Saman aikainen lihaskasvu ja rasvan poltto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cool(m)
  • Aloitettu Aloitettu
Moro, toi 100-300kcal saattaa jo osittain mennä metsään kun et voi mitenkään luotettavasti tarkistaa todellista kulutusta liikkumisestasi vuorokauden aikana. Itse käytin aikoinaan kalorilaskurin tilastotoimintoa joka osaa kertoa paljon arvioitu kulutus heittää punnitusten ja kulutettujen kaloreiden perusteella. Veikkaan että se 300kcal kohdalla olet ollut aavistuksen miinuksella todellisuudessa (100-150?) josta mainitsemasi 1,5-2,0kg. Taas kiristyminen ja voimatasot tulee hienosti ruokavalion muutoksella ja proteiinin määrällä.

Tiedä vaikka olisit löytänyt sen graalin maljan että painoa saa alas ja lihasta lisää kun ei vedä liikaa miinukselle ja makrojakauma on kohdallaan.

Kulutuksen olen voinut jo noin pitkällä aikavälillä arvioida itse painon kehityksen mukaan. Oikein olen pakosti syönyt, koska sarjapainot ovat nousseet ja kroppa on samalla kiristynyt. Perusaineenvaihdunta-arvion sain tuolta InBody mittauksesta, joka näytti noin 1900 kaloria. Tähän sitten lisäksi päälle päivittäinen perusaktiviteetti ja liikuunta (salilla käynnit + aerobinen). Lähinnä tuo InBodyn antama tulos vain vahvisti omaa näkemystäni syömisestäni. Saliharrastusta on kuitenkin jo takana useampi vuosi, joten tietää aika hyvin, minkä verran pitää/voi syädä päivittäin. Treenipäiväkirjaa voi lukea tuolta: Pokkuksen junpat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä parissa kuukaudessa paino nousi 4kg, samalla katosi iso makkara vyötäröltä ja vatsat alkoi erottua. Salaisuutena tähän muutama elämäntapamuutos, salipäivinä aamulla iso annos ohrapuuroa (punaiseen maitoon). Lounaalla salaattia, tyydyttynyttä rasvaa ja lihaa. Iltaisin salaattia, pähkinöitä, ehkä lihaa/leipää ja mehua. Kestävyyspäivinä taas lounaan sijasta vähän myöhemmin treenien jälkeen hillitön annos lihaa tai kokonainen kana ja iso kasa riisiä/pastaa ja paljon voita kastikkeeseen, lisäksi yrttejä ja jotain salaattia. Litra mehua ja pari litraa punaista maitoa. Salaattiin oon laittanut kylmäpuristettua rypsiöljyä. Lisäksi urheilujuomaa treenien aikana. Proteiinijauheet treenien jälkeen lopetin kun ei oo jaksanut harrastaa bodausta. Iltaisin tosiaan aina niitä pähkinöitä (pistaasi ja maapähkinä). Kaikki karkit, jätskit yms. shitit jätin ja korvasin oikealla safkalla, samoin myös lisäravinteet korvattiin todellisella ruualla. Energiaa on enemmän kuin koskaan, jaksaa vetää vaikka yhteensä 6 tunnin treenit päivässä.

Aloitin vuosien tauon jälkeen puntilla treenaamisen tammikuun loppupuolella, ja olen myös ollut siitä lähtien dietillä. Käsittääkseni "aloittelijalle" onkin ihan normaalia että lihasta tulee vaikka onkin dietillä. Painoni ei ole tippunut kuin noin 4 kiloa, mutta muutos vartalossa on huomattava.

Aloitin vuosien tauon jälkeen puntilla treenaamisen tammikuun loppupuolella, ja olen myös ollut siitä lähtien dietillä. Käsittääkseni "aloittelijalle" onkin ihan normaalia että lihasta tulee vaikka onkin dietillä. Painoni ei ole tippunut kuin noin 4 kiloa, mutta muutos vartalossa on huomattava.
Vanhat lihat ja voimat tulee käsittäkseni tauon jälkeen suhteellisen nopeasti takaisin, uuden tekeminen on sitten hankalampaa.
Dieetillä myös lihaserottuvuus paranee, mikä voi näyttää siltä, että kropassa olisi enemmän lihaa, vaikka sitä todellisuudessa on sama määrä kuin ennen dieettiä.

Itsellä on sarjapainot nousseet hieman mutta lähtenyt about 6kg. Kovasti haluan lisää lihasta mutta rengas pitää saada veke. Eli tähän asti alikaloreilla menty. Vituttaa kun ei tied mitä tekisi seuraavaksi.

Sama homma mulla. Loukkaantumisien takia nyt on päästy taas salilla käymään, jolloin sarjapainot ovat nousseet ja painoa lähtenyt n. 5-6kg.
Saa nähdä kauanko tälläinen kehitys jatkuu, ruokavaliokin on tätä menoa sellainen semi-ketoosidieetti, eli hiilareita vähemmälle ja protskua kehiin. En kuitenkaan syynää ruokailuitani vaa´an kautta. Ihmeen hyvin jaksaa treenata, vaikka hiilarit aika niukilla onkin.

Onko porukka miettinyt tällaista. Jos oletetaan että natuna voi saada sen 5kg lihasta vuodessa, joka on 14g/päivä eli viikossa 98g(ihanneolosuhteissa). Vaatisi tuo sen +100kcal päivittäisen syömisen!? Jos esimerkiksi syöt +500kcal päivässä, kertyy painoa viikossa 0.5kg josta 0.402kg on rasvaa? Kuulostaa ainakin minun korvaani todella pahalta. :D Ajattelin tässä meinaa vetää 20-viikon jakson jolla syön +500kcal päivässä, mutta jos tuosta kertyneestä painosta on vain 2kg lihaa ja loput 8kg rasvaa, niin mielestäni se on aika huono diili! Toisaalta jos pystyisin syömään sen +100kcal päivässä ja siitä kaikki tulisi lihaksen muodossa(ihanneolosuhteet), nousisi paino sen 5kg vuodessa ja rasvaprosentti pienentyisi, koska rasvamassa ei kasva vaikka kehonpaino lisääntyisikin. :)

Kieltämättä aika hifistelyä, enkä tiedä toimiiko toi kalorisuhde edes ihan noin yks yhteen lihaksen ja rasvan muodostumisen suhteen. Mutta pisti kyllä miettimään näin iltasella sitä, kuinka järkevää on ylipäätänsä nostaa painoa nopeasti jos lihas/läski suhde on noinkin pienillä plussakaloreilla 20/80! Siihen lyö kylkeen vielä sen paljonko kertyy nestettä tuon painonnousun aikana, äkkiä huomaa olevansa vaa'alla 15kg tukevammassa kunnossa josta vain pari hassua kiloa on sitä itseään. :(

Just my 20cents, pahoittelut jos meni pahasti aiheen ohi..

Onko porukka miettinyt tällaista. Jos oletetaan että natuna voi saada sen 5kg lihasta vuodessa, joka on 14g/päivä eli viikossa 98g(ihanneolosuhteissa). Vaatisi tuo sen +100kcal päivittäisen syömisen!? Jos esimerkiksi syöt +500kcal päivässä, kertyy painoa viikossa 0.5kg josta 0.402kg on rasvaa? Kuulostaa ainakin minun korvaani todella pahalta. :D Ajattelin tässä meinaa vetää 20-viikon jakson jolla syön +500kcal päivässä, mutta jos tuosta kertyneestä painosta on vain 2kg lihaa ja loput 8kg rasvaa, niin mielestäni se on aika huono diili! Toisaalta jos pystyisin syömään sen +100kcal päivässä ja siitä kaikki tulisi lihaksen muodossa(ihanneolosuhteet), nousisi paino sen 5kg vuodessa ja rasvaprosentti pienentyisi, koska rasvamassa ei kasva vaikka kehonpaino lisääntyisikin. :)

Kieltämättä aika hifistelyä, enkä tiedä toimiiko toi kalorisuhde edes ihan noin yks yhteen lihaksen ja rasvan muodostumisen suhteen. Mutta pisti kyllä miettimään näin iltasella sitä, kuinka järkevää on ylipäätänsä nostaa painoa nopeasti jos lihas/läski suhde on noinkin pienillä plussakaloreilla 20/80! Siihen lyö kylkeen vielä sen paljonko kertyy nestettä tuon painonnousun aikana, äkkiä huomaa olevansa vaa'alla 15kg tukevammassa kunnossa josta vain pari hassua kiloa on sitä itseään. :(

Just my 20cents, pahoittelut jos meni pahasti aiheen ohi..
Ongelmaksi muodostuu kulutuksen tarkkailu, miten voit olla aivan 100% varma että olet joka päivä juuri 100 kaloria plussalla? koska jokainen kalorilaskuri on vain suuntaa antava ja päivittäinen tekeminen on todella vaikeaa laskea siihen mukaan.

Itse olen jotakuinkin onnistunut saamaan vatsaa pienemmäksi, ja lihasmassaa suuremmaksi samaan aikaan. Vaa'an mukaan paino on noussut n.5kg parin-kolmen kk:n aikana, mutta peilistä katsottuna vatsan ympärys on kutistunut.
En tiedä miten siinä olen onnistunut, sillä en pahemmin kaloreita sun muita laskeskele. Syön vain "sinne päin". Sama juttu proteniinienkin kanssa.
Penkki, -sekä dippituloksetkin ovat myöskin nousseet.

Itse kuulun myös niihin joilla lihasmassa on kasvanut dietillä, kilot ei juurikaan karise, mutta vyötäryksen ympärysmitta kapenee. Itse olin yli kolme vuotta salilla käymättä ja aloitin aktviisemmin treenaaman tuossa vuoden loppupuolella uudestaan. Itselleni tuo vyötäryksen ympärimitta on se tavoite, sen kun saan 90 cm, siinä hujakoilla on se hyvä pitääkin, siellä sisäelimien ympärillä ei silloin pitäisi olla liikoja rasvoja ja onhan siinä esteettiset ja itsetuntopuolensakkin;). Miinuskalorit, punttitreenien jälkeen 30-60 min aerobista aina, siinä mun teesit, proteiinia tulee pävittäiseen ravintoon paljon, sitä pitäisi siirrellä enemmän kasviproteiineihin (soijaan). Useat eliniästä tehdyt tutkimuksethan tukevat sitä että proteiini tulisi hankkia kasviproteiineista (kalorimäärän rajoittaminen pidentää elinikää>myös proteiinin määrän rajoittaminen pidentää elinikää>se tehdään terveellisesti hankkimalla tarvittava proteiini kasviproteiinista)

Itse olen tässä ollut 2kk lihasmassaa kasvattavalla ja läskiä polttavalla dietillä:P Itsellä ainakin on mahdollista tämä=)

Luin tuossa artikkelin joka koski tätä asiaa, siinä oli opastettu kädestä pitäen makrot ja otin kokeiluun tämän dietin ja tässä 2kk tulokset:

Rasvaprosentti 25%-->19%
Rasvaton massa 60kg-->62kg

Eli kehitystä on tullut kummassakin osa-alueessa mielestäny hyvin!=)

Sarjapainotkin nousseet ihan älyttömästi tällä dietillä ja tuntuu, että joka kerralla saa aina lisätä rautaa tankoon muutaman kilon lisää=)

Eli omalla kohdallani ainakin on mahdollista:P Vaatii tosin omistautumista, että toimii! 2kertaa nyt yhteensä juonut tuolla 2kk ajalla eli kerran kuukausessa. Karkkia tai mitään ylimäärästä sokerilitkua en ole missääb vaiheessa syönyt ja muutenki laskenut aika tarkkaan päivän makrot että tulee oikeat määrät..... :D

Ei tämä helppoa ole, itsekuria on löydyttävä, mutta täytyy myöntää että erittäin palkitsevaa tämä myös on=)

Joo kiinnostais kans tietää tarkemmin tämmösestä dietistä? Ootko muuten kuinka kauan about salilla käyny säännöllisesti?

Jos kuukaudessa kilo lihasmassaa tullut niin puhutaan kyllä aika vasta-alkajasta..

Tuota noin, olen 1.5v käynyt aktiivisesti salilla niin en luokittelisi itseäni vasta alkajaksi.. Ei nuo luvut tietenkään aivan varmoja välttämättä ole. Mittautan ne yhdellä bodaus nettisivulla, minne pitää antaa mitat ja admin sitten laskee ne. Mutta suuntaa antavia ovat....Eli on tapahtunut samaan aikaan molempia..

Itselläni on painoa 75kg, pituutta 166cm, huolimatta siitä että olen tämmöinen kääpiö niin tässä on nykyiset sarjapainot:

Penkki 4x5x85kg
Mave 4x5x100kg
Pystypunnerrus 4x5x57kg
Kyykky 4x5x90kg

Että omasta mielestä ihan hyvät sarjapainot ja tosiaan 1,5v olen käynyt säännöllisesti salilla, joten en omasta mielestä kuulu vasta-alkajiin=)

http://workoutlab.net/2011/01/05/building-muscle-and-burning-fat-simultaneously-is-it-possible/

Tosiaan tuon artikkelin mukaan olen suunnitellut itselleni ruokavalion missä pitäydyn tiukasti ja kyllä tämä tosiaan itselläni on toiminut aivan mahtavasti! Vyötäröltä lähtenyt -7cm ja sarjapainot noussu kaikki entisten ennätysten yli!

Viikossa on 4 matala hiilarista päivää, 2 keskisuurta ja 1 yksi suuri hiilaripäivä.

Makrot näissä päivissä menee näin:

Matala: 250gr Proteiinia, 90gr Hiilareita, 70gr rasvaa
Keskisuuri: 250gr Proteiinia, 250gr hiilareita, 40gr rasvaa
Suuri: 250gr Proteiinia, 360gr hiilareita, 40gr rasvaa

Treeni:

Maanantai: Rinta, Hauis (Matalahiilihydraattinen)
Tiistai: Selkä, Pohkeet, vatsat (Matalahiilihydraattinen)
Keskiviikko: 30min pyöräily (Matalahiilihydraattinen)
Torstai: Hartiat, Ojentajat (Matalahiilihydraattinen)
Perjantai: Jalat (Keskisuuri hiilihydraattinen)
Lauantai: 30min Pyöräily (Keskisuuri Hiilihydraattinen)
Sunnuntai 30min pyöräily (Suuri hiilihydraattinen)

Itselläni toimii ainakin aivan yli odotusten ja muutoksen huomaa jo selvästi peilistäkin=)

Että oheisesta linkistä tutustumaan tähän dieettiin ja laskemaan makrot omalla kohdalle oikeiksi! Ja eikun kokeilemaan!

Taidan omata jonkinsortin hirviö-genetiikan, kun taas olen saanut massaa pari kiloa lisää ja vatsaa pienemmäksi samaan aikaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom