Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Tuon laitteen idea taitaa olla siinä, että polvia ei voi/tarvitse pitää suorana kun treenataan kaksoiskantalihasta, eli kai toi on ergonomisempi vaihtoehto kuin ne vanhat laitteet, joissa varsinkin yliliikkuvilla polvinivelillä varustettu henkilö voi helposti hajottaa itsensä.
Donkey Calf raise.
Jos joku on nähny kuvan Ahnuldista nojaamasta johonkin selkä tasaisena, jalat suorana ja Franco istumassa alaselän päällä pohjeita pumppaamassa, niin tolla simuloidaan samaa.
Tossa kannattaa olla vielä sellaisessa asennossa että takareisi ja pohje venyy jo valmiiksi niin sen saa kyllä tuntumaan hyvin. Työntää niinku perseellä sitä kelkkaa ylös.

Aika usein näkee kyllä kaikenlaista vempulointia ko laitteessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tykkään treenata pohkeet vuorokerroin jalkaterät ^ ja v asennoissa niin tuossa masiinassa ^-asento on aivan liian tuskallinen.

.
E: kerran meidän salilla oltiin yhden tyypin kaa reenaa. Hänen puhelin soi ja hänen vaimo soittaa että poika ei saa unta kun on kipeä ja haluaa että isä tulee nukuttamaan. Noh tämä reenikaveri otti ja pakkas laukkunsa ja lähti laittamaan pojan unille. Toki tosi bodari olisi sanonut että nyt ei pysty ku reeni kesken, mutta onneks tää jamppa osas laittaa asiat tärkeysjärjestykseen :)
No se oli oikein malliesimerkki hyvästä isästä. Mun oli pakko ihmislajille ominaisesti asettua tuohon tilanteeseen ja tulin siihen lopputulokseen että mä olisin polttanut päreeni pahanpäiväisesti jos noin naurettavan asian takia häiritään enkä takuuvarmasti olisi lähtenyt mihinkään. Mutta mä olisinkin huono isä ja tiedän sen. Tosin ei se vaimo edes soittaisi mulle tuollaisesta asiasta kun se tietää kyllä reaktion.

No se oli oikein malliesimerkki hyvästä isästä. Mun oli pakko ihmislajille ominaisesti asettua tuohon tilanteeseen ja tulin siihen lopputulokseen että mä olisin polttanut päreeni pahanpäiväisesti jos noin naurettavan asian takia häiritään enkä takuuvarmasti olisi lähtenyt mihinkään. Mutta mä olisinkin huono isä ja tiedän sen. Tosin ei se vaimo edes soittaisi mulle tuollaisesta asiasta kun se tietää kyllä reaktion.

Joo sinulla on oikeus toimia juuri sillä tavalla kun haluat. Ei muuta kun kovia treenejä :)

Olen myös törmännyt tilanteeseen jossa isä ei lähtenyt poikien illasta lapsensa seuraksi sairaalaan kun oli äitinsä kanssa pyöräillessä murtanut kätensä ja oli isää kaivannut vierelleen. Tuossa tilanteessa miulla oli taas oikeus toimia kuten parhaaksi näin, tilasin kaverille taksin ja sanoin että nyt helvettiin täältä ja pojan kanssa lääkäriin. Olin huono kaveri, tiedän sen, mutta nämä on näitä :)

Viimeksi muokattu:
Joo sinulla on oikeus toimia juuri sillä tavalla kun haluat. Ei muuta kun kovia treenejä :)

Olen myös törmännyt tilanteeseen jossa isä ei lähtenyt poikien illasta lapsensa seuraksi sairaalaan kun oli äitinsä kanssa pyöräillessä murtanut kätensä ja oli isää kaivannut vierelleen. Tuossa tilanteessa miulla oli taas oikeus toimia kuten parhaaksi näin, tilasin kaverille taksin ja sanoin että nyt helvettiin täältä ja pojan kanssa lääkäriin. Olin huono kaveri, tiedän sen, mutta nämä on näitä :)
Sanotaanko ennemmin niin että mulla olisi oikeus toimia miten tahdon. Tuollaista tilannetta kun ei ole tullut eteen eikä tule, kun ei tule niitä lapsiakaan. Sen kyllä sanon että toi nyt on harvinaisen perseestä jos äijä ei lähde sairaalaan poikaansa katsomaan. Ihan oikein sä teit kun sen sinne laitoit.

Salilta lasta nukuttamaan lähtemisessäkin on kokonaistilanne aika merkittävä. Tuskin muakaan vaimo soittaisi pikkujutun takia, mutta jos soittaa, niin tiedän oikeasti sille olevan tarvetta. Esim lapsi ollut kipeänä ja siinä itse kullakin unet jääneet vähälle josta seurauksena lapsi karjuu, äiti hermorauniona ja pienempi lapsi itkee kun kaikki muutkin. Sitten jostain syystä isälle annettu lupa lähteä salille...

Joo. Oli kai meilläkin, ekan lapsen ollessa ihan pieni, jotain tollaisia ylilyötejä. Varmaan molempiin suuntiin.
Ymmärtäähän ton jos/kun kaikki on uutta ja ei oikein tiedä mitenpäin pitäisi olla.

Salilla ei mitään erityistä komediaa tänään.
Omia tempauksia kun katsoin puhelimesta niin ihan kuin olis valmiiksi hidastettu...

Yks äijä sano kerran salilla, ettei oo nyt käyny pitkään aikaan salilla ku lapsi synty, ja oli ilmeisesti vähän harmissaan ku ei oo päässy treenaamaan. Niin yks vanhempi ukko totes että "parempi olla nyt lapsen kanssa ku ei ne kauaa noin pieniä oo, ja täällä kerkiit käymään vaikka loppuelämäs"

Oon tavallaan samaa mieltä, itellä ei oo lasta mutta kyl joskus voi miettiä onks se bodaus ihan se prioriteetti nro 1 ihan joka hetkessä..

Yks äijä sano kerran salilla, ettei oo nyt käyny pitkään aikaan salilla ku lapsi synty, ja oli ilmeisesti vähän harmissaan ku ei oo päässy treenaamaan. Niin yks vanhempi ukko totes että "parempi olla nyt lapsen kanssa ku ei ne kauaa noin pieniä oo, ja täällä kerkiit käymään vaikka loppuelämäs"

Oon tavallaan samaa mieltä, itellä ei oo lasta mutta kyl joskus voi miettiä onks se bodaus ihan se prioriteetti nro 1 ihan joka hetkessä..

No juu, mutta kyllähän sitä nyt kerkeää sekä käydä salilla että viettää aikaa lapsen kanssa. Mun mielestä vähän tyhmää sanoa, ettei kerkeä käydä salilla, kun on pieni lapsi kotona. Kuitenkin luultavasti kaikkea muuta on ehtinyt tekemään. Se riippuu ihan siitä miten käyttää sen jäljellä olevan vapaa-ajan. Ei se sali nyt kuitenkaan vie kun sen reilu tunnin muutamana päivänä viikossa. Näin ainakin omat kokemukset, ja hyvin on ehtinyt viettää aikaa lapsenkin kanssa.

Otetaan työpäivä 8h + matkat 1h suuntaansa, niin lähdet seiskalta ja tuut kotiin viideltä. Tai ehkä kaupan kautta, niin puoli kuudelta. Pieni lapsi menee nukkumaan kuulemma 19-20-maissa. No voisihan tuon jälkeen vielä käydä, mutta priorisointikysymys.

Tuo siis ei ole omakohtaista. Mulla työpäivä on matkoineen 7-8 tuntia, usein lyhyempikin, ja molemmat lapset sen verran iltavirkkuja, ettei ennen yhdeksää kannata yrittääkään nukkumista. Hyvin olen itse ehtinyt salille. Jos kuitenkin mennään tuolla kuvailemassani 2-3 tunnissa per päivä, milloin lasta näkee, niin en kyllä mitenkään voisi käyttää sitä saleiluun.

Nyt mennään kyllä kaukana komediasta, joten pitäsköhän lopettaa... Kertokaa joku äkkiä lisää hauiskääntäjistä kyykkypaikalla tjsp. Vaimon käyttämä feminiininen sali kuulostaa kyllä melkoiselta komedian aarreaitalta. Ja komedian lähteenä pääosin miehet, jotka tuolle pinkkisävytteiselle salille tulevat treenaamaan. Oon miettinyt kumpuaako tuo kaikki näyttämisen tarpeesta vastakkaiselle sukupuolelle vai onko se vain salin "crosstraining"-painotus. Normipäivää on siis mm. vatsaliikkeiden tekeminen kyykkytelineen vieressä levypainojen alla samalla kuin toinen kyykkää, pyyhkeen ripustaminen kyykkytelineen tankoon, niin että saa arvuutella onko siinä jollain kesken vai ei, rannekäännöt ainoalla punnerruspenkillä vaikka irtotasopenkkejä olisi mielin määrin sekä crossfit-egopainoilu. Näitä vaimo raportoi lähes joka kerta.

Ja sitten ne lapset kasvaa isommiksi ja alkaa tulla (liikunta)harrastuksia joihin pitää kuskata, turha ajaa välillä kotiin joten pitää keksiä tekemistä odotteluajalle eli treeniksi menee => ongelma ettei pääse salille vaihtuu siihen että mitä tehdä kun pitäis lepopäiviä sovittaa viikkoon...

Taas tätä kohellustani.

Tämmöttinen istuttava kopimasiina:

lp-selection-zoom.jpg

Istuin mahdollisimman taakse ja istumaan, sitten isomahainen ja kankea yrittää saada istuinta mahdollisimman eteen. Ei onnistu.
No istuin mahdollisimman eteen ja sitten yritys päästä istuimelle vaikka mistä suunnasta. Ei onnistu.
Pudottautuminen istuimelle. Ei onnistu.

Menin vääntämään hauista.

Itse olen ratkaissut tuon treenaamisen pienten lasten isänä niin, että treenaan aikaisin aamulla ennen töitä. Jää töiden jälkeen aikaa sitten kaikkeen muuhun. En ymmärrä miten ei voisi harrastaa mitään, kun lapsi syntyy. Jos näin oikeasti on, niin joku on kyllä pielessä...

Itse olen ratkaissut tuon treenaamisen pienten lasten isänä niin, että treenaan aikaisin aamulla ennen töitä. Jää töiden jälkeen aikaa sitten kaikkeen muuhun. En ymmärrä miten ei voisi harrastaa mitään, kun lapsi syntyy. Jos näin oikeasti on, niin joku on kyllä pielessä...
Jos asuu jossain perseessä, eikä ole tuommoista salia käytännöllisen matkan päässä. Täälläkin lähisali muuttui kulkukortilla aukeavaksi vasta pari kk sitten. Mutta tuota tulee tosiaan tehtyä itsekin. Ennen töitä ja työpäivän välissä (hyppytunnilla, opettaja kun olen) tulee salit hoidettua jos vain työaikoihin mitenkään sopii.

Taas tätä kohellustani.

lp-selection-zoom.jpg

Istuin mahdollisimman taakse ja istumaan, sitten isomahainen ja kankea yrittää saada istuinta mahdollisimman eteen. Ei onnistu.
No istuin mahdollisimman eteen ja sitten yritys päästä istuimelle vaikka mistä suunnasta. Ei onnistu.

Vivusta penkki taakse, penkille istumaan, jalat levylle, penkki vivusta alas ja sarjojen pariin

Taas tätä kohellustani.

lp-selection-zoom.jpg

Teen ite tuolla tokalla tavalla, eli penkki eka ihan eteen ja sitten asettelen jalat sopivasti. Ei ollut alkuun ihan helppo opetella, mutta liikerata jää liian lyhyeksi, jos on yhtään taaempana.

Vivusta penkki taakse, penkille istumaan, jalat levylle, penkki vivusta alas ja sarjojen pariin

Kuinka saada penkki kaikkein etummaisimpaan asentoon kun paikat ottaa vastaan kolmannessa reiässä? Muuten vajaa liikerata.

Tossa voisi kyllä olla joku veivi millä voisi itsensä veivata ihan sinne alaasentoon. Yleensä laitan jalat vähän ylemmäs levylle jolloin pohjaan pääsee helpommin ja sitten siirtelen jalat siitä oikeille kohdille.

Mulla on onneks renkaat himassa niin voi treenata samalla kun mukula leikkii vieressä. (Ja varoa vähän väliä kun se tulee alle kun oon just back leverissä tms) :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom