Saliharjoittelun aloittaminen ja painonnousu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näin anoreksiaa ennen sairastaneena suuremmat lukemat vaa'alla treenaamisen alotuksen jälkeen tuottaa pientä ahdistusta. Eikä niin pientäkään.

Olen tosiaan treenaillu nytten sen suunnilleen viitisen kuukautta ihan tosissani salin puolella. Painoa on tän aikana tullu lisää noin viitisen kiloa. Kuitenkin peilistä mä nään sutjakan nuoren naisen ja oon tyytyväinen. En oo enää rimppakinttu peputon luuranko vaan paljon muuta. Samat vaatteet menee yläosista ongelmitta päälle, samoin alaosista, jotka nyt on täysiä kun ennen roikku jaloissa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Huolehdinko turhaa tästä asiasta vai pitäskö mun ottaa vaan ihan rennosti?

Välillä oon alkanu taas rajottaan tota syömistä mutta kroppa ei tavallaan enää anna mun kiduttaa sitä vaan sitten illalla tulee järkyttävä nälkä ja yleensä taivun sen tahtoon... pitäs nyt taas saada homma kasaan.

Täällä netissä on nyt niin monta "asiantuntijaa", että jos tuntuu yhtään, että meinaa tulla jonkun näköstä ongelmaa tai häiriötä sen safkaamisen kanssa niin suosittelisin ottamaan ihan oikeaan asiantuntijaan yhteyttä ja hankkimaan apua. Noi tuppaa vähän lähteen lapasesta jos ei ajoissa hoida. Anoreksia, bulimia ym on kuitenkin sairauksia, ja niitä ei nettikeskustelijat osaa hoitaa. Ite en yleensä tän kummempia viestejä anoreksia-ketjuihin laita kun en uskalla lähteä neuvomaan mutulla.

komppaan vahvasti edellistä, asiantuntevassa ravintoneuvonnassa tiedetään mikä on sun parhaaks. täällä saa pahimmillaa katella neuvojen tuloa oikeelta ja vasemmalta ku pingispelissä ku nettiviisaat riitelee. mutta hienoa että olet noinkin vaikeasta sairaudesta toipumaan päin!

Jep. täällä nousee käsi! painoluokkaurheilua taustalla ja mua kanssa ahdistaa painon nousu.. nyt yrittänyt päästä tilanteen herraksi vetelemällä oikein kunolla ruokaa ja tuli tossa pidettyä viikko herkkupäiviä putkeenkin :) nyt vaan taas siivotaan ruokavalio normaaliksi ja yritetään viimeinkin oppia että ei se kroppa heti muutu, joskus voi ihan hyvällä omalla tunnolla herkutellakkin,.

Niinkuin monkey tossa sanoi niin noi sairaudet on pirun vaikeita ja jos ne on jatkuneet kauan suosittelen minäkin ottamaan yhteyttä asiantuntijoihin, noilla sairauksilla kun tuppaa olemaan sellainen ikävä ominaisuus että voivat pysyä kauankin poissa ja iskeä sitten takaisin, ja siinä ei sitten peilit paljon paina kun pää sanoo sun olevan "lihava vaikka olisit kuinka timmissä kunnossa.

Heivaat sen vaa'an helvettiin ja keskityt vain peilikuvaan. Peili kertoo paljon enemmän kuin vaaka, miksi siis tuijottaa epäluotettavaa kapinetta ja antaa sille valta?

Heivaat sen vaa'an helvettiin ja keskityt vain peilikuvaan. Peili kertoo paljon enemmän kuin vaaka, miksi siis tuijottaa epäluotettavaa kapinetta ja antaa sille valta?

Uhosin juuri että en neuvoja anna, mutta pakko sanoa tähän, että anoreksiassa se peilikuva vääristyy ja se näyttää läskiltä vaikka ois kuin laiha.

Uhosin juuri että en neuvoja anna, mutta pakko sanoa tähän, että anoreksiassa se peilikuva vääristyy ja se näyttää läskiltä vaikka ois kuin laiha.

Ja siitä ollaan toivuttu ainakin aloittajan viestin perusteella. Nyt vain tuijotetaan sitten vaakaa ja rajoitetaan syömistä kun se paino on noussut.

tämä menee vähän ylösalaisin, mutta asia on sama:
kaikki pakkiksella tietää sen fiiliksen kun alkaa ahdistamaan jos paino alkaa tippumaan ja lihakset häviämään.
ajattelin vaan mainita, että on ollut älyttömän (!) vapauttavaa kun lopetin painon miettimisen ja aloin keskittymään vain ja ainoastaan peilikuvaan.
paino tullut rytinällä alas mutta mä olen jotakuinkin tyytyväinen. varsinkin tuossa kuukauden päästä kun saan treenit tässä käyntiin taas pikkuhiljaa.

kokeilkaa muutkin. siis ne joilla ei ole niin väliksi. hieno fiilis kun ei ole väliä vaikka jäisi ateria välistä.
sitä vaan miettii että "noh, tuleepa palikat paremmin näkyviin, tytöt tykkää."

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pistä osto- ja myyntiketjuun ilmoitus että vaaka lähtisi ilmaseksi kävelemään Tampereelta ja yhteistiedot perään niin johan alkaa tapahtua.

Tulisi aika pitkä matka. Kai sinulla on ystäviä Tampereella?

On on :) mä en vaan viittis huolestuttaa ihmisiä uudelleen... oli läheisille toi anoreksia yhtä kova koettelemus mitä mulle itsellekkin. tiedä kuka sais slaagin kun alkaisin vaa'an luvuista niille liikaa avautumaan

Menee treenit täysin hukkaan jos et syö. Tarviit polttoainetta treenaamiseen ja prodee lihasten rakentamiseen.

Tiiän, oon perehtyny kyllä asioihin ihan kunnolla. Ongelma onkin siinä että kun se sairas mieli koittaa tunkee näppejään joka koloon tällä hetkellä.

Tässä lääkiksen pääsykokeisiin lueskellessa on monesti tullu sellanen fiilis että miksen mä vaan voi noudattaa sen terveen mielen ja järjen käskyjä ja olla noteeramatta mitään muuta. Tiedän tasan tarkkaa miten toimia mutta silti meinaa lähtee homma taas lapasesta :/

Tiiän, oon perehtyny kyllä asioihin ihan kunnolla. Ongelma onkin siinä että kun se sairas mieli koittaa tunkee näppejään joka koloon tällä hetkellä.

Tässä lääkiksen pääsykokeisiin lueskellessa on monesti tullu sellanen fiilis että miksen mä vaan voi noudattaa sen terveen mielen ja järjen käskyjä ja olla noteeramatta mitään muuta. Tiedän tasan tarkkaa miten toimia mutta silti meinaa lähtee homma taas lapasesta :/
Tsemppiä! Alku on ollut sulla hyvä :)

Entiselle anorektikolle 5 kiloa on taatusti kova paikka. Itselle tuotti aikoinaan melkoisesti päänvaivaa totutella olemaan yli 50 kiloinen. Nykyään tavoitteena olisi saada taiottua yli 4 kiloa lisää lihasta tähän runkoon, että sellaista peilin ja puntarin tuijottelua. Omalta osaltani voin sanoa, että anoreksia on valitettavasti sellainen vaiva joka ajoittain nostaa päätä ja taitaa kummitella lopun ikää. Toisenlaisten tavoitteiden asettaminen itselle auttaa pitämään kallon lujana, silloin jos pikkupirut alkavat kuiskutella olkapäällä. Uuteen lihaisampaan kehoon tottelu vie taatusti enemmän kuin puolisen vuotta. Puntarin voi tosiaan heivata jorpakkoon, tai sitten otat itseäsi niskasta kiinni, katsot vaa'an lukemat tyynesti ja toteat "se olen minä, minä painan tämän verran". Järkesi varmasti sanoo että ne kilot tekee sulle vain hyvää ja niin kauan kuin alle XL-kokoiset vaatteet mahtuu päälle, niin Nou Hätä. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom