Samalla ohjelmalla vuodesta toiseen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Onko kukaan treenannut samalla ohjelmalla vuodesta toiseen, mutta silti merkittävästi kehittynyt.

Täsmälleen samat treenit joka viikko ei varmaan toimi, mutta entä jos on
valmiiksi vaikka 4 viikko-ohjelmaa, joita sitten vuorotellaan. Eli samat treenit
tulisivat tehdyiksi viikoilla 1, 5, 9, 13 jne.

Mahtaisiko toimia jos useamman vuoden yhtäsoittoon näin tekee. Mikä mahtaisi olla sopiva erilaisten viikko-ohjelmien määrä. Kenties jo 3:lla ja ainakin 4:llä viikko-ohjelmalla mukana voisivat jo olla kaikki harjoitusliikkeet, mitä salilla yleensä pystyy tekemään.

Itse treenaan parhaillaan 2 erilaisella viikko-ohjelmalla, joita vuorottelen.

DOMS man koittaa varmaan uutta ennätystä threadien aloituksessa...

Mahtaisihan se toimia, mahtais olla toimimatta. Monella pitempään reenanneella on jokin mieliohjelmansa johon he palaavat pienten poikkeuksien jälkeen. Näinhän sama ohjelma toistuu useasti vuodessa.

Kaikkia mahdollisia liikkeitä ei silti ole tarvetta ottaa mukaan. Vaihtelua voi hakea muualtakin kuin liikkeistä. Stong-nimimerkki aloitti joskus threadin "bodauksessa perusliikkeet kunniaan vai eristysliikkeiden vallankumous", tjsp. Siinä liikkeet pysyivät lähes samoina viikosta toiseen.

DOMS man sanoi:
Onko kukaan treenannut samalla ohjelmalla vuodesta toiseen, mutta silti merkittävästi kehittynyt.

Mä! Ainakin melkein samalla. Jotain pientä säätöö on ollu kun oon kyllästyny johonkin liikkeeseen, mutta ei mitään isompaa. Ei lihakset tartte muuta vaihtelua kuin painojen kasvatusta. Sehän on oikeesti ihan mahdotonta että lihas tottuisi johonkin tiettyyn liikkeeseen tai treenityyliin eikä sen takia kasvais. Samanlaiseen rasitukseen ne kyllä tottuu, ja siitä selvitään tolla painojen lisäämisellä.

Aikalailla samalla ohjelmalla on tähän asti menty, sisältä toki vaihtuu (toistot ja palautukset ja joskus välillä liikkeitäkin vaihtelen), mutta kuten Powerhousu hyvin ilmaisikin, treenaa sitten miten tahansa niin se nousujohteisuus on oltava mukana, muuten keho tottuu että ei tartte tehä enempää ja silloin tuskin kasvaakaan vaikkei varmaan kutistukkaan. Toki välillä on kiva kikkailla vaikka kaksjakosella tjsp. Nelijakonen on mun "vakio" ohejlma.

Pääliikkeet on samat mutta apuliikkeiden ja sarjapituuksien vaihtelut tuovat sen tarvittavan ärsykkeen muutoksen.

Joo aikalailla samalla ohjelmalla on väännetty jo vuosia. On sopinut niin hyvin muuhun elämänrytmiin sun muuhun että mitäpä sitä väkisin keksimään pyörää uudestaan...Liikkeetkin ovat lähes kaikki samoja perusliikkeitä olleet koko ajan. Vaihtelua haen tekemällä liikkeet toisinaan eritavalla...

Suositut

Back
Ylös Bottom