Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei menee ihan "salikomediaa" luokkaan mutta tää on pakko päästä purkamaan.
Eräs keskustelu netissä jonkin aikaa sitten vaivaa mua edelleen. Tässä keskustelussa nainen kysyy voisiko jotenkin laihduttaa lihaksista (vaikka rasvaakin on edelleen laihdutettavana) koska hän on vahingossa ollut bulkilla (karpannut erittäin rasvaisella tyylillä) ja lihaksia on tullut niin paljon että tuntee olonsa liian lihaksikkaaksi ja haluaisi lihaksiakin pois että olisi sirompi (tämän liikaa lihaksia ajatuksen hän oli saanut kotikehonkoostumusmittauksesta jonka lihasmäärän tulos oli ollut keskivertonaisen keskimääräisen lihasmäärän yläpuolella). Vähän tarkempia tietoja kysellessäni hän ilmoitti ettei harrasta minkäänlaista liikuntaa :face: Joo trollimahdollisuuskin on mutta epäilen erittäin suuresti.

Tiedä sitte onko yleistäki, mut vähäse huvitti ku yks äijä käytti puutarhahanskoja salilla :D Eli ei raksahanskoja, vaan niitä millä mummut kaivaa kukkapenkkiä.

Maastavetoa smithissä, oli hieman koomisen näköistä...

Olinkohan se minä :D Tuli nimittäin tänää testattua muutaman kerran kun ihmettelin että paljon se tanko voi painaa kun en saanut nostettua sellaisella voimamieslajityylillä niin piti testailla mavella että nouseeko vai ei ja sitten arvioida paino uusiks. Tosin ehkäpä toi voimamieslajiharjoite olis ollut vielä enemmän komediaa muiden silmissä.

375a6e39_TooBO.gif

Tänään yks tyyppi salilla teki noita. Kysyin siltä et onko noi krossfittileukoja? Se ei oikein ehtiny vastata kun se juoksi viereiseen huoneeseen heiluttaan kahvakuulaa.

No se komedia ois tullut jos se ois vastannut jotain niin meinasin kysyä siltä et ootko koskaan kokeillu noita lisäpainoilla?

Olin itse salikomedian pääosassa tuossa vähän aikaa sitten kun tyttöystävän kehotuksesta kokeilin valakyykkyä... Muutama toisto meni ihan mallikkaasti mutta sitten viimeiseksi jääneellä kerralla perse maihin ja kroppa alkaa taittumaan taakse oikealle. Onneksi painona oli vain harjanvarsi, mutta alkoi naurattamaan koko räpellys siinä itseään lattialta kerätessä että seuraavaa kertaa saa odottaa. Ei varmaan tällä tasapainolla kannata laittaa mitään painoja tuohon liikkeeseen :D

Valakyykky kehittyy todella nopeasti kun sitä vaan tekee. Kyseessä on hermostollinen oppiminen. Veikkaan että suurella osalla on alussa vaikeuksia sen kanssa. Myös oteleveys vaikuttaa tosi paljon, moni vetää liian kapealla otteella. Lisäksi sitä tankoa pitää työntää takaviistoon ikäänkuin tempauksessa. Moni kuvittelee et sitä pitäis työntää ylöspäin olkapäillä mut oikeesti siinä tarvii trapzien hallintaa ja ojentajia ja kun ranteet ojentaa niin tuntuu eri lailla käsivarsissa. Monet varmaan myös pitää ranteet väärässä asennossa. Rannetukia voi myös käyttää.. ainakin monet painonnostajat käyttää.

Piti tuotakin todistaa, että eräs ennennäkemätön parivaljakko auttoi toisilleen käsipainoja pystypunnerruksessa ylös ja ottivat toisistaan vuorotellen kuvia. Sivusta kuultuna toinen aiko laittaa kuvat naamakirjaan. :face: Muuta ei jätkät tainnu salilla sitten tehdäkkään. Sen verran meinasi naurattaa, että spontaanin repeilyn mahdollisuuden vuoksi piti melkein ottaa varmistaja. :D

Tiedä sitte onko yleistäki, mut vähäse huvitti ku yks äijä käytti puutarhahanskoja salilla :D Eli ei raksahanskoja, vaan niitä millä mummut kaivaa kukkapenkkiä.
Mä just eilen mietin että pakko hakea kyllä semmoiset kireät kumikämmeniset ohuet puutarhahanskat salihanskoiksi. Alkaa kynsikkäät olla ihan kamalassa kunnossa, melkeen niistä on enemmän haittaa kun hyötyä. Olenpas minä hassu. :)

Hyi helvetti mikä sali. Vähän tuli oksennusta suuhun.

Jep, tosin puolustukseksi joutuu heittää lokaation ja hinnan... Firman sali, eli duunipäivän jälkeen vain hissillä ylös. Noh, joulukuussa muutto jätkäsaareen, kattoo jos siitä löytyis joku parempi läheltä :)

Tänään yks tyyppi salilla teki noita. Kysyin siltä et onko noi krossfittileukoja? Se ei oikein ehtiny vastata kun se juoksi viereiseen huoneeseen heiluttaan kahvakuulaa.

No se komedia ois tullut jos se ois vastannut jotain niin meinasin kysyä siltä et ootko koskaan kokeillu noita lisäpainoilla?

Aika riskaabelia hommaa, varsinkin miehiltä, kun se 20 kilon lätkä alkas hakee samanlaista liikerataa tossa haaravälin seudulla :D

Valakyykky kehittyy todella nopeasti kun sitä vaan tekee. Kyseessä on hermostollinen oppiminen. Veikkaan että suurella osalla on alussa vaikeuksia sen kanssa. Myös oteleveys vaikuttaa tosi paljon, moni vetää liian kapealla otteella. Lisäksi sitä tankoa pitää työntää takaviistoon ikäänkuin tempauksessa. Moni kuvittelee et sitä pitäis työntää ylöspäin olkapäillä mut oikeesti siinä tarvii trapzien hallintaa ja ojentajia ja kun ranteet ojentaa niin tuntuu eri lailla käsivarsissa. Monet varmaan myös pitää ranteet väärässä asennossa. Rannetukia voi myös käyttää.. ainakin monet painonnostajat käyttää.

Näin yksinkertaistettuna: Eikö tuota siis kannata vaan tehdä samalla tapaa kuin tempausta? Eli tempauksen yläasento. Sillä tavalla ainakin ite oon tehny. Ei tulis mieleenkään tehdä esim. kapeemmalla otteella kuin tempauksen ote.

Jep, tosin puolustukseksi joutuu heittää lokaation ja hinnan... Firman sali, eli duunipäivän jälkeen vain hissillä ylös. Noh, joulukuussa muutto jätkäsaareen, kattoo jos siitä löytyis joku parempi läheltä :)

Mayors.

Näin yksinkertaistettuna: Eikö tuota siis kannata vaan tehdä samalla tapaa kuin tempausta? Eli tempauksen yläasento. Sillä tavalla ainakin ite oon tehny. Ei tulis mieleenkään tehdä esim. kapeemmalla otteella kuin tempauksen ote.

No aattelin vaan sanoa tosta kun itse treenasin sitä vahingossa pitkään liian kapeella otteella 30kg painoihin asti. Sitten tajusin vaihtaa tempausotteeseen niin tuli heti +10kg lisää tankoon.

Ei tällänen kynäniska joka kyykkää 70:llä 5:n sarjaa kehtaa sinne mennä sinne isojen pahojen bodarien joukkoon, saa muuten lukea joka treenistä täältä ;)

Ei tällänen kynäniska joka kyykkää 70:llä 5:n sarjaa kehtaa sinne mennä sinne isojen pahojen bodarien joukkoon, saa muuten lukea joka treenistä täältä ;)

Kyllä kehtaa, kunhan et liity POSEBROS -kaksikon riveihin. Nekin muuttuunu salikomediasta jo ankaraksi salivitutukseksi

Ihan tavallista jengiäkin siellä varmasti on. En usko, että pitää olla mikään 100kg mölli, jotta saa mennä sinne :D Ja uskoisin, että niiltä isoilta pahoilta bodareilta saa hyviä neuvoja eikä ne (kauheasti) sulle naura. Muutenkin hyvä sali, kun löytyy kaikki tarvittava ja enemmänkin.

No aattelin vaan sanoa tosta kun itse treenasin sitä vahingossa pitkään liian kapeella otteella 30kg painoihin asti. Sitten tajusin vaihtaa tempausotteeseen niin tuli heti +10kg lisää tankoon.

Nyrkkisääntönä voi pitää samaa kuin tempauksessakin, että jos meinaa kaatua eteenpäin, on ote liian kapea... jos meinaa kaatua taakse, on ote liian leveä.

Ja kankeaolkaisille se ote tahtoo tosiaan olla liian kapea. Sitä sitten kompensoidaan esim notkouttamalla alaselkää ankkatyyliin, eikä sekään hyväksi ole. Videokamera sivulta kuvaamaan, siitä oppii paljon miten homma oikeasti menee. Usein se oma käsitys eroaa todellisuudesta melkolailla. Ajan myötä se oma oteleveys kyllä löytyy... ittellä on kyllä pientä vaihtelua, välillä meinaa mennä yli ja välillä taas on kankea päivä. Senteistä kiinni. :)

Kristus että vituttaa noi jutut "en kehtaa mennä sinne ja sinne koska en nosta sitä ja sitä", siis ihan oikeesti?
Ei hyvin mee jos on noin riippuvainen toisten "hyväksynnästä" (mikä sekin kuviteltua). Sama kun sanois että "en KEHTAA mennä kauppaan koska niin vähän rahaa". Tai miten kehtaa ylipäätään tehä mitään missä on muita ihmisiä? Miten elät käytännössä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom