Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Salilla käy muutama virolainen kaverus keillä on hillittömät hartiat ja olkapäät. Mietin sitten miten vitussa tollaset möykyt kehittyvät, analysoin kundien treenejä ja tajusin että ne treenaa melkeen aina pelkästää olkapäitä ja habaa, JALKOJA EIVÄT KOSKAAN, EIVÄT SIIS KOSKAAN.:wtf:

Treenaamattomat rimppakinttu jalat saavat niiden ok kovat hartiat näyttämään suorastaan brutaaleilta, ainakin natupellen silmissä.:D

Raksamiehiä useimmat niin töissäkin rasittuvat varmaan samat lihakset ja "nappeja" vetävät monet virolaiset joihin saleilla törmännyt...
Ykskin veti älyttömän määrän pumppisarjoja vain pienillä painoilla(en koskaan nähnyt isoja painoja ja alle 10 toistoa) ja lihakset turposivat silti kuukaudesta toiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meijän salilla käy kaks sellasta keski-ikästä mahakasta ja semisti mahakasta äijää. Armotonta rykimistä aina ihan liian isoilla painoilla ja holtittomalla tekniikalla, lähinä penaa ja haukkaa taitavat tehä. Kuitenkin yläkroppapainotteisesti. Toinen niistä, se isompi, vielä jaksaa vähän paremmin kun se pienempi ja sarjat tehdään aina vuorotellen mutta pienempi ei voi missään nimessä ottaa painoa pois omalla vuorollaan. Tehny välillä mieli neuvoo mut on ne sen näkösiä että sais vaan selkäänsä tällänen pojanklopin perkele :D Mun mielestä vähän koomisia äijä.

Kaveri joka on saliasioista pihalla kuin lumiukko, kertoilee treenijuttujaan jatkuvalla syötöllä. Kaikki menee sillä ihan päin vittua. Vaikka kuinka yrittäis neuvoa niin ei, ei mitään kuuleviin korviin. On siis aloittanut käymisen Fitness (Nautilus) salilla, treenannut sen ohjelman mukaan mikä sieltä annetaan. Kerroin sille että siitä ei oo mitään hyötyä ja parempiakin tapoja on. Annoin vähän vinkkejä miten kantsii treenata salilla jossa hikoilu ja vapaat painot ovat pannassa. No ei siinä, äijä teki oman treeni ohjelman ja meni vielä pahemmin metsään. Tekee edelleen yhden sarjan/liike, hack kyykky (ainut tehokas liike mitä voi tehdä) korvataan reiden koukistuksilla KEVYILLÄ painoilla helvetin NOPEALLA temmolla. Antaa kuulemma kivan poltteen. :jahas:
Just äsken yritin kertoa että optimi treeniaika on noin 45 min-60 min. Arvatkaa vastaus? Naurunhörähdys, kertomus että "mun lämmittelyt kestää sen aikaa". Aha. Mitäs nää lämmittelyt sitte on? Kuntopiiri 1 sarja per liike. Hienoa. Siitä seuraa kaikennäköistä homoilua taljassa ja 10 kilon kässäreillä 20-30 toiston sarjoja RIVEN tyylistä liikettä, toisella kädellä kerrallaan. Jalkapäivänä lämmittelynä ennen reidenojennus potkuja toki 5-8 min kuntopyörää TÄYZIÄ. Passaa 1-jakoiseen, siten että ei treenata niitä jalkoja joka päivä "kun ei ole niin paljoa hyötyä kuin yläkropasta" Salilla käydään 5-6 kertaa viikossa ja jos ei jaksata mennä, voi korvaana treeninä hajottaa kantoja rautakangella. Tehokkaaksi havaittua. En muista enää syytä miksi penkkiä ei kannata tehdä, olis jopa siihen mahdollisuus.

Ei helvetti. Jos tulis salilla vastaan, vetäisin turpaan. Äijän kertoo ihan avoimesti omasta salikomediastaan, mutta se on ihan normaalia salilla jossa tämä käy. Oma saliharrastus alkoi juuri samalta salilta vuonna 2006.

Edittiä. Salilla käy kuulemma myös mies, josta näkee että on käynyt salilla (epäilen että tämä ei ole edes sallittua ko. salilla). Epäili kuitenkin, että olisi hankkinut hauikset LISÄRAVINTEILLA. Tässä kohtaa jäin sanattomaksi.

Tuli tuosta mieleen, että voi sitä myötähäpeän määrää kun kuulee jossain baarissa yli-innokkaiden ja tietämättömien aloittelevien punttihirmujen jauhavan salillakäymisestä ja lisäravinteista. Oli taas parilla kaverilla viime lauantaina tiskillä kovaa keskustelua jostain yyber-super-treeniohjelmista ja treenilatureista jotka nostaa testoa 500% ja räjäyttää lihakset kasvuun.

Pahimmalta tuntuu kun tietää että on itse ollut samanlainen... :D

Omalla salilla käy ilmeisesti paivittäin semmonen keski-ikäinen puliukkorusketuksella varustettu langanlaiha pälvikaljuinen äijä, jonka en ole ikinä nähnyt tekevän mitään muuta kuin hauiskääntöjä. Ja niitä tehdäänkin sitten joka helvetin kulmasta ja sarjojakin on varmasti tarpeeksi. En tiedä mihin ne on sitten vaikuttanut kun äijän kädessä paksuin kohta taitaa olla kyynärpää :D

"hikoilu ja vapaat painot ovat pannassa." :wtf:

Löytyykö tommosia saleja oikeesti?

Siinä pari kommenttia Rollo ketjusta vuodelta 2009:

Hmm...Eiks Nautilus ollu just se mesta missä ei saa hikoilla?

ON, myös Nautilus. Ainakin ennen oli.

Nautiluksessa on pääasiassa laitteita. Eli esim. penkkiä ja vapaita painoja ei ollut kun siellä kävin. Niillähän voi loukata itsensä ;)

Salilla on penkki varustettuna 15 kilon tangolla (toimisi myös jousipyssynä), muutama hassu levypaino. Käsipainoja löytyy ihan kivasti.

Salin omistajan mielestä massahakuisuus syntiä, ja puuttuu tälläiseen reeniin jos huomaa. Tai ainakin mulle(kkin) tultiin avautumaan aikoinaan. Nautilus menetelmähän on 1-jakoinen 15-20 liikettä (yksi sarja kutakin) ja toistot 13-15. Salin käyttäjäkunta on ollut aina keski-iän ylittäneitä ja muotiteinejä. Nykyään kaupunki kustantaa myös mamujen salikortit tuonne.

Mutta eipä siinä, pääasia että sillekkin salille löytyy kävijänsä. ;)

Salilla käydään 5-6 kertaa viikossa ja jos ei jaksata mennä, voi korvaana treeninä hajottaa kantoja rautakangella. Tehokkaaksi havaittua. En muista enää syytä miksi penkkiä ei kannata tehdä, olis jopa siihen mahdollisuus.
Taitaa se kantojen hakkaaminen rautakangella olla tehokkaampaa reeniä kun sen jätkän salireenit.

Mun salilla on yksi tyttö joka ottaa käsidesin pöydältä ja desinfioi sillä aina kaikki laitteet missä tekee, esim. levittää sitä ainetta Scott-penkin päälle ennen kun tekee jne... true story.

Tosta hikoilu kiellosta tuli mieleen kun viime syksynä olin Teneriffalla pari viikkoa ja treenasin siinä sitten eräällä salilla (voimannosto kisat oli juuri tulossa, joten 2vko tauko ei oikee sopinu siihen väliin). Siellä piti käyttää pyyhettä kaikkialla (penkissä,jne), mankkua ei saanu kuulemma käyttää (se salinpitäjä näytti mulle jotain vaahtomuovin paloja joita ois voinu käyttää mankun sijaan) ja kun tein kumikiekoilla mavea siinä salin parketilla nii piti kuulemma laskea se tanko maahan erittäin varovasti ettei lattia vahingoitu. Niin ja siellä oli ainoastaan sellasia 10kg rimpula tankoja joissa ei ollu edes merkkejä, myöskään kiekot eivät ihan painaneet sitä mitä pitäis. Tein joku 5kg yli mun silloisen maksimin kolmen toiston sarjoja :D

Eka postaus pitkään aikaan btw, kun selkä meni helmikuussa paskaks, ni sen jälkee ei oo ollu oikee intoa lukee pakkotoistoo. Mutta nyt selkä on jo parempi ja eiku uuteen nousuun! :)

"Toistoleuanvedossa kilpailija suorittaa maksimaalisen määrän toistoja omalla kehonpainollaan. Toistoleuanvedon SM-kisoissa jokainen veto lähtee vasta tuomarin merkistä, kun kädet ovat ala-asennossa täysin suorana kyynärnivel oienneena ja käsien liike ylös-alas-suunnassa on silmin nähden pysähtynyt. Ylhäällä leuan kärjen tulee mennä tangon yli sekä vertikaalisessa että horisontaalisessa suunnassa ja päälaen tulee osua 20cm tangon yläpuolella olevaan merkkistoppariin. Molempien ehtojen tulee täyttyä, jotta toisto on hyväksytty."

Kyllä tuo 34 toistoa merkistä on aika helvetin kova suoritus ;)

Tästä leuanvedosta on pakko kertoa "salikomediaa":

Itse suht newbienä teen G6-ohjelmaa, johon siis kuuluu leuanvetokin (leveällä myötäotteella aina kädet tietysti ala-asentoon ja itse tykkään vielä odottaa pari sekuntia alhaalla, jotta tuntuu paremmin).

Samaan aikaan salilla kyttää leuanvetovuoroa (tai ainakin siltä näyttää) joukko atleettisia nuoria (varmaan jotain lätkän tms. pelaajia jutuista päätellen) tyyliin 16-18-v. jotka aika usein näkyvät tekevän erittäin pieniä liikeratoja kaikissa mahdollisissa suorituksissa (esim. smithiin pitää ladata ihan *itusti painoa ja huutaen tehdä kyykkymäinen liike 10 senttiä alaspäin, 1 toisto). Minä teen 10 leukaa todella rauhallisesti, enempää ei yhtään menisi. Heti kun lopetan niin poikien kingi tulee näyttämään mallia miten vedetään paljon leukoja: hyppää tankoon (johon ylettyy kyllä kuka tahansa hyppäämättäkin) aloittaa leukojen vedon yläasennosta ja nussii siellä ylhäällä max 20 cm liikerataa, jossa kädet käy hädin tuskin edes 90 asteen kulmassa. Muut ihailee vieressä kuningasta, joka vetää 20 leukaa. Tämän jälkeen ko. porukan kuningas hakee vyön ja lisäpainoksi 10 kg kuminen puolimetrinen paino ja nysvää vielä suppeammalla liikkeellä leukaa tangossa siellä ylhäällä.

Näyttää komedialta ainakin minusta. Voi toki olla, että olen niin aloittelija etten tajua tuon olevan joku erikoisliike...

Muutenkin tuntuu, että ko. uimahallin salilla kaikki vetää leukoja ihan päin persettä (95 % ei käy alhaalla asti, 50 %:lla käsien kulma ei käy yli 60 asteessa) ja sitten minua katotaan, kun parin viimesen toiston välillä saatan roikkua kymmenenkin sekuntia alhaalla jos saisi kerättyä voimia vielä pariin...

Tästä leuanvedosta on pakko kertoa "salikomediaa":

Itse suht newbienä teen G6-ohjelmaa, johon siis kuuluu leuanvetokin (leveällä myötäotteella aina kädet tietysti ala-asentoon ja itse tykkään vielä odottaa pari sekuntia alhaalla, jotta tuntuu paremmin).

Samaan aikaan salilla kyttää leuanvetovuoroa (tai ainakin siltä näyttää) joukko atleettisia nuoria (varmaan jotain lätkän tms. pelaajia jutuista päätellen) tyyliin 16-18-v. jotka aika usein näkyvät tekevän erittäin pieniä liikeratoja kaikissa mahdollisissa suorituksissa (esim. smithiin pitää ladata ihan *itusti painoa ja huutaen tehdä kyykkymäinen liike 10 senttiä alaspäin, 1 toisto). Minä teen 10 leukaa todella rauhallisesti, enempää ei yhtään menisi. Heti kun lopetan niin poikien kingi tulee näyttämään mallia miten vedetään paljon leukoja: hyppää tankoon (johon ylettyy kyllä kuka tahansa hyppäämättäkin) aloittaa leukojen vedon yläasennosta ja nussii siellä ylhäällä max 20 cm liikerataa, jossa kädet käy hädin tuskin edes 90 asteen kulmassa. Muut ihailee vieressä kuningasta, joka vetää 20 leukaa. Tämän jälkeen ko. porukan kuningas hakee vyön ja lisäpainoksi 10 kg kuminen puolimetrinen paino ja nysvää vielä suppeammalla liikkeellä leukaa tangossa siellä ylhäällä.

Näyttää komedialta ainakin minusta. Voi toki olla, että olen niin aloittelija etten tajua tuon olevan joku erikoisliike...

Muutenkin tuntuu, että ko. uimahallin salilla kaikki vetää leukoja ihan päin persettä (95 % ei käy alhaalla asti, 50 %:lla käsien kulma ei käy yli 60 asteessa) ja sitten minua katotaan, kun parin viimesen toiston välillä saatan roikkua kymmenenkin sekuntia alhaalla jos saisi kerättyä voimia vielä pariin...

Joo ite olen pari kertaa törmännyt samanlaiseen tilanteeseen.
On kyllä helvetin tyhmän näköistä nytkytystä.

Joo ite olen pari kertaa törmännyt samanlaiseen tilanteeseen.
On kyllä helvetin tyhmän näköistä nytkytystä.

Itse teen joskus viimeisenä sarjana tuon tapaista nytkytystä himassa treenatessa. Saa loppuun vedettyä vielä vähän pidemmän sarjan kun muuten menis vaan 5-6 toistoa. Salilla en ole kyllä moiseen kehdannut alentua :)

Lähin salille kun satoi vähäsen, heti alkoi satamaan kaatamalla...No sitten märkänä tulin sinne ja huomasin, että olin ottanut väärät housut messiin...(jouduin treenaamaan niissä, joita olin käyttänyt ulkona)..Samoin mankku oli hävinnyt, niin en päässyt vetämään maasta kunnolla...Perkele :D

Pakko purkaa ajatuksia, vaikka tästä ei varmaan kukaan mitään pointtia ymmärräkkään :D Mua vituttaa kun koskaan mikään ei oo riittävän hyvin. Aina on jotain mitä pitää muuttaa ja tehdä paremmin. Toki treenatessa pakko olla kriittinen että kehittyy, mutta kun menee pienellä pää sekasin niin helposti kaikesta miettimisestä :(

Tuntuu vaan että on ihan liian läski ja pyöree ja kuitenkin haluaa lisää lihasta kun on niin saatanan rimpula. Sit sitä on henkisesti niin heikko, että esittää vitun kylmää ja kovaa tyyppiä kaikille ettei vaan satuttais itteää, ja kuitenkin kitisee ja valittaa kun ei tee lähempää tuttavuutta vaan työntää ne vanhatkin tutut aina vaan kauemmas ja kauemmas.. Sit sitä tuntee ittensä niin aikuiseks että pärjää aina ihan missä vaa miten vaa, koska on niin ylpee ettei vaan voi nöyrtyä pyytämään apua mihinkään. Mutta kuitenkin samalla joissain tilanteissa heittäydytään niin kakaraks että kukaan ei kestä katella. Mikähän vittu siinä on että mielialat ja ajatuksen heittelee ihan sekunnin tuhannesosassa laidasta laitaan, joku ihme hässäkkä saa mut hykertelemään miesten edessä kun ihastuneen teinin ja sitä rataa. Nyt on kiivetty sellasee norsunluutornii mistä ei pääse ihan heti alas, siellä sitä vaa kikatellaa ja käännetää selkää jos jonkinmoisille tyypeille "..koska mun exä oli sitä ja tätä niin varmasti on muutkin"

Jep. Menen katsomaan peiliin, hyppään norsunluutornista alas ja olen avoin kaikelle uudelle ja jännälle. That's it. Ja hykertelyhän on vaan söpöä. Right?

Joo elikkä kirjotetaas nyt tänne tämäkin. Yhtenä päivänä salilla oli treenaamassa joku painija tms. poikansa kanssa (n.4v). Kun hän oli tekemässä normi vatsapenkissä vatsoja, niin tämä pikkupoika meni ja kurkkasi painijan housuihin takaapäin. :D Seurasi totaallinen repeäminen kunnes painija mulkaisi vihaisena jonka jälkeen jatkoimme vakavana reenejä. :D

Kaua sitte käväsin salilla ja sinne sattu samaan aikaan muutamia parimetrisiä kukkakepin näkösiä venakko pojuja. Tekivät "kovaa" treeniä ja jäivät vielä vääntämään ku ite häippäsin. Seuraavalla kerralla salin seinässä luki "Russian boy, strong boy!"

Suositut

Back
Ylös Bottom