Salikäynnin hyödyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stupe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Naisen näkökulma:

Treenaamisen hyödyt:

- Näyttää hyvältä omasta mielestä
- Voimaa
-Respectia, työpaikan miehet ei vittuile
- Terveys
- Hyvä olo
- Mukava harrastus ja itsekurin harjoittelu
- Osaa paljon ravinnosta ja treeneistä ja ihmiset kyselee neuvoja

Sitten huonot puolet:

- Miehet kiertää kaukaa koska naisten lihakset pelottavat
- Yksinäinen elämä kun ei halua aina lähteä rilluttelemaan ja syömään kaikkea epäterveellistä sontaa
- Välillä saa kuulla kuinka rumaa on kun naisella on lihasta, ja aina kysytään mitä roinaa tulee vedettyä jne
- Baarissa ei voi liikkua hihattomassa paidassa yhtään, heti iskee joku kiinni "paljon nousee penkistä" "wow mitkä habat" jne jne
- Kukaan ei bodari ei ymmärrä mun elämäntapaa mistä saa jatkuvasti kuulla

Hmm.. tälläistä tää on. Silti mä en vaihtaisi enää ikinä mun elämäntyyliä, olkoon sitten muiden mielestä rumaa tai mitä vaan kun on voimaa ja lihasta naisella. Sitten voin vituilla muille rauhassa kun muut kärsii huonosta kropasta 80 vuotiaana ja mä kävelen selkä suorana ja ryhti kunnossa :D ;)

+ Kasvaneet voimatasot muissa urheilulajeissa, ihan sanoinkuvaamaton hyöty
+ Parantunut yleiskunto
+ Ulkonäkö

-Pari kertaa nähnyt jonkun kaverin ekaa kertaa pariin kuukauteen ja ensimmäiset kysymykset on ollu jotain salille liittyvää. Jos vahingossa menee jotakin neuvomaan jossain niin oletetaan sen jälkeen että elämässä ei ole mitään muuta koska sattuu tietämään asiasta jotain.
-Rahaa ja aikaa kuluu välillä liikaakin..

+ Pääsee purkamaan kaiken tämän vitutuksen
+ Lihakset ja voima
+ Hyvä olo
+ Kultainen ajankulutus

- Vinkuvat kaverit (paljon nousee penkistä jne. saa kuulla monta kertaa päivässä) huoh

+ terveellinen elämä
+ parempi lihaskunto tottakai
+ parempi ulkonäkö( ehkä vielä joskus :D )
+ itsetunnon kohoaminen
+ elämäntapa

- vittuilu
- panostus hommaan, kokoajan saa miettiä syömisiä jne. ettei veny ruokailuvälit liian pitkiksi yms.
- erakoituminen :D

tuli sittenki yks miinus mieleen.... pierettää niin helvetisti ja ne haisee järkyttävältä. varsinkin jos yrittää kasvaa.

Mä olin eilen aika otettu kun työpaikalla muutama nainen alkoi kyselemään multa ruokavaliovinkkejä. Tai siis erehdyin sanomaan, että olen pitkään ollut vähähiilarisella ruokavaliolla, niin nyt ne kaks naista kyselee jatkuvasti multa mitä saa syödä ja mitä ei. Tai tulee siis kysymään ihan yllättävissä tilanteissa, että onko se ja se ruoka-aine ok. Olin todella yllättynyt, että tolla tapaa mua kuunnellaan ja joku on oikeasti kiinnostunut tollaisesta. Olin oikein otettu.

Mutta siis salilla käynnin hyötyjä mm.
- Itsevarmuus nousee parantuneen ulkonäön myötä.
- Enemmän positiivista huomiota miehiltä, kun kroppa on niin timmi ja suhkoht lihaksikas ikäsekseni.
- Vaatteita on kivempi ostella, kun ei ole esimerkiksi mitään jenkkakahvoja peiteltävänä.
- Elämällä on sellainen kiva rytmi, kun sali kuuluu niin isona osana siihen ja salille on aina aikaa, vaikka kello kuusi aamulla
- Lisääntynyt ruokavaliotietous ja toivottavasti mulla on hyvä ja pitkä elämä vielä edessä ja hyvissä lihaksissa.
- En edes muista koska olisin viimeksi ollut kipeänä tai milloin olisi tullut esim. hartiat kipeäksi töistä tms. Kun on lihaksisto kunnossa, niin en ole ainakaan enää kärsinyt niskahartiaseudun vaivoista kuten ennen salin aloittamista.

Negatiivisena löydän sen, että tuntuu, että saa aina selitellä salille menemistänsä. Kun kavereista kukaan ei käy salilla, niin ne ei ymmärrä, että tämäkin voi olla oikeasti elämäntapa ja pari kertaa kaverit on suuttuneet, kun en ole lähtenytkään mäkkiin aterialle. Ja toi vie todella paljon aikaa, mikä taas voi just häiritä muita ihmisiä, joten harvoin edes jaksan kertoa, että salille tässä sitä taas mennään.
Niin ja työpaikalla moni katsoo välillä aika pitkään, kun saatan lounastauolla syödä ainoastaan tonnikalapurkin tai jonkun proteiinisekoituksen.

Mienenkiintoista hommaa

Salilla käynti on monessa mielessä mielenkiintoista ja hyödyllistä hommaa. En edes viitsi mainita jo täällä esiin tulleita vaikutuksia terveyteen ja ulkonäköön. Omalta kannaltani em. lisäksi yksi parhaista puolista on sen rauhoittava vaikutus. Tykkään treenata kaverienkin kanssa, mutta pääsääntöisesti saan ja voin treenata yksin työpaikkani salilla. Kun vääntää yksin rautaa niin mieli tyhjenee stressaavista ajatuksista ja se rentouttaa voimakkaasti.

Miinuspuolena näen ainoastaan minäkuvan vääristymisen. Tiedän että kehitystä on tapahtunut ja olen käytännössä tyytyväinen tuloksiin ja saanut jopa hyvää palautetta monesta eri suunnasta, mutta... Kun mikään ei riitä. Nälkä kasvaa syödessä ja silmä turtuu omaan kehoon ja koko ajan vähän kaihertaa ajatus siitä, että luulee olevansa kyniksempi tai läskimpi kuin todellisuudessa onkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom