Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Nykyään käyn pelkästään duunin salilla työaikana jolloin ei ole koskaan muita paikalla. Sinänsä ihan hyvä kun tulee itsee psyykattua huutelemalla Yeah BUDDY! Aint nothing but a peanut! LIGHTWEIGHT BABY!!! Samalla kun nostan mavessa 50kg selkäkyyryssä 3 toistoo jonka jälkeen loppuu forkuista voima ja pakko puottaa tanko korkeelta alas. Pitääkin mennä joskus vaikka töölö gymille vetää vastaavat treenit ja katsoa kanssa treenajien reaktiot. Mulla on yleensä aina myös liian tiukka paita ja hauista tehdessä menee kädet niin pumppiin että alkaa kiristää niin kovaa että pakko ottaa paita pois...

Oltiin just mavea tekemässä, niin eikös lavalle tuu siivooja ja vetää märän mopin kans filmivanerisen/kumisen painonnostolavan ihan märäksi :face:

Okei, kuivuhan se ja ei siinä mitään, mut seuraavaks meni kyykkyhäkille: siinä joku fitnessmuija kyykkii, niin kesken sarjan tää siivooja vetää mopilla tän muija jalkojen välistäkin lattian ja ihan märäks. Varmaan oli kiva ottaa ne pari askelta painot niskassa märällä vanerilla...

Ymmärtäähän sen, että varmasti vituttaa siivota salia kun jengi jättelee painoja miten sattuu ja sottaa ku alkuasukkaat.

Pari kaverusta käveli pukuhuoneesta suoraan penkille, toinen aloittaa 60kg:n setillä, toinen 80kg:n, ei minkäänlaista lämmittelyä alkuun, suoraan työstään painoilla, jotka vaikutti olevan 80-90% maksimiraudoista. Kiitos t: kiertäjäkalvosimet

Jos tuo olin minä, niin kävin täyttämässä juomapulloa.

Takana oli kolme liikettä rinnalle. Välissä vähän jalkaprässiä ja kun kaveri tekee penkkiä, niin sinne vaan sekaan kokeilumielessä.

Tuskin olin mutta kävi täysin vastaava tilanne.

Pari kaverusta käveli pukuhuoneesta suoraan penkille, toinen aloittaa 60kg:n setillä, toinen 80kg:n, ei minkäänlaista lämmittelyä alkuun, suoraan työstään painoilla, jotka vaikutti olevan 80-90% maksimiraudoista. Kiitos t: kiertäjäkalvosimet

Tästä on kyllä komedia kaukana.

Oltiin just mavea tekemässä, niin eikös lavalle tuu siivooja ja vetää märän mopin kans filmivanerisen/kumisen painonnostolavan ihan märäksi :face:

Okei, kuivuhan se ja ei siinä mitään, mut seuraavaks meni kyykkyhäkille: siinä joku fitnessmuija kyykkii, niin kesken sarjan tää siivooja vetää mopilla tän muija jalkojen välistäkin lattian ja ihan märäks. Varmaan oli kiva ottaa ne pari askelta painot niskassa märällä vanerilla...

Ymmärtäähän sen, että varmasti vituttaa siivota salia kun jengi jättelee painoja miten sattuu ja sottaa ku alkuasukkaat.

Kuulostaapa tutulta:D Just olin ehtiny alottaa penkissä sarjan niin eikös sieltä tuu moppia ja imuria vuorotellen penkin alle...Ei siinä mitään kiva, että siellä paikkoja siivotaan mutta onhan toi nyt vähintään häiritsevää. Ei ehkä komediaa mutta pakko oli jakaa kun ton viestin bongasin.

Nyt kun tästä pöllämystymisestä on pari päivää aikaa, niin oon kelannut että miten paljon se vaatii pokkaa mennä törkkimään mopin varsi jonkun haarovälin läpi kesken kyykkysarjan :hyvä: Saa nimittäin olla aika hyvä keskittymiskyky kyykätessä, ettei moisesta häiriintyisi. Ite oisin tiputtanu painot saman tien mopin päälle...

En tiedä pitäisikö tämä pistää tähän ketjuun vai mikä potuttaa salilla, mutta päätin nyt pistää tänne kun vähän alkoi huvittamaan. Viime viikon tiistaina muistaakseni oli taas tätä senioriporukkaa salilla, mutta sieltä yks herrasmies loisti ihan omalla tavallaan. Kiersi suunnilleen jokaisen paikan, jätti painot tankoihin ja jemmaili kässäreita laitteiden taakse piiloon. Huvittavan näköistä kun pappa roudaa 40kg kässäriä mukanaan ja vie sen piiloon.

Treenin loppuvaiheilla joku työntekijä meni sille huomauttamaan, että pitäiskö nuo painot ottaa laitteista pois ja palauttaa käsipainot oikeille paikoille niin äijä heitti että "kyllähän minä vien hetiku oon saanu tehtyä" No sinnehän se ilmesty pukkariin heti sen jälkeen ku ite olin pukemas vaatteita päälle, että tuskin se mitään on vieny takasin.

Alaselkä kipuillut hieman viimeaikoina. Olin duunin hississä ja testailin kevyesti josko kestäisi jo kyykkäillä. Perse oli komeasti hissin oville päin kun kuului "ping" ja hissi pysähtyi heti seuraavassa kerroksessa. Salamannopeasti ylös ja pokerinaama päälle. Ehdin toki ylös kyykystä, mutta ovet aukesivat juuri kun tein piruetin ja heittäydyn hissin seinämää vasten. Mitä lie tulija kelannut hississä tapahtuneen.

Tämä ei ole varsinaisesti salilla kuultua/nähtyä mutta treenaamiseen liittyvää komediaa kuitenkin, eli kahden tytön facebook-keskustelusta lainattua: " Yritän saada vähän pläskiä syömällä mitä vaan. Se on sit helpompi muuttaa lihakseks ku yrittää kasvattaa sitä tyhjästä vaan salilla ja terveellisellä ruoalla. Saa vaan nähä ehinkö mä imee mitään painoo näin lyhyessä ajassa..."

Ja tämä oli ihan yleisesti seinällä,ei yksityisviesteissä. Meinasin varoitella kuitenkaan hirveästi lihottamasta itseään,se kun ei aivan yksi yhteen muutu lihaksiksi...

Olipahan eilen salikomediaa kerrakseen. Alle 70kg, yli 70v patu teki miehekkäästi kyykkyä. Sarjoissa näytti teho ja toistot vähenevän, mutta painot vain kasvavan. Sitten olikin rautaa tangossa jo 130kg. Tässä vaiheessa pyydettiin kaksi isoa korstoa (toim. huom. ei minua) hieman katsomaan toistojen perään.

Ensimmäinen toisto jäi pohjiin, mutta silti tankoon kiellettiin koskemasta perkeleellisen kiroilun saattelemana. Toinen toisto jäi entistäkin enemmän vajaaksi, ukko pysähtyi paikalleen, mutta tankoon ei vieläkään saanut koskea. Tämän jälkeen ukko valahti jo täysin ass-to-grass -asentoon, ja huuti, että nyt sattui. Painot nostettiin pois ukon niskasta, ja koko sali jäi ihmettelemään, että mitähän tässä nyt pitäisi tehdä. Viitisen minuuttia se siinä kyykkyhäkin pohjalle keräili itseään, kunnes ilmoitti, että ei hätää ja kumarassa kohti uusia seikkailuja.

NO PAIN NO GAIN!

Salilla käy vanha patu, joka treenaa aina sinisissä kuviollisissa pitkissä kalsareissa (jotain 70-luvun kusiaukkomallia, buhahaha) ja aina myös pitkä harmaa tukka vedetty geelillä taakse.

Tänään salille saapui n.40v mies jolla oli kani merkkiset löysät farkut, iso kaulakoru, hihaton t-paita ja kädessä appelsiini täysmehu purnukka, ukko vaikutti siltä ettei hirveästi ole salilla käynyt. Tein hauiskääntöä sellasella pienemmällä suoralla tangolla, laskin tangon painoineen maahan sarjan loputtua jolloin kyseinen heppu tuli ja otti sen tangon nosti niskansa taakke ja alkoi tekemään kyykkysarjaa mun hauistangolla jossa painoa ei hirveästi ollut. Kerkesin ukkeliä vähän taukojen aikana seurata ja hänen treeninsä koostui muutamasta punnerruksesta, muutamasta ylätalja-setistä, vatsojen treenaamisesta, kyykkäämisestä, yhdestä penkkisarjasta ja vähän kaikesta muusta. Lisäksi hän piti vielä melko omaperäistä puhinaa joka sarjan jälkeen.. Eikai sinä, hyvä että on ukko löytäny tiensä hyvän harrastuksen pariin :)

Kumi-olkapää-Tape näyttää tässä vähän mallia t-tankosoutuun. Eipä toi teku välttämättä ole väärä, mut on se ainakin persoonallinen. Sitä paitsi olis kiva nähdä oikea reenivideo kaverista liikkeen parissa, sen verran lennokas asetelma jo ihan tolleen minipainoillakin :D

Ja komediaa seuraa: Tape nimittäin vetää tuossa videossa 100% oikealla tekniikalla, siistejä puhtaita toistoja. En tosin hämmästy että tuo näyttää persoonalliselta, sillä tekniikkaa on vääristelty niin hartaudella ja niin monien toimesta, ettei tuota oikein tehtynä juuri näe. Kannattaisi toki kokeilla ja pohtia miksi tämä tekniikka skulaa paremmin kuin nykyiset, ja vieläpä kasvattaa selkää eikä hartioita. Johtuisiko siitä että moottorina on latsit eikä koko keho, mene tiijä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kerran salilla ollessani eräs vanhempi mies tuli kysymään, että käykö jos tekee välissä ja kävihän se. Katselin sitten sivusilmällä kyseisen herran touhuja ja käsittämätöntä kuinka ylätaljaa tehdessä voi hytkyä ja heilua! Siinä nykimisessä ei ollut järjen hiventäkään.. Miehellä kyllä oli pirusti kokoa ja egoa joten ilmeisesti jotain on tehty oikein muttamutta..

Nii miten tuo 70v pappa. Saiko se yhtään toistoa omian voimin ku jäi heti pohjaan, eikä tankoon saannu koskea. Silti teki kolme "toistoa". :D

Ilman varmistajia olisi kyllä ensimmäinenkin toisto jäänyt pohjaan, mutta valitettavasti varmistajat sen verran tankoon koskivat, että päästiin vielä uuteen yritykseen. Uskon, että papan aikakirjoihin merkattiin uusi tiukka 1RM, ehkä jopa 2RM-sarja. :)

Saako kertoa "melkein salikomeadiaa" -tarinan? Tänään unohtui oma vyö himaan, joten piti lainata salin vyötä. Iskin vyön ylle, mutta oli kireimmässäkin reiässä juuri hiukan liian löysä, joten yritin ottaa pois. Väänsin ja väänsin, venkutin solkea edes takaisin, mutta jäykkä, paksu ja leveä nahkavyö ei suostunut irtoamaan rei'istä. Tuli enemmän hiki siinä vyön kanssa taistellessa kuin siihenastisessa treenissä. Olin viittä vailla menossa kysymään isomman puoleiselta punttikörmyltä apua vyön aukaisemiseen, mutta onneksi se irtosi viimein. Näen sieluni silmin sen hämmennyksen kaverin naamalla, kun olis joutunu mimmin vyötä availemaan, mutta onneksi selvisin itse ja säilytin itsetuntoni rippeet.

Vähän kevyemmän selkätreenin jälkeen selän pumppi siirtyi vähän erikoisempaan paikkaan, nimittäin alapäähän ja uljas seisokki jatkui koko matkan kotiin. :nolo: Eipä ole ennen käynyt moista. :hyvä:

Käyttäkää niitä korvatulppia, ei pitäisi olla ylitsepääsemätön teko. Oon käyttänyt varmaan jo 5 vuotta ja eipä tarvi herätä muuhunkun herätyskelloni ääneen.

Eikö kerrostalossa ole hiljaisuusaika 22-06? Jolla pyritään siihen ettei ihmisten tarvisi käyttää korvatulppia.

Back
Ylös Bottom