Saliharjoittelun aloittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Morjes..
Olen ajatellut ottaa saliharjoittelun ohjelmistooni, joka koostuu tällä hetkellä parista Body Pumpista ja about seitsemästä spinningtunnista / viikko. Ajatuksena olis saada BP:stä alkusysäyksen saaneet lihakset kasvuun ja kukoistukseen.
En tavoittele mitään iso-Arska kroppaa, (tuskin sellaista nainen saiskaan...) vaan tiukkuutta ja erottuvuutta lihaksiin.
Ajattelin ainakin näin alkuun karsia tota aerobista, ja ottaa viikkoon neljä salipäivää, kaksi yläkroppapäivää ja kaksi alakroppapäivää, niin että esim.

ma: spinning ja yläkroppa salilla
ti: jalkapäivä
ke:spinning ja yläkroppa
to: jalkapäivä
pe:spinning, juoksu, pace, aerobic tms.
la:spinning
su: lepo

Tällaista jakoa olen nyt alustavasti ajatellut. Kommenttia pliis viisaammat, kuulostaako ihan kädettömän :david: touhulta vai onko peräti jotain järkeäkin eksynyt mukaan? Ennen olen tehnyt kuntosalilla lähinnä "koko kroppa" ohjelmaa, hyöty siitä on ollu lähinnä se, että tuntee laitteet ja liikkeet edes jotenkin.
Kiitän ja kumarran niille jotka vaivautuvat jakamaan viisauttaan minulle. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No tuota....

Jaloille ehdottomasti liikaa....eihän ne kerkeä palautumaan missään välissä...
Ja jos nyt muistellaan taas sitä perusfaktaa että lihas kasvaa levossa
Sun ehdotuksella ois lepoa tasan yhtenä päivänä.
Mieluummin sitten esimerkiksi tyylillä.

ma: spinning + jalat salilla
ti : lepo
ke: spinning + rinta,ojentajat,olkapäät salilla
to: spinning, pace tms.
pe: aerobic,pace tms, selkä,vatsat salilla
la : lepo
su: lepo

Jos olet tähän asti tehnyt tosi paljon, voi olla hyvä jossain välissä rauhoittua vähän, ja kattoa mihin se johtaa. Painotan edelleen sitä että lihas kasvaa levossa.
Mitä tulee lihasten erottuvuuteen ja tiukkuuteen, niin diettaamallahan sitä erottuvuutta saa, kroppakin kiristyy samalla. Tässä täytyy myös huomioida se, että jos et yläkroppaa ole suuremmin treenannut, niin ainakin tuommoisen 3 jakoisen saliohjelman upottaminen nykyiseen aikatauluun antaa varmasti kasvamiselle ihan potentiaaliset mahdollisuudet. Tietysti lepo + ravinto tulee olla kunnossa myöskin.
Tässä lyhyesti mun 5 senttinen....

Zone-sarja -42%
Pumban kanssa samoilla linjoilla, enemmän lepoa

Nyt täytyy kyllää laittaa oma eriävä mielipiteeni asiasta..
Asiahan tietysti riippuu muutamasta seikasta eli ensiksin haluatko pudottaa painoa (vähentää läskiä), nostaa kuntoa ja saada yläkroppaan lihasta? mikäli näin niin tuo sinun (Toven) ohjelmasi ei ole liian rankka mielestäni ja sillä kyllä pääsee ylimääräisestä eroon ja jalatkin kiinteytyy. Itse jääkiekkoa pelaavana reenaan puolet vuodesta tyyliin 6krt jää per viikko plus punttis ja tiedän että se ei ole liikaa. Tietysti asiaan vaikuttaa peruskuntosi eli itse menee cooperissa n. 3300m eli jos on huono kunto voi ollaa syytä esim spinningiä vähentää ja tietysti paljon reenatessa pitää olla lihashuolto täysin kohdallaan eli venyttely, hieronta, ja palauttavaa juomaa olis kans hyvä vedellä jos kiire on ja tietysti ruokailu.
Tietysti mikäli haluat jalkoihin mahdollisimman paljon lisää lihasta ja vedät raskaat jalkareenit salilla niin silloin on kyllä Pumban ehdottama ohjelma varmasti kannattavin.

Kaikkea ei voi vetää täysillä kaiken aikaa, eli järkeä pitää olla että tulee tulosta... kuten aiemmin sanottiin niin pitää olla selvillään mitä on tekemässä.

Tuikkuus ja erottuvuus meinaa että pitää rakentaa lihasta, pikku hiljaa... ja sehän meinaa että pitää saada tarpeeksi ruokaa/kaloreita. Samallahan spinningit auttavat pysymään suht. rasvattomana ja edistää palautumista, jos vaan pitää sessiot kohtuu teholla.

Eli mielestäni sun pitäisi keskittyä salitreeneihin ja palautua niistä vetämällä muuta liikuntaa.
:thumbs:

Back
Ylös Bottom