Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä tuli mieleen: ei ole omalla salilla ongelma, mutta joskus kun vierailee esim. kaupungin saleilla missä on olemassa lava ja painoja on rajallinen määrä niin mikään ei vituta enempää kuin tyypit, jotka tekevät PENKKIÄ noilla leokon/eleikon hyvillä painoilla. Siihen touhuun kun luulisi käyvän ne vähän vähemmän kolahduksia kestävät kiekot aivan yhtä hyvin. Ei ollut siis sulle mitenkään osoitettu, lopussahan mainitsit ettet tekisi niillä jos joku niitä tarvitsisi :)

Mutta joo, kyllähän se hienommalta varmasti näyttää...

Luulenpa, että suuri osa kokeneistakaan salikävijöistä ei ole edes tietoinen tuollaisesta asiasta.
Itse en ole ainakaan koskaan hoksannut kiinnittää mitään huomiota siihen tai kuullutkaan, että eri valmistajien kiekoilla voisi olla eri käyttötarkoituksia.
Painonnostajat varmaan kiinnittävät eniten huomiota tuollaisiin levypainojen pudotusjuttuihin, mutta hyvin harva punttaaja tekee painonnostoliikkeitä, joten on autuaan tietämätön heidän tarpeistaan tai levypainojen eroista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tangon keskittämiseen liittyen mulla on sellanen tapa, että kyykyssä asetun tangon alle aina ensin ja nostan tankoa pikkusen vaan ylöspäin niin, että näen onko se tasapainossa (olenko keskellä). Yleensä se on suht hyvin, mutta silti lasken tangon telineeseen ja siirryn noin millimetrin johonkin suuntaan ja sitten vasta alotan sarjan.

Tangon keskittämiseen liittyen mulla on sellanen tapa, että kyykyssä asetun tangon alle aina ensin ja nostan tankoa pikkusen vaan ylöspäin niin, että näen onko se tasapainossa (olenko keskellä). Yleensä se on suht hyvin, mutta silti lasken tangon telineeseen ja siirryn noin millimetrin johonkin suuntaan ja sitten vasta alotan sarjan.

Eikö siinä tangossa ole merkit joiden mukaan voi asettaa kädet yhtä lähelle niitä kummallakin puolella.

Minä en ainakaan ikinä käytä niitä normaaleja rautalevypainoja. Näyttävät rumilta, kolisevat ja ovat paljon epämukavampia käsitellä.

Ne painaakin enemmän ;)

Eikö siinä tangossa ole merkit joiden mukaan voi asettaa kädet yhtä lähelle niitä kummallakin puolella.

On ja kädet niitten mukaan laitankin (tosin sarjan aikana saatan siirrellä niitä vähän jos siltä tuntuu). Kehoa en vaan välttämättä saa ihan just siihen täydelliseen kohtaan pelkkien käsien avulla. Tai siis käytännössä sopivaan kohtaan saan itseni, mutta aina pitää kokeilla ja parantaa asentoa.

Vielä kun jatketaan tätä neuroosiporinaa niin itse ainakin myös käyttäessä vapaita säädettäviä penkkejä katson että se on symmetrisesti asetettu matolle.. Jos on vaan pieni matto ja lattia meinaa tulla vastaan niin voi pojat kun pitää kikkailla. Myös salin peili on ongelmakohta. Tuppaa olemaan semmonen iso joka on tehty kolmesta eri peilistä. Voitte varmasti arvata ettei kyllä semmosen sauman kohdalla voi tehdä.. :arvi: Pitääpä kirjoitella vielä lisää kun tulee näitä omia touhuja mieleen.

Kumipäällysteiset ovat kuulemma "venäläisiä" ja painavat 1-3kg enemmän kuin pitäisi.

Tämähän on vain hyväasia, jos tietämättään nostelee enemmän mitä luulee. Ja pakko sanoa offtopiccina, että rautakiekot todellaki painaa enemmä.

Siis mitä vittua mä luen? Miten siinä edes pystyy tekemään pystäriä?
Istuu siihen, ottaa levypainon ja rupee punnertamaan ylös? :D

Juu , kaveri (salivarustus oli muuten farkut ja poolopaita) ottaa 10kg levypainot , istuu reidenojennus laitteeseen ja tekee pystypunnerrusta iloisesti hymyillen. Omaperäinen kaveri , mutta mitä helvettiä, kyllä sillä jonkun verran lihaa oli :D.

Juu , kaveri (salivarustus oli muuten farkut ja poolopaita) ottaa 10kg levypainot , istuu reidenojennus laitteeseen ja tekee pystypunnerrusta iloisesti hymyillen. Omaperäinen kaveri , mutta mitä helvettiä, kyllä sillä jonkun verran lihaa oli :D.

Eikös kevyellä viikolla voi hieman myös testailla liikkeiden variaatioita? :D

Tänää salilla miekkone jonka kanssa oon muutamaan otteesee pari sanaa vaihtanu, tuli sanomaan "Ota paitaa pois, näytä vatsaa" ööö, ei siel oo muutku läskii "näytä, mä haluun nähä" ok, otin kiskoin paitaa ylös "etsä treenaa ollenkaa vatsoi!?" :D:D

Tänää salilla miekkone jonka kanssa oon muutamaan otteesee pari sanaa vaihtanu, tuli sanomaan "Ota paitaa pois, näytä vatsaa" ööö, ei siel oo muutku läskii "näytä, mä haluun nähä" ok, otin kiskoin paitaa ylös "etsä treenaa ollenkaa vatsoi!?" :D:D

Jos sama ukko pyytää: "vedä housua alas, pyllistä", taidat kunnioittaa hänen auktoriteettiään ja totella? ;)

En kyllä tiiä onko komediaa vai potutusta, mutta tänne pistän ku naurattaa nyt jälkeenpäin :D. Tänä aamuna klo vähän yli 6 olin salilla ja tein vinopenaa käsipainoilla. Mä oon tottunu, että siellä on yleensä aika hiljaista niinkun nytkin oli. Mutta sitten kun luulin olevani yksin salilla, tulee vanhempi täti pimeestä huoneesta ja säikähin niin et tippu hantteli leukaa...

Suositut

Back
Ylös Bottom