Moro, toi 100-300kcal saattaa jo osittain mennä metsään kun et voi mitenkään luotettavasti tarkistaa todellista kulutusta liikkumisestasi vuorokauden aikana. Itse käytin aikoinaan kalorilaskurin tilastotoimintoa joka osaa kertoa paljon arvioitu kulutus heittää punnitusten ja kulutettujen kaloreiden perusteella. Veikkaan että se 300kcal kohdalla olet ollut aavistuksen miinuksella todellisuudessa (100-150?) josta mainitsemasi 1,5-2,0kg. Taas kiristyminen ja voimatasot tulee hienosti ruokavalion muutoksella ja proteiinin määrällä.
Tiedä vaikka olisit löytänyt sen graalin maljan että painoa saa alas ja lihasta lisää kun ei vedä liikaa miinukselle ja makrojakauma on kohdallaan.
Kulutuksen olen voinut jo noin pitkällä aikavälillä arvioida itse painon kehityksen mukaan. Oikein olen pakosti syönyt, koska sarjapainot ovat nousseet ja kroppa on samalla kiristynyt. Perusaineenvaihdunta-arvion sain tuolta InBody mittauksesta, joka näytti noin 1900 kaloria. Tähän sitten lisäksi päälle päivittäinen perusaktiviteetti ja liikuunta (salilla käynnit + aerobinen). Lähinnä tuo InBodyn antama tulos vain vahvisti omaa näkemystäni syömisestäni. Saliharrastusta on kuitenkin jo takana useampi vuosi, joten tietää aika hyvin, minkä verran pitää/voi syädä päivittäin. Treenipäiväkirjaa voi lukea tuolta: Pokkuksen junpat