Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Mul on pipo aina välillä päässä. Joskus kun on tosi karsee bad-hair-day -tapaus ja toisinaan kun vedän palauttavaa treeniä, sillon on hupparikin niskassa.

Seuraavan kerran kun on tukka huonosti ja kevyt treeni menossa suosittelen pilkkihaalaria ja kekkosen aikaista karvalakkia. Ei vaan, eihän siellä salilla kukaan toisten kuontaloita tuijota...eihän? Hupparin käytön kyllä ymmärrän, mutta se pipo...

- - - Updated - - -

Muualla en lakkia sisällä pidä, mut salilla joudun pitään ihan käytännön syistä. Mulla alkaa hikikarpalot juokseen otsalla jo venytellessä, siinä kolmannen kyykkysarjan kohdalla en näkis enää mitään ku silmät ois hikeä täynnä. Kiitos tästä kuuluu ihanalle aineenvaihdunnalle jonka takia hikoilen todella helposti :(

-- Edit --

Voisinhan mä tietty pitää semmosta hikipantaa.

Eiks pyyhkeestä ole mitään apua?

Ite tulee alkulämmittelyt vedettyä juuriki hihattomalla pipo päässä. Sitte ku hiki alkaa virrata, lentää pipo treenikassiin.

Bad hair day tapauksiin ratkasu: ajellaan hiukset sen verran lyhkäseksi ettei ne VOI olla huonosti. :D Ja mitä huppariin yms tulee, ite pidän collegepaitaa salilla päällä. Meillä on kovaa ilmastointi salilla, että ehtii melkein kylmä tulla sarjojen välissä. Pysyy paikat paremmin lämpösinä ja mitäpä mää näitä naruja muille esittelisin :)

Seuraavan kerran kun on tukka huonosti ja kevyt treeni menossa suosittelen pilkkihaalaria ja kekkosen aikaista karvalakkia. Ei vaan, eihän siellä salilla kukaan toisten kuontaloita tuijota...eihän? Hupparin käytön kyllä ymmärrän, mutta se pipo...

Nii mitä siitä? Huomattavasti yli 50 prosenttia kehon lämpöhäviöstä kulkee pään kautta. Olisi erittäin typerää olla eristämättä pääkopan aluetta, jos on tarkoitus pitää keho lämpimänä.

Eiks pyyhkeestä ole mitään apua?

No sillä on huono alkaa kesken sarjan alkaa pyyhkiin naamaan. Lippalakki imee ne hikikarpalot pienemmällä vaivalla. Kyllähän mulla pyyhe kulkee mukana millä itteeni hinkkaan kans jatkuvasti.

- - - Updated - - -

Nii mitä siitä? Huomattavasti yli 50 prosenttia kehon lämpöhäviöstä kulkee pään kautta. Olisi erittäin typerää olla eristämättä pääkopan aluetta, jos on tarkoitus pitää keho lämpimänä.

Toi muuten taitaa olla vaan yleisesti viljelty urbaanilegenda eikä sillä pipolla tms. ole niin paljoa vaikutusta tuohon lämmön katoamiseen.

Tosta oli joskus juttua jossain tiedelehdessä artikkelissa missä oiottiin vääriä uskomuksia ihmiskehosta.

Jos lämpöä haet niin mikset vedä hupparia päälle hihattoman sijaan?
Oho. Oli siis tarkotus sanoo, että alkulämpät collegella ja pipolla, jonka jälkeen lähtee college ja vähän myöhemmin pipo. Pipon käyttö muutenki periytyny kuukausien takaa ku oli hiusmalli tyyliä uimalakki ja pakkasen kautta piti kävellä suoraan salille. Päänahkaa kylmäs aika pitkänki aikaa.

Toi muuten taitaa olla vaan yleisesti viljelty urbaanilegenda eikä sillä pipolla tms. ole niin paljoa vaikutusta tuohon lämmön katoamiseen.

Tosta oli joskus juttua jossain tiedelehdessä artikkelissa missä oiottiin vääriä uskomuksia ihmiskehosta.

No pistäppä linkki tollaiseen tiedeartikkeliin.

- - - Updated - - -

'Bad hair day' salilla. Ei jumalauta sain 5 syöpää, kiitos PetkeJ

Saat 10 sitten kun näät mun bad-hair-dayni. Mieluummin pistän siis sen pipon päähän, kuin tapan kaikki muut salinkäyttäjät nauruun. Ei sitä ihan freesimmillään ole kun tekee vaikka 10 tunnin duunipäivää pipo+kypärä päässä samalla koko ajan hikoillen.

Saleilla pitäisi olla vanhan liiton vääpeli ovella huutamassa "lakki pois!!!!" jokaiselle nykyjunnulle. Sama mies myös ravintoloihin. Saatana jyystetään juustomäkkiä myysy silmillä. Ei prkl.

Oikeastaan se ei ole edes komediaa. Se on länsimaisen sivilisaation rappiota.

Jos toi numero sun nimessä on syntymävuosi ni ollaan samaa ikäluokkaa, eikä mua ole ikinä häirinnyt hattu sisällä, itse otan pois kun tulee nopeasti kuuma, mut jos joku haluaa pitää niin pitäköön, mitä vitun väliä sillä on. Jotain muinaisjäänne sääntöjä vaan etteikö sais.

Hien valuminen silmiin on kyllä ärsyttävää, itse olen ratkaissut ongelman käyttämällä "hikipannaksi" käärittyä putkihuivia pään ympärillä. Se on mielestäni ihan hyvän näköinenkin eikä ainakaan vielä ei kukaan ole tullut kysymään että lypsyllekö menossa... Pipo on ihan liian kuuma, lippis ei estä hien valumista kovin tehokkaasti ja sellainen kapea hikipanta on vähän liian ysäriä (vai kasaria?). Siksi putkihuivi eli buffi.

http://www.rigcast.com/r3/r3-buffwear-head-buffs/

Jos toi numero sun nimessä on syntymävuosi ni ollaan samaa ikäluokkaa, eikä mua ole ikinä häirinnyt hattu sisällä, itse otan pois kun tulee nopeasti kuuma, mut jos joku haluaa pitää niin pitäköön, mitä vitun väliä sillä on. Jotain muinaisjäänne sääntöjä vaan etteikö sais.

Hattu/lakki otetaan aina pois päästä sisätiloissa ja varsinkin ruokapöydässä :D Joku voi pitää muinaisina, jo aikansa nähneinä sääntöinä. Mielestäni tällaisia "muinaisia" asioita pitäisi opettaa nykynuorille niin loppuu se perseily. (Pahoitteluni kun takerruin, salilla jokainen pukeutuu tyylillään)

Ja tosiaan muistui mieleeni eräs hauska tapaus, kun olin salilla ja jonne-päivä menossa. Salilla oli myös 45-55 ikävuoden luokkaa oleva mies. Tein penkkisarjaa itselleni isoilla romuilla, hampaat irveessä puhisin ja tein toistoja. Tämä vanhempi mies sitten päätti avata sanaisen arkkunsa seuraavaan tapaan: "Ei sitä hampaat irveessä saa vääntää. Täytyy olla melkonen reikäpää, jos salille tulee hampaat irveessä tekeen hommia. Ei ei ei pojat pojat, rauhassa vaan kato."

No pistäppä linkki tollaiseen tiedeartikkeliin.

Enpähän äkkiseltään nyt löydä kun sen siis ihan paperiversiosta luin, mut ei se pipo nyt mitenkään mystisesti muuta sun kehon lämpöhäviöö. Hengitysilmassa sitä taitaa eniten sitä lämpöä kohosta poistua. Eikä tuolla kadulla nyt kukaan kuitenkaan tunnu pipoa suun edessä pitävän.

Voisin kantaa oman korteni kekoon tähän topikkiin.

Elikkäs tuossa viimekuun alussa kun näitä uudenvuoden lupauksia tulvi salille niin joukkoon mahtui omasta mielestäni ainakin suhteellisen huvittava sankari kaksikko. Vähän vanhempi mies 50v+ ja toinen joku varmaan noin 20 vuotias. Molemmilla mustat pillifarkut jalassa mitkä on varmasti hyvä vaihtoehto puntille varustauduttuessa ja sitten polviin asti vedetyt valkoiset villasukat.

Nuoremmalla kaverilla koko ajan kädet taskussa ja pitkän vaeltelun jälkeen he eksyivät istuskelemaan käsipainojen luokse. Sieltä sitten kovaan ääneen vanhempi kaveri selittää mitä eri laitteilla kuuluu tehdä ja mihin ne vaikuttaa, mutta kertaakaa eivät käsipainojen luota poistuneet. Nuorempi kaveri kun haki käsipainon ja rupesi hauista sillä tekemään niin toinen käsi visusti taskussa ja kun käsi vaihtui niin toinen käsi nopeasti taskuun :D Tämän kovan hauisliikkeen jälkeen pitivät vuorotellen käsipainoa mitä ihmeellisimmissä asennoissa ja ottivat aikaa kuinka pitkää jaksavat sitä tehdä, ja sen jälkeen poistuivat puntilta :D

Enpähän äkkiseltään nyt löydä kun sen siis ihan paperiversiosta luin, mut ei se pipo nyt mitenkään mystisesti muuta sun kehon lämpöhäviöö. Hengitysilmassa sitä taitaa eniten sitä lämpöä kohosta poistua. Eikä tuolla kadulla nyt kukaan kuitenkaan tunnu pipoa suun edessä pitävän.

No sä voit mennä tonne ulos kokeilemaan. Seiso sielä ensin tunti pipon kanssa ja sitten toinen tunti ilman ja tuu raportoimaan tänne, oliko jotain eroa.

Hattu/lakki otetaan aina pois päästä sisätiloissa ja varsinkin ruokapöydässä :D Joku voi pitää muinaisina, jo aikansa nähneinä sääntöinä. Mielestäni tällaisia "muinaisia" asioita pitäisi opettaa nykynuorille niin loppuu se perseily. (Pahoitteluni kun takerruin, salilla jokainen pukeutuu tyylillään)

Ja tosiaan muistui mieleeni eräs hauska tapaus, kun olin salilla ja jonne-päivä menossa. Salilla oli myös 45-55 ikävuoden luokkaa oleva mies. Tein penkkisarjaa itselleni isoilla romuilla, hampaat irveessä puhisin ja tein toistoja. Tämä vanhempi mies sitten päätti avata sanaisen arkkunsa seuraavaan tapaan: "Ei sitä hampaat irveessä saa vääntää. Täytyy olla melkonen reikäpää, jos salille tulee hampaat irveessä tekeen hommia. Ei ei ei pojat pojat, rauhassa vaan kato."

Miksi se sua haittaa jos jollain on hattu päässä? En ole ikinä ymmärtänyt tuollaisia sääntöjä joita vaan on koska joskus on ollut, kaikista rasittavinta. Sit kaikkien pitäisi sopeutua siihen, samalla logiikalla musliminaiset voivat ikuisesti pitää huntujaan joka puolella, eikä tavasta saa luopua. Antakaa joku järkisyy miksei hattua saisi pitää sisällä/ruokapöydässä niin ok, jos taas ei ole mitään syytä vaan pitää tehdä niin kuin ennenkin on tehty ni sitten voitte pitää mielipiteen itsellänne.

Tällaisen ajattelumallin seurauksena meillä on nyt kaupunginvaltuuston kokouksissa verkkareita. Seuraavana itsenäisyyspäivänä pressanlinnaan mennään varmaan oloasuhaalarit päällä. Kurin puutetta peuskoulusta lähtien, sanon ma.

No sä voit mennä tonne ulos kokeilemaan. Seiso sielä ensin tunti pipon kanssa ja sitten toinen tunti ilman ja tuu raportoimaan tänne, oliko jotain eroa.

Niin, sä voit kans käydä kokeileen pipo päässä ilman housuja. Ei pitäis tulla kylmä jos 50% karkaa pään kautta, kun sulla on se pipo päässä...

-- Edit --

Suurimman osan talvesta muutenkin kuljen ilman pipoa kun oma pintaverenkierto toimii sen verran vilkaasti et pipo alkaa kastumaan jo kävellessä jos jossain kympin pakkasessa pipoa pidän. Hiihtäessä tosin pipoa pidän.

Back
Ylös Bottom