Salien neuvojat

Nojoo, onhan se totta että kuntopyörällä pysyy pystyssä ja voisi vähän käydä itsetunnolle jos joutuisi 2 kertaa viikossa käymään pyörälenkillä apupyörien kanssa :lol2:

Tosin jos sitä rahaa ei liikaa ole, niin en kyllä pelkän kuntopyörän takia ostaisi salikorttia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu kyllä asialliset neuvot ovat tervetulleita. Niitä lisää. Mutta eipä taida kovin moni kehdata kommentoida toisten treenejä. Enpä itsekään kehtaa ellen sitten ole jonkun kaverin kanssa treenaamassa.

Näin koulujen alkaessa on taas liikkeellä monen näköistä hiihtäjää. Pitää odotella alkuinnostus ohitte niin salilla taas normalisoituu tianne. :D

Joo se on harmillista, kun salille tulee ruuhkaa näin syksyisin. Kesällä oli niin leppoisan rauhallista treenailla. Onneksi pahin ruuhka kuitenkin noissa jumpissa, eikä salilla.

Mun mielestä salietikettiin kuuluu että ei mennä neuvomaan toisten tekemisiä, ainakin näin olen ite asian käsittäny (tai näin ainakin paikallisella salilla, miten muilla??) Sillä salilla missä ite treenaan ei kukaan tuu neuvomaan, enkä minä todellakaan mene neuvomaan muita.

Joskus kun on asiat ollu epäselviä, oon kysyny itteeni kokeneemmilta.

Tosiaan näin syksyn kynnyksellä riittää taas niitä uusia kävijöitä jotka perkele tulee neuvomaan jopa pidempään käyneitä. Ei iezus..

Originally posted by metalman
Mun mielestä salietikettiin kuuluu että ei mennä neuvomaan toisten tekemisiä, ainakin näin olen ite asian käsittäny (tai näin ainakin paikallisella salilla, miten muilla??) Sillä salilla missä ite treenaan ei kukaan tuu neuvomaan, enkä minä todellakaan mene neuvomaan muita.

Joskus kun on asiat ollu epäselviä, oon kysyny itteeni kokeneemmilta.

Tosiaan näin syksyn kynnyksellä riittää taas niitä uusia kävijöitä jotka perkele tulee neuvomaan jopa pidempään käyneitä. Ei iezus..

Toisaalta salietikettiin ja hyviin käytöstapoihin kuuluu käydä sanomassa/neuvomassa kanssatreenaajaa, jos hän väärällä suoritustavalla uhkaa omaa tai muiden terveyttä (yleensä ensin mainittua). Tätä valitettavasti joskus näkee.

Originally posted by Jyväbroileri
Ei kyse ollut perseestä vaan selästä. Mm. penkkikisoissa saa selkä nousta penkistä kunhan perse on kiinni.

Miten ihmeessä selän saa nousemaan penkistä??? Ottamalla painopisteen takaraivolle?

Originally posted by enforcer
Miten ihmeessä selän saa nousemaan penkistä??? Ottamalla painopisteen takaraivolle?

Ehkäpä kyse on siitä hienoisesta nostokaaresta, jonka ansiosta tietty osa selkää ei kosketa penkkiä? ;)

Originally posted by Keisari
Toisaalta salietikettiin ja hyviin käytöstapoihin kuuluu käydä sanomassa/neuvomassa kanssatreenaajaa, jos hän väärällä suoritustavalla uhkaa omaa tai muiden terveyttä (yleensä ensin mainittua). .

Tottahan toki, sillon tilanne on aivan eri .

Oletko koskaan ajatellut, että joku keski-ikäinen rouva ei välttämättä ole halukas menemään ulos juoksemaan ihan vaan sen takia ettei ole siihen tarpeeksi hyvässä kunnossa.
en ole. syy on se että pyrin aina mahdollisimman järkiperäisiin ratkaisuihin. jos vaihtoehtoina on siis käydä ilmaiseksi juoksemassa ulkona tai maksaa ~30e kuukaudessa siitä että saa juosta matolla, valitsisin ehdottomasti ulkona juoksemisen.

minun arvostukseni tyhmiä ihmisiä kohtaan ei ole suurta. miksi otit asian niin henkilökohtaisesti?

Näin koulujen alkaessa on taas liikkeellä monen näköistä hiihtäjää. Pitää odotella alkuinnostus ohitte niin salilla taas normalisoituu tianne.
ei tämä vielä mitään. kun salin pikkujoulut lähenevät alkaa saleille ilmestymään vaikka mitä :david: -porukkaa.

jos selkäsi ei taivu ns. kaareen taitaa selässäsi olla enemmän vikaa kuin niilla jotka kaarta käyttävät.

http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/ari_kurjenkallio2.jpg

Eilen naispuolinen ystäväni tuli kanssani "treenaamaan". Oli pakko mainita kyseiselle henkilölle, ettei yleensä treenatessa lueta lehtiä muuta kuin korkeintaan breikkien aikana tai esim. kuntopyörää polkiessa. Mutta kaveri ei luopunut lehdestä vaan selitti jotain sen suuntaista, että mukavampaa, kun samalla lukee. Ja laite, jolla ystäväni oli, oli hydropakaralaite. Kyllä alkoi minua hymyilyttää.

Kenties rikoin salietikettiä puuttumalla toisen "treeniin", mutta arvostan molemminpuolista suorapuheisuutta kavereiden kesken.

Mä en oo ikinä nähny salilla, että ketää ois neuvottu. Tosin kerran yks vanhempi bodari neuvo mua, ku tein ojentajia taljassa iha vituillee :D
Ite en ainakaa alottelijana viitti/kehtaa neuvoa ketää.

Kun itse treenaan niin saatan vetää esim. 8*3, mikä on joskus aika hassukin vetää koska monesti joku alkaa huutamaan kesken sarjan tyyliin :

"Vedä, vedä vaan!!! Kevyttä on !! (laitan tässä vaiheessa romut takaisin) No, höööh ! Vielä olisi mennyt pari toistoa !!"

Täytyy vaan pysyä ohjelmassa. On se ihan OK jos joku jotain jostain tietävä kannustaa treenin aikana, mutta harmittavan usein nämä kannustajat ovat vain stupidoja.

Yksi herra joka treenaa mun salilla neuvoo muita todella paljon, ja muutamaan otteeseen kun tämä on neuvonut isompia niin on tunnelma mennyt aika vihamieliseksi... Mielestäni ei ole mitään vikaa siinä että hän neuvoo, koska hänellä on kuitenkin ihan asialliset ja ennen kaikkea aika hyvin paikkaansa pitävät neuvot. Tuntuu enemmänkin siltä että jotkut kuninkaat salilla tuntevat itsensä uhatuksi kun pienempi mies neuvoo... Typerää, tosin tämä mies voisi myös olla vaiti aina silloin tällöin.

Se on muuten ihan hyvä että puhuu ja keskustelee, koska sitä kautta oppii paljon enemmän, ja se avaa muutenkin tunnelmaa ja kannustaa treenaamaan paremmin.

Itselläni on vähän päinvastainen ongelma.. Harvoin menee viikkoa etteikö joku tulisi kysymään neuvoa jonku liikkeen tms. kanssa.. Sinänsä erikoista että niitä neuvoja kysytään tämmöseltä puppelipojan näköiseltä päiväkotilaisten paskariu'un levyiseltä nassikalta eikä niiltä kavereilta, jotka kokemuksensa perusteella olisivat parempia neuvomaan.. Mielelläänhän sitä neuvoo, mutta tympii kun usein tullaan kysymään juuri kun on psyykannut itsensä aloittamaan seuraavaa sarjaa tms..

Originally posted by X-Zone
Itselläni on vähän päinvastainen ongelma.. Harvoin menee viikkoa etteikö joku tulisi kysymään neuvoa jonku liikkeen tms. kanssa.. Sinänsä erikoista että niitä neuvoja kysytään tämmöseltä puppelipojan näköiseltä päiväkotilaisten paskariu'un levyiseltä nassikalta eikä niiltä kavereilta, jotka kokemuksensa perusteella olisivat parempia neuvomaan.. Mielelläänhän sitä neuvoo, mutta tympii kun usein tullaan kysymään juuri kun on psyykannut itsensä aloittamaan seuraavaa sarjaa tms..

X-Zone missäs päin treenaat ?

Oon koittanut neuvoa sellaisia nuorten kaverien Majakka ja Perävaunu -kaksikoita, joissa sokea toista taluttaa. Neuvon tekniikkaa mikäli tekevät päin helvettiä liikettä, missä voi oikeasti satuttaa itsensä. Yleensä maastaveto ja kyykky on laukaissut tän hoivavietin. Enää en jaksa kertoa elämän totuuksia penkissä, missä parivaljakko tekee alta avustettua kulmasoutua 15 sarjaa.

Noissa dynaamisissa parivaljakoissa on se kokeneempi yleensä enemmän äänessä, nostaa reilusti isompia romuja ja vielä reilusti enemmän väärin kuin täysin rautaneitsyt kaverinsa.

Nuorten jamppojen meininki kyllä hirvittää joskus, varsinkin "kyykyssä" jossa on tangossa puolet liikaa, polvet n. 125 asteen kulmassa toisiinsa päin osoittaen ja selkä pyöristyy silti. Toinen lemppari on se egohaukkari (vyön kanssa tietty), mutta se ei ihan niin pahaa tee katsoa vierestä kuin mave tai kyykky jossa voi kuvitella välilevyjen purskuvan ja polvien rutisevan.

Jonain päivänä vielä avaudun, toistaiseksi olen pitänyt mölyni mahassa. Mun mielestä muuten punttisalin henkilökunnalla olisi edes jonkinlainen vastuu katsoa mitä salilla tapahtuu ja korjata vaarallisimmat virheet.

Originally posted by Omna
heh, asiaa....jotenkin se rassaa kun tietyn tyypin naispuoliset "treenaajat" hinkkaavat aina niitä reisilähennys / loitonnus laitteita. Pitäs lailla kieltää koko masiina. Samalla kun siinä jutustellaan mukavia ja lueskellaan viikkolehtiä niin ei varmasti pääse lihas kasvamaan, sitähän nämä naiset pelkäävätkin..Herää vaan kysymys, miksi ihmeessä he ovat salilla...jalkoja ja käsiä kun voi heilutella ilmaan kotonakin ja ihan ilmaiseksi..

No, ne yrittää reenata sitä neitsytlihasta...

Originally posted by Dopey
Oon koittanut neuvoa sellaisia nuorten kaverien Majakka ja Perävaunu -kaksikoita, joissa sokea toista taluttaa. Neuvon tekniikkaa mikäli tekevät päin helvettiä liikettä, missä voi oikeasti satuttaa itsensä. Yleensä maastaveto ja kyykky on laukaissut tän hoivavietin.
Minä olen joskus neuvonut kun joku on treenannut päin persettä... olen neuvonut ihan kahden kesken (ei mitään huutamista :)), ja vielä niin että olen aloittanut jollain toisella puheenaiheella. Joskus toisaalta on niitä että ei oikein passaa mennää neuvomaan... Eihän vinoon kasvanutta puuta voi suoristaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom