Tästä leuanvedosta on pakko kertoa "salikomediaa":
Itse suht newbienä teen G6-ohjelmaa, johon siis kuuluu leuanvetokin (leveällä myötäotteella aina kädet tietysti ala-asentoon ja itse tykkään vielä odottaa pari sekuntia alhaalla, jotta tuntuu paremmin).
Samaan aikaan salilla kyttää leuanvetovuoroa (tai ainakin siltä näyttää) joukko atleettisia nuoria (varmaan jotain lätkän tms. pelaajia jutuista päätellen) tyyliin 16-18-v. jotka aika usein näkyvät tekevän erittäin pieniä liikeratoja kaikissa mahdollisissa suorituksissa (esim. smithiin pitää ladata ihan *itusti painoa ja huutaen tehdä kyykkymäinen liike 10 senttiä alaspäin, 1 toisto). Minä teen 10 leukaa todella rauhallisesti, enempää ei yhtään menisi. Heti kun lopetan niin poikien kingi tulee näyttämään mallia miten vedetään paljon leukoja: hyppää tankoon (johon ylettyy kyllä kuka tahansa hyppäämättäkin) aloittaa leukojen vedon yläasennosta ja nussii siellä ylhäällä max 20 cm liikerataa, jossa kädet käy hädin tuskin edes 90 asteen kulmassa. Muut ihailee vieressä kuningasta, joka vetää 20 leukaa. Tämän jälkeen ko. porukan kuningas hakee vyön ja lisäpainoksi 10 kg kuminen puolimetrinen paino ja nysvää vielä suppeammalla liikkeellä leukaa tangossa siellä ylhäällä.
Näyttää komedialta ainakin minusta. Voi toki olla, että olen niin aloittelija etten tajua tuon olevan joku erikoisliike...
Muutenkin tuntuu, että ko. uimahallin salilla kaikki vetää leukoja ihan päin persettä (95 % ei käy alhaalla asti, 50 %:lla käsien kulma ei käy yli 60 asteessa) ja sitten minua katotaan, kun parin viimesen toiston välillä saatan roikkua kymmenenkin sekuntia alhaalla jos saisi kerättyä voimia vielä pariin...