kehonrakentaja, elimistö alkaa antamaan vastetta muutokseen, eli hyödyntämään kehitettyjä voimavaroja.
Maitohapon sietokyky on myös harjoiteltava ominaisuus.

Maitohappo tuntuu antavan itselleni enemmän lihaksen supistumisvoimaa, lainatakseni allaolevaa tanskalaistutkimusta.
Tottakai voimantuoton energia tulee pääasiassa ATP:stä, kreatiinifosfaatista ja yli kuuden toiston sarjoissa lihassoluihin varatoidusta glykogeenista, mutta se ei kumoa silti sitä seikkaa että maitohappo osallistuu voimakkaamman lihassupistuksen aikaan saamiseen ja lisäksi mukana ovat edellä mainitut lihasenergiamuodot, maitohappo ei millään lailla evää niiden toimintaa.

Allaoleva on vain yksi tutkimus, mutta kyseessä ei ole uusi asia kuten artikkelissa väitetään, vaan maitohapon hyödyistä löytyy nykyään runsaasti materiaalia.

******************************************************************************'

"Maitohappo on sittenkin hyödyksi lihaksissa
20.08.2004 YLEn Tiedeuutiset/ YLE Terveys

Lihasten väsyminen ja maitohappo lihaksissa liittyvät yhteen, mutta ilmeisesti toisinpäin kuin yleisesti uskotaan. Tanskalaistutkimuksessa mitattiin laboratoriossa erillisen rotan lihaksen toimintaa ja lihaksen ympäristön tekeminen happameksi maitohapolla paransi lihaksen supistumisvoimaa.

Lihasten väsyminen liitettiin maitohapon muodostumiseen 1929 tehdyissä kokeissa, joissa havaittiin maitohappoa kertyvän lihakseen rasituksen aikana ja samalla lihaksen supistumisvoima heikkeni.

Lihakset saatiin supistumaan uudelleen tehokkaammin poistamalla maitohappo kemiallisesti lihaksista. Tästä tehtiin virheellinen johtopäätös, että maitohappo johti väsymiseen. Samalla tavalla tehdyissä kokeissa vahvistettiin havaintoa ja vasta vuosikymmeniä myöhemmin havaittiin, että asia ei ole välttämättä näin.

Maitohappo syntyy lihaksessa olevasta glykogeenista, joka hajoaa anaerobisessa eli hapettomassa rasituksessa maitohapoksi. 80-luvun lopulla havaittiin, että lihakset väsyivät ja jopa nopeammin ihmisillä, joilta puuttuu glykogeenia hajottava entsyymi. Heillä ei lihaksiin muodostu maitohappoa lainkaan. Uudemmat kokeet yksittäisillä lihassäikeillä ovat osoittaneet, että ympäristön muuttaminen happamaksi ei vaikuta lihasten väsymiseen mitään.

Kolme vuotta sitten toisessa tanskalaistutkimuksessa osoitettiin, että maitohappo on oikeasti hyödyksi lihaksen väsyessä. Lihassolujen aktiivinen toiminta tuottaa solujen ulkopuolelle runsaasti kalium-ioneja. Kun kaliumioneja lisättiin tarkoituksellisesti, koeputkessa olevan lihaksen supistumisvoima heikkeni. Tekemällä ympäristöstä hapan supistumisvoima parani ja voima kasvoi.

Uusimmassa tutkimuksessa lihassäikeitä ärsytettiin sähköisesti ja tutkittiin taas happaman ympäristön vaikutusta lihasten supistumisvoiman muutoksiin. Maitohapon lisääminen paransi jo rasitetun lihassäikeen supistumista. Mekanismi on monimutkainen eikä sitä kokonaisuudessaan vielä ymmärretä.

Maitohappo poistuu aikanaan lihassoluista ja samalla happamuus solun ulkopuolella lisääntyy. Tästä aiheutuu todennäköisesti tuskallinen tuntemus, jonka jokainen lihaksiaan käyttänyt väsymykseen liittää. Elimistössä maitohappo aine päätyy verenkiertoon ja hajoaa. Sillä on kuitenkin todennäköisesti vaikutuksia muualla elimistössä.

Todennäköisesti se vaikuttaa verenkierron ja hengityksen säätelyyn.
Ennen kuin maitohaposta ryhdytään tekemään pillereitä lihasten väsymyksen korjaamiseen on selvitettävä väsymisen mekanismi perusteellisesti. Lihasten aineenvaihduntaan kuuluu monta osatekijää kuten maitohappo, glykogeeni, fosfokreatiini, epäorgaaninen fosfaatti, ATP sekä kalsium-, natrium- ja kalium-ionit. Niiden pitoisuudet muuttuvat lihasta käytettäessä ja kaikkiin liittyy erilaisten solun tuottamien proteiinien toiminta."

Tällaista keskustelua mä juuri haluan, kiitos Archey :)

Kolme vuotta sitten toisessa tanskalaistutkimuksessa osoitettiin, että maitohappo on oikeasti hyödyksi lihaksen väsyessä

Eli nimenomaan maitohaposta on hyötyä lihaksen väsyessä. Ei tämä minusta siltikään puolla sitä, että hapotetulla lihaksella saataisiin tuotettua enemmän voimaa kuin tuoreella lihaksella. Vai menenkö nyt aivan metsään?

Maitohappo syntyy lihaksessa olevasta glykogeenista, joka hajoaa anaerobisessa eli hapettomassa rasituksessa maitohapoksi. 80-luvun lopulla havaittiin, että lihakset väsyivät ja jopa nopeammin ihmisillä, joilta puuttuu glykogeenia hajottava entsyymi. Heillä ei lihaksiin muodostu maitohappoa lainkaan.

Tämä on minunkin mielestä melko selvää, koska jos kaikki muu polttoaine lihaksista on käytetty, niin tottakai se maitohappo antaa vielä lisää energiaa.

Menee nyt hiukan offtopiciksi, mutta mites sitten beta-alaniini? Sen tehtävähän on puskuroida maitohappoja ja sitä kautta lisätä anaerobista kestävyyttä ja suorituskykyä yms. Viekö tämä nyt pohjan koko lisäravinteelta? Ajatuksia Archey?

- - - Updated - - -

No jos haluat tälle lapselliselle saivartelu linjalle lähteä niin missään vaiheessa en sanonut että olisit jotain väärää sanonut, sanoin vain että taas vedetään mutkat suoriksi negatiivisen vaiheen kanssa, eli hehkutetaan sitä että ku negatiivista vaihetta pidennetään niin tapahtuu massiivista lihaskasvua ja syövät parantuvat. Vaikka totuus on että ei ole mitään yksittäistä asiaa mikä vaikuttaisi lihaskasvuun todella paljon vaan lihaskasvu on monen eri asian summa.

Ja mitähän sä nyt horiset jostain negatiivisen vaiheen pidentämisestä? Mä oon puhunut lyhentämisestä.

Ja mitähän sä nyt horiset jostain negatiivisen vaiheen pidentämisestä? Mä oon puhunut lyhentämisestä.

No nythän tää vasta menee mielenkiintoiseksi.

Siis mun alkuperänen postaus oli viittaus tuohon sun lauseen pätkään "negatiivinen vaihe lihaskasvulle". Mä en vain nyt ymmärrä miksi ihmeessä joku haluaisi negatiivistä vaihetta lyhentää varsinkaan kun puhutaan kehoilusta, mutta ei siitä ylipitkästä negatiivisesta mitään hyötyä ole jos se johtaa sarjapainojen laskuun.

Ymmärsinkö nyt oikein että sun ideana olis lyhentää treenejä sillä että sarja tehdään nopeammin ja näin ollen saataisiin jotenkin se sama hyöty tai parempi hyöty siitä treenistä mikä normaalisti tehdään pidempänä?

No nythän tää vasta menee mielenkiintoiseksi.

Siis mun alkuperänen postaus oli viittaus tuohon sun lauseen pätkään "negatiivinen vaihe lihaskasvulle". Mä en vain nyt ymmärrä miksi ihmeessä joku haluaisi negatiivistä vaihetta lyhentää varsinkaan kun puhutaan kehoilusta, mutta ei siitä ylipitkästä negatiivisesta mitään hyötyä ole jos se johtaa sarjapainojen laskuun.

Ymmärsinkö nyt oikein että sun ideana olis lyhentää treenejä sillä että sarja tehdään nopeammin ja näin ollen saataisiin jotenkin se sama hyöty tai parempi hyöty siitä treenistä mikä normaalisti tehdään pidempänä?

Nyt on herra ymmärtänyt hiukan väärin.

Mä nyt lainaan itseäni:

negatiivinen vaihe lihaskasvulle, eli itse harjoitus pysyy mahdollisimman lyhyenä

En tiedä mitä sä olet lukenut, mutta näin kirjoitin. Treeni on lihakselle negatiivinen vaihe(treenin aikainen katabolia.)

Puhuin treenin pituuden minimoimisesta, että myös katabolia olisi mahdollisimman lyhytkestoinen.

Tavallaan, tavallaan ei. Treenistä tehdään lyhyempi sillä keinolla, että se jaetaan kahteen osaan. Ei minkään sarjojen nopeutuksella tai muulla.

Back
Ylös Bottom